Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-04-25, 08:24   #4681
Alfers
Pump up the jam.
 
Alferss avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Halmstad
Inlägg: 802
Åt upp ca hela mitt underskott i sötsura turkisk peber igår, bänkpasset efter gick bra så var nästan värt det, men bara nästan.
__________________
Instagram
Alfers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 08:57   #4682
blomrog
Registered User
 
blomrogs avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 149
200cm lång
99kg
28år

Jag har sedan den 28 mars legat på 1800kcal (~4veckor) men nu har jag ökat till ~2300kcal för att undvika muskelförlust. De första veckorna gick givetvis jättebra, men nu känns det som att det saktar ner. Oklart om det beror på att jag ökat min intag eller om det är så att det syns mindre skillnad när man kommer ner på lågt BF. Detta är andra gången jag deffar seriöst, och jag vill minnas att jag hade en liknande "platå" förra gången.
Någon med erfarenhet?
blomrog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 09:06   #4683
Megustaa
Registered User
 
Megustaas avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 232
Hur upplever ni andra omgivningens reaktioner på er deff? Vilka situationer tycker ni är svåra?

Jag kan ibland känna lite ångest inför vissa situationer, exempelvis nu till våren när folk börjar dricka vin på uteserveringarna och jag kommer sitta där med min cola light.

Samma sak vad gäller födelsedagar etc, känns ibland som att man får lite väl mycket uppmärksamhet kring vad man äter och inte äter
"Ska inte du ha tårta? Kan det där verkligen vara bra? Hur mager ska du bli egentligen?" (fast jag ska ju inte bli mager, jag vill ju bli muskulös!)

Jag tycker i alla fall att det kan var jobbigt och försöker typ låtsas som att jag inte deffar ibland "nej men jag äter godis ibland och så", bara för att slippa följdfrågor, eller folk som ifrågasätter varför jag inte dricker (insuinerar att man är tråkig)

Men, jag är ju precis lika rolig som innan och jag är absolut ingen som går runt och tjatar om min deff, tvärtom försöker jag snarare dölja den och nämner aldrig för folk hur ofta jag tränar etc.

Jag trodde att avstå sötsug och sånt skulle vara jobbigast men det visade sig vara helt fel, tycker den sociala biten är absolut jobbigast...
Megustaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 09:36   #4684
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
-3kg på drygt en månad nu och en del centimeter runt midjan, rätt snabbt men formen och styrkan är bra. Börjar dock känna starkt sug efter en refeed för att fylla på lite, sjukt trött efter träningen och nästan alltid iskall i händerna, dock går det så bra nu så jag vill inte riskera sabba rutinerna som det tog så lång tid att komma in i.

Citat:
Ursprungligen postat av Megustaa Visa inlägg
Samma sak vad gäller födelsedagar etc, känns ibland som att man får lite väl mycket uppmärksamhet kring vad man äter och inte äter
"Ska inte du ha tårta? Kan det där verkligen vara bra? Hur mager ska du bli egentligen?" (fast jag ska ju inte bli mager, jag vill ju bli muskulös!)
Men ät en bit tårta och kompensera det sen med promenad och/eller kosten för övrigt den dagen om du känner så? Behöver inte vara antingen eller, enligt min erfarenhet så kommenterar bara folk om man verkligen skyltar med det.

Jag ska käka tårta nu på Söndag blir najs att fylla på lite kolhydrater, ser det som en välkommen mini-refeed.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 09:44   #4685
hidden
Gömd
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 1 305
Yeah, håller med Ronn där, man kan unna sig saker men ändå gå ner i vikt. Själv ska jag sikta på en karatefylla i helgen.
hidden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 10:02   #4686
Ramboline
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 262
Deffen rullar på -8 kg på vågen och styrkan går hela tiden uppåt,så jag klagar inte
Ramboline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 10:14   #4687
Sweurout
Registered User
 
Sweurouts avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 47
Citat:
Ursprungligen postat av Sweurout Visa inlägg
Längd 185cm
Vikt 105,5kg

Startade 7 Januari

Vikt idag 19/3: 99,5kg (enligt vågen på SATS Huddinge som jag alltid väger mig på..)

