Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-12-22, 21:04   #16
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Fitforbeach Visa inlägg
Tack för fler svar. Jag skippade att beställa det, det blev enbart whey 80.

@BigHunter - Dopa mig vill jag inte göra då det är olagligt. Jag vill hålla mig på rätt sida fast samtidigt försöka hitta lagliga fördelar för att få en bättre kropp.
Kreatin ger en liten boost.

Sedan handlar det om att träna rätt, äta rätt, återhämta sig rätt och vara tålmodig. Finns inga genvägar tyvärr.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 10:48   #17
rinoceronte
Registered User
 
rinocerontes avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 31
Jag har provat en hel del så kallade Testo eller muskel boosters eller liknade kosttillskott.
Jag tycker faktiskt att är ashwaganda funkar sämst. Märker ingen skillnad.

Min egen slutsats är att om man ska prova något liknande så prova något med fenugreek eller tribulus i. Framför allt fenugreek.
Kör på det ett par veckor för att sen ta en paus på några veckor innan man tar det igen.
Det är inga mirakel piller men jag tycker att jag blir piggare och får mer go i träningen. Kanske bara placebo men jag tycker det är värt det ändå.
rinoceronte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 17:48   #18
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Jag provar det nu i syftet att sova lite bättre och ca 3 veckor in (har köpt kapslar för 2 månader) så känns det som att jag faktiskt sover lite bättre. Dock för tidigt att säga något definitivt, återkommer när kapslarna tagit slut.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 08:26   #19
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Jag provar det nu i syftet att sova lite bättre och ca 3 veckor in (har köpt kapslar för 2 månader) så känns det som att jag faktiskt sover lite bättre. Dock för tidigt att säga något definitivt, återkommer när kapslarna tagit slut.
Gör så för jag går själv och funderar på Ash. Berätta även om du märker något angående potensen, jag blev som 15 år igen på tribulus vilket kan vara trevligt ibland när man har fruntimmer till hands.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 12:07   #20
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Känner mig lugnare av ashwagandha. Men så hade jag ju förväntningar på produkten redan när jag började använda den så det kanske bara är placebo alltihop.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 12:48   #21
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Känner mig lugnare av ashwagandha. Men så hade jag ju förväntningar på produkten redan när jag började använda den så det kanske bara är placebo alltihop.
Jag känner definitift samma sak, det ska ju vara effektivt på att sänka kortisol nivåerna.
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-09, 14:29   #22
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Zrob Visa inlägg
Jag känner definitift samma sak, det ska ju vara effektivt på att sänka kortisol nivåerna.
Ashwagandha är en adaptogen så den normaliserar nivåerna. Redan normala nivåer sjunker inte under normalt bara för att man tar ashwagandha. Må vara besser wisservarning men det är viktigt att särskilja begreppen. Samma gäller "testoboosters" och deras effekt på testosteron. Om något kan de ev. normalisera ett redan lågt testo men de kan aldrig höja det över normal-värdet.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 09:08   #23
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Har nu beställt Aswa "KSM-66". Hur skall jag ta dom om mitt huvudsyfte är att försöka få bättre sömn?

Morgon middag kväll, eller bara på kvällen? Direkt innan sänggående eller 1-2 timmar innan? 1, 2 eller 3 tabs?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 09:25   #24
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Har nu beställt Aswa "KSM-66". Hur skall jag ta dom om mitt huvudsyfte är att försöka få bättre sömn?

Morgon middag kväll, eller bara på kvällen? Direkt innan sänggående eller 1-2 timmar innan? 1, 2 eller 3 tabs?
Det har inte en så snabb effekt. Effekten du ev får tar minst 2 veckor att uppnå. Spelar ingen roll när på dygnet du tar och dosera enligt anvisning på förpackningen.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 10:15   #25
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Det har inte en så snabb effekt. Effekten du ev får tar minst 2 veckor att uppnå. Spelar ingen roll när på dygnet du tar och dosera enligt anvisning på förpackningen.
Ok tack!
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 10:53   #26
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Det har inte en så snabb effekt. Effekten du ev får tar minst 2 veckor att uppnå. Spelar ingen roll när på dygnet du tar och dosera enligt anvisning på förpackningen.
Troligtvis är det så. Jag tar dock ändå mina två kapslar (Sensoril, totalt 250g) innan jag går och lägger mig, och jag inbillar mig att jag började sova lite bättre ganska omgående.

Är ju omöjligt att göra blindtest på sig själv, men när kapslarna är slut kommer jag köra ett tag utan för att se om jag märker någon skillnad. Även det skulle ju dock kunna vara placebo-effekt (eller snarare, avsaknad av förväntad placeboeffekt).

Googlade fram detta nu, skillnad mellan Sensoril och KSM-66:

https://nootropicsdepot.com/articles...ril-vs-ksm66-/
Citat:
Most extracts of ashwagandha are standardized to 2.5% withanolides. This means that 2.5% of the extract by weight is withanolides, which are a group of at least 7 related compounds in ashwagandha. Sensoril, on the other hand, is standardized to 10% withanolides. The goal of Sensoril Ashwagandha was to get the most potent extract, with the highest levels of withanolides on the market. This means that most people report Sensoril as being very strong and calming. Often those with heavy stress, or those wanting restful sleep, will prefer Sensoril the most.

KSM-66 opted for a different approach. Their Ashwagandha extract is standardized to 5% withanolides, and sought to bring out an extract with the natural ratios of ashwagandha root. They spent 14 years on R&D to bring out an Ashwagandha extract that gives high withanolides, but keeps the ratios in line with what is found in nature. The thought behind this was that it was not just about getting the most withanolides, but getting them in the proper ratios. This means that KSM-66 is not as powerful, but is actually described by many as stimulating and energizing, while still supporting healthy stress levels.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-19, 07:35   #27
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Absolut kan det vara så. Men nu var det KSM-66 som 40plus frågade om.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-29, 07:13   #28
langsteustace
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av Fitforbeach Visa inlägg
Jag tänkte köpa, eller jag tittade på tillskott som skulle ge ett naturligt högre testovärde och "större muskler" . Ett par undersökningar talade för att dessa hade mycket bra egenskaper. Vad vet kolozzeum om dessa mirakelämnen?
finns dock andra syften med herbs, handlar liksom bara inte om hypertrofi
langsteustace är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-29, 07:35   #29
langsteustace
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av langsteustace Visa inlägg
finns dock Nox Vidmate VLC andra syften med herbs, handlar liksom bara inte om hypertrofi
Det har inte en så snabb effekt. Effekten du ev får tar minst 2 veckor att uppnå. Spelar ingen roll när på dygnet du tar och dosera enligt anvisning på förpackningen.
langsteustace är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-29, 08:58   #30
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Nu har jag slutat på Ash. Blev alldeles för trött å seg på dagtid av dom, inte alls min grej. Kör vidare på Tribulus för lite extra tryck i pistongen till tjejens glädje, det är enda Örten jag inte får negativa effekter av, bara positiva.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)