Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-10, 21:51   #61
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Han verkar down to earth, vältalig och smart. Det kommer gå bra för honom.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 22:10   #62
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Det som talar för att han kan vara odopad är hans resultat när han var barn. Har svårt att tro att en amerikansk unge skulle vara dopad vid 13 års ålder (då han tog 200kg böj vägandes 65kg).
Har du sett ungar som röker eller dricker alkohol och tar dumma beslut i livet? Hela min uppväxt i Stockholm så har jag personligen sett detta. Det som är mest sjukt att jag även ser det i nutid. Ungar som dricker och röker som är yngre än 15.

Att tro att en unge som är 13-15 år gammal inte skulle få för sig att prova testo är rätt naivt ifall tillfälle finns/ges och det är någon som vistas i sådan miljö. Ungar gör extremt dumma saker för att inte tala om vuxna människor.

Varje gång du ser en unge som röker eller dricker på stan när du är ute och rör dig så kan det lika bra vara steroider och noccoburk i handen . Mods, det sista var ett skämt på skoj, banna mig inte ifall NOCCO maffian hör av sig, tack please.

Här har du en tjej som dopat sig vid minst 3 tillfällen med testo, det syns kanske inte men dopad är hon.




Arnold började dopa sig 1962 typ som 15 år gammal enligt självbiografi.

Känner till två ungdomar som började runt 15-16 på ett av gymmen jag tränade på.

I usa har du elitidrott nerpressad långt ner i åldersgruppen. Det är en helt annan mentalitet i USA rörande idrott/stipendier och hur man kan bli miljonär på diverse sporter.

Jeff Seid är väl typ 22-23 år gammal och påstår sig hållit på med bodybuilding i 11 år typ. Han var nog på juicen rätt fort. Vill minnas att jag sett bilder på han när han är väldigt ung och sedan på juicen och ser extremt mycket annorlunda ut på bara 1-2 år. För att inte tala om just äldre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 11:43   #63
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Att tro att en unge som är 13-15 år gammal inte skulle få för sig att prova testo är rätt naivt ifall tillfälle finns/ges och det är någon som vistas i sådan miljö. Ungar gör extremt dumma saker för att inte tala om vuxna människor.
14-15 år kan jag köpa. Men att en amerikansk (ej rysk eller östeuropeisk) unge pmed föräldrar som själva inte är idrottare (berättade han i intervjun) skulle börja ta testosteron eller AAS redan vid 13 års ålder (eller kanske 12 års ålder om dopingen ska hinna ge den effekt som krävs för 200kg knäböj) känns inte troligt tycker jag. Det skulle vara om den där tränaren han har (som tydligen tränat honom sedan han var 11 år eller ännu yngre tror jag de sa i intervjun) skulle dopa honom utan föräldrarnas vetskap. Och det har jag väldigt svårt att tro. Inte vid så tidig ålder i alla fall.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 13:15   #64
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
14-15 år kan jag köpa. Men att en amerikansk (ej rysk eller östeuropeisk) unge pmed föräldrar som själva inte är idrottare (berättade han i intervjun) skulle börja ta testosteron eller AAS redan vid 13 års ålder (eller kanske 12 års ålder om dopingen ska hinna ge den effekt som krävs för 200kg knäböj) känns inte troligt tycker jag. Det skulle vara om den där tränaren han har (som tydligen tränat honom sedan han var 11 år eller ännu yngre tror jag de sa i intervjun) skulle dopa honom utan föräldrarnas vetskap. Och det har jag väldigt svårt att tro. Inte vid så tidig ålder i alla fall.
Jag håller med om att det verkar osannolikt, men samtidigt är det ju rätt konstigt att en 17-åring ser ut om 30.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 13:20   #65
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Dopning är inte helt ovanligt före 10 års ålder. Ni är så naiva.

Citat:
Stilger and Yesalis examined the age in which high-school American football players first started using AAS. The authors reported that 15.2% of the sample first abused AAS before their 10th birthday and 15.2% also used AAS for the first time between the age of 11 and 12 years of age. The average age that the sample first used AAS was when they were 14 years old.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5476735/
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 14:40   #66
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
The authors reported that 15.2% of the sample first abused AAS before their 10th birthday
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 15:13   #67
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Det är inte så konstigt egentligen när man tänker på hur åldrarna inom elitidrott pressas ned. College football är typ större än NFL i USA, är man säkrad college superstar så är man säkrad NFL superstar. Är man säkrad high school superstar så är man säkrad college superstar. Är man säkrad vad-det-nu-heter-innan-high-school-superstar, så är man säkrad high school superstar osv.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 15:40   #68
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tänker på han "Little Hercules", som med största sannolikhet var dopad som litet barn.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 15:55   #69
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Att dopa sig innan puberteten och innan merparten/alla av motståndarna hamnat i puberteten lär ge helt bizarra fördelar, är man tex. 9år och ren, så skulle det inte förvåna mig om att tävla mot dopade jämnåriga är jämförbart med att försöka tävla med 12åringar eller så.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 15:57   #70
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Säg att någon dopar sig vid så pass låg ålder, hur länge kan dom dra "nytta" av det om dom slutar med steroiderna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 16:11   #71
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Hela livet, sannolikt. Om man inte får biverkningar som förhindrar.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 16:25   #72
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jävla mamma och pappa som inte dopade mig som barn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 16:29   #73
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Det är dåligt föräldraskap att inte dopa sina barn.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 18:51   #74
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Nu kan man ju sitta här och förfasas eller skratta åt att folk dopar sina barn, men för många föräldrar är barnens idrottsframgångar eller brist på idrottsframgångar en väldigt stor sak i livet. Det räcker att gå förbi en fotbollsplan när knattar spelar så kan man se och höra väldigt känslomässigt engagerade pappor skrika (Jag kan nästan förstå den absurt överdrivna motreaktionen med att "alla skall med" "alla vinner" osv -mentalitet ibland. Lite jäkla lagom är bäst? )

Är man nära till tårarna alt. nävarna när den 11årige sonen missar en straff på den lokala cupen, så ligger nog inte tanken på doping så värst långt borta.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 19:15   #75
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Kanske, har inte träffat några sådana där våldsamma vettvillingar till förä
ldrar. Det är ju mer extremt egentligen om man doper sig eller barnen bara för att bli bra och bättre eller bäst, utan pengar i potten. I USA och pro idrott hör det mer till att trigga nåt eller bli vassare och inget konstigt, när man sen får en högre lön än vad man för efter år av kneg.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)