Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-05, 23:42   #541
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Vill också ha abs Hittade en gammal formbild från 2015 hösten och där (när jag tyckte jag var fet) hade jag rätt så hyfsade abs. Idag väger jag 6kg mer (92kg ish) men känner mig inte lika fet :P Mindre störning i huvudet kanske. Bänkar kanske 30kg mer också, böjer mindre lol, markar mer (smalmark) Inte provat 1RMs på ett tag.

Vem mer än jag vill inte köra några 1RMs på hela 2017 och låta detta år bli the year of volume? :P
Du verkar vara som mig, de bilder jag sett - håller mycket vätska. Tycker jag var skitsmal i somras, ~10% fetthalt (ska köra en Mr. Eks och skriva fetthalt istället för fettprocent/BF) men kände mig plufsig & dallrig. Speciellt underkroppen. Lår och vader.

Var extremt bloated hela förra veckan efter lördagen och söndagens julmat. Tog 5-7 dagar för min kropp att svälla ner.

Jag tror jag är vätskig för jag dricker så mycket samt äter mat med mycket vätska. Pissar 3-5 ggr per natt och när jag vaknar är inte ens mitt urin gult så jag är välhydrerad på morgonen även fast jag inte druckit på över 14 timmar. Lol.


Tror jag kan bygga riktigt brutala ben om jag börjar högreppa i böjen. Mina ben växer bra och jag gör nästan aldrig över 5 reps i böjen.
Jag kanske ska satsa på det - armen domnar bara på vikter över 120kg. Högrepsperiod medan jag stretchar den (hoppas den domnar av stelhet).
Kanske frontböjhögrepsperiod.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 00:02   #542
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Vill också ha abs Hittade en gammal formbild från 2015 hösten och där (när jag tyckte jag var fet) hade jag rätt så hyfsade abs. Idag väger jag 6kg mer (92kg ish) men känner mig inte lika fet :P Mindre störning i huvudet kanske. Bänkar kanske 30kg mer också, böjer mindre lol, markar mer (smalmark) Inte provat 1RMs på ett tag.

Vem mer än jag vill inte köra några 1RMs på hela 2017 och låta detta år bli the year of volume? :P
Det kommer att börja som ett volymår för min del i alla fall. Lite som jag avslutat det gångna året men utan maxförsök. Dels p.g.a. revbensskadan men även då jag fått en del känningar under 2016 som vägrat ge med sig under deff: har alltjämt hälsporre som varken blivit bättre eller sämre på fem månader, till och från lätt ömhet i vänster axel, samt sedan jag böjde 160 kg för ett par månader sen en slags stelhet/ömhet i vänster höftböjare som inte alls värker men som gör sig påmint.

Så nu blir det få riktigt tunga set ett bra tag framöver. Siktar på 3or och 4or som tyngsta seten, gärna @ RPE 9.

Låter som att 1x0 också skulle behöva tagga ner lite på viktkåtheten. Vi får gå no-fap när det gäller squat.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 00:06   #543
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
I programmet jag kör står det att en ska köra 3 roddövningar - om mark ej kan utföras. Så kan jag inte köra marklyft imorgon pga min trasiga tumnagel blir det mycket sälrodd. 6-9 set
Jag har också blivit inspirerad av Tobbeys minutiösa sälroddande. Tänkte börja köra det mycket så fort revbenet är bättre. Kul att du också verkar på! Du hade väl inte kört det asmycket tidigare?

Tror jag är förhållandevis stark i övningen också då jag verkar sälrodda lika mycket som jag bänkpressar. 80x6 redan på första passet var ju klart godkänt. Vet inte hur mycket du pressade dig men 65x8 @ 9-10 verkar jag kunna bräcka. Ska i vilket fall bli kul att se hur vi utvecklas i övningen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 00:18   #544
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Det kommer att börja som ett volymår för min del i alla fall. Lite som jag avslutat det gångna året men utan maxförsök. Dels p.g.a. revbensskadan men även då jag fått en del känningar under 2016 som vägrat ge med sig under deff: har alltjämt hälsporre som varken blivit bättre eller sämre på fem månader, till och från lätt ömhet i vänster axel, samt sedan jag böjde 160 kg för ett par månader sen en slags stelhet/ömhet i vänster höftböjare som inte alls värker men som gör sig påmint.

