Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-10, 20:37   #68236
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Jag hade inte velat ha en okänd person på ett litet bröllop. Kul den snubben kommer vara med på alla bröllopsbilder sen.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 20:41   #68237
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Det jag skrivit. Vi är rörande överens här. Frågan är bara om vi ska låta personen hänga på bröllopet.

Självklart skall personen inte vara där.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 21:03   #68238
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Bah o säga fuck noooo.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 22:18   #68239
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag tror Kolozzeum står bakom dig, Dreas
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 22:34   #68240
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En trevlig tjej, en amerikanska som bor i Lund, addade mig på Facebook. Jag började chatta, men hon blockade mig från chatten efter ett tag. Kan ni analysera vad jag gjorde fel, var jag för dryg?



__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 22:34   #68241
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
lol.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-10, 23:18   #68242
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
En trevlig tjej, en amerikanska som bor i Lund, addade mig på Facebook. Jag började chatta, men hon blockade mig från chatten efter ett tag. Kan ni analysera vad jag gjorde fel, var jag för dryg?

[IM.G]https://i.imgur.com/tm9nZRd.png?1[/IMG]
[IM.G]https://i.imgur.com/L8yC36v.png?1[/IMG]
[IM.G]https://i.imgur.com/WVrXTZV.png?1[/IMG]
Hmm, jag tror det var din profilbild. Amerikanska tjejer gillar när det är lite mer patriotiskt med flaggor och sånt i profilbilden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 09:19   #68243
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag tror Kolozzeum står bakom dig, Dreas
Jag tror alla i hela världen med lite sunt förnuft är på min sida. Svärfar är givmild och omhändertagande och extremt tankspridd eller tänker inte alls, så honom förstår jag till stor del. Och han förstod ju vår reaktion. Svärmor är ju ett kapitel i sig som mina tidigare inlägg skvallrar om.

Tack för svaren, tror vi ber killen hänga annanstans på vår bröllopsdag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 09:31   #68244
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
"Usch vilket tråkigt samtal jag orkar inte med sån negativitet".
Jag hade nog inte bjudit henne, risken är väl att hon skulle vantrivas vid ditt bröllop. Bäst du ber henne sysselsätta sig med något annat...
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 10:35   #68245
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Tror jag bjuder in mig själv till det här bröllopet. Räcker om jag får sitta i ett hörn, grogga och äta chips, medan jag betraktar allt. Om så önskas kan jag även bidra med extra finsk stämning, även ni redan har ett perfekt upplägg för det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 10:37   #68246
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Tror jag bjuder in mig själv till det här bröllopet. Räcker om jag får sitta i ett hörn, grogga och äta chips, medan jag betraktar allt. Om så önskas kan jag även bidra med extra finsk stämning, även ni redan har ett perfekt upplägg för det.
Är Finsk stämning lite som Norénsk stämning? Eller är det ett mer lugnt förlopp med avslutande explosion? Norén är ju ett mer utdraget drama...
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 10:45   #68247
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jag hade nog inte bjudit henne, risken är väl att hon skulle vantrivas vid ditt bröllop. Bäst du ber henne sysselsätta sig med något annat...
Hade man kunnat låta bli det utan att skapa jobbig stämning så hade vi gjort det. Relationen till svärfar är prioriterad, även om den till frun numera är raka motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Tror jag bjuder in mig själv till det här bröllopet. Räcker om jag får sitta i ett hörn, grogga och äta chips, medan jag betraktar allt. Om så önskas kan jag även bidra med extra finsk stämning, även ni redan har ett perfekt upplägg för det.


Kanske ska sälja biljetter till dramat med oklar utgång?
Hon är iaf smart nog att inte öppna truten den dagen, hoppas jag. Men får se ifall man kan släppa känslan av att hon är genomfalsk med ungefär 0 glädje till min sambo och vår vilja...

Aja, soon to be wifey ska väl prata med sin far. Polaren får snällt hitta annat att göra på vår dag och hänga på under jul och nyår.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 10:45   #68248
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag tycker inte det var glasklart där vad gäller den extra inbjudna personen och hur jag själv hade ställt mig till det. Är det ett bröllop med typ 8 personer totalt inbjudna, så märks ju en främling mer, kontra om det är ett bröllop med 50 pers, så det hade påverkat huruvida jag hade stört mig på det eller ej. Likaså om det är en person som sitter hemma, ensam, deppig och inte har någon att fira jul/nyår med, så hade jag absolut öppnat dörren för en främmande person till mitt bröllop om det kan göra livet lite bättre för den människan. Mycket för att jag personligen hade blivit överlycklig om någon hade gjort samma gest för mig, blir ju glad när folk som jag knappt känner erbjuder mig att få komma och fira jul/nyår med dem för de vet att jag är ensam och inte har någon att fira med.

Däremot om man lägger till hela bakgrundshistoriken och dialogen som varit tidigare med svärföräldrarna, så känns det mer som att det inte var ovan scenario, utan farsgubben har bjudit med Party-Åke som nyss skiljt sig från Bettan och som kommer inglidandes på bröllopet lite för överförfriskad med partystrut, pappersflöjt och illern Göran i högsta hugg . Kan bli ett fantastiskt scenario. Ordna bordsplacering för alla utom svärmor och säg att hennes plats fick allokeras till främlingen, så får hon stå upp i ett hörn någonstans
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 10:48   #68249
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
En trevlig tjej, en amerikanska som bor i Lund, addade mig på Facebook. Jag började chatta, men hon blockade mig från chatten efter ett tag. Kan ni analysera vad jag gjorde fel, var jag för dryg?
Var du seriös i din fråga eller?
För mig var det rätt uppenbart att hon är fake. Hon är ingen riktig person, hon bor inte i Lund och det är inte hon på bilderna. Det är bara någon som vill åt dina pengar och/eller vill att du ska bli medlem på någon site. Jag får en handfull sådana förfrågningar varje vecka.
Stuffer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-11, 10:52   #68250
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vi har varit tydliga med att vi bjudit den närmaste familjen och de vänner vi umgås med på regelbunden basis. Nu blir vi ca 35-40 personer.

Och vi hade kanske kunnat få det att fungera och jag håller med dig om mysigheten och öppna dörren för andra. Killen får hänga på till julfirande hemma hos min familj där vi alla ska samlas samt nyårsfesten dagen efter vårt bröllop i stugan vi hyrt. Jag finner det helt självklart att den ensamma personen ska få hänga på oss. Men just bröllopet blev ju ganska svårhanterat efter reaktionen.

Edit: Och vi har inte ens pratat med min familj än om killen kan hänga på på jul, men det ska jag se till att fixa. Så det är inte bara vi som hamnar i kläm. Just jul ser jag dock på att ju fler desto bättre och kan vi göra killen glad och får honom att känna sig inkluderad så absolut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"

Senast redigerad av Dreas den 2017-12-11 klockan 10:58.
Dreas är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)