Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-06, 08:07   #1
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Thumbs up Våra IS-kvinnor har återvänt!

Efter en lång diplomatisk kamp har vi nu lyckats återbörda våra IS-kvinnor till svensk mark - Borås närmare bestämt. Det har tvingats genomlida tuffa förhållanden, och våra hjärtan går ut till dem och hoppas att dom får möjligheten att läka bland sina närstående.

Borås har redan nu snabbutbildat socialen och skolan för att kunna ge bästa möjliga omhändertagande.
Citat:
De anhöriga uppger att kvinnorna levt ett instängt och övervakat liv hos IS. De har i perioder tillåtits ha kontakt med sina anhöriga i Sverige. Men deras samtal har varit övervakade och kvinnorna har inte tillåtits att prata fritt. De anhöriga säger att kvinnorna ångrat sig och velat komma hem och att de anhöriga länge kämpat för att försöka få hem kvinnorna och deras barn.

I över ett år har kvinnorna och barnen suttit i Adra-fängelset i Syrien som är ökänt för övergrepp och tortyr. Anhöriga till kvinnorna har varje månad skickat pengar till de båda eftersom fängelset inte gett dem mat och förnödenheter.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ras-till-boras
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 08:12   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Varför alltid snyfthistorier? Det måste ju gå att skriva om att de valde IS framför allt annat.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 08:13   #3
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det gick ju inte att räkna ut för dom att det kanske inte är så kul där borta
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 08:20   #4
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Är mer intresserad av att veta varför de reste ner där .
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 08:31   #5
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Om Hitler varit en kvinna hade hon varit världens frälsare i Plasttigers ögon.

Josefin Stalin
Pia Pot
Ida Amin
Moas mamma al-Khaddafi

De underbara kvinnorna som borde höjas till skyarna för det kön de föddes till.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 08:57   #6
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Är mer intresserad av att veta varför de reste ner där .
Det finns en del forskning om ämnet - temaområdena är ofta västerländsk islamofobi, identitetskris, äventyrslust - men även att ISIS-rekryterarena målade upp en felaktig bild - lyxlivet uteblev.

Nu när vi börjar få hem fler återvändare hoppas att den svenska forskningen på området tar fart, vi ligger lite efter för närvarande.

Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Det gick ju inte att räkna ut för dom att det kanske inte är så kul där borta
Att unga människor tar en chans till ett bättre liv går väl att förstå? Istället för att fastna i en betongförort och bli misstänkkliggjord av majoritetsbefolkningen så får man själv vara dle av majoritetsbefolkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Om Hitler varit en kvinna hade hon varit världens frälsare i Plasttigers ögon.

Josefin Stalin
Pia Pot
Ida Amin
Moas mamma al-Khaddafi

De underbara kvinnorna som borde höjas till skyarna för det kön de föddes till.
De här kvinnorna har ju inte begått något brott till skillnad från de fiktiva kvinnorna du radade upp.
Att bli bortlurad av skickliga marknadsförare för att försöka skapa ett bättre liv till sig själv är - och ska inte - vara brottsligt i en demokrati.

Senast redigerad av Plasttiger den 2021-03-06 klockan 09:02.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 09:00   #7
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Om Hitler varit en kvinna hade hon varit världens frälsare i Plasttigers ögon.

