Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-04, 19:05   #37021
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Var på dejt med en tjej i lördags. Kändes som att vi klickade. Tog hennes nummer. Utbytte några ord efter dejten, kändes bra. Hade lagt till henne på snapchat innan, och skickade en snap i söndags. Hon öppnade och svarade efter flera timmar på kvällen varpå jag skickade ett svar. Detta har hon inte kollat på, på snart ett dygn. Jag är novis både på snapchat och på dejting, har bara haft engångsgrejer innan, är det rimligt att vänta så länge även om ett intresse finns? Vet att hon använder snapchat mycket.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:16   #37022
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Var på dejt med en tjej i lördags. Kändes som att vi klickade. Tog hennes nummer. Utbytte några ord efter dejten, kändes bra. Hade lagt till henne på snapchat innan, och skickade en snap i söndags. Hon öppnade och svarade efter flera timmar på kvällen varpå jag skickade ett svar. Detta har hon inte kollat på, på snart ett dygn. Jag är novis både på snapchat och på dejting, har bara haft engångsgrejer innan, är det rimligt att vänta så länge även om ett intresse finns? Vet att hon använder snapchat mycket.
Börja inte ens försöka förstå varför en person inte svarar på sociala medier, ingen vet riktigt varför. Folk beter sig på de mest märkliga sätt och när du börjar försöka läsa av eller förstå så är du på jävligt djupt vatten utan land i sikte.

Hör av dig om ett par dagar och låtsas som inget, folk som försöker köra något sorts "game" med att läsa men inte svara med flit borde brinna i helvetet.

Alla sånna här "Läst, visat, öppnat" grejer som finns är för övrigt djävulens påfund!

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-03-04 klockan 19:22.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:21   #37023
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Har hört att det kallas "ghosting".

Fast 24h kanske är lite kort stund för att räknas som det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:27   #37024
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Har hört att det kallas "ghosting".

Fast 24h kanske är lite kort stund för att räknas som det.
Ja 24h är inte tilräckligt för att kalla det ghosting, 72 timmar är nog mera rimligt. 72 timmar med en person som i övrigt är väldigt aktiv på sociala medier är för lång tid för att "telefonen ska ha gått sönder" "batteriet laddade ur sig" "glömde telefonen hos farmor" och så vidare.

Men ja, någon sorts form av ghosting kan det absolut vara.

Å andra sidan har ju alla idag på push notifikationer, så 24 timmar utan att svara är ju rätt mycket det också om man sätter det i den kontexten. Blir ju som att inte kolla eller ens röra sin mobil på ett helt dygn, något ganska få människor gör. Min pappa 70+ kollar sin mobil minst 2 gånger om dagen och då har han inte ens smartphone.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-03-04 klockan 19:28.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:32   #37025
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ja 24h är inte tilräckligt för att kalla det ghosting, 72 timmar är nog mera rimligt. 72 timmar med en person som i övrigt är väldigt aktiv på sociala medier är för lång tid för att "telefonen ska ha gått sönder" "batteriet laddade ur sig" "glömde telefonen hos farmor" och så vidare.

Men ja, någon sorts form av ghosting kan det absolut vara.

Å andra sidan har ju alla idag på push notifikationer, så 24 timmar utan att svara är ju rätt mycket det också om man sätter det i den kontexten. Blir ju som att inte kolla eller ens röra sin mobil på ett helt dygn, något ganska få människor gör. Min pappa 70+ kollar sin mobil minst 2 gånger om dagen och då har han inte ens smartphone.
Ja jag vettefan.. Hon svarade rätt fort på tinder när vi skrev där innan. Hon svarade även ganska fort när jag smsade lite efter dejten. Blir att skicka ett sms imorgon och svarar hon inte då vet jag att det är kört.

