Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur fula är vi?
Ja 31 24.03%
Nej 48 37.21%
60/40 15 11.63%
Men va i helvete? 35 27.13%
Antal röster: 129. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-16, 14:56   #46
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Haha, så sant men bland killar vill många alltid bli så "grova" som möjligt...varför liksom? De som "lyckas" ser som sagt ofta värre ut på alla sätt och vis i slutändan.

Det är som många människor även på träningsforum som pratar om sina gainz och får ryggdunk, men samtidigt ser de för jäkliga ut för gemene tjej, ådriga monster. Vem vill man egentligen imponera på? Andra killar. Givetvis får alla se ut som de vill, men jag förstår inte riktigt drivkraften att ta det till den extremen.
Det som ser för jävligt ut är bulkformen. 90% av alla på mitt gym är bulkade året om för att de vill se stora ut. Styrkelyftare kan mycket väl bli mycket fulare men är du en ren byggare i bra deffad form så är det väldigt liten risk att du kommer att se för stor ut. Det går helt enkelt inte, tror de flesta svenssons inte inser hur ovanligt det är med någon som är ren, deffad och stor. Jag har inte sett nån i alla fall. Möjligtvis mackan här på forumet :p

Själv föredrar jag att hålla mig deffad året runt mest för att jag tycker att man ser mycket bättre ut i ansiktet.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 14:57   #47
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Riktigt ful? Ställer du verkligen samma krav på dessa bilder som för random killar som promenerar ute på stan?
Jajjemensan!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 14:59   #48
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Själv föredrar jag att hålla mig deffad året runt mest för att jag tycker att man ser mycket bättre ut i ansiktet.
Ja, det har du faktiskt rätt i.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:02   #49
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.

Upp med bilder på dessa otränade killar som är snygga... Mät sedan med den vältränade i samma pose, kläder osv, så får vi se.

Brad Pitt, Christian Bale, Daniel Craig osv tränar.

Senast redigerad av pwnyou den 2013-06-16 klockan 15:05.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:07   #50
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
De där killarna på bilderna ser gay ut för tjejer. Satt och spelade kort med ett gäng brudar ett tag sedan och de ojade sig över hur gay alla muskelkillar såg ut och att det var extremt avtändande.

De verkar tycka att deras kroppar ser obehagliga och vulgära ut. Sexpack är så överskattat att det inte är klokt.

Att tanter kanske går igång på det på fyllan är en annan femma.
Så säger tjejer alltid men vad tjejer säger och vad tjejer faktiskt tycker är två olika saker

...allt handlar om valmöjligheter. Om du var så pass snygg så att du kunde få precis vilken tjej du ville och bodde i en storstad där det faktiskt finns stor tillgång på fina tjejer så hade du inte nöjt dig med en tjej som var snygg, hade stora bröst men en ful röv. Eller en snygg tjej med snygg kropp men kanske en c-kupa fast ditt ideal är en e-kupa.

Om alla tjejer föll pladask så hade du inte nöjt dig med en tjej som inte har allt.

Nu kanske man nöjer sig med en tjej som har ett bra inre och som är söt men kanske inte ser ut som en porrskådis.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:08   #51
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.
Ey, vi skrev samtidigt
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:09   #52
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Ni kan säga att fitnesskillar ser gay ut, men stoppa in en otränad bredvid i samma kläder så ser ni:

[IMG]ttp://cdn1.images.videobash.com/photos/000/088/255/88255.jpg[/IMG]

Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Ey, vi skrev samtidigt
High five!
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:09   #53
eiri
Registered User
 
eiris avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Falun
Inlägg: 883
nej, och när det kommer till ligga osv tror jag det handlar mer om socialt umgänge än annat, träffar/umgås du inte med tjejer så är dina chanser väldigt små att få till det, spelar ingen roll hur snygg du är.

Ut och gör er tillgängliga helt enkelt.
eiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:10   #54
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.

Upp med bilder på dessa otränade killar som är snygga... Mät sedan med den vältränade i samma pose, kläder osv, så får vi se.

