Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-07, 15:31   #1
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Regeringen föreslår ny sexköpslag, i strid med deras utredning och remissinstanser

Citat:
Planerna på att göra det straffbart att köpa sex utomlands tas nu vidare. ”Det är helt enkelt fel att köpa sex, och om du gör det, så bidrar du till den omfattande globala handeln med kvinnor och barn”, säger justitieminister Morgan Johansson (S).
Citat:
Regeringens egen utredning och flera remissinstanser avrådde från en sådan lagändring tidigare i år, men nu skickas förslaget till lagrådet.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...-ny-sexkopslag

Varför ens tillsätta utredningar om man redan har svaret?

Sjyst kontrast med IS-turisterna också.

Förhoppningsvis öppnar det upp för att andra länder ska straffa de som har gjort abort eller utfört homosexuella handlingar i Sverige, eller andra nymoraliska lagar.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 15:33   #2
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Det låter som att man bryr sig jättemycket om kvinnor med denna tomma symboliska gest.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 16:18   #3
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Inte första gången jag säger det: men helt sjukt att de vill lagföra laglig prostitution i utlandet men när det gäller mord/krig i ISIS så står man helt tafatt och kan inte uppdatera lagar... Men antar regeringen tycker det är ok att tvinga på sig fruar utomlands och våldta så länge man inte betalar så bryter man inte mot någon regel.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 16:25   #4
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Inget förvånar när det gäller denna makalöst usla regering. Sveriges sämsta någonsin och då är regimen under Erik XIVs "galna" period inkluderad...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 17:24   #5
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 072
Hur ser lagförslaget ut egentligen?
Kan exempelvis tyskar som är skrivna här få problem för att de går till deras lagliga bordeller när de semestrar i hemlandet?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 17:48   #6
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Hur ser lagförslaget ut egentligen?
Kan exempelvis tyskar som är skrivna här få problem för att de går till deras lagliga bordeller när de semestrar i hemlandet?
Sidan 4 http://www.regeringen.se/4ae3dc/cont...l-handling.pdf

Ser så ut (6 kap 11 §).

Senast redigerad av Aryt den 2017-12-07 klockan 17:50.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 18:03   #7
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 072
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Så med andra ord kommer en del EU-länder säga åt Regering Löfven att suga deras ***. Det kommer inte vara poppis med sådana nordkoreanska fasoner.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 18:07   #8
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Inte första gången jag säger det: men helt sjukt att de vill lagföra laglig prostitution i utlandet men när det gäller mord/krig i ISIS så står man helt tafatt och kan inte uppdatera lagar... Men antar regeringen tycker det är ok att tvinga på sig fruar utomlands och våldta så länge man inte betalar så bryter man inte mot någon regel.
Krigsbrott är redan straffbart även i utlandet, delta i terrordåd detsamma och även mord, våldtäkter m.m. Du har alltså fel i ditt påstående.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 18:40   #9
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Krigsbrott är redan straffbart även i utlandet, delta i terrordåd detsamma och även mord, våldtäkter m.m. Du har alltså fel i ditt påstående.
Skilj på praxis och lag. Av alla återvändare så är det knappt någon som åtalas, vad är det, 2-4st som fått dom av ca 200...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 18:43   #10
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Är väl helt rätt,varför skulle svenska medborgare komma undan med något utomlands när det är förbjudet i Sverige#sexturister.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 18:44   #11
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Krigsbrott är redan straffbart även i utlandet, delta i terrordåd detsamma och även mord, våldtäkter m.m. Du har alltså fel i ditt påstående.
IS-turisterna kommer undan och Sverige har valt att inte åtgärde kryphållen som möjliggör detta.

Som du säger är flera grova brott redan undantagna dubbel straffbarhets-rekvisitet (och brotten är i regel straffbara).
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 19:15   #12
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Krigsbrott är redan straffbart även i utlandet, delta i terrordåd detsamma och även mord, våldtäkter m.m. Du har alltså fel i ditt påstående.
Jag skrev aldrig att det inte fanns lagar, jag skrev att de inte "uppdateras". Skulle det behövas "nya" för att inga finns alls så skulle jag skriva "nya". Men grattis, du visar prov på dålig läsförståelse och ger ingen åsikt i problemen som diskuteras.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2017-12-07 klockan 19:16.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 19:23   #13
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Undrar hur de tänkt lagföra personer som idkat umgänge med prostituerade utomlands.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 19:29   #14
Fredron
Det är oklart
 
Fredrons avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 981
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Är väl helt rätt,varför skulle svenska medborgare komma undan med något utomlands när det är förbjudet i Sverige#sexturister.
För att svenska staten inte äger alla svenska medborgare.
Jag kan förstå människor som anser att svenska staten äger landet Sverige och därför kan tvinga alla att följa regler och lagar som befinner sig här.
Men det slutar i så fall gälla när man lämnar landet.
Fredron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 19:38   #15
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 072
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Undrar hur de tänkt lagföra personer som idkat umgänge med prostituerade utomlands.
Finns ju handikappade danskar som fått statlig hjälp att kontakta prostituerade.
Tror ni danska myndigheter hjälper det svenska rättsväsendet i sådana fall?

Tror inte dessa danskar kommer bosätta sig här efter den här lagen träder i kraft.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)