Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-20, 09:39   #106
Juliette
Hobby huligan.
 
Juliettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Melbourne, USA
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av pony Visa inlägg
Designerskor är mycket mer ofta korrekt anpassade efter fotens form, även om klacken är tunn, hög och vinkeln är brutal. Mitt råd är att gå runt och prova, mycket. Och stretcha vader. Och gå mycket på tå, så att du inte får kramp på undersidan av foten.
Jag har bara skummat igenom tråden så jag kanske har missat om det står nånstans, men kan du ge lite exempel på olika designer/märken som man kan kolla efter?
Juliette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 11:09   #107
jaaaaag
Guest
 
Inlägg: n/a
Jag har aldrig haft på mej högklackat i hela mitt liv och tkr att det finns väldigt många tjejer som varken kan gå i eller passar i högklackat som har skorna på sig.

Grymma skor pony... och ben.
  Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 23:20   #108
pony
Athletic chick on a stick.
 
ponys avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 982
Citat:
Ursprungligen postat av Juliette Visa inlägg
Jag har bara skummat igenom tråden så jag kanske har missat om det står nånstans, men kan du ge lite exempel på olika designer/märken som man kan kolla efter?
Nja, inte på rak arm. Det beror ju på hur dina fötter ser ut, och dessutom varierar modellerna ganska mycket från säsong till säsong. En säsong vältrade jag mig i alla modeller av en viss designer för att de hade perfekt bredd för mig personligen och grymt stöd för hålfoten. Nästa säsong kanske jag inte tycker att de är lika klockrena, men då passar de kanske någon annan med en annan typ av fötter.

Kort sagt: prova! Om du handlar på nätet, se till att du kan skicka tillbaka.
Men det ÄR jättestor skillnad på de dussinklackar som dinsko&co spottar ur sig och saker som har lite mer tanke och finess bakom sig.

Ett exempel från mitt inlägg ovan (ett svart och ett vitt par). De vita är Rizzo, söta osv. Men de känns allmänt "flimsy" när man har på sig dem, och fötterna blir trötta snabbare än i det andra paret. Som är Michael Kors och bekväma som ett par tofflor.
Båda paren kostade lika mycket, men Rizzo är Rizzo...
__________________
Brandman-wannabe
pony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 07:14   #109
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Fan att det inte finns mer flickor i detta avlånga land som kan gå i, eller ens ser bra ut i, högklackat. De flesta ser ut som bambis bulkiga moster på hal is.
+1 !!!
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 09:36   #110
Juliette
Hobby huligan.
 
Juliettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Melbourne, USA
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av pony Visa inlägg
Nja, inte på rak arm. Det beror ju på hur dina fötter ser ut, och dessutom varierar modellerna ganska mycket från säsong till säsong. En säsong vältrade jag mig i alla modeller av en viss designer för att de hade perfekt bredd för mig personligen och grymt stöd för hålfoten. Nästa säsong kanske jag inte tycker att de är lika klockrena, men då passar de kanske någon annan med en annan typ av fötter.

Kort sagt: prova! Om du handlar på nätet, se till att du kan skicka tillbaka.
Men det ÄR jättestor skillnad på de dussinklackar som dinsko&co spottar ur sig och saker som har lite mer tanke och finess bakom sig.

Ett exempel från mitt inlägg ovan (ett svart och ett vitt par). De vita är Rizzo, söta osv. Men de känns allmänt "flimsy" när man har på sig dem, och fötterna blir trötta snabbare än i det andra paret. Som är Michael Kors och bekväma som ett par tofflor.
Båda paren kostade lika mycket, men Rizzo är Rizzo...
Tack för svaret!

