Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-11, 09:45   #7471
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Läkare får vägra skriva ut preventivmedel på grund av religiösa eller moraliska skäl...

https://www.metro.se/artikel/nya-rik...preventivmedel
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 09:48   #7472
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Läkare får vägra skriva ut preventivmedel på grund av religiösa eller moraliska skäl...

https://www.metro.se/artikel/nya-rik...preventivmedel
Åh jösses, hoppas vi är sekulära nog för att slippa den där skiten i sverige!
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 10:36   #7473
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Åh jösses, hoppas vi är sekulära nog för att slippa den där skiten i sverige!
Det gick ju sådär för barnmorskan som ville ha samvetsfrihet gällande abort trots massiv uppbackning av pro-life lobbyn, så jag kan inte tänka mig att en liknande regel skulle få någon bäring i här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 11:00   #7474
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Åh jösses, hoppas vi är sekulära nog för att slippa den där skiten i sverige!
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det gick ju sådär för barnmorskan som ville ha samvetsfrihet gällande abort trots massiv uppbackning av pro-life lobbyn, så jag kan inte tänka mig att en liknande regel skulle få någon bäring i här.

Jag tror det skulle kunna bli så även här, det gäller nog mest att det är muslimer och inte kristna som driver igenom så skulle det "funka". Det känns som vi som samhälle kan avfärda tok-kristna på ett bättre sätt än vi kan avfärda tok-muslimer.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 11:21   #7475
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Norsk undersökning om ursprungsland och brottslighet, något som inte skulle kunna genomföras i Sverige, publicerad i dag:

https://www.ssb.no/en/sosiale-forhol...ants-in-norway
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 11:26   #7476
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Norsk undersökning om ursprungsland och brottslighet, något som inte skulle kunna genomföras i Sverige, publicerad i dag:

https://www.ssb.no/en/sosiale-forhol...ants-in-norway
Man får förlita sig på Norge för att få en uppfattning om hur det står till i Sverige. Kanske en justering uppåt behövs göras då fräckheten skulle kunna öka vid större antal.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 11:32   #7477
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Norsk undersökning om ursprungsland och brottslighet, något som inte skulle kunna genomföras i Sverige, publicerad i dag:

https://www.ssb.no/en/sosiale-forhol...ants-in-norway
Fast det där känns som logiskt tänkande bara. Det känns rimligt att de som har sämst ställt och står utanför samhället är den grupp som står för flest brott. Och invandrare som varken har ett hem, känner tillhörighet eller har koll på kultur/språk känns ju som en klockren kandidat till det.

Det är väl därför det är viktigt att man snabbt samlar upp folk och erbjuder arbete, undervisning osv så att dem integreras i samhället istället för att frysas ut. Tar man in stora mängder i landet så måste man ju ha en plan för att hantera det också, annars blir det ju inte bra för någon.

Dock så handlar det mycket om individens inställning också, finns 2 i min klass som flytt från Syrien och bara bott i sverige i kanske 1 år. Dem pratar halvknackig svenska och hela deras familjer (typ 4-6 pers) bor på kanske 20-40 kvadratmeter långt ut i förorterna. Men nu studerar dem till ingenjörer och lär sig svenska av oss klasskamrater eller på kurs samtidigt och kommer säkerligen att bidra väl till samhället så småningom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 11:35   #7478
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Man får förlita sig på Norge för att få en uppfattning om hur det står till i Sverige. Kanske en justering uppåt behövs göras då fräckheten skulle kunna öka vid större antal.
Fräckheten lär öka när uppklarningsprocenten är lägre.
Vi har usel uppklarningsprocent och när det kommer till exempelvis bostadsinbrott så är det en klar skillnad mellan oss och Norge och en milsvid skillnad kontra Finland.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 12:11   #7479
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Läkare får vägra skriva ut preventivmedel på grund av religiösa eller moraliska skäl...

https://www.metro.se/artikel/nya-rik...preventivmedel
Tino skrivit om det med

https://www.facebook.com/story.php?s...1&id=560498230
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 12:25   #7480
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Fräckheten lär öka när uppklarningsprocenten är lägre.
Vi har usel uppklarningsprocent och när det kommer till exempelvis bostadsinbrott så är det en klar skillnad mellan oss och Norge och en milsvid skillnad kontra Finland.
Så är det nog, desto fler brott som begås desto färre brott uppklaras vilket ger incitament att begå ännu fler brott. Det blir en snöbollseffekt som heter duga.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 14:30   #7481
Princeps
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Läkare får vägra skriva ut preventivmedel på grund av religiösa eller moraliska skäl...

https://www.metro.se/artikel/nya-rik...preventivmedel
Vad är problematiskt med det?

