Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-08, 11:05   #1201
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
"XXXXX, jag ber så mycket om ursäkt, men jag vill så gärna bibehålla det tempo och fokus jag har i passet just nu."
"Ah, men nu ska jag köra vidare du" - standardfras som gör sitt jobb. Ett "kör hårt/ha det fint" kan för extra effekt läggas till efter "du". Folk fattar som sagt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 11:09   #1202
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
"Ah, men nu ska jag köra vidare du" - standardfras som gör sitt jobb. Ett "kör hårt/ha det fint" kan för extra effekt läggas till efter "du". Folk fattar som sagt
Japp. Huvudsaken man öppet kommunicerar att samtalet nu behöver vara klart och färdigt. Ju tydligare man formulerar att någonting annat 'tyvärr' behöver mer uppmärksamhet just nu, desto mer förstående brukar folk vara.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 11:13   #1203
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ni som tränar med hörlurar (både on-ear och in-ear) blir ni också pratade till? Är inte hörlurar ett 'stör mig inte/vill inte snacka' signal/tecken, speciellt på gymmet?

Jag går runt med stora on-ear men folk börjar prata med mig ändå. Blev avbryten tio gånger idag av samma person och jag pratade knappt tillbaka. Har svårt att få fram jag inte vill snacka utan lyssna på musik.
Resting bitchface is your friend! Tyvärr måste du nog byta gym då folket där du tränar nu redan vet att du svarar på tilltal!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 11:14   #1204
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Ja, jag har den fördelen att jag när jag är helt avslappad i ansiktet, ser jag ut som om jag ska yxmörda alla i gymmet (trots att jag till 95% alltid är glad och pigg). Man slipper alla samtal. Så se arg ut .
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 11:18   #1205
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
"Ah, men nu ska jag köra vidare du" - standardfras som gör sitt jobb. Ett "kör hårt/ha det fint" kan för extra effekt läggas till efter "du". Folk fattar som sagt
Haha, så jävla Östergötland att avsluta meningen med "du"! Tänkte på meningen med Norrköpingsdialekt så fort jag läste det. Kollade till vänster och såg att du verkar bo just i Norrköping!

På senaste har jag bara stört mig på de som kör i racken just när jag ska köra böj!! Som tur är så har vi fått fler stänger nyligen med tillhörande ställning, lite rangligare än ett rack men det duger gott!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 11:31   #1206
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Haha, så jävla Östergötland att avsluta meningen med "du"! Tänkte på meningen med Norrköpingsdialekt så fort jag läste det. Kollade till vänster och såg att du verkar bo just i Norrköping!

På senaste har jag bara stört mig på de som kör i racken just när jag ska köra böj!! Som tur är så har vi fått fler stänger nyligen med tillhörande ställning, lite rangligare än ett rack men det duger gott!
"Ursäkta, går det bra om jag delar stången med dig?"

Jag tror ratiot där är 20:1 ja och nej.

Svenska socialfobin är stark.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 11:37   #1207
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
"Ursäkta, går det bra om jag delar stången med dig?"

Jag tror ratiot där är 20:1 ja och nej.

Svenska socialfobin är stark.
Jag vill inte dela stång med någon, jag vill kunna välja set-tempo själv Dessutom tränar jag oftast med en polare, så det blir för mycket bök med alla vikter som ska på och av mellan alla set.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 11:56   #1208
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ta för vana att dra av tröjan och köra poseringar i spegeln mitt i gymmet en kvart varje pass, det borde bota att folk tar kontakt med en,
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 12:58   #1209
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ta för vana att dra av tröjan och köra poseringar i spegeln mitt i gymmet en kvart varje pass, det borde bota att folk tar kontakt med en,
Tvärtom skulle jag säga. Gör du det så har du snabbt en handfull nya polare som delar dina poseringsvanor.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 13:06   #1210
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Börjar fundera på om det bara är jag som under snart 30 år av till och från träning nästan aldrig, dock hänt ibland, blivit tilltalad av främlingar annat än att ibland heja på personalen.

Nästan så man börjar fundera på sin framtoning.
Tittar du mycket på folk mellan seten? Jag är nog den som tilltalar och är social snarare än blir tilltalad men om man söker ögonkontakt så ökar ju chansen att få sin närvaro bekräftad. Och jag ser mig mycket omkring i setvilan. Föredrar att "titta långt bort" i rummet för att vila ögonen och tycker även det är trevligt att studera andra som tränar, både teknik och övningsval.

