Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-07-16, 21:27   #1501
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa Visa inlägg
Big C, rockin the boat!
Medusa min vän

Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
Så jävla bra chrille!
Tack Sunk!

Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
Så.. visste inte att du fortfarande skrev här, ha som sagt varit dålig på att vara online men formen och styrkan är som sagt igen riktigt riktigt imponerande
Jooda Johan jag försöker hålla den här lilla journalen vid liv, är inte samma gnista som förr på storhetstiden men jag uppdaterar ganska ofta! Vi måste prata lite nån dag

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Du är ju sjukt stark i bänken, hur brett håller du händerna i förhållande till ringarna (ser ut som du håller rätt smalt jämfört med många andra som lyfter tungt, dvs du har rätt lång lyftväg åxå). Fattar knappt att man ens kan lyfta sådär mycket i bänk men det är väl bara för en annan att träna hårdare helt enkelt =)
Ringfingret på markeringen! Av det jag läst håller ganska många duktiga rawbänkare smalt då man får bra skjuss från bottenläget. Ska man däremot tävla med tröja är det nog maxbrett grepp som gäller. Dock är det här ingeting som jag funderat över utan det har helt enkelt blivit så att greppet jag håller har kännts bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Var tränar du Chrille? Vilken stad?
I Älvsbyn i norrbotten, några mil från t.ex Luleå, Piteå!

Citat:
Ursprungligen postat av TrainInsane Visa inlägg
För bänk tror jag mycket på bra axelstyrka och tricepsstyrka vilket du visar Chrille genom ditt relativt smala grepp, bara kolla på några strongman athleter de kör också smalt!
Tack så mycket! Beror säkert på flera faktorer
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 21:55   #1502
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Intressant tänk där angående greppbredden, håller själv långfingrarna på ringen och det är väl typ lika brett i förhållande till längden som dig. Sen är ju triceps min starka sida så kanske tjänar på att hålla samma bredd som dig. Ska testa och se hur det känns nästa pass.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 22:36   #1503
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Intressant tänk där angående greppbredden, håller själv långfingrarna på ringen och det är väl typ lika brett i förhållande till längden som dig. Sen är ju triceps min starka sida så kanske tjänar på att hålla samma bredd som dig. Ska testa och se hur det känns nästa pass.
Testa på du men den krångliga biten är att du förmodligen inte kommer känna nån wow känsla utan kanske tvärtom att du blir några kilo svagare! Så nu har jag säkert inspirerat dig =)
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 22:44   #1504
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87 Visa inlägg
Testa på du men den krångliga biten är att du förmodligen inte kommer känna nån wow känsla utan kanske tvärtom att du blir några kilo svagare! Så nu har jag säkert inspirerat dig =)
Nerklubbad i skorna =) nej men anledningen till att jag fråga är att det inte skiljer så mycket i vikt mellan mina smalbänkar och vanliga men att jag ändå kännt att jag måste lära mig att bänka brett för att korta lyftvägen så mycket det går, eftersom jag är så lång som jag är. Men eftersom jag är hyfsat stark i triceps så kanske det inte är lika nödvändigt att jobba mot en bred sättning. Ska testa iaf men väntar mig inga stordåd första gången men kan ju se om man får en annan känsla (förhoppningsvis till det bättre).
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 23:04   #1505
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
chrille87: Kommer från Piteå, därför jag frågade. Fick för mig att jag sett nånstans att du också är Norrbottning. Vafan, bor det kvar nåt folk i Älvsbyn? Hela min släkt är därifrån och alla jag känner som bott där har flyttat :/

Är det nåt med luften där som gör att man lyfter som en truck? Skämt åsido, grym träning och grym styrka som vanligt. Kul läsning
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-17, 01:58   #1506
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Bara för att klargöra: Inget ont om Älvsbyn. Det är ju Norrbottens Pärla trots allt
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-17, 08:41   #1507
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Nerklubbad i skorna =) nej men anledningen till att jag fråga är att det inte skiljer så mycket i vikt mellan mina smalbänkar och vanliga men att jag ändå kännt att jag måste lära mig att bänka brett för att korta lyftvägen så mycket det går, eftersom jag är så lång som jag är. Men eftersom jag är hyfsat stark i triceps så kanske det inte är lika nödvändigt att jobba mot en bred sättning. Ska testa iaf men väntar mig inga stordåd första gången men kan ju se om man får en annan känsla (förhoppningsvis till det bättre).
hehe ja jag skrev från mobilen så jag orkade inte redigera att jag menade att du säkert är svagare än vid brett grepp från början. men på sikt kanske du går förbi... ibland måste man testa för att få veta