Mitt mål var att väga 96kg på Påskafton för att i Juni ligga på 90kg.

Men sedan en vecka tillbaka har det stannat av :/

Ligger på ca 2600 kcal per dag.

Idag Lycka!!! vågen visade 95,5kg dvs -10kg nu sen 7 Januari. Man inser att man släpat runt på en del överskott när man tror att man varit ganska vältränad och sedan skalar av 10kg och ser att man fortfarande kan skala bort 5kg till utan att man ser ut som en 10.000m löpare någonstans...
Sweurout är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 10:47   #4688
Reaper123
Registered User
 
Reaper123s avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 7 688
Citat:
Ursprungligen postat av Sweurout Visa inlägg
Idag Lycka!!! vågen visade 95,5kg dvs -10kg nu sen 7 Januari. Man inser att man släpat runt på en del överskott när man tror att man varit ganska vältränad och sedan skalar av 10kg och ser att man fortfarande kan skala bort 5kg till utan att man ser ut som en 10.000m löpare någonstans...
Haha, FYI jag springer 10,000m minst en gång i veckan och rätt så snabbt för min vikt så tror du får ändra uppfattning om detta (är jag på min avatar) alt åtminstone 4 dubbla den distansen innan kroppsmodellen bli "räka"!

Anyways, grymt bra jobbat och vet precis vad du pratar om med att "oj, hade mer fett än jag trodde". Alla gör nog nästan denna upptäckt vid sin första deff. Jag är inne på deff nr 4 och lär inte bli helt nöjd...

Så keep it up och kör stenhårt sista biten!

On topic:
Efter ett rejält viktras efter en period där viktentrenden var felvänd, så verkar jag vara tillbaka till stillestånd på vågen... men det jag ser i spegeln är en allt mer fettsnålare kropp men verkar inte vara runt buken det tänkt släppa just nu.

Känns spontant som att jag INTE kommer vara nöjd förrän några kilo under höstens lägstavikt, men återstår att se för är cirka 4kg + mot den atm!
__________________
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
Reaper123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 14:51   #4689
Sweurout
Registered User
 
Sweurouts avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 47
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123 Visa inlägg
Haha, FYI jag springer 10,000m minst en gång i veckan och rätt så snabbt för min vikt så tror du får ändra uppfattning om detta (är jag på min avatar) alt åtminstone 4 dubbla den distansen innan kroppsmodellen bli "räka"!

Anyways, grymt bra jobbat och vet precis vad du pratar om med att "oj, hade mer fett än jag trodde". Alla gör nog nästan denna upptäckt vid sin första deff. Jag är inne på deff nr 4 och lär inte bli helt nöjd...

Så keep it up och kör stenhårt sista biten!

On topic:
Efter ett rejält viktras efter en period där viktentrenden var felvänd, så verkar jag vara tillbaka till stillestånd på vågen... men det jag ser i spegeln är en allt mer fettsnålare kropp men verkar inte vara runt buken det tänkt släppa just nu.

Känns spontant som att jag INTE kommer vara nöjd förrän några kilo under höstens lägstavikt, men återstår att se för är cirka 4kg + mot den atm!
Haha! Menade ju såna där man ser på tv som ser ut som skelett med hud på...

Jag tar mig faktiskt runt på milen ett par gånger i veckan och kan hålla lite drygt 5min/km detta trots en vikt på105kg, så visst jag är inte heller definitionen av en 10.000m löpare... Det är jag på min avatar också innan jag började min deff, jkligt suddig bild men jag inbillade mig att jag hade en del konturer redan då. Helt otroligt vad mycket dödkött man har och även haft på kroppen.