En uppenbar diss på snapchat hade ju varit att öppna det man skickar men att strunta i att svara. Hon har dock inte ens öppnat det. Normalt hade jag inte brytt mig men har aldrig känt att jag klickat så bra med en tjej, vi hade mycket gemensamt.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:35   #37026
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Har det funnits något samhälle i historien där det var manligt med långt hår och kvinnligt med kort?
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:44   #37027
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Var på dejt med en tjej i lördags. Kändes som att vi klickade. Tog hennes nummer. Utbytte några ord efter dejten, kändes bra. Hade lagt till henne på snapchat innan, och skickade en snap i söndags. Hon öppnade och svarade efter flera timmar på kvällen varpå jag skickade ett svar. Detta har hon inte kollat på, på snart ett dygn. Jag är novis både på snapchat och på dejting, har bara haft engångsgrejer innan, är det rimligt att vänta så länge även om ett intresse finns? Vet att hon använder snapchat mycket.
Mest sannolikt är hon upptagen med att snacka med någon(några) andra killar.
Att unga tjejer går mer än ett dygn utan att kolla telefonen är ovanligt. Det finns givetvis alltid sannolikheten att något oväntat har hänt men då skulle hon rimligtvis kunnat höra av sig på annat vis.

Kom ihåg att hon kanske inte hade samma upplevelse som dig av eran dejt. Ställ frågan om hon vill ses igen så snart som möjligt, desto mer ni drar ut på det, desto mer tid slösar du om hon inte är intresserad.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:48   #37028
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Mest sannolikt är hon upptagen med att snacka med någon(några) andra killar.
Att unga tjejer går mer än ett dygn utan att kolla telefonen är ovanligt. Det finns givetvis alltid sannolikheten att något oväntat har hänt men då skulle hon rimligtvis kunnat höra av sig på annat vis.

Kom ihåg att hon kanske inte hade samma upplevelse som dig av eran dejt. Ställ frågan om hon vill ses igen så snart som möjligt, desto mer ni drar ut på det, desto mer tid slösar du om hon inte är intresserad.
Tror du att det är för tidigt att skicka ett sms ikväll och fråga om hon hade en bra helg? Vi sågs på dagen på lördagen då båda skulle iväg senare.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 19:50   #37029
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Har det funnits något samhälle i historien där det var manligt med långt hår och kvinnligt med kort?
Finns väl många kulturer där det var manligt med långt hår (indianer, sikh?, medeltiden, gamla grekland, etc). Kort hår hos kvinnor vette tusan.
__________________
Mr. Dad-bod

Senast redigerad av Wain den 2019-03-04 klockan 19:54.
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 20:20   #37030
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Finns väl många kulturer där det var manligt med långt hår (indianer, sikh?, medeltiden, gamla grekland, etc). Kort hår hos kvinnor vette tusan.
I Wakanda hade kvinnorna kort hår
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 21:51   #37031
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tror du att det är för tidigt att skicka ett sms ikväll och fråga om hon hade en bra helg? Vi sågs på dagen på lördagen då båda skulle iväg senare.
Är det du som skrivit sist så är det ju upp till henne att svara och om hon inte gör det kan hon ju dra nått gammalt över sig.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 22:14   #37032
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Är det du som skrivit sist så är det ju upp till henne att svara och om hon inte gör det kan hon ju dra nått gammalt över sig.
Hon skickade sms sist men det var jag som skickade snap sist som hon inte öppnat :p
EDIT: Hon öppnade och svarade nu, så hon verkar inte vara helt ointresserad iaf. Jag får väl försöka hålla mig i skinnet och inte verka så desperat

Sjukt trött på att vara singel nu haha

Avundas er som är i förhållande och blev innan sociala medier som slipper den här skiten

Senast redigerad av smerk den 2019-03-04 klockan 22:20.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 22:32   #37033
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hon skickade sms sist men det var jag som skickade snap sist som hon inte öppnat :p
EDIT: Hon öppnade och svarade nu, så hon verkar inte vara helt ointresserad iaf. Jag får väl försöka hålla mig i skinnet och inte verka så desperat

Sjukt trött på att vara singel nu haha

Avundas er som är i förhållande och blev innan sociala medier som slipper den här skiten
I såna här lägen går jag efter en regel som jag kallar "Henkes regel" (döpt efter mig, för jag heter Henke). Den lyder: Skriv när du känner för det.

Jag hade säkert kunnat optimera mitt raggande om jag läste 7,5 poäng "Psykologi och spelteori inom sociala medier" och lärde mig exakt vad vetenskapen sa om hur länge man ska vänta baserat exakt på vad hon sa.

