Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-26, 20:03   #46
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Jag är ganska missnöjd med min lön. Jag var nöjd med lönen när jag började på detta jobba för 11 månader sen. Nu kan jag så otroligt mycket mer, men fick en alldeles för liten löneförhöjning och alla andra på jobbet tjänar betydligt mer än mig. Även fast vi gör samma saker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 07:44   #47
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Är i grunden väldigt nöjd med min lön. Men jag bytte arbetsgivare och typ av tjänst i våras och det börjar gå upp för mig att jag nog kunde tagit i lite mer i löneförhandlingen, och att andra med min typ av tjänst nog tjänat lite mer.

Samtidigt har jag en hög lön och trivs med mitt jobb så jag är inte så tjurig över det, det kommer väl om ett par år =)
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 08:44   #48
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Jag är väl inte helt nöjd med lönen men mycket nöjd med min arbetssituation och övriga förmåner.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 08:52   #49
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Jag är ganska missnöjd med min lön. Jag var nöjd med lönen när jag började på detta jobba för 11 månader sen. Nu kan jag så otroligt mycket mer, men fick en alldeles för liten löneförhöjning och alla andra på jobbet tjänar betydligt mer än mig. Även fast vi gör samma saker.
Sånt där är så jäkla trist att inse när man väl börjat. Har själv fått uppleva det vid 2 tillfällen, svårt att "komma ikapp" de som gör samma sak med lönen också såvida inte företaget ger ordentliga höjningar till de som förtjänar det (vilket verkar väldigt sällsynt på större företag men mer vanligt hos mindre, föga förvånande).

Som svar på trådtopic: Jag har inte tillräckligt i lön för de kunskaper jag har, kollegor tjänar nästan lika mycket men har oerhört mindre såväl kunskap som ansvar. Så jag borde byta. Samtidigt är det lite för "bekvämt" att gå till jobbet, för jag ställs aldrig inför något jag inte vet hur jag ska hantera = "enkla" arbetsdagar + flexmöjligheter som gör att man ofta kan komma iväg runt 15, men samtidigt utmanas jag inte alls, vilket börjar störa mig mer och mer. Har dock ingen annan att skylla på än mig själv då jag har lite svårt att sätta ord på allt jag kan. Work in progress helt enkelt.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”

Senast redigerad av Kimball den 2017-09-27 klockan 08:55.
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 09:05   #50
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Både och, jag vet att andra företag betalar mer för samma jobb, men samtidigt har jag jobbat här sedan 1700-talet så ett byte känns lite märkligt. Sen bryr jag mig egentligen inte ens om pengar, jag har så jag klarar mig. Men visst, kastade de pengarna på mig skulle jag ta emot dem.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 09:19   #51
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Nej inte precis just detta kvartal.

Men jag löneförhandlar aldrig heller.

Marknaden får reglera det där, jag brukar bara vara tydlig med att jag förväntar mig att det är chefens expertisområde att värdesätta mig enligt marknaden.

Ifall han inte värdesätter mig på rätt sätt, eller helt enkelt lägre än marknaden då går jag vidare, eftersom jag är felplacerad, men i en ärlig dialog och hanterbar överlämning

Det jag gör är att se till att producera och leverera.

Det finns så många som förväntar sig värderingen först och insatsen sen. Dessa människor kommer aldrig någonstans.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 09:31   #52
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Jag har en låg lön men det beror på att jag valt ett yrke där lönen är låg helt enkelt. Min lönetrappa är obefintlig och den kommer aldrig att höjas under de kommande 30 åren om man bortser från den årliga standardhöjningen på drygt 500:-. Mitt arbete väger dock upp den låga lönen med råge.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 09:34   #53
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Nej, dessutom jobbar jag endast 75% just nu.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 17:27   #54
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Många verkar missnöjda främst pga att deras kollegor som "gör samma saker" tjänar mer. Borde inte nöjdheten svara mot hur väl lönen kan betala för ens livsstil?
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 18:44   #55
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Många verkar missnöjda främst pga att deras kollegor som "gör samma saker" tjänar mer. Borde inte nöjdheten svara mot hur väl lönen kan betala för ens livsstil?
Klart man måste jämföra sig med folk som sysslar med samma sak.
Messi kan ju inte vara nöjd om han får 50 lax i månaden.
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 20:31   #56
Kryss
Fortfarande ofyndig
 
Krysss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 504
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Många verkar missnöjda främst pga att deras kollegor som "gör samma saker" tjänar mer. Borde inte nöjdheten svara mot hur väl lönen kan betala för ens livsstil?
Om någon som levererar likvärdigt eller sämre, och har högre lön än mig, så värderar ju arbetsgivaren min insats lägre. Det är negativt för mig i alla fall.

Pengarna handlar inte heller för mig om att underhålla nuvarande livsstil, utan att spara för framtiden och ex kunna gå i pension tidigare. Det kan väl räknas till en livsstil också, men då finns det ingen "övre gräns" direkt.
Kryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 20:54   #57
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Ja, väldigt.

Men jag jobbar ju inte heller.
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 21:41   #58
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Kryss Visa inlägg
så värderar ju arbetsgivaren min insats lägre.
Det är inte säkert, du kanske är ovärderlig men kass på att löneförhandla, klart bossen tar tillfället i akt att begränsa utgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kryss Visa inlägg
Det är negativt för mig i alla fall.
Varför, "du vet väl om att du är värdefull"?

Citat:
Ursprungligen postat av Kryss Visa inlägg
Pengarna handlar inte heller för mig om att underhålla nuvarande livsstil, utan att spara för framtiden och ex kunna gå i pension tidigare. Det kan väl räknas till en livsstil också, men då finns det ingen "övre gräns" direkt.
Precis, sparande o dyl räknas som livsstil. Men vad menar du med övre gräns? Gates, Buffett etc verkar ha nått sina resp gränser iaf.

EDIT: Gates och Buffett nådde nog sina gränser ganska länge sen, särskilt den senare är ökänt frugal (?).
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 21:43   #59
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Industrijobb, normal lön antar jag. Ligger på runt 20K ut.
Bryr mig iofs väldigt lite om pengar, ibland kollar jag inte ens lönebeskedet öht.
Har rätt låga utgifter och så länge det blir över varje månad är jag nöjd.
Ett Orm är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 22:08   #60
DudX
Registered User
 
DudXs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Gjøvik, Norge
Inlägg: 1 325
Man tjänar aldrig tillräckligt.
Jobbar som svetsare/svetsansvarig/industrirörmokare/projektledare i Norge. Bor och skattar i Norge så inte så "jättebra" betalt.
__________________
Målvikt: ~95kg
Försöker bli stark
DudX är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)