Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-10-30, 17:52   #196
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Sett folk både här och var som gör det.
Har ett par på gymet där jag tränar som gör det bl.a

Well, förlåt mig så jävla mkt då. Beror väl på hur mkt nån håller stången?
Jag bänkar 115 utan pass då. Nöjd?
Passare ska som namnet antyder, passa, inte hjälpa till. (Förhoppningsvis... )

Ser gärna bilder på dessa grappar som bänkar 150 och har dåliga pecs. I studier brukar muskelns tvärsnittsarea och styrka vara ganska linjär.

Senast redigerad av PureWhey den 2014-10-30 klockan 17:55.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 18:07   #197
jflycore
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 3 275
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Passare ska som namnet antyder, passa, inte hjälpa till. (Förhoppningsvis... )

Ser gärna bilder på dessa grappar som bänkar 150 och har dåliga pecs. I studier brukar muskelns tvärsnittsarea och styrka vara ganska linjär.
Well, som jag skrev i den kommentaren så va det lite beroende på hur mkt någon hjälper till/passar.
2 fingrar under stången får väl kallas "hjälp" istället för "pass" om det ska vara så. My bad.

Mjae, jag vetifan om jag vill posta några bilder på folk utan deras tillåtelse i den här bemärkelsen av att dom kanske känner sig utpekade.
Jag kan iaf säga att deras sämre muskelgrupper.
Vilket jag också tycker är konstigt, för jag håller med dig.
Enligt mig så bör man ha, eller flertalet har ett bra bröstparti om man bänkar 150 kg.
MEN, alla studier stämmer väl inte på alla.
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 18:11   #198
jflycore
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 3 275
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Passare ska som namnet antyder, passa, inte hjälpa till. (Förhoppningsvis... )

Ser gärna bilder på dessa grappar som bänkar 150 och har dåliga pecs. I studier brukar muskelns tvärsnittsarea och styrka vara ganska linjär.
Skickade ett meddelande på FB.
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 04:17   #199
Tomasholm
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av auxilia82 Visa inlägg

Alla styrkelyftare som är 19 år och bänkar 180 kg för reps är roidare.
Varför ljuger du?
Tomasholm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 06:10   #200
Toni Radanov
Registered User
 
Toni Radanovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Åmål
Inlägg: 437
Citat:
Ursprungligen postat av Tomasholm Visa inlägg
Varför ljuger du?
He jelly son, he jelly.

För att svanka (bra teknik om man tävlar, tex Eddie Berglund som råkar ha världsrekordet i bänk i ... 66kg-klassen? en lätt klass iaf) är fusk minsann!!!

Och svankar man inte mycket är det säkert också fusk/doping!! MINSANN!!

... för "annars hade ju alla kunnat bänka 180?!". Everybody wanna bänka 180, nobody wanna träna för fem jävla öre utan kör snebänk 7 minuter i veckan och förväntar sig supreme galactical upper pecs.


Världen vi lever i.... :'D Tur man är snart 29, folk anklagar mig iaf inte för doping utan använder ursäkten "mä vafan du har ju tränat länge", yaay!
Toni Radanov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 07:13   #201
Röda Björnen
Registered User
 
Röda Björnens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 1 438
"eftersom jag efter 2 års tid inte är jätte stark så är det ett bevis för att det är omöjligt att uppnå"

__________________

Från fuckaroundit till fittest man with donuts
Röda Björnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 02:42   #202
Hansie
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av auxilia82 Visa inlägg

Alla styrkelyftare som är 19 år och bänkar 180 kg för reps är roidare.
Min åsikt har inte ändrats på dessa år utan anser snarare att det är ännu svårare att bygga muskler än vad jag trott. Händer ju fan ingenting nästan när man är ren förutom man blir bulkad, fet och får odefinerade muskler, sen deffar man och ser ut som en spinkig friidrottare på sin höjd, inte alls i närheten av Bodybuilding killarna. Sen får man skador i rotator cuffen eller nåt annat, måste vila i månader och sen börja om, tappar motivation efter 1.5 år osv osv, tar pauser.
Det enda som ökar bra är när man började träna ben och tog 230 kg i benpress. Ökade 10 kg varje vecka ungefär i början.
Lyssnade på sportnytt för något år sedan när någon tjej tagit svenskt rekord i bänkpress. Jag kommer inte ihåg några nummer, men jag vet att första gången hon testade bänkpress så tog hon en helt sjuk vikt för att vara tjej. Jag tvivlar på att hon tagit anabola innan hennes första gympass någonsin..? Min poäng är att det visst är möjligt för en 19-åring att ta 180 om man har en extrem genetisk begåvning och en tidig start.
Hansie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 03:21   #203
frozzon
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 351
Relevanta droger så som AAS kom ut på 1940 talet o senare, så titta på tidigare fysiker och dra en slutsats.
frozzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 06:37   #204
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Jag har absolut inga stora pecs, jag klarar att utan någon särskilt bra teknik och utan att brygga pressa upp 120kg i bänk. Mina bröstmuskler verka bara bry sig om att bli starka och mindre om att bli stora..... Vilket iofs är precis det jag vill ;-)