Brad Pitt, Christian Bale, Daniel Craig osv tränar.
Det där är snubbar som DU tycker är snygga :p

Tjejer gillar typ:

[IMG]ttp://i.likes-media.com/uimg/21ee56378e5c383e331bcd554762ef95.600x[/IMG]

...och han har ju ingen snygg kropp:

[IMG]ttp://justcrawford.com/wp-content/uploads/2012/12/channing.jpg[/IMG]

Senast redigerad av BobaFett den 2013-06-16 klockan 15:13.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:14   #55
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Det där är snubbar som DU tycker är snygga :p

Tjejer gillar typ:

[IMG]ttp://i.likes-media.com/uimg/21ee56378e5c383e331bcd554762ef95.600x[/IMG]

...och han har ju ingen snygg kropp:

[IMG]ttp://justcrawford.com/wp-content/uploads/2012/12/channing.jpg[/IMG]
Tjejer gillar alla möjliga killar... Dessutom såg den där killen bulkigare ut (ansiktet) på andra bilden.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:14   #56
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Haha, så sant men bland killar vill många alltid bli så "grova" som möjligt...varför liksom? De som "lyckas" ser som sagt ofta värre ut på alla sätt och vis i slutändan.

Det är som många människor även på träningsforum som pratar om sina gainz och får ryggdunk, men samtidigt ser de för jäkliga ut för gemene tjej, ådriga monster. Vem vill man egentligen imponera på? Andra killar. Givetvis får alla se ut som de vill, men jag förstår inte riktigt drivkraften att ta det till den extremen.
Jag kan vända på det där och kommer ta till lite större ord än jag själv egentligen tycker om saken.

Vad är poängen med att väga 70kg med ganska lite muskler och ett lågt BF? Man är liten, man är svag, man är en oansenlig liten fjärt. I mångas värld är det där helt meningslöst. Det är ju bara fåfänga det rör sig om då. Fåfänga för mig är ett väldigt osmickrande och omanligt drag, men såklart både förstår jag och inser att de flesta inte tycker så. Men jag kan personligen mycket lättare relatera till att vilja väga 120kg och vara grov så in i helvete och stark även om man blir fet på kuppen än det förstnämnda.

Nu är det ingen kritik till er som har det förstnämnda idealet, för det är ingen av oss som har rätt att kritisera någon annans ideal. Men är det så svårt att förstå att det finns de som inte ser någon mening alls med att springa runt och vara sockersöt och smal? Det är väl inget konstigt att det finns personer som tycker det är tillfredsställande med att vara en bjässe, den största och mäktigaste hanen i omgivningen. Har folk blivit så civiliserade att de helt tappat kontakten med sina primitiva urdrifter, och att det är detta som är anledningen till denna totala oförståelse?

Senast redigerad av Stefan J den 2013-06-16 klockan 15:19.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:15   #57
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Vad tjejer säger och vad de sedan gör är två helt olika saker.

Upp med bilder på dessa otränade killar som är snygga... Mät sedan med den vältränade i samma pose, kläder osv, så får vi se.

Brad Pitt, Christian Bale, Daniel Craig osv tränar.

Fast jag sa aldrig från början att vältränade personer inte är snygga. Jag sa att de mest inbitna gymråttorna sällan är några hetingar. De ser ofta jävligt slitna ut.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:18   #58
hultman
Fulstygg
 
hultmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 2 185
Att vårda sitt yttre innefattar både face och fysik. Precis som att tjejer kan kompensera ett trist ansikte med smink och schysst kropp så kan vi killar göra det. Man blir inte snyggare för att man är otränad, de flesta män brukar se bäst ut i ansiktet mellan 8-15 % bf. Med det sagt så ska vi inte glömma att lejonparten av folket är menlösa och fula personer, i synnerhet när de inte anstränger sig för att se bra ut. Jag ser ut som en påse skridskor med fel kläder och frisyr, skulle jag även feta ned mig rejält så hade läget varit värre.

Män som är mellan 185-190 cm, har hygglig massa (~fitnesskropp med något kilo fett), vårdar sitt yttre (schyssta kläder, frisyr och hyggliga fejsgener) och har lite innanför pannbenet ska inte ha några problem att hitta tjejer.
__________________
Min journal

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.

Senast redigerad av hultman den 2013-06-16 klockan 15:20.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:18   #59
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Fast jag sa aldrig från början att vältränade personer inte är snygga. Jag sa att de mest inbitna gymråttorna sällan är några hetingar. De ser ofta jävligt slitna ut.
Ok, då är jag med! Men om gymråttorna är vältränades motsvarighet till otränades datornördar så anser jag ändå att gymråttor > datornördar, if you know what I mean.

Senast redigerad av pwnyou den 2013-06-16 klockan 15:20.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:20   #60
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Fast jag sa aldrig från början att vältränade personer inte är snygga. Jag sa att de mest inbitna gymråttorna sällan är några hetingar. De ser ofta jävligt slitna ut.
Kan du inte googla nån bild på ett exempel av en vältränad snygg kropp och en sån inbiten gymråtta som du inte gillar så vi förstår skillnaden?
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)