Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: När ni har varit i slagsmål, har era muskler påverkat utgången då? Motivera era svar!
Ja, mycket, till det bättre. 15 14.02%
Ja, lite, till det bättre. 15 14.02%
Nej, det har inte påverkat alls. 3 2.80%
Ja, men jag blev sämre pga mina muskler. 0 0%
Jag har inte varit i ett riktigt slagsmål eller i hård sparring sedan jag började träna. 74 69.16%
Antal röster: 107. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-13, 19:05   #16
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Citat:
Ursprungligen postat av gustafffsson Visa inlägg
Måste bara inflika att killen tafsade och sa olämpliga saker till min tjej trots hon sagt att hon hade kille.sen så är handleden inte 100% bra ännu och ångrar mig lite gran för min handling
Du handlade rätt och ärorikt. Men förstår att det suger att du skadade handen.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 19:08   #17
Tyrwing
Registered User
 
Tyrwings avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: HPC Växjö
Inlägg: 1 909
Tränade inte styrka när jag thaiboxades eller körde kravmaga, visserligen fick jag lite muskelutveckling av sporterna, men jo jag tror definitivt jag varit snabbare och slagit/sparkat hårdare samt brottats bättre nu efter att ha tränat 2 år.
__________________
Total: [ 635 ] Knäböj: [ 235 ] Bänkpress: [ 140 ] Marklyft: [ 260 ] @ 112,1
Tyrwings Journal
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 19:09   #18
knuckles
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 474
Citat:
Ursprungligen postat av gustafffsson Visa inlägg
Måste bara inflika att killen tafsade och sa olämpliga saker till min tjej trots hon sagt att hon hade kille.sen så är handleden inte 100% bra ännu och ångrar mig lite gran för min handling
Det gjorde du rätt i.
knuckles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 19:14   #19
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Jag slog hål i en dörr.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:05   #20
tearz
Registered User
 
tearzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 223
Nej, jag bytte livsstil iom att träningen gjorde inträde i mitt liv. Nu har jag ingen imponerande muskelmassa heller för den delen, men törs tro jag är i bra mycket bättre form än 99% av alla som inte tränar iaf
Däremot har min bakgrund inom kampsport varit på sin plats då det hettat till när man var _yngre_

Dock så brukar jag alltid säga att ett slagsmål på gatan handlar till 90% om vem som klappar till först, sedan har ens mentalitet en hel del med saken att göra med. Är du hänsynslös så har du allt att vinna.

Dock så anser jag att "slåss" är bland det mest talanglösa man kan göra så länge det inte handlar om i organiserade former eller i syfte av självförsvar.

__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203518

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:32   #21
thomast
FUUUUUUUUUUUU
 
thomasts avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Styrketräningen har gjort att jag nu dödar med första slaget.

Lyckligtvis har jag i mitt snart 29-åriga liv aldrig varit i ett slagsmål så min kill-list är relativt kort.
thomast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:35   #22
Chilla mamma
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 102
Har aldrig varit i ett riktigt slagsmål men är helt övertygad om att jag skulle klara mig bättre idag än för tre år sedan. För tre år sedan hade jag förmodligen dött av att ta emot en smäll :P
Chilla mamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:45   #23
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Jag kommer ihåg när min polare (2m runt 120kg) och någon liten kille på 170 runt 70kg började tjafsa om något löjligt.

Den lilla killen laddade ett snabbt och hårt slag rakt över ansiktet på polaren som gick i golvet omedelbart. Sen var det inte mer med det.

Utan handskar krävs det ofta bara en bra träff på rätt ställe så är den andra personen borta. Men skulle de stå och slugga varandra i ansiktet tvivlar jag på att den lilla killen hade undvikit hamna i koma efter första träffen
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:03   #24
Hackenschmidt
Ilerminaty confirmed
 
Hackenschmidts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Katrineholm
Inlägg: 341
Har aldrig slagits utom under sparring. Men om två personer med matchad erfarenhet hamnar på marken så är förstås styrka till fördel.
Hackenschmidt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:12   #25
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Har inte varit i slagsmål sen jag var en månad in i träningen Baserat på hur det slagsmålet hade gått till så hade det nog varit lite lättare att bryta i min överfallare men inte mycket mer än så, det var så brutalt jobbigt för flåset att det känns som om det spelar större roll.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:13   #26
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
nu ja för gammal och inte ute och ränner på nätter och sådant som förr.

men kom ihåg en sak som var så jaekla fegt.......

sprang alltid runt en liten kille ca 155cm lång och kaxade upp mot alla och slog folk för att söka bråk de flesta skrattade, men så fort någon slog tillbaka så hade lill killen 10 pers 10 meter bort med knogjärn , baseballträn osv som kom och klippte ner folk...fega bastards............då hjälper inte muskler längre.

Senast redigerad av R Scarpa27 den 2013-11-13 klockan 21:15.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:31   #27
arthax
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Tidigare bodde jag där, nu bor jag här
Inlägg: 1 644
Vägde 75 när jag körde thai och hade allt som oftast inga problem med nya utövare som var märkbart vältränade, men nya i thaiboxning. Vissa problem rent fysiskt hade jag i clinchen men med teknik och snabbhet gick det oftast bra.
I krav magan åkte jag på regelrätt stryk när jag tränade (med samma vikt) det eftersom det innebar mer brottning och kamp -utan viktklasser.


Idag väger jag 90-95 och med lite träning skulle jag nog göra bättre ifrån mig idag i ringen eller på mattan.
Om jag skulle hamna i slagsmål idag skulle jag aldrig stå och slagväxla med någon. Istället skulle jag försöka kasta/slamma/svepa personen i backen eftersom jag trivs bättre i närkontakt - clinch är också ett trivsamt läge.

Hade jag haft nytta idag jämfört med när jag körde thai? Tveklöst, Ja!

Senast redigerad av arthax den 2013-11-13 klockan 21:35.
arthax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:51   #28
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Jag slog hål i en dörr.
förtjänade dörren den behandlingen?


Vet ej, har ej slagits sen jag började styrketräna.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:51   #29
Alfen avf Ling
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 145
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Inte ens ditt undatag som bekräftar regeln håller ju då han har fått massa smisk av mindre grabbar.
sedan var frågan "Jag undrar vad för effekt det har fått på era färdigheter i slagsmål.", inte hurvida Bobs fett ger ett visst övertag eller inte i en kampsportsfight.
Jo, det stämmer visst.
Ehrm ... jo, det håller. Det bevisar att styrka och storlek i vissa fall kan kompensera för en sämre teknik. Och i Sapps fall så har han gång på gång visat att om man är sjukt stark så får man enorma fördelar i förhållande till hur duktig man är på att slåss, rent tekniskt.
Alfen avf Ling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 21:56   #30
Wibba
Registered User
 
Wibbas avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Piteå
Inlägg: 1 526
Undviker slagsmål. Den enda skillnaden är väl att det är fler som vill testa en då de vet att man tränar.
__________________
Forever smalfet

Tuben
Wibba är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)