Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-02, 11:00   #31
MAXX
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: GBG
Inlägg: 702
ett bra verktyg för att göra egna ringsignaler av mp3 låtar: http://audiko.net/en.html

MAXX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-02, 22:32   #32
spange
Nu kan jag inte byta
 
spanges avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Falun
Inlägg: 1 418
tittade just på keynoten från 17 mars, uppdatering till OS 3.0 är gratis för både iphone och iphone 3g, kommer kosta 9.95$ för Touch dock.
spange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 11:06   #33
spange
Nu kan jag inte byta
 
spanges avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Falun
Inlägg: 1 418
nu kan man streama southpark i luren, ingen app, men om man går in på www.xepisodes.com på luren kommer man till en sida gjord för iphone/touch just nu funkar det inte (för mig iaf) att välja säsong, men slumpa avsnitt funkar fint och antagligen fixar dom resten snart också=)

kvalitét på bild och ljud är riktigt bra, mycket bättre än kvallen på youtube.
spange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 11:12   #34
solo
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av daja Visa inlägg
Nån som vet om det finns nåt sätt att lyssna på radio via Iphone 3G? Inte bandat utan live alltså.
Jag kör wunder radio,den är suverän man kan få in allt, även polis scanners osv från staterna.
solo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 11:58   #35
Jonaas
Registered User
 
Jonaass avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 23
Säger Wunder radio jag också, den funkar perfekt.
Jonaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 21:11   #36
spange
Nu kan jag inte byta
 
spanges avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Falun
Inlägg: 1 418
Har just börjat köra rowmote i iphonen, funkar kalas (har mac och kör front row) vilken når alla filmer, musik mm. vill man köra andra program kan man köra itunes, iphoto, vlc, powerpoint mm. mm. tror det funkar lika bra till pc.

det fina med kråksången är att jag inte har wifi på datorn, men det gick ypperligt att skapa ett ad-hoc nätverk : airport, skapa nätverk. hur jävla simpelt som helst.

men kom ihåg att tanka hem rowmote helper och kör på datorn för att det ska funka, gratis och snabbt.

programmet i sig kostar 7 spänn.
spange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 21:15   #37
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Sjuka tips ni har på program, ska beställa en iphone genom jobbet imorgon och kommer installera allt ni skrivit, kan fan inte bärga mig :P
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 21:25   #38
spange
Nu kan jag inte byta
 
spanges avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Falun
Inlägg: 1 418
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Sjuka tips ni har på program, ska beställa en iphone genom jobbet imorgon och kommer installera allt ni skrivit, kan fan inte bärga mig :P
lät som en ypperlig idé, gott om sjuka apps finns det, tror det finns runt 35.000 program på appstore nu, och fler blir det.
Ett trevligt program är jaadu vnc, kör det inte själv men det gör att man kan fjärrstyra i princip hela hemdatorn, inkl mus och tangentbord oberoende av vart i världen du befinner dig, men får helt enkelt upp hemskärmen på iphonen, precis som vanligt. med muspekare och hela köret.

sen kommer det komma gps med turn by turn navigering när nya OS kommer, fick inte grepp om det kommer med direkt i 3.0 eller om det kommer bli fritt fram för andra att utveckla det. återstår att se.
spange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 17:41   #39
spange
Nu kan jag inte byta
 
spanges avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Falun
Inlägg: 1 418
jahapp, då blir det jag som bumpar igen då såg idag att spelet MYST kommit ut på appstore, spelet är rejält stort (727mb) och är samma spel som original-MYST

ska bli kul att testa då man har suttit några timmar för länge sen med Myst och Riven
spange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-04, 18:19   #40
FillilutteN
Registered User
 
FillilutteNs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 56
Dessa program har jag installerade på min iPhone

Remote
TV.nu
Inköpslista
Things
1password
Aftonbladet TV
WunderRadio
Arlas kokbok
iShape
XBMC
StayInTune
Palringo
Fieldrunners
Sol Free
Enigmo
Ocarina
SpaceMonkey
Spore
Critter Crunch
Cube Runner
Monkey Ball
Labyrinth
MxTube
BossPrefs
FillilutteN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 13:31   #41
spange
Nu kan jag inte byta
 
spanges avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Falun
Inlägg: 1 418
skaffade wolfenstein 3d igår..fyfan vad kul det är nostalgiskt med gamla id spel!
spange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 15:23   #42
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
När kommer nästa generation av iPhone? Jag har googlat runt och svaret antar jag är att den kanske kommer i juni (då släpps iaf en ny softwareupdate kallad 3.0?).

Jag börjar bli less på min gamla nokia (eller egentligen är jag inte less men en iphone med gps är naturligtvis excellent för när jag nu ger mig ut och cyklar, såklart!).
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 15:31   #43
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu Visa inlägg
När kommer nästa generation av iPhone? Jag har googlat runt och svaret antar jag är att den kanske kommer i juni (då släpps iaf en ny softwareupdate kallad 3.0?).

Jag börjar bli less på min gamla nokia (eller egentligen är jag inte less men en iphone med gps är naturligtvis excellent för när jag nu ger mig ut och cyklar, såklart!).
Jag tänkte precis skriva exakt det du skrev. Har också en Nokia som behöver antingen slängas i havet eller lämnas in för lagning. Mitt abbonemang hos ocker-telenor går ut om en månad, och då blir det Telia Under 25-abb och en Nokia 5800, Iphone eller annan ny fet lur.

Är det någon som vet nåt pålitligt om när en ny Iphone kommer, och hur den kommer se ut?
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 16:11   #44
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 188
Någon som har Crazy snowboard lite?

Själv rankad 72a i världen (4-5k som lirar det)


Frågar nu om någon vet eller vet hur man kan få tag på fusk till det?
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 17:07   #45
spange
Nu kan jag inte byta
 
spanges avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Falun
Inlägg: 1 418
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Jag tänkte precis skriva exakt det du skrev. Har också en Nokia som behöver antingen slängas i havet eller lämnas in för lagning. Mitt abbonemang hos ocker-telenor går ut om en månad, och då blir det Telia Under 25-abb och en Nokia 5800, Iphone eller annan ny fet lur.

Är det någon som vet nåt pålitligt om när en ny Iphone kommer, och hur den kommer se ut?
finns inga datum, bara spekulationer om att den kommer släppas samtidigt som nya OS, vilket kommer bli samma datum som releasen av 3g:n förra året så vitt jag vet. men som sagt. apple har inte sagt något än, de som skvallrat är företag som levererar komponenter till iphone, samt att man har hittat kod inskriven för minst en ny telefon i betaversionen av 3.0. det har snackats om en eventuell nano version, men det snackades det om redan innan 3g releasen å andra sidan, samt om en hottad iphone med 3,2mp med video bland annat.

det är ungefär vad jag har hört.
spange är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)