Så nu blir det få riktigt tunga set ett bra tag framöver. Siktar på 3or och 4or som tyngsta seten, gärna @ RPE 9.

Låter som att 1x0 också skulle behöva tagga ner lite på viktkåtheten. Vi får gå no-fap när det gäller squat.
Jag gillar att kötta böj. Är så svårt att ge upp i böj för mig. Brassar bara på. I bänk och mark är det så lätt att ge upp.

Lol jag har fortfarande inte failat en knäböj. Eller jo, på 97.5kg när jag styrketränat i ca 2 månader men det räknar jag inte. Minns inte ens varför jag failade (om för tungt eller bara teknikmiss).

Vore kanske något att högreppa frontböj och gå tungt då och då i lowbar. :P

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag har också blivit inspirerad av Tobbeys minutiösa sälroddande. Tänkte börja köra det mycket så fort revbenet är bättre. Kul att du också verkar på! Du hade väl inte kört det asmycket tidigare?

Tror jag är förhållandevis stark i övningen också då jag verkar sälrodda lika mycket som jag bänkpressar. 80x6 redan på första passet var ju klart godkänt. Vet inte hur mycket du pressade dig men 65x8 @ 9-10 verkar jag kunna bräcka. Ska i vilket fall bli kul att se hur vi utvecklas i övningen.
Gillar allt (hittills) med sälrodd, förutom att jag var tvungen att köra utan musik - annars hör jag inte stången slår i bänken. Gör den inte det är reppen underkänd!

Jag ska fixa film imorgon, högst sannolikt. Min rigg ser ut såhär nu:



Var tredje gången jag körde sälrodd. Fast min rigg har förändrats alla gångerna. Fick till det bra i onsdags. Når faktiskt inte ner till stången tillräckligt för att greppa, kommer precis runt med fingrarna och börjar där ifrån. Verkligen maxad ROM.
Bänken är mjuk dyna, sjunker ner, är kanske 10cm glapp mellan bröstet och där stången träffar.

Japp 65kg x8 var tungt. Fast kändes inte så tungt "psykiskt" (du vet efter högrepsmark till fail, detta kändes mer som bicepscurl till fail). Vet inte om det var fail: ingen aning hur mycket jag kan svinga med benen, få hjälp där, de var stilla under alla reps. Jag tror jag är galet svag i sälrodd iallafall - övre rygg. Övre rygg och bröst släpar mest för mig. :P Jag har inga lats.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 00:19   #545
Mr Eks
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 507
Nu du mannen nu börjar du gå över gränsen begriper du det! vad håller du på med!!!
Mr Eks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 00:24   #546
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
Nu du mannen nu börjar du gå över gränsen begriper du det! vad håller du på med!!!
Du är min idol
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 10:50   #547
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
har haft så jävla tur med att kunna fixa sälrodd på mitt gym under rusningtid varje gång. finns endast 1 bänk som går att ställa in på höjden. Fick vänta typ nästan 10 minuter igår.

är det lite folk på gymmet du kör på?

såg din "försöker du psyka mig"-kommentar i någon annan tråd. tror det är första gången jag skrattat högt av något på kolo xD
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 11:17   #548
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
har haft så jävla tur med att kunna fixa sälrodd på mitt gym under rusningtid varje gång. finns endast 1 bänk som går att ställa in på höjden. Fick vänta typ nästan 10 minuter igår.

