Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-28, 16:18   #16
soddex
Registered User
 
soddexs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 110
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
Ja, araben var okänd.
Människorna jag träffa, det fanns ingen stämning, typ dött. Som att vandra på stan ensam.
Ja, jag är säker ang. björnen, den blev inte provocerad.
Hunden var glad, men tyst.
I skogen är jag fast, vill bara därifrån.
Tack för mycket bra svar.
När man drömmer om okända människor så är dessa oftast en personlighet man har men inte upptäckt. Nästa gång du drömmer om honom försök se hur han är som person så kan du lära dig något om dig själv.

Som jag ser det står drömmen för en tid i sorg, depression, ångest eller svårigheter. Det kan vara att du är där nu, eller kommer dit. Så var vaksam, försök att inte tänka på negativa känslor, utan omge dig med vänner och familj och prata ut när du känner dig nere så kan du komma igenom det här utan problem. Annars riskerar du att fastna i en negativ trend som kan ta lång tid att ta sig ur. Tänk på det positiva, glada, njut av julen och ta vara på det fina i livet.
__________________
Shiva danced the world into existence... that's a very nice thought.
soddex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 17:37   #17
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Har inte mycket övers med drömtydning egentligen, men ger det ett försök.

I natt drömde jag att jag var i någon "avlång", hög, rund byggnad med spiraltrappa längs med väggarna, gissar på att det var ca 10m från botten till där jag stod. Jag befann mig längst uppe och kunde därmed se rakt ner till botten samt om någon gick i trappen. Drömmen började med att jag också såg en person längst nere som kollade upp på mig. Det var en tjej från gymnasiet som jag hade en grym hard-on för under gymnasietiden. Hon kollar "neutralt" på mig, d.v.s. inte väldigt stirrande blick och inte dåsig blick, dock blinkar hon inte och kollar verkligen på mig hela tiden. Av någon outgrundlig anledning tänker jag "här ska det bli ligga av!". Hon börjar sakta att gå upp för spiraltrappan och eftersom trappan är längs med väggen som jag nämnde innan går det att se henne hela tiden. Hon släpper verkligen inte blicken från mig, blinkar inte och går inte direkt utan "hackar" upp för varje steg. När hon har kommit ungefär halvvägs fick jag en väldigt stark känsla av att hon var ett väsen i stil med skogsrået och inte en människa. Börjar bli nervös eftersom enda vägen är ner, och där är ju hon! När hon har "hackat" upp ca 3/4 delar av trappan är jag så pass nervös och lugnt panikslagen (springer inte runt och har mig) att jag vaknar.

Vad fan betyder detta? Drömmen börjar väldigt bra men går sen över till att vara högst obehaglig utan att det är något fysiskt läskigt som händer i drömmen.
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 01:28   #18
Kravmaga
Registered User
 
Kravmagas avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 885
Citat:
Ursprungligen postat av soddex Visa inlägg
Många drömmar kommer oftast från ens undermedvetna eller från saker som hänt under dagen. Hjärnan är oerhört komplex, och jag tror mycket väl att den kan visa spår av framtiden. Men jag tror även att man kan ändra på ödet om man vet sin framtid. Undermedvetna drömmar är ett sett för "kroppen" att varna eller visa saker i framtiden, och ger en chans att ändra på det. Jag spår inte in i framtiden, jag ser symboliken i drömmen och vet vad olika saker står för. Därav drar jag slutsatsen att det antingen är så nu, eller kommer hända.
Där gör du många antaganden som du inte har någon som helst stöd för. Undermedvetna är något oerhört omdiskuterat och här har du redan tagit det som ett faktum. Dessutom talar du här om spå i framtiden, öde och funktion av drömmar som inte heller är något fastslaget. Visserligen kanske jag är i fel tråd om man vill tala om saker man empiriskt kan belägga, men jag vill fortfarande avråda att tyda någons dröm rent symboliskt utan att känna personen ytterligare, det har t.o.m psykoanalytikerna idag börjat ta avstånd ifrån. Visst kan vi ana ett undermedvetet och visst kan vi ana att det som uppkommer i en dröm kan representera något för en individ. Men utan sammanhang (dvs relevata saker kring personen) blir det inte mer än horoskop-liknande gissningar. Drömmar kan, dock med stor tveksamhet, användas konstruktivt, dock av kvalificerad person (läs ex psykoterapeut/psykolog) och med mer förkunskap om individen än vad som kan fås via ett forum. Risken att skada är stor.
__________________