Men allting handlar inte om att göra rätt. Ibland handlar det om att inte bli helt dum i huvudet också. Och man löper överhängande risk att bli helt dum i huvudet om man sitter och funderar exakt på vad man ska skriva, och när, och hur, och varför.

Henkes regel kommer dock med en brasklapp: Försök att vara respektfull mot henne. För det här med att höra av sig på ett dåligt sätt handlar inte bara om att optimera hur mycket hon tycker om en, utan även om att inte irritera henne. Fem stycken "hur är läget? Varför svarar du inte? Har du tappat intresset?" samma kväll som hon är sen med en hemtenta och hon tappat bort sin insulinspruta och hennes moster precis dött höjer nog inte hennes humör. Det är lätt att falla i fällan att tro att "det jag gör påverkar inte hennes välmående överhuvudtaget, hon är tjej och ser mig därför som en fis i rymden eftersom hon kan få en bättre kille bara genom att knäppa med fingrarna", men man ska inte underskatta hur man påverkar folk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 22:47   #37034
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
I såna här lägen går jag efter en regel som jag kallar "Henkes regel" (döpt efter mig, för jag heter Henke). Den lyder: Skriv när du känner för det.

Jag hade säkert kunnat optimera mitt raggande om jag läste 7,5 poäng "Psykologi och spelteori inom sociala medier" och lärde mig exakt vad vetenskapen sa om hur länge man ska vänta baserat exakt på vad hon sa.

Men allting handlar inte om att göra rätt. Ibland handlar det om att inte bli helt dum i huvudet också. Och man löper överhängande risk att bli helt dum i huvudet om man sitter och funderar exakt på vad man ska skriva, och när, och hur, och varför.

Henkes regel kommer dock med en brasklapp: Försök att vara respektfull mot henne. För det här med att höra av sig på ett dåligt sätt handlar inte bara om att optimera hur mycket hon tycker om en, utan även om att inte irritera henne. Fem stycken "hur är läget? Varför svarar du inte? Har du tappat intresset?" samma kväll som hon är sen med en hemtenta och hon tappat bort sin insulinspruta och hennes moster precis dött höjer nog inte hennes humör. Det är lätt att falla i fällan att tro att "det jag gör påverkar inte hennes välmående överhuvudtaget, hon är tjej och ser mig därför som en fis i rymden eftersom hon kan få en bättre kille bara genom att knäppa med fingrarna", men man ska inte underskatta hur man påverkar folk.
Tack, ska ta åt mig dina tips då jag har för mig att du dejtat en hel del
Jag har heller aldrig märkt framgång genom att vara dryg/svårfångad. Har med tidigare tjejer svarat ganska sällan men det har varit för att jag faktiskt haft mycket att göra. Nu råkar jag befinna mig i en period med mycket tid på mina händer. Blir nog lätt att man går och ältar saker då. Var även ett tag sedan jag tränade. Dags att gå till gymmet, blir konstig i huvudet utan träning.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 22:57   #37035
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tack, ska ta åt mig dina tips då jag har för mig att du dejtat en hel del
Jag har heller aldrig märkt framgång genom att vara dryg/svårfångad. Har med tidigare tjejer svarat ganska sällan men det har varit för att jag faktiskt haft mycket att göra. Nu råkar jag befinna mig i en period med mycket tid på mina händer. Blir nog lätt att man går och ältar saker då. Var även ett tag sedan jag tränade. Dags att gå till gymmet, blir konstig i huvudet utan träning.
Hehe, hoppas det går bra då.

Idealet är om man hamnar i en konversation som bara flyter på utan att man behöver tänka "vad ska jag säga för något nu, och när?" Man skulle kunna sträcka sig så långt som att säga att om man inte har en sån konversation med tjejen, då är hon inte rätt för en. Men det kanske är att vara lite för hardcore. Man kan testa ett tag med en tjej fast allt inte funkar 100 från början.

En annan grej som hade varit bra vore om man själv hade tappat intresset för en tjej som svarade för sällan. Då skulle det liksom sortera ut sig själv, det där med att man funderar över när man ska svara - om hon slutade svara hade man slutat fundera på henne! Men tyvärr ser ju verkligheten inte ut så. För dig och mig som inte heter Brad Pitt får man nog acceptera att tjejerna alltid kommer ha lite mer makt än vi i våra relationer med dem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)