är det lite folk på gymmet du kör på?

såg din "försöker du psyka mig"-kommentar i någon annan tråd. tror det är första gången jag skrattat högt av något på kolo xD
Träna inte på rusningstiderna då!

Ja det är lite folk! Är ett gammalt styrkelyftsgym/klubb från 80-talet. Jag bor i ghettot, liten håla med bara flyktingar och pensionärer. Bicepspump i timmar eller pensionärsgympa. Brukar oftast vara ledigt att böja, bänka eller marka! Kör sälrodden på kanten av marklyftspodiet så det finns plats om någon vill marka. :>
Har öppnat ett nytt gym i grannorten, ca en mil ifrån mig. Tror de flesta som börjar träna blir medlemmar där istället.
Gillar iallafall gymmet jag tränar på. 2-3 minuters promenad dit, oftast tomt, kostar 600kr per år och har inte saknat någon utrustning överhuvudtaget!
___________

Hahah jag älskar Mr. Eks! Blir alltid glad när jag ser han skriva det (hans standardkommentar när någon säger emot honom). Också att han skriver "fetthalt" istället för fettprocent/BF! Som att kroppen är en mejeriprodukt. Gullig kille! Det roliga är ju att han inte trollar heller hahaha.

Haha kolla denna:
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
King grub varför försöker du psyka mig
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Blir du psykad av det där är ditt psyke rätt svagt.

Senast redigerad av 1x0 den 2017-01-06 klockan 11:21.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 11:47   #549
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852


King grub verkar ju vara en rätt seriöst person i övrigt men det är något speciellt med att han gillar att svara på mr eks frågor som är trolliga i 90% av fallen

Undrar fortfarande vad som hände i den där aminosyror-i-händerna tråden
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 13:41   #550
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Lol jag har fortfarande inte failat en knäböj. Eller jo, på 97.5kg när jag styrketränat i ca 2 månader men det räknar jag inte. Minns inte ens varför jag failade (om för tungt eller bara teknikmiss).


Gillar allt (hittills) med sälrodd, förutom att jag var tvungen att köra utan musik - annars hör jag inte stången slår i bänken. Gör den inte det är reppen underkänd!

Var tredje gången jag körde sälrodd. Fast min rigg har förändrats alla gångerna. Fick till det bra i onsdags. Når faktiskt inte ner till stången tillräckligt för att greppa, kommer precis runt med fingrarna och börjar där ifrån. Verkligen maxad ROM.
Bänken är mjuk dyna, sjunker ner, är kanske 10cm glapp mellan bröstet och där stången träffar.

Japp 65kg x8 var tungt. Fast kändes inte så tungt "psykiskt" (du vet efter högrepsmark till fail, detta kändes mer som bicepscurl till fail). Vet inte om det var fail: ingen aning hur mycket jag kan svinga med benen, få hjälp där, de var stilla under alla reps. Jag tror jag är galet svag i sälrodd iallafall - övre rygg. Övre rygg och bröst släpar mest för mig. :P Jag har inga lats.
Läcker rigg! Jag vill gärna kunna nå stången åtminstone, är mer bekymrad över den tappade ROMen i slutet av rörelsen. Tror jag har liknande glapp som du där stången träffar. Du ser också ut att ha en bänk med ganska kraftig stomme.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 18:58   #551
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Fredag 06 jan (dagens) 12:25-14:00

Frontböj:
20kg x20
20kg x15
40kg x10
40kg x10
60kg x5
60kg x5
60kg x5
60kg x5
60kg x5

Sälrodd:
60kg x5
70kg x4
70kg x4
70kg x5
70kg x5
70kg x5
70kg x5
60kg x11

Omvända flyes (kabel, liggande):
2 lätta set

Hantelscottcurls:
2 lätta set

Hammercurls:
2 lätta set

Frontböj:
20kg x10
20kg x5
50kg x5
50kg x5
50kg x5

Böj (lowbar):
20kg x5
20kg x5
50kg x5
60kg x5
70kg x5
80kg x5


Herrejävlar vad svag jag är i frontböj. 60kg var tungt. Faller framåt. Vet inte om det är för jag är så stel så armbågarna trycker ner överkroppen.
Går för djupt (för min rörlighet) också. Ländryggen rundas, tror jag.
Använde lindor med olympiskt grepp. Visst hjälper det - men inte så mycket som jag trodde. Stången vill glida av i bottenläget för jag faller framåt.