Bror min är iofs ganska stor, pressade 150 när han var på topp (efter ungefär 14 års träning) och han, är jag säker på, var/är ren. Nu åtta år senare och utan någon seriösare träning (lite armhävningar hemma få och då) så pressar han med lätthet upp 125kg 2-3 gånger.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram

Senast redigerad av Beemel den 2014-11-04 klockan 06:42.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 06:55   #205
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av frozzon Visa inlägg
Relevanta droger så som AAS kom ut på 1940 talet o senare, så titta på tidigare fysiker och dra en slutsats.
Och dessa var tillgängliga samt användes ymnigt av alla styrketränade?
Kanske dags för vissa här att börja träna lite seriöst?
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 07:15   #206
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Kanske dags för vissa här att börja träna lite seriöst?
Pfft. Det är lättare att skrika doping åt alla som är starka(re) och själv fortsätta träna värdelöst. Man slipper anstränga sig på det sättet, sånt är ju jobbigt och besvärligt.



TapaTalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 07:29   #207
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
AAS är överskattat.

Kvarg och böj kommer man långt med. Det tar tid, men vem fan har bråttom!
I dagens samhälle ska allt gå så snabbt, dagens ungdom har inget tålamod alls.
Krävs en attitydförändring på den fronten, just att mål/resultat som man får kämpa för är mer värt än saker man får lättvindigt.

Jag har tränat i 7 års tid, relativt seriöst med "bra" mat och "bra" träning. Börjar äntligen synas att jag tränar och börjar äntligen kunna lyfta presentabla vikter.

Det tar tid att bygga muskler.
Det tar tid att bli stark.

Inse.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 07:30   #208
h051n
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 218
Haha ja det är mycket lättare att anklaga någon för anabola så fort man ser någon större än sig själv. "jag som tränar så bra, hur kan han se ut sådär"?

Haha sjukt men litar typ inte ens på hälften av er att ni inte tagit någon kur.
h051n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 08:45   #209
exor
Registered User
 
exors avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 588
Jag har styrketränat i 13 år på gym och innan dess 4 år med hockeyn. SÅ 17 av mina 28 år har jag styrketränat och hållt på med kampsport och hockey sedan 5 års ålder. Jag började jobba med flytt som 14 åring och jobbade många år med tungtransporter. Vi gjorde jobb i hela sverige när det var för tung för alla andra (kostade därefter också). Jag har som bäst gjort 221 - 170 - 265 på under 90 kilo. Det har tagit otroligt lång tid även fast jag bänkade 100 kilo som 15 åring. Så visst går det att bli stark, men räkna med att få lägga ner otroligt mycket tid. Jag hade ändå väldigt bra förutsättningar för att just bli stark.

Trotts alla mina år med tungt jobb och träning så är min otränade snart 60 åriga pappa starkare än mig i vissa moment. Jag är inte ens i närheten av hans styrka i några saker. Så visst finns det folk men otroliga förutsättningar för att bli starka.
__________________
SL -83 RAW, 646 kg.
OL -85, 210 kg.
exor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 08:56   #210
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Hansie Visa inlägg
Min poäng är att det visst är möjligt för en 19-åring att ta 180 om man har en extrem genetisk begåvning och en tidig start.
Eddie Berglund har bänkat 180 i 66:an som junior så det är en rimlig slutsats även om jag inte är så övertygad om att han har en extrem genetisk begåvning. Innan någon börjar gorma om gener så är extrem ett väldigt starkt ord och han har självklart inte dåliga gener/förutsättningar men han har också tränat väldigt länge med bra träningsupplägg.
Det finns inte så himla många, om ens någon, som har en så gedigen grund som Eddie så att fler inte gör de vikterna kan nog tillskrivas den faktorn lika mycket som gener. Han är dock inte den enda juniorer som bänkat över 180 utan det finns ett antal till men då väger de mer.
Skulle däremot bara 10% av alla som börjar träna när de är 15 träna vettigt så skulle vi antagligen fånga upp betydligt fler med bättre förutsättningar och därför skulle resultaten antagligen bli ännu bättre än vad de är idag.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)