Josefin Stalin
Pia Pot
Ida Amin
Moas mamma al-Khaddafi

De underbara kvinnorna som borde höjas till skyarna för det kön de föddes till.
Är väl uppenbart att Plasttiger bara tycker om att trolla med Kolos smygrasistiska/kvinnoföraktande tendenser.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 09:12   #8
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Är väl uppenbart att Plasttiger bara tycker om att trolla med Kolos smygrasistiska/kvinnoföraktande tendenser.
Ja så är det.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 09:47   #9
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Är väl uppenbart att Plasttiger bara tycker om att trolla med Kolos smygrasistiska/kvinnoföraktande tendenser.
Intressant att det är ett uppenbart troll på Kolozzeum, men som uttrycker exakt samma saker som våra makthavare säger och genomför.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 10:03   #10
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Är väl uppenbart att Plasttiger bara tycker om att trolla med Kolos smygrasistiska/kvinnoföraktande tendenser.
Visst är det så. Vad som slår en dock är att det är bland den mest invandrar samt kvinnohatande medlemmen forumet haft på bra länge. Allt HAN gör är att försöka föra fram samt spä på föraktet mot de grupper han hela tiden ska försöka sätta i centrum, för att sedan troligtvis sitta och njuta och se på då de spottas på. En lite omvänd psykologi för att bygga upp ett hat mot de grupper han tycks avsky vilket hela tiden tycks vara kvinnors samt invandrare. Ett bollplank mot de som tycker samma sak så han kan få fram sina åsikter genom andra.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-03-06 klockan 10:09.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 10:07   #11
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Intressant att det är ett uppenbart troll på Kolozzeum, men som uttrycker exakt samma saker som våra makthavare säger och genomför.
Nu skjuter jag mig själv i foten med tanke på tidigare inlägg men.... Det som ändå gör det lite intressant att diskutera då diskussionen snarare handlar om att diskutera mot åsikter snarare än mot personen själv då den som sagt inte finns.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-03-06 klockan 10:09.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 11:10   #12
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Nu skjuter jag mig själv i foten med tanke på tidigare inlägg men.... Det som ändå gör det lite intressant att diskutera då diskussionen snarare handlar om att diskutera mot åsikter snarare än mot personen själv då den som sagt inte finns.
Finns ju givetvis en person bakom trolleriet Någon som ibland kanske omedvetet även bakar in lite information som är äkta. Tror tex att det kan vara så att det faktiskt är en kvinna och hon har genomlidit ECT.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 11:33   #13
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Finns ju givetvis en person bakom trolleriet Någon som ibland kanske omedvetet även bakar in lite information som är äkta. Tror tex att det kan vara så att det faktiskt är en kvinna och hon har genomlidit ECT.
Macromomentum?

Jag tycker Plasts trollninger är rätt bra ibland faktiskt, går nästan igång ibland trots att jag vet att det är troll.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 11:48   #14
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Finns ju givetvis en person bakom trolleriet Någon som ibland kanske omedvetet även bakar in lite information som är äkta. Tror tex att det kan vara så att det faktiskt är en kvinna och hon har genomlidit ECT.
Kan så vara.

Jag tror dock det är en man på forumet som genom plastis konto försöker driva fram frågor han är intresserad av att diskutera. Ett enkelt sätt dra igång diskussioner om ämnen han inte behöver ta ansvar för mer än att gå in med annat konto och diskutera i de. Alternativt så nöjer sig personen med att dra igång diskussionerna och försöker sedan att piska upp stämningen bäst det går och är nöjd med det. Frågorna i sig är ju intressanta så jag köper det på så vis. Diskussion som diskussion.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-03-06 klockan 11:55.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 13:09   #15
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Macromomentum?

Jag tycker Plasts trollninger är rätt bra ibland faktiskt, går nästan igång ibland trots att jag vet att det är troll.
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Kan så vara.

Jag tror dock det är en man på forumet som genom plastis konto försöker driva fram frågor han är intresserad av att diskutera. Ett enkelt sätt dra igång diskussioner om ämnen han inte behöver ta ansvar för mer än att gå in med annat konto och diskutera i de. Alternativt så nöjer sig personen med att dra igång diskussionerna och försöker sedan att piska upp stämningen bäst det går och är nöjd med det. Frågorna i sig är ju intressanta så jag köper det på så vis. Diskussion som diskussion.
Tror det är ett feltänk att tro att nättroll alltid eller ens oftast är män. Många kvinnor gillar drama och att provocera. Det är ju en hobby för mig med, men det är en hyfsat kvinnlig hobby.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)