Sälrodden:
Vet inte hur jag ska hålla stången, vilken bredd. Tycker jag är starkare om jag håller en hand smalare än bänkpressen men kollade på Berkhan och han verkar hålla brett:
https://www.instagram.com/p/7LOMQ7xCLg/
Får prova mig fram.

Armarna (bicepsinflammationen) känns bättre idag iallafall. Kan sträcka ut armarna utan det gör ont och ingen övning förutom första seten i sälrodden (bottenläget, utsträckta armar) kände jag av ömhet.

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Läcker rigg! Jag vill gärna kunna nå stången åtminstone, är mer bekymrad över den tappade ROMen i slutet av rörelsen. Tror jag har liknande glapp som du där stången träffar. Du ser också ut att ha en bänk med ganska kraftig stomme.
Hmm sant det med nå stången. Vill helst ha så efterliknande som bänkpress. I toppläget av bänken har man ju inte armarna helt utsträckta heller.

Själva stommen under bänken är nog 5-7cm och dynan 10cm - men dynan är mjuk (och jag är tung) så sjunker ner rätt bra!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 21:38   #552
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Lördag 07 jan (dagens) 10:50-12:45 | Tung böj, medel bänk, tung pressassistans

Böj (lowbar):
20kg x15
20kg x15
20kg x10
20kg x5
50kg x5
65kg x5
72.5kg x5
80kg x5
92.5kg x5
107.5kg x5 (bälte)
122.5kg x10 @9.5-10 (bälte)

Stoppbänk:
20kg x5
20kg x5
35kg x5
45kg x5
55kg x3
62.5kg x1
72.5kg x2
72.5kg x2
72.5kg x2
72.5kg x2
72.5kg x2
72.5kg x2

Hantelflyes:
12.5kg x12
10kg x29

Axelpress bakom nacke (smith, sittande):
35kg x12
25kg x23

Sidolyft (kabel):
Hack10 x20
Hack10 x20
Medeltunga set

Frenchpress:
42kg x12 (fail rep13)
37kg x17

Pushdowns:
Hack60 x25
Hack60 x25


Riktigt bra prestation i böjen och assistans idag. Bästa passet på länge. Haft skitpass i 2½ veckor (skyller på skador).
PB i allt. Jag vet inte hur jag ska skriva upp PBs i journalen så skiter i det just nu iallafall (har uppskrivet i textdokument på datorn, får duga). :P

Inflammationen i armarna nästan borta. 90% återställda. Satt i exakt en vecka.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 21:53   #553
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
10 reps på 122,5! Repsstarkt ju! Klart värre än 5x5 på 120.

Skönt att inflammationen släppte så fort!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 22:12   #554
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
10 reps på 122,5! Repsstarkt ju! Klart värre än 5x5 på 120.

Skönt att inflammationen släppte så fort!
Tack! Min bästa böjprestation lately, ja. Motsvarar 163kg 1RM enligt den formeln som brukar stämma bra i böjen för mig. :>

Lade upp klippet i vår OneDrive-mapp. =p


Ja riktigt skönt! Idag kändes biccarna bra efter böjen. Inga bortdomningar. Kunde bänka utan smärta. Slarvade ändå med min setup i böjen pga stressad - mycket folk på gymmet idag, ganska random mtp kl 11:00 en lördag.

Något som inte är så nice är att jag tryckt i mig ~6500kcal idag. Gigantiskt överskott.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 22:18   #555
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Nuttin' but gains
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)