Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-04-22, 20:36   #4666
billmaier
Registered User
 
billmaiers avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Finland
Inlägg: 1 912
Har gått riktigt bra hittills, -8kg på 8 veckor. Men nu tog det stopp. Har känt mig riktigt sliten i kroppen och känt mig fruktansvärt svag de senaste 2-3 träningspassen. Kommer att ligga på balans, eller på ett litet överskott den här veckan (+200-300kcal) och ta det lugnare med träningen. Känns det inte alls bättre efter viloveckan blir det att avsluta deffen. Vill ändå inte tappa alltför mycket styrka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Relativ styrka är för svaga personer.
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Inte länge sen du såg ut som en blygtandpetare och nu är du snart markkung i SFI!
billmaier är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 20:50   #4667
emats
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 52
Dietutveckling

Lång diet börjar bli kort, här är 6veckors utveckling.
Har förhoppningar på att få en plats på alströmer i sommar så med den planen är de nu 7 dietveckor kvar...

6veckor.jpg
emats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 23:12   #4668
Marvid
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av billmaier Visa inlägg
Har gått riktigt bra hittills, -8kg på 8 veckor. Men nu tog det stopp. Har känt mig riktigt sliten i kroppen och känt mig fruktansvärt svag de senaste 2-3 träningspassen. Kommer att ligga på balans, eller på ett litet överskott den här veckan (+200-300kcal) och ta det lugnare med träningen. Känns det inte alls bättre efter viloveckan blir det att avsluta deffen. Vill ändå inte tappa alltför mycket styrka.
Låter ungefär som mig, jag kände mig sämre efter att ha gått från 84-75, hamnade på en platå någon vecka. Då ändrade jag träningen så jag körde färre pass och mer basövningar och stannade på samma underskott. Det löste sig rätt bra för mig iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av emats Visa inlägg
Lång diet börjar bli kort, här är 6veckors utveckling.
Har förhoppningar på att få en plats på alströmer i sommar så med den planen är de nu 7 dietveckor kvar...

Bifogad fil 99257
Grymt jobbat, ser nästan ut som du ökat lite i biceps
Marvid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 06:59   #4669
Megustaa
Registered User
 
Megustaas avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 232
Citat:
Ursprungligen postat av emats Visa inlägg
Lång diet börjar bli kort, här är 6veckors utveckling.
Har förhoppningar på att få en plats på alströmer i sommar så med den planen är de nu 7 dietveckor kvar...

Bifogad fil 99257
Snyggt det är så jag siktar på att se ut, men det kommer ta lååååång tid.

Blev så jävla purken när jag såg att jag hade gått upp i vikt igen, nu har jag i alla fall börjat gymma "på riktigt", är så oerhört svag, har verkligen inga muskler.

Viktuppgången, som visserligen var på 4 hekto, gjorde mig lite småbitter och omotiverad, känns som jag aldrig kommer nå dit jag vill. Nu vill jag inte väga mig alls.

Det är typ 1,5 månad kvar, känns smått orimligt att jag kommer gå ner 3kg på dessa, men jag hoppas.
Megustaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 07:04   #4670
Rangz
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 39
Dag 99 idag, ligger minus ~6-7kg.

Tycker dock att det har stannat av en hel del, funderar på att köra Elliot's "Extreme 14d fatloss" för att nollställa kroppen lite och komma igång med deffen igen, men att dricka 7 liter vatten dom första dagarna känns helt knas..
http://youtu.be/3BVhKKLe1eA
Rangz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 07:09   #4671
lemurkungen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 35
Börjat på vecka 4 nu. Bra so far, 84->81 i medianvikt.
Blev dock en flippad ätardag i söndags, och gick upp 79.2->82.8 måndag morgon.
Antog att det var mycket vätska och magsäcks/tarminnehåll, men vägde 82.7 idag trots low carb-vilodag igår diethjärnan får en aning panik.
lemurkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 07:55   #4672
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Så förutsägbart; sluta äta de kakor och tårtor som åkt ner senaste veckan, träna hårt EN DAG och tappa 1,1kg på 24h Jag visste ju att det var kolis-vikt, men det känns ändå fint.
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 08:16   #4673
OneManArmy
Registered User
 
OneManArmys avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Hudiksvall
Inlägg: 920
Äntligen släppte vikten lite, legat på samma vikt ca 2 veckor men idag rasade man ned 2 kilo
Whoooooosshhhh!!
__________________
Death and decay
OneManArmy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 09:15   #4674
Reaper123
Registered User
 
Reaper123s avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 7 688
Citat:
Ursprungligen postat av OneManArmy Visa inlägg
Äntligen släppte vikten lite, legat på samma vikt ca 2 veckor men idag rasade man ned 2 kilo
Whoooooosshhhh!!
Know that feeling bro, för jag råkade ut för samma fenomen förra veckan...

