Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-05, 07:32   #76
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Lite hårt skrivet men jag tycker också det känns mer och mer som att Navi inte är ute efter hjälp utan bara vill höra gång på gång att hen äter för lite. Kanske skapar det en lättnadskänsla över att inte vara en del av den samhällsutveckling som hen fixerar vid. Hoppas det inte är så skevt, undernäring är precis lika mycket en sjukdom skapt av ätstörningar som fetma är.
Visst är det hårt. Jag fick samma behandling när jag hängde runt på forumet under annat namn när jag var sjuk och vilsen. I efterhand inser jag totalt varför och önskar att jag hade lyssnat. Jag har varit där själv och bra mycket värre så jag sympatiserar mes grabben, 110%. Jag ser dock vart han är på väg och det är rent åt helvete, tvärr.

Han behöver höra hur illa det är och ta sig i kragen innan det är för sent. Förhållandet till aktivitet och vad han stoppar i sig är riktigt allvarligt skevt och grabben är sjuk. Han behöver hjälp, han vet det själv och han måste börja göra enorma förändringar om han vill ta sig ur detta med livet i behåll.

En bar början är att inte träna något över huvud taget. Kanske ta en promenad för att få frisk luft per dag, i några månader. Troligvtis kommer ingenting att hända, mer än att an kommer att må bättre och se ut precis likadant som nu. Men i hans ögon kommer han svälla upp till en sumobrottare och livet kommer att förfalla, så han kommer aldrig klara av den förändringen.

Sträcker ut en hand till TS om att skicka mig ett PM om du vill ha hjälp. Är du investerad att verkligen ta dig ur skiten hjälper jag till utan ersättning, men då är det all in och inget trams.

Ta det inte fel, Niva. Jag ser bara mig själv i hur du håller på att spåra ur och det gör ont att veta vad du går till mötes om du inte börjar en förändring.

Allt gott.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 02:16   #77
Tomas Tryffel
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 376
Citat:
Ursprungligen postat av Navi Visa inlägg
Ja, jag räknade med olja osv vid tillagning så det ska nog vara kring där. Jag käkar ganska stora portioner med ugnsrostade rotfrukter. Det är väldigt gott tycker jag.

Jag vill i så stor utsträckning som möjligt låta min aptit styra min hunger, och äta mina kalorier. Men jag kanske ska börja med havregrynsgröt till något mål, det är ganska lättätet och då kan jag lägga på lite nötter eller liknande på gröten. Förhoppningsvis kanske jag kan råda bot på lite magproblem då med, eftersom det inte blir några grönsaker i en grötmåltid (en morot vid sidan av kanske). Just nu har jag ganska stora bekymmer med min mage. Jag är uppblåst konstant och minns knappt när jag kände mig lugn i magen sist.
De flesta av dina poster är obehagliga att läsa.
EnergiÖverskott har många rätt. Bara en sådan sak som att du fortsätter med samma metodik som håller på att bli din Undergång, att analt räkna ut hur mycket du "behöver" äta, för att bli kvitt ditt problem. Som, vilket jag just påpekade, håller på att bli din Undergång. Du

Du vet vad du behöver göra, och hur du kan göra det. Är barnsligt enkelt att tillsätta 1 dl okokt ris (eller varför inte en HELT OBESTÄMD mängd (mängd=mer än vad du vet är för lite)) eller havregryn till frukost. Du vet exakt hur du skulle kunna göra, men undviker inför dig själv att göra det. För, som du vet, så är du en självdestruktiv loop, motiverad av din egen självdestruktion.
King Grubs liknelse med en ålderspensionär är förstås slående, och den träffar dig med lika mått som du slår den från dig. Det tillfredsställer dig att du håller dig på en nivå väl under vad som krävs för din varelse.

