Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-07-31, 13:36   #46
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Nu får det väl anses vara som så att jag gått förbi den mållinjen som var Bästa Fysiken 2016. Träningen kommer således läggas om en aning, ffa med mindre fokus på att bygga på armar och axlar. Kommer rikta om min styrketräning och utföra lågintensiva, statiska övningar för bålstyrka och balans, jobba vidare på benstyrkan (ffa uthålligheten) och greppstyrka. Även rygg är något jag kommer behöva jobba hårdare på om jag vill fortsätta utvecklas på väggarna. Löpningen kommer fortsätta i sin nuvarande form (5km varje dag jag hinner det, med målsättning att öka till 1mil innan det blir för kallt för att springa ute). Från och med typ november kommer jag nog återgå till den stationära cykeln men då jobba mer med intervaller (hiit, tabata) än de långsamma milsdistanser jag fokuserat på tidigare. Ser fram emot det närmsta året och är förväntansfull inför vad jag kommer uppnå på en fysisk nivå tills nästa sommar!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-02, 10:33   #47
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Inleder dock med en vecka på Öland. Den enda träningsformen här blir några enstaka km i löpardojjorna då och då. Och typ bad.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-09, 14:24   #48
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tillbaka från Öland! Rev av 5km igår (29.03), idag klättrade jag lite med en kompis. Kände av en begynnande förkylning lite så jag tog det ganska lugnt och körde inget fyspass efteråt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 21:51   #49
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Stadigt halsont nu så blir ett litet uppehåll. Köldknäppen tog mig by surprise.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-15, 19:07   #50
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Halsontet mådde inte bra av att gå och skrika ut poprader i lördags. Fullt utblommad förkylning nu, brb.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-04, 15:03   #51
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Jag återhämtade mig från ovanstående förkylning och har sprungit några gånger och klättrat en del. Lite gymmande har också förekommit. Men innan jag var helt tillbaka på banan så blev jag sjuk igen i onsdags. Nu är det bara halsont kvar men det brukar också vara segast att bli av med. Skriver igen när träning är aktuellt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 13:07   #52
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Jag återhämtade mig från ovanstående förkylning och har sprungit några gånger och klättrat en del. Lite gymmande har också förekommit. Men innan jag var helt tillbaka på banan så blev jag sjuk igen i onsdags. Nu är det bara halsont kvar men det brukar också vara segast att bli av med. Skriver igen när träning är aktuellt.
Det blev värre. Var tillbaka i plugget fem dagar efter ovanstående inlägg pga feber och en illvillig hosta. Hostan sitter kvar, någorlunda, men jag var ändå ute och sprang lite grann igår. Kände på bara, efter all sjukdom, och det kändes för jävligt! Två-tre dagar till, sen får jag fan räknas som frisk. Så jävla trött på att inte kunna träna, är livrädd för att halka in i gamla ovanor efter att sommaren och våren har gått så bra.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 23:18   #53
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Fy tusan du har det inte latt just nu. Spring INTE om du har feber, det ar inte vart det. Det ar forbannat latt att overanstranga sig tidigt och fa bakslag.

Det kommer att kannas bra nar du val mar battre.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 15:51   #54
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tack Sohlis, du har helt rätt. Bara hosta kvar nu, och inte särskilt mycket, så jag siktar på att sätta igång på måndag och börjar då med att känna på lite försiktigt ifall hostan sitter i
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 19:45   #55
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Hosta kan ju sitta i hur länge som helst, så det skulle jag inte oroa mig över
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 16:51   #56
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Hosta kan ju sitta i hur länge som helst, så det skulle jag inte oroa mig över
Det har du nog rätt i. Tränade med lillebror idag som debut, värmde upp med lite höga knän och spark i baken, sen blev det väldigt crossfittigt med 30x3 hopp upp på en 70cm hög stubbe. Sen var det ett gäng magövningar, följt av den stora finalen med backintervaller. Det gick väldigt bra fram tills att jag kände att jag började rossla väldigt djupt vid varje andetag, då satte jag stopp av ren noja. Lungorna kändes inte bra alls då, men det var inte andningen/konditionen som var problemet. Har varit ute ur leken länge så det är kanske bäst att vara försiktig. Överlag tycker jag ändå att det gick ok. Min lillebror tränar som ett psykfall btw.

Imorgon blir det klättring!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 18:33   #57
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kul med BF
Impad av alla er som ställde upp
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 20:05   #58
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kul med BF
Impad av alla er som ställde upp
Väldigt! Jag ställde verkligen inte upp för att vinna men det var roligt att träna med ett konkret mål. Pannbenet växte en hel del av det och om de anordnar det igen ställer jag nog helt klart upp.

Har btw spenderat helgen hos mina föräldrar eftersom pappa fyllt år. Vikt när jag kom dit igår förmiddag: 73,4. Vikt när jag åkte därifrån ikväll? 76,8 Har givetvis med andra faktorer att göra än kosten också, men jävlar vad svullen jag ser ut i spegeln. Småätande from hell!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 20:53   #59
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
5km oklockat igår. Blev ingen klättring.

Idag körde jag 3 set mage:

Sågenx20(plankan, fast man pendlar framåt och bakåt)
Pendelnx40 (plankan, fast man pendlar åt sidorna i en roterade rörelse)

Varvade dessa med 3 HIIT-set på cykeln. Började med uppvärmning på lägsta motståndet i 3 minuter, sen växlade jag upp ett steg i taget var 30e sekund hela vägen till 8e steget, cirka 90rpm. Brände som fan.

Supahset.

Gött att vara tillbaka. Kommit igång ordentligt med plugget också, så efter typ en månad av att känna mig som en kass människa som varken sköter träning eller skola så börjar jag känna mig... som en fungerande individ. Ett rejält slag mot den annalkande höstdepressionen!

Egobild!

Senast redigerad av blåvitt den 2016-09-20 klockan 20:58.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-21, 19:09   #60
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
45 minuter bouldring
3x5 pullups
statiska magövningar medelst medicinboll, mördande

Inget övrigt att rapportera.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)