Trots att man har dö-koll på kcalintaget tryter det ibland på tålamodet när inget händer på vågen, kanske rentav omvänd trend (så var det för mig).

Update für mich:
Ironiskt nog så vägde jag imorse 1,5kg mer än i söndags, men väger alltid som lägst på helgerna (av troligen flera anledningar) så får se hur veckan utvecklas för nu börjar det kännas som att jag nästan ligger på lite högt kcalunderskott för 2500 kcal med min aktivietsfaktor är farligt nära mitt max om mitt uppskattade BF nu är korrekt...

Who said life was easy?
__________________
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
Reaper123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 09:30   #4675
Måsse
It's a curl world.
 
Måsses avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 6 150
Satt slutdatum 10e maj, men har ångest över att jag ej kommer hinna få beachformen till dess kanske får skjuta på det till sista maj? Tar studenten 13e juni så vill ej deffa in i juni.
__________________

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 09:31   #4676
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse Visa inlägg
Satt slutdatum 10e maj, men har ångest över att jag ej kommer hinna få beachformen till dess kanske får skjuta på det till sista maj? Tar studenten 13e juni så vill ej deffa in i juni.
Annars kanske du kan omdefiniera beachform? I din sig står det <10% BF, och man kan se RÄTT bra ut på betydligt högre än så
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 09:44   #4677
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse Visa inlägg
Satt slutdatum 10e maj, men har ångest över att jag ej kommer hinna få beachformen till dess kanske får skjuta på det till sista maj? Tar studenten 13e juni så vill ej deffa in i juni.
Din form är redan bra Måsse! Tror det räcker med 10e maj och sen någon vecka för att öka intaget långsamt och hitta balans innan du super skallen av dig på alla studentfester

Alla definierar en bra form olika men tror många på kolo har snöat in sig på att en form som t.ex. str / proxy / chrille87 är ett måste, istället för att vara nöjd med sin egna form som troligtvis är mycket bättre än de flesta på beachen
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 09:44   #4678
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av mickee Visa inlägg
din form är redan bra måsse! Tror det räcker med 10e maj och sen någon vecka för att öka intaget långsamt och hitta balans innan du super skallen av dig på alla studentfester

alla definierar en bra form olika men tror många på kolo har snöat in sig på att en form som t.ex. Str / proxy / chrille87 är ett måste, istället för att vara nöjd med sin egna form som troligtvis är mycket bättre än de flesta på beachen
+1
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 09:58   #4679
Måsse
It's a curl world.
 
Måsses avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 6 150
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat Visa inlägg
Annars kanske du kan omdefiniera beachform? I din sig står det <10% BF, och man kan se RÄTT bra ut på betydligt högre än så
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Din form är redan bra Måsse! Tror det räcker med 10e maj och sen någon vecka för att öka intaget långsamt och hitta balans innan du super skallen av dig på alla studentfester

Alla definierar en bra form olika men tror många på kolo har snöat in sig på att en form som t.ex. str / proxy / chrille87 är ett måste, istället för att vara nöjd med sin egna form som troligtvis är mycket bättre än de flesta på beachen
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat Visa inlägg
+1
Antar att ni har rätt killar... tack för att ni plockar ner mig på marken har väl ca 12% BF just nu, så ska väl hinna ner till runt strax över 10% iaf =)
__________________

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 22:38   #4680
WilliamPersson1
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av Megustaa Visa inlägg
Snyggt det är så jag siktar på att se ut, men det kommer ta lååååång tid.

Blev så jävla purken när jag såg att jag hade gått upp i vikt igen, nu har jag i alla fall börjat gymma "på riktigt", är så oerhört svag, har verkligen inga muskler.

Viktuppgången, som visserligen var på 4 hekto, gjorde mig lite småbitter och omotiverad, känns som jag aldrig kommer nå dit jag vill. Nu vill jag inte väga mig alls.

Det är typ 1,5 månad kvar, känns smått orimligt att jag kommer gå ner 3kg på dessa, men jag hoppas.


Väg dig varje dag men ha koll på en specifik dag t.ex måndag till måndag och se där hur mycket vikten skiljer sig! Se till så att du väger dig på morgonen nypissad och utan intag av mat och vatten. & justera sedan dit kcal intag efter hur du går ner eller upp samt hur du mår! Viktigt att inte underskatta