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
chrille87: Kommer från Piteå, därför jag frågade. Fick för mig att jag sett nånstans att du också är Norrbottning. Vafan, bor det kvar nåt folk i Älvsbyn? Hela min släkt är därifrån och alla jag känner som bott där har flyttat :/

Är det nåt med luften där som gör att man lyfter som en truck? Skämt åsido, grym träning och grym styrka som vanligt. Kul läsning
Nog är Älvsbyn litet men man är uppvuxen här och har sin familj här, sina vänner och så är det nära till allt. Visst skulle det vara kul att testa att byta men mjaa man har nog vant sig! Sen heter det ju förstås Norrbottens pärla av en anledning Kul att du skrev några rader
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 01:36   #1508
Curls
Yatesism
 
Curlss avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 4 368
ja det borde vi göra, vi stöter nog på varandra online nu i dagarna då jag är ledig och har tid att sitta vid datorn lite mer som vanligt
__________________
Roc Marciano - Panic
Curls är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 19:44   #1509
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Nog är Älvsbyn litet men man är uppvuxen här och har sin familj här, sina vänner och så är det nära till allt. Visst skulle det vara kul att testa att byta men mjaa man har nog vant sig! Sen heter det ju förstås Norrbottens pärla av en anledning Kul att du skrev några rader[/QUOTE]

Chrille kommer att bli Pitebo efter att han besökt mig & respektive lirare i min umgängeskrets
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 19:07   #1510
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
ja det borde vi göra, vi stöter nog på varandra online nu i dagarna då jag är ledig och har tid att sitta vid datorn lite mer som vanligt
Låter bra Johan!

Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Chrille kommer att bli Pitebo efter att han besökt mig & respektive lirare i min umgängeskrets
Lär dig citera din klant

Tisdag 19 Juli 2011 Rygg/biceps

Latsdrag;
60x12
65x10
70x8

Kabelrodd;
65x8
70x8
75x8
80x8

Latsdrag med konstigt handtag;
60x12 drop 50x6
60x12 drop 50x6
60x12 drop 50x6

Sittande rodd i cc;
25x10 i 3 set

Sittande hantelcurl 3 set
Preacher curl 3 set
Framåtlutad hantelcurl 3 set

Sådärja, tillbaka på banan igen efter några dagars uppehåll! Givck faktiskt ganska bra idag, skönt!
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 13:44   #1511
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Jag har en vilovecka nu efter en lång och tung period med låga reps och mycket vikt på stången! Kände mot slutet att kroppen började säga ifrån så då är det väl bäst att lyssna. Har den här veckan äntligen fått besöka Ola (nanosekund) och gjort en kalipermätning och snacka lite allmänt om livet. Tyvärr hann vi inte med nångon styrketräning men det kommer fler tillfällen, kika gärna in på deras väldigt populära träningsblogg

http://www.4-klovern.blogspot.com/
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Ola.jpg (61.7 KB, 69 visningar)
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 16:34   #1512
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Har lite uppehåll från träningen som sagt men var med och filmade då en komis slog nytt pb ihelgen!!

chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 16:47   #1513
NilsN
Registered User
 
NilsNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 248
haha, ska du posta den överallt?:P
__________________
Journal

Pain is just weakness leaving the body!

Citat:
Ursprungligen postat av Chrille87
Va fan, vem knäckte min kloss?? O_o
NilsN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 16:53   #1514
Wipflash
Make Sweden great again
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 366
vad anser herr c om klossbänkar
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 18:53   #1515
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Citat:
Ursprungligen postat av NilsN Visa inlägg
haha, ska du posta den överallt?:P
förtjänar att visas =)

Citat:
Ursprungligen postat av Wipflash Visa inlägg
vad anser herr c om klossbänkar
bra för viktvana och träna dina stickypoints.

Onsdag 27 Juli 2011 Bröst

Bänkpress;
140x5
160x2
170x1 bly
180x1 mera bly
190x0 rätt okey faktiskt, stannade cirka 10cm från utlåsning, bra med tanke på att jag är 3kg lättare än förra försöket

140x5
140x6
100x12 brett grepp
100x10 brett grepp

Lutande bänk i smith utan utlåsningar;
80x12
80x10
90x8

CC;
25x12
25x12
30x8
30x8

Sådärja, första passet på 6 dagar. Rätt okey känsla i kroppen, vägde dock bara 98kg imorse så hade som grävt ner mig lite innan lyftet. Uppvärmningen kändes kass hela vägen så jag är lite chockad att 190 kändes så bra i händerna. Bådar gott inför framtiden iaf
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)