För all del, PMa EnergiÖverskott för stöd. Men kontakt över internet kommer inte att räcka. Du kan PMa mig med, om du vill.
Men söker du inte hjälp nu kommer du att kasta bort fler år av ditt liv (och kanske ditt exjobb (=VIKTIGT) iom att du pluggar, för att du helt enkelt är för orkeslös och upptagen i din dimma = din karriär), eller kanske helt och hållet ditt liv. Underskatta inte den enorma kraften av en ätstörning. Den sväljer dig succesivt, utan att du märker det. Även fast du tror att du märker det, eller har "kontroll".
Ju längre du väntar, desto längre vill jag påstå att din rehablitering blir. Både mentalt och fysiskt.
Tomas Tryffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-08, 08:30   #78
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas Tryffel Visa inlägg
De flesta av dina poster är obehagliga att läsa.
EnergiÖverskott har många rätt. Bara en sådan sak som att du fortsätter med samma metodik som håller på att bli din Undergång, att analt räkna ut hur mycket du "behöver" äta, för att bli kvitt ditt problem. Som, vilket jag just påpekade, håller på att bli din Undergång. Du

Du vet vad du behöver göra, och hur du kan göra det. Är barnsligt enkelt att tillsätta 1 dl okokt ris (eller varför inte en HELT OBESTÄMD mängd (mängd=mer än vad du vet är för lite)) eller havregryn till frukost. Du vet exakt hur du skulle kunna göra, men undviker inför dig själv att göra det. För, som du vet, så är du en självdestruktiv loop, motiverad av din egen självdestruktion.
King Grubs liknelse med en ålderspensionär är förstås slående, och den träffar dig med lika mått som du slår den från dig. Det tillfredsställer dig att du håller dig på en nivå väl under vad som krävs för din varelse.

För all del, PMa EnergiÖverskott för stöd. Men kontakt över internet kommer inte att räcka. Du kan PMa mig med, om du vill.
Men söker du inte hjälp nu kommer du att kasta bort fler år av ditt liv (och kanske ditt exjobb (=VIKTIGT) iom att du pluggar, för att du helt enkelt är för orkeslös och upptagen i din dimma = din karriär), eller kanske helt och hållet ditt liv. Underskatta inte den enorma kraften av en ätstörning. Den sväljer dig succesivt, utan att du märker det. Även fast du tror att du märker det, eller har "kontroll".
Ju längre du väntar, desto längre vill jag påstå att din rehablitering blir. Både mentalt och fysiskt.

TS har en grav ätstörning. Han kommer varken PMa mig privat, tyvärr eller återkoppla på svar i trådar han startar så länge det inte kan göda ätstörningen på något vis. Nu när folk börjar i fråga sätta och genomskåda att det inte är någon som tränar för hälsa vi pratar om utan någon som tränar för att tillåta sig själv att äta över huvud taget pga ett rejält stört förhållande till mat och motion så upphör självklart svaren. Speciellt efter att tom KG rakt ut säger att TS äter som en stillasittande ålderspensionär.

Att en vuxen som tänker på mat och motion dagarna i ända och tränar två pass om dagen efter sitt första pass mäter upp bär, vassle och youghurt på grammet som måltid säger väl det mesta.

Håller med dig, de flesta poster av TS är skrämmande. Hoppas han vågar söka hjälp innan det är för sent.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-09, 13:01   #79
Tomas Tryffel
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 376
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
TS har en grav ätstörning.
Jag är fullt medveten om allt detta, och det är därför det är, som jag sade, så obehagligt.
Tomas Tryffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 05:53   #80
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas Tryffel Visa inlägg
Jag är fullt medveten om allt detta, och det är därför det är, som jag sade, så obehagligt.
Yes, det är jag med på! Det var mer ett pek åt TS att alla genomskådar honom och att han måste sluta försöka lura sig själv att han tränar och äter som han gör för hälsa. Han gör det för att han är sjuk och det finns ingen annan han kan försöka lura är sig själv. Som väntat har han slutat svara nu när han är genomskådad och ingen klappar honom på ryggen längre utan är trötta på att prata med en vägg.

Jag vet hur ätstörningar fungerar så jag vet att TS läser här, troligen varje dag. Så, inget illa menat, men börja förändra. Sluta träna några månader och ät mer, inte mindre. INGET kommer att hända. Du kommer att må så jävla mycket bättre.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-10, 18:43   #81
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Livet är för kort för o äta torrt.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)