Nu är det 5kg kvar och det ska verkligen bli av hela vägen!
Sweurout är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 15:05   #4690
WilliamPersson1
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 216
Jag har nu gått ner 2kg och minskat midjan med 3cm på en månad. Armarna håller kvar sig på sina 40cm! Så det går bra nu! Skulle dock ha tränat ben och biceps idag men det får vänta till imorgon... Kroppen känns sleten.
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 15:08   #4691
Sweurout
Registered User
 
Sweurouts avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 47
Citat:
Ursprungligen postat av Megustaa Visa inlägg
Hur upplever ni andra omgivningens reaktioner på er deff? Vilka situationer tycker ni är svåra?

Jag kan ibland känna lite ångest inför vissa situationer, exempelvis nu till våren när folk börjar dricka vin på uteserveringarna och jag kommer sitta där med min cola light.

Samma sak vad gäller födelsedagar etc, känns ibland som att man får lite väl mycket uppmärksamhet kring vad man äter och inte äter
"Ska inte du ha tårta? Kan det där verkligen vara bra? Hur mager ska du bli egentligen?" (fast jag ska ju inte bli mager, jag vill ju bli muskulös!)

Jag tycker i alla fall att det kan var jobbigt och försöker typ låtsas som att jag inte deffar ibland "nej men jag äter godis ibland och så", bara för att slippa följdfrågor, eller folk som ifrågasätter varför jag inte dricker (insuinerar att man är tråkig)

Men, jag är ju precis lika rolig som innan och jag är absolut ingen som går runt och tjatar om min deff, tvärtom försöker jag snarare dölja den och nämner aldrig för folk hur ofta jag tränar etc.

Jag trodde att avstå sötsug och sånt skulle vara jobbigast men det visade sig vara helt fel, tycker den sociala biten är absolut jobbigast...
Hupp! Håller helt med, det sociala är minst lika svårt om inte värre än själva "ätandet". Nu har jag iof stått i frontlinjen på våra herrmiddagar och andra tillställningar och druckit öl och grejor som att det inte fanns någon morgondag så lite har man kanske sig själv att skylla nu när man helst ställt om...när man är med släkten och kompisar så dyker det ju upp en massa frågor kring det här med "bantning" och hur farligt det är och ojojoj...

Just det här med mat är ju lite speciellt eftersom det kan folk relatera till iom att de ser vad man äter. Sen att jag alltid tränat som faan det har folk inte alls undrat över eftersom det syns ju inte iom att de aldrig är med på gymmet...

Senast redigerad av Sweurout den 2013-04-25 klockan 15:12.
Sweurout är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 15:11   #4692
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Jag har en bild i telefonen på min drömfysik, kastar oftast bara upp den och säger att valet är lätt för min del. Vill jag nå den fysiken så äter jag hellre bra proteinrik mat istället för en tårtbit (men ja ibland äter jag också tårta, kakor, godis och ja you name it)

Jobbet mitt har iaf fattat och jag har t.o.m fått dom att intressera sig mer för träning och att äta bra mat
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 15:33   #4693
smeander
Registered User
 
smeanders avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 518
Citat:
Ursprungligen postat av blomrog Visa inlägg
200cm lång
99kg
28år

Jag har sedan den 28 mars legat på 1800kcal (~4veckor) men nu har jag ökat till ~2300kcal för att undvika muskelförlust. De första veckorna gick givetvis jättebra, men nu känns det som att det saktar ner. Oklart om det beror på att jag ökat min intag eller om det är så att det syns mindre skillnad när man kommer ner på lågt BF. Detta är andra gången jag deffar seriöst, och jag vill minnas att jag hade en liknande "platå" förra gången.
Någon med erfarenhet?
Tvärtom, ju minde BF desto mer skillnad ser man för varje gram som försvinner eller tillkommer.
smeander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 15:35   #4694
smeander
Registered User
 
smeanders avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 518
Gått från att väga 102.4kg påfylld den 1:a februari till att väga 92.4kg ekotom imorse. Ökat styrkan och gjort nya hål i skärpet.
smeander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 20:14   #4695
Tompafjompa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 26
gått ner typ 2-3 kilo på tre veckor. typ lika många cm runt midjan

Har börjat en snabb VLCD över helgen för att se om kroppen klarar av att käka max 800 kcal på en dag
Tompafjompa är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)