Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-28, 04:43   #1
Status Quo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 173
Rodnad efter konditionsträning tar flera dagar att försvinna

Efter att jag tränar så är mitt ansikte på gränsen till vinrött, sedan tar det minst ett par dagar att helt återgå till normalt (vilket för mig är lite ljusrosa blandat med det vanliga beiga). T. ex. så körde jag i torsdags ett mycket hårt pass på crosstrainer och den efterföljande rodnaden har inte försvunnit helt ännu (natt mellan lördag och söndag). Folk har kommenterat att jag ser röd och svullen ut. Jag kan själv inte se att jag skulle vara mer svullen än vanligt dock. Har kollat blodtrycket flera gånger och det ligger runt 120/80, dock runt 140/80 direkt efter träning. Tog min puls 2 timmar efter passet i torsdags och då låg den på 100 trots att jag bara vilat dom 2 timmarna. Är det normalt?

Kan mitt problem bero på att min kondition är dålig? Jag antar att jag har ytliga blodkärl för när jag var barn kunde man se dem rätt genom huden, men jag hoppas inte det är hela förklaringen.

Senast redigerad av Status Quo den 2018-01-28 klockan 04:48.
Status Quo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)