Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-07-26, 14:23   #1
ChrisE
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 3
Lite frågor om förberedelse och viktuppgång

Här är min undran. Jag funderar för första gången på att ställa upp i en tävling. Classic bodybuilding den 28-29/11.
Jag är redan nu ganska vältränad. Problemet är att jag är för lätt.
183 cm, 78 kilo och 5,2% kroppsfett vid senaste mätningen.

Jag har ganska svårt att gå upp i vikt och lägga på mig massa. Tror ni att jag skulle hinna bli i acceptabel form (vikt) för att ställa mig på en scen i slutet av november på luciapokalen? Eller kommer jag se ut som en tunn idiot?

Och hur skulle ni isåfall lägga upp programmet? Är det för sent att bulka/deffa från 1 september?

Det finns kanske tusen trådar om denna fråga redan, i så fall får ni ursäkta. (Och gärna länka till dom)

Tusen tack för hjälpen!
Med vänlig hälsning
Christian
ChrisE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 17:30   #2
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisE Visa inlägg
Tror ni att jag skulle hinna bli i acceptabel form (vikt) för att ställa mig på en scen i slutet av november på luciapokalen? Eller kommer jag se ut som en tunn idiot?
Du gör en liten tankevurpa här. Det handlar inte om att väga in så tungt som möjligt utan att vara i så bra form som möjligt.

Att säga något om hur det kommer att se ut baserat på siffror är omöjligt. Det finns dom som ser fantastiska ut på lätt kroppsvikt och dom som ser ut som skräp när dom väger in fullt i klassen.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:02   #3
ChrisE
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Du gör en liten tankevurpa här. Det handlar inte om att väga in så tungt som möjligt utan att vara i så bra form som möjligt.

Att säga något om hur det kommer att se ut baserat på siffror är omöjligt. Det finns dom som ser fantastiska ut på lätt kroppsvikt och dom som ser ut som skräp när dom väger in fullt i klassen.
Tack Jörgen! Förstår att det är en omöjlig fråga att svara på.
Det jag var lite orolig för är att man skulle vara för spinkig och att det skulle se dumt ut. Skulle kanske vara bra att för mig att kolla tidigare deltagare, vikt, längd och kolla lite på bilderna för att få en någorlunda bild.
Men det är säkert som du säger, vissa kan se fantastiska ut även med mycket lägre kroppsvikt än andra.

Tack!
ChrisE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 07:24   #4
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisE Visa inlägg
Tack Jörgen! Förstår att det är en omöjlig fråga att svara på.
Det jag var lite orolig för är att man skulle vara för spinkig och att det skulle se dumt ut. Skulle kanske vara bra att för mig att kolla tidigare deltagare, vikt, längd och kolla lite på bilderna för att få en någorlunda bild.
Men det är säkert som du säger, vissa kan se fantastiska ut även med mycket lägre kroppsvikt än andra.

Tack!
Det tror jag att nästan alla som ställer sig på en scen känner.
Och det kommer inte att ge dig något att kolla på bilder från tidigare tävlingar heller. Du vet ju inte hur du kommer att se ut i tävlingsform, med färg och i det ljuset.

Om du känner att DC och LP är ett för stort steg att ta så satsa på Alströmer och Tammer nästa år istället. Där är nivån på dom tävlande lägre än på DC och ffa Lucia.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)