Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-01-14, 20:03   #1
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Den stora tråden om politik

Jag provar att starta en allmän tråd om politik då dessa trådar ändå ploppar upp som svampar i backen. Vi får se hur länge den håller, eller om den håller alls, men jag kan inte se varför den här skulle spåra ur mer än någon annan politisk tråd.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:04   #2
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:04   #3
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Trump intar vita huset snart, några tankar om det? Positivt eller negativt för USA? Kommer det att påverka den globala handeln kraftigt negativt? Kommer minoriteter att få det tuffare?
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:11   #4
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Positivt på några håll och troligtvis negativt på en del håll med Trump, sedan hur helheten blir är svårt att sia om.


Ser inte varför minoriteter skulle få det svårare dock.

Handeln kan säkert påverkas om han går på med sina tariffer etc
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:17   #5
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Är jag ensam om att reagera på att USAs underrättelsetjäsnt varnar Israel för Trump? Sen när varnar ett lands egna underrättelsetjänst ett annat land för sin egen president/ledare?

"Hej Finland jag ringer frå SÄPO gällande Löfven. Mm. Mm. Ja, precis, vi tål han inte heller. Trevlig kväll på er!"
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:23   #6
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Är jag ensam om att reagera på att USAs underrättelsetjäsnt varnar Israel för Trump? Sen när varnar ett lands egna underrättelsetjänst ett annat land för sin egen president/ledare?

"Hej Finland jag ringer frå SÄPO gällande Löfven. Mm. Mm. Ja, precis, vi tål han inte heller. Trevlig kväll på er!"
Pga vilken anledning varnar de?
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:31   #7
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Pga vilken anledning varnar de?
De har varnat Israel för att dela information med USA då underrättelsetjänsten hävdar att Trump kan dela det med Ryssland som i sin tur delar informationen med Iran.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...906642,00.html

Däremot så bör underättelsetjänsten vara lojal till det egna landet, ser
Trump en strategisk orsak att dela information som är till USAs fördel så gör han. Att underrättelsetjänsten tar Israels parti redan innan Trump kommit in luktar infiltration enligt mig. Israel får själva besluta vad de delar med hjälp av sin egen underrättelsetjänst.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:40   #8
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Lite konstigt kan man väl tycka.

Men kan säkert vara så att ynet väljer att vinkla det lite för att få spinn på det med.
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-14, 20:43   #9
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-16, 19:14   #10
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Är det vettigt att dölja snus i butik på samma sätt som cigaretter döljs? Mängden tobak folk brukar lär inte minska nämnvärt samtidigt som det blir på bekostnad av mindre snusföretag då exponeringen minskar. Folk lär prioritera de vanliga märkena och spontaninköpen av okända märken minskar.

Knivig fråga då jag är emot tobak men för småföretagande. Onödigt att köra över småföretagarna för en försumbar minskning. Visar det tydligt att konsumtionen minskar så ändrar jag uppfattning direkt. Om inte cigaretter ökar dvs.

Debattartikel om frågan:
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/p...set-raddar-liv

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-01-16 klockan 19:17.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-16, 19:56   #11
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Är det vettigt att dölja snus i butik på samma sätt som cigaretter döljs? Mängden tobak folk brukar lär inte minska nämnvärt samtidigt som det blir på bekostnad av mindre snusföretag då exponeringen minskar. Folk lär prioritera de vanliga märkena och spontaninköpen av okända märken minskar.

Knivig fråga då jag är emot tobak men för småföretagande. Onödigt att köra över småföretagarna för en försumbar minskning. Visar det tydligt att konsumtionen minskar så ändrar jag uppfattning direkt. Om inte cigaretter ökar dvs.

Debattartikel om frågan:
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/p...set-raddar-liv
Eftersom snus är generellt bättre än tobak så är jag mer för den radikalare att förbjuda röktobak och erbjud snus som ersättare. Sänk priset etc. I slutändan så tror jag att staten tjänar på det då sjukdomar förknippade med rökning kommer att minska avsevärt.

Sedan kan man alltid diskutera "människor ska få göra vad de vill etc." och visst, självklart. Men då får man även betala sjukvårdskostnaden om man hamnar där pga. rökning.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-16, 20:02   #12
vonad
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2017
Ort: Sthlm
Inlägg: 96
Citat:
Sedan kan man alltid diskutera "människor ska få göra vad de vill etc." och visst, självklart. Men då får man även betala sjukvårdskostnaden om man hamnar där pga. rökning.
Gäller inte det en miljon andra saker i samhället? Köra motorcykel, träna kampsport, klättra, dricka alkohol osv.
vonad är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-16, 20:03   #13
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av vonad Visa inlägg
Gäller inte det en miljon andra saker i samhället? Köra motorcykel, träna kampsport, klättra, dricka alkohol osv.
Definitivt.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-16, 20:10   #14
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Eftersom snus är generellt bättre än tobak så är jag mer för den radikalare att förbjuda röktobak och erbjud snus som ersättare. Sänk priset etc. I slutändan så tror jag att staten tjänar på det då sjukdomar förknippade med rökning kommer att minska avsevärt.

Sedan kan man alltid diskutera "människor ska få göra vad de vill etc." och visst, självklart. Men då får man även betala sjukvårdskostnaden om man hamnar där pga. rökning.
Jag är nog villig att hålla med där. Cigaretter är väldigt negativt för folkhälsan, och den allmänna folkhälsan påverkar hela folket på andra sätt. Många skriker om sin individuella frihet men färre skriker om sitt individuella ansvar. Frihet och ansvar bör stå i proportion till varandra.

Röker man och drar på sig rökrelaterade åkommor så vore det kanske inte hela världen om ickerökare prioriteras före i vårdkön. Problemet uppstår när man ska vara konsekvent i resonemanget angående hälsoproblem man själv orsakat. Hur gör man med överviktiga? Fysiskt inaktiva? Osv osv osv.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-01-16 klockan 20:13.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-16, 20:17   #15
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Är väl billigare att låta folket röka och dö i förtid än att betala ut massa pension.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)