Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-19, 14:18   #17821
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Sparkar är väl knappast någon bra idé mot någon du fruktar takedowns. Han borde dock slagit mycket mer och täckt mycket fler av de inkommande slagen från Werdum. Flera 1-2's som gled igenom.


Det var väldigt snyggt gjort av Jorge Masvidal hur han utnyttjade Noons-boxnings-teknik mot honom och kontrade hans stora huvudrörelser med knän och sparkar. Smart!
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 14:22   #17822
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Sparkar är väl knappast någon bra idé mot någon du fruktar takedowns. Han borde dock slagit mycket mer och täckt mycket fler av de inkommande slagen från Werdum. Flera 1-2's som gled igenom.
Med någon med så dåliga takedowns som Werdum borde det inte vara några problem. Overeem stoppade väl säkert 10 nedtagningsförsök på raken. Fruktar? Njae.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 14:27   #17823
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Med någon med så dåliga takedowns som Werdum borde det inte vara några problem. Overeem stoppade väl säkert 10 nedtagningsförsök på raken. Fruktar? Njae.
Werdums enda lyckade nertagning i hela fighten var en fångad inside leg kick i andra ronden, konsekvensen blev att Werdum nästan etablerade topp-position vilket hade kunnat kosta Overeem hela fighten.

Det råder väl knappast något tvivel om att Overeem fruktade nertagningen, då menar jag inte att han hade någon galen respekt för Werdums "fantastiska" nertagningsförmåga, utan bara att han inte hade något intresse av att riskera botten-position alls.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 14:32   #17824
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Jo, du har säkert rätt. Får hoppas att det blir en bättre match mot Bigfoot. Även om det finns risk för att det blir något liknande.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 14:38   #17825
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Ja det är möjligt, men det känns dock som att Bigfoot dels är mer benägen att stå upp och dels har mer brute strength att erbjuda vid ett nertagningsförsök.

Ett ganska lackluster event var det iaf, bleh...
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 17:13   #17826
adis
Registered User
 
adiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 768
Citat:
Ursprungligen postat av ManuelIT Visa inlägg
Bara jag eller har Overeem blivit mindre? Han är ju fortfarande ett monster men minns att han var redigt större en period.

Lite besviken på hans insats hursomhelst, höll på att kosta mig 500kr


Jag kan inte riktigt komma på vad det är som är så imponerande med hans fysik, men hans traps och axlar och biceps är imponerande.
__________________
**Veni Vedi Vici**
adis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 17:25   #17827
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Det kanske är vikten/musklerna men jag tycker han saknar smidigthet och flow i rörelserna. Allt går på kraft. Vissa kan ju iofs vara kantiga och oortodoxa och får det att funka ändå (Jardine i brist på bättre exempel) men det borde finnas kanter att jobba bort och energi att spara. För att att inte tala om vad bättre teknik gör för hårdare slag och sparkar. Var det Badr Hari han mötte i K1 sist? Blev sjukt imponerad av hans teknik. Jösses vilka sparkar och vilket flow. Sen att han vägde X kg för lite...
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 18:13   #17828
HulkH
Registered User
 
HulkHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 077
Citat:
Ursprungligen postat av adis Visa inlägg


Jag kan inte riktigt komma på vad det är som är så imponerande med hans fysik, men hans traps och axlar och biceps är imponerande.
Han har bra fysik och är ju relativt stor?


Väger han inte typ 120kg på 195cm, och e rätt deffad. Det tycker jag e ganska imponerande.
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 18:28   #17829
Färssen
Registered User
 
Färssens avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 300
Klev upp 04.00 imorse. Var det värt det? Mja. Hoppades lite på Valentijn och Monson, jag håller alltid på journeymens, men båda såg ganska tama ut. Masvidal/KJ var definitivt FOTN, gillar Masvidals attityd och uppbackande av påståendet att han skulle förstöra KJ.

Barnett/Rogers gick som väntat. Werdum och Reem... Eeeh ja, konstig fight. Hoppades lite på en draw så att det skulle bli en lattjo extrarond, men icke. Werdums stand-up såg krispig ut, men lik förbannat skulle han ner på rumpan och sega.

Summa summarum: Meh.
__________________
Söndra & Färssa
Färssen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 19:58   #17830
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Tittade precis på KJ mot Masvidal. Jävlar vad bra! Den hade verkligen alla ingredienser som krävs för en underhållande match.

Kormier imponerade också med sin standup. Dock var hans mostånd inte det allra bästa kanske.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 00:58   #17831
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Vill, tror och hoppas att Overeem går segrande ur striden. Och det ser jag nästan som en självklarhet faktiskt.

Sen hoppas jag faktiskt att Rogers tokknockar babyface, det hade han behövt mer än någonsin om det ska bli något kvar av honom som fighter. Dock tror jag att Rogers kommer bli subbad tidigt i 2:a eller sent i 1:a ronden.
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Kan inte förstå hur folk kan lyckas gissa på i vilken rond och speciellt NÄR under ronden avslutet kommer. Någonsin haft rätt på något liknande?
Citat:
Winner: Josh Barnett Method: Submission (arm-triangle choke) Round: 2 Time: 1:17
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 01:21   #17832
ManuelIT
clean & sober
 
ManuelITs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 388
ManuelIT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 13:13   #17833
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Hahaha, snyggt.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 14:09   #17834
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Behöver man någon riktig "återhämntning" från att stå och slå/sparka på en säck? Förutsatt att det bara är teknikträning och man inte slår ut sig helt.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 14:57   #17835
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Som sagt, märklig fight. Werdum hade iof en bra gameplan, om gameplanen var att slåss så bökigt som möjligt.
Har han tränat med Maia mycket eller?
Overimom var dock smart att inte gå in i guarden, för även om han överskattade Werdums förmåga en aning, och skulle kunna fått in några bra armbågar, så verkar han inte riktigt ha kondisen för att grappla länge.
Som det ser ut nu så är chansen liten mot Cain. Han borde ta Storpotäten, men det ser osäkert ut mot både Khalashnikov eller Bäbisen (tippar på att Bäbisen tar Khalashnikov dock).
Men man ska nog inte dra för stora växlar på den här fighten, Werdum pullade ju guard så ofta han kunde, så det var svårt för Övermamman att göra så mycket.
Undrar vad som händer med Overeems ranking nu.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-06-20 klockan 14:59.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)