Det har trots allt varit en självklar princip som gällt för läkare i 2400 år. Varför skulle moraliska principer för en vetenskap helt plötsligt förändras bara för att politikers åsikter gör det? Men självfallet: genusvetenskapen står över allting, oavsett vad det gäller.
Princeps är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 15:13   #7482
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror man är så illa tvungen att försöka lära sig gilla henne, för hon kommer nog bli stadsminister inom ett par vals tid. Jag tror man får tänka så att man jämför henne med Öppna era hjärtan-feldt, Palme och svetsarn, och då är hon åtminstone inte lika illa, utan framstår som relativt bra.
Ganska liten sannolikhet att hon blir det skulle jag säga. Det kommer sluta lika illa för henne som för Fridolin är vad jag tror. Några år senare bara.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 15:15   #7483
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Ja, jag måste backa nu när du slänger fram sådant enormt kraftigt bevismaterial. Fredrik Reinfeldt, partiledare för moderaterna, deltog precis innan valet och blev statsminister? Hur i hela friden kan partiledaren för Sveriges näst största parti och ledare för oppositionen bara råka bli statsminister sådär.

Sedan i nästa helt enorma överraskning går de och bjuder in partiledaren för Socialdemokaterna i Sverige och han går sen och blir statsminister? Heeeeeelt galet! En statsminister i Sverige från Socialdemokraterna!

Om inte det bevisar att ljusskygga krafter verkar för att få det omöjliga att hända så vet jag inte vad som skulle göra det. De är dessutom så väldigt dukiga att de lyckas bjuda in allt möjligt folk men sedan lyckas de ändå få alla att hålla tyst om sina New World Order-planer.
Ja, riktiga outliers och högoddsare det där...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 15:21   #7484
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Fast det där känns som logiskt tänkande bara. Det känns rimligt att de som har sämst ställt och står utanför samhället är den grupp som står för flest brott. Och invandrare som varken har ett hem, känner tillhörighet eller har koll på kultur/språk känns ju som en klockren kandidat till det.

Det är väl därför det är viktigt att man snabbt samlar upp folk och erbjuder arbete, undervisning osv så att dem integreras i samhället istället för att frysas ut. Tar man in stora mängder i landet så måste man ju ha en plan för att hantera det också, annars blir det ju inte bra för någon.

Dock så handlar det mycket om individens inställning också, finns 2 i min klass som flytt från Syrien och bara bott i sverige i kanske 1 år. Dem pratar halvknackig svenska och hela deras familjer (typ 4-6 pers) bor på kanske 20-40 kvadratmeter långt ut i förorterna. Men nu studerar dem till ingenjörer och lär sig svenska av oss klasskamrater eller på kurs samtidigt och kommer säkerligen att bidra väl till samhället så småningom.

Problemet är att de som kommer hit inte har några skills som ens är i närheten av den lägsta nivån som efterfrågas här. Ett högteknologiskt samhälle som börjar "skapa" enkla jobb för att tillgodose denna grupp går det snabbt utför för.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 15:22   #7485
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Ja, riktiga outliers och högoddsare det där...
Med tanke på att Moderaterna hade regerat ungefär en halv mandatperiod under partiets hundraåriga historia så var det anmärkningsvärt att Reinfeldt blev inbjuden och inte Persson. Vilket som så ger det inte särskilt bra vibbar när en nations framtida ledare bjuds in på ett möte med makteliten för att få veta vad som gäller.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-12-11 klockan 15:25.
ApexProcyon är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)