Som det är nu så går bara runt i gympaskor jämt, jämt, jämt..
Så jag är alltså helt novis på detta område. Vet inte ens vilken affär jag ska kolla. Så har du bra tips på affärer i Stockholm får du jättegärna tipsa. Tänkte börja prova lite innan jag vågar mig på att beställa från nätet

På 80-talet sprang jag runt i pumps och höga mormorskängor jämt och hade inga problem, idag kan jag inte gå ett steg ens i typ 4cm klackar utan att se ut som Cruella de Vill som stapplar fram. Inte så skoj Så det vore bra om man hittade några bra "nybörjarskor" som var sköna och lätta att gå i. De högklackade skor jag har är typ från scorett mm, men har även ett par riktigt obekväma från ecco, och de trodde jag skulle vara bra för fötterna.

Så tipsa gärna om bra ställen i Stockholm att börja kolla på, så kanske personalen där kan hjälpa mig hitta skor som passar mina fötter
Juliette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 09:42   #111
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av soulsplinter Visa inlägg
jadu , ibland är det inte så jävla roligt ;P men vill man vara fin så! (inte konstigt att det sägs att tjejer har högre smärttröskel egentligen haha)
Lol. Tjejer har generellt inte högre smärttröskel (med undantag för förlossning. Då skickar kroppen ut eget bedövningsmedel som lindrar smärtan).

I någon random tjejtidning stod det tvärt om. Det stod att killar inte upplever smärta lika starkt som tjejer. Det skulle bero på testosteronet. Tidningen hade studie att referera till.

väldigt off topic här.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 11:09   #112
Kinsei
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 169
Jag håller inte riktigt med om att man måste ha små fötter för högklackade skor! Inget förvandlar nämligen mina fötter till båtar lika effektivt som ballerinaskor eller andra platta skor med tunna sulor.

Däremot har jag följande teori: Om man har kraftiga ben - fett eller muskler - är det snyggast om klacken inte är alldeles för smal (men inte heller överdrivet klumpig så klart). Om man har kjol i alla fall. Har man kraftiga ben tycker jag dessutom det är snyggast att undvika slejfar och band runt vristen som "hugger av benen".

Ett stort problem är kullersten - inte bara är det svårt att gå på med högklackat, det förstör ju klackarna på nolltid!

Från min tid i Lund minns jag annars den lömska mattan i entrén till Åhléns - den hade ett hålmönster som passade klackarna perfekt och gjorde att man fick trippa fram på tå om inte skorna skulle bli kvar i mattan när man gick på den!
Kinsei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 11:23   #113
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av Kinsei Visa inlägg
Från min tid i Lund minns jag annars den lömska mattan i entrén till Åhléns - den hade ett hålmönster som passade klackarna perfekt och gjorde att man fick trippa fram på tå om inte skorna skulle bli kvar i mattan när man gick på den!
Galler är en annan klassiker...
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 11:58   #114
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Galler är en annan klassiker...
Jag har sett några fina italienskor som gick på stigarna i Cinque Terre med högklackat.

Fast de verkade klara av det.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 13:27   #115
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Jag har sett några fina italienskor som gick på stigarna i Cinque Terre med högklackat.

Fast de verkade klara av det.
Gnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 13:31   #116
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Gnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..
Aha. Så det var därför. Jag undrade.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 13:35   #117
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Aha. Så det var därför. Jag undrade.
Tjejer som kan navigera i terränglådan i högklackat är fan ... Gnnnnnnn


Citat Nate Dog.

Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 13:39   #118
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Nate Dog förklarar bra. Förstår precis.




Alice Bah
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 13:42   #119
HookersUnited
Fetare än Jesus
 
HookersUniteds avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 7 110
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Dessa skorna har en bra lutning och är lagom höga, men sulan fram är så satans tunn, man blir öm unde trampdynan i dem.



Hare krishna vad snyggt, speciellt med småhajarna!
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 15:54   #120
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Jag har sett några fina italienskor som gick på stigarna i Cinque Terre med högklackat.

Fast de verkade klara av det.
Problemet med galler är mest att klackarna tenderar att fastna och så har man plötsligt klivit ur skorna.

Att kunna gå i högklackat i terräng är beundrandvärt på ett sätt, men utstrålar ändå idiotiskt skoval i sammanhanget.
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)