Sen känns det rent av märkligare att inte bekräfta någons närvaro om man tränar bredvid varandra ett tag, speciellt om man bara sitter stilla i en setvila tillsammans. Då föredrar jag att åtminstone åstadkomma en morsning. Samtidigt finns det förstås typer som stressar eller frustar eller nynnar eller tuppar sig så starkt i sin setvila att det skulle kännas alltför påträngande och otajmat att morsa.

Men jag gillar att snacka. Får mig att slappna av. Sen säger jag bara "dags igen!" när jag ska köra vidare. Därefter kan man återuppta samtalet om man uppskattar personen eller nöja sig innan setet genom att avsluta med "härligt! Kör hårt!" eller dyl. Har man bara ett uns social kompetens är det inte svårt att på ett taktfullt sätt snabbt avbryta ett samtal på gymmet. Folk som däremot tilltalar någon mitt under ett set bryter mot en viktig oskriven regel.

Det enda värre jag kan tänka mig är att "komma och passa" någon som inte bett om det, vilket hände mig under en böjtvåa en gång. Och jag filmade också så jag ser efteråt hur han verkligen joggar fram för att komma till undsättning och hjälper till sista biten, skrattar som den jultomte han ser ut som och utbrister med polsk brytning att "det såg så tungt ut".
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 13:12   #1211
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Tittar du mycket på folk mellan seten? Jag är nog den som tilltalar och är social snarare än blir tilltalad men om man söker ögonkontakt så ökar ju chansen att få sin närvaro bekräftad. Och jag ser mig mycket omkring i setvilan. Föredrar att "titta långt bort" i rummet för att vila ögonen och tycker även det är trevligt att studera andra som tränar, både teknik och övningsval.
Det varierar, men inte söker jag ögonkontakt då jag personligen inte är speciellt intresserad av en social samvaro medans jag tränar.
Mest förvånad att folk verkar bli antastade av pratsamma tränande i någon högre grad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 16:22   #1212
trasig
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Ort: Borås
Inlägg: 43
Enda störiga personer jag kan komma på är folk som glor mycket, men inte verkar vilja nått.

Inte för att jag vill prata med någon men behöver ju inte glo så ögona ska ramla ut ;p
Jag är väldigt tattuerad, finns inte mycket plats kvar på kroppen som inte är täckt. har hela halsen o händer osv me.. Har börjat träna i långärmad för jag är så trött på alla ;p

kör alltid med on-ear hörlurar o glor bara i golvet i vilan för inte få kontakt med någon lol ;p o har alltid så hög volym att finns inte ens chans att jag hör om nån pratar med en hehe.

Under snart mina 2 år har jag lyckats inte behöva prata med någon okänd än, att småsnacka lite med nån gammal bekant eller vän är en annan sak ;p

tog mig 30+ år innan jag ens vågade mig på gå te gymmet för lite socialfobi så tackar gud för hörlurar hah
trasig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 16:25   #1213
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Det varierar, men inte söker jag ögonkontakt då jag personligen inte är speciellt intresserad av en social samvaro medans jag tränar.
Mest förvånad att folk verkar bli antastade av pratsamma tränande i någon högre grad.
Körde bänkpress en gång och då kom det en kille och tog värsta taget om mina bröst och sa tryck hårdare från brösten !!!

Det hela kändes lite obehagligt haha
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 07:38   #1214
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av trasig Visa inlägg
Jag är väldigt tattuerad, finns inte mycket plats kvar på kroppen som inte är täckt. har hela halsen o händer osv me.. Har börjat träna i långärmad för jag är så trött på alla ;p
Låter tröttsamt, men kanske inte så konstigt om man har en hel bilderbok på kroppen som folk försöker betrakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Körde bänkpress en gång och då kom det en kille och tog värsta taget om mina bröst och sa tryck hårdare från brösten !!!

Det hela kändes lite obehagligt haha
Lite obehagligt känns i underkant.....det enda rätta i den situationen är ju givetvis att kraftigt svinga en viktkaka av lämplig storlek i personens ansikte upprepade gånger och sedan fly skrikandes.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-12, 23:39   #1215
Isanningensnamn
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 15
Jag blir störd av alla möjliga, senast var det en man bredvid mig på löpbandet som promenerade med hörlurar och drog fötterna efter sig på bandet så det visslade.

Samma sak med er som har hörlurar och smockar ner vikterna i kabelmaskinerna
Isanningensnamn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)