Kravmaga's träning - SL
Kravmaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 02:07   #19
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Dom Cobb är inne och skojar med dig!
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 02:17   #20
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Har inte mycket övers med drömtydning egentligen, men ger det ett försök.

I natt drömde jag att jag var i någon "avlång", hög, rund byggnad med spiraltrappa längs med väggarna, gissar på att det var ca 10m från botten till där jag stod. Jag befann mig längst uppe och kunde därmed se rakt ner till botten samt om någon gick i trappen. Drömmen började med att jag också såg en person längst nere som kollade upp på mig. Det var en tjej från gymnasiet som jag hade en grym hard-on för under gymnasietiden. Hon kollar "neutralt" på mig, d.v.s. inte väldigt stirrande blick och inte dåsig blick, dock blinkar hon inte och kollar verkligen på mig hela tiden. Av någon outgrundlig anledning tänker jag "här ska det bli ligga av!". Hon börjar sakta att gå upp för spiraltrappan och eftersom trappan är längs med väggen som jag nämnde innan går det att se henne hela tiden. Hon släpper verkligen inte blicken från mig, blinkar inte och går inte direkt utan "hackar" upp för varje steg. När hon har kommit ungefär halvvägs fick jag en väldigt stark känsla av att hon var ett väsen i stil med skogsrået och inte en människa. Börjar bli nervös eftersom enda vägen är ner, och där är ju hon! När hon har "hackat" upp ca 3/4 delar av trappan är jag så pass nervös och lugnt panikslagen (springer inte runt och har mig) att jag vaknar.

Vad fan betyder detta? Drömmen börjar väldigt bra men går sen över till att vara högst obehaglig utan att det är något fysiskt läskigt som händer i drömmen.
Du kommer träffa en snygg tjej, kanske tjejen i gymnasiet. Ni kommer ligga med varann, hon kommer säga att hon använder spiral så ni använder inte kondom. Men hon ljög, blir gravid och tänker inte göra abort. WT-livet börjar.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 02:47   #21
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Du kommer träffa en snygg tjej, kanske tjejen i gymnasiet. Ni kommer ligga med varann, hon kommer säga att hon använder spiral så ni använder inte kondom. Men hon ljög, blir gravid och tänker inte göra abort. WT-livet börjar.
Ahaa, tack!
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 08:45   #22
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Ahhh....G.W hade en sjuk dröm i natt. Vaknade stressad och kissnödig mitt i drömmen så jag vet inte hur den slutade.

Hursomhaver hade jag visst flyttat till ett Sydeuropeiskt land, tror det var Slovenien. Min familj var på besök så det var trångt i lägenheten/huset. Var lite charter-stil över bostaden med öppna ytor och vita rappade väggar. Hipps vipps plingar det på dörren och medlemmen Maxthemarketer står där med resväska vit Nike keps, och en grov halskedja. Det visar sig att jag "på skoj", på forumet, hade lovat honom att han kunde komma och hälsa på mig.

Hur han hittade mig vet jag ej. Jag välkomnade honom in såklart men tänkte samtidigt att det skulle bli jobbigt att ha honom boende hos mig. Sen var drömmen över.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-25, 09:40   #23
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Skumt att denna tråden dök upp just idag... i natt var nog första gången det här fenomenet skedde för mig

Hade världens mardröm, vaknade upp från den och började berätta om mardrömmen för en polare... skumma var att jag berättade så detaljerat om drömmen... att jag var "halvt vid medvetande" och att jag kunde greppa tag i döda kroppar och sådant medan jag sov sen efter det vaknade jag och fattade att det också var en dröm.

Kan inte minnas att jag har haft en mardröm i en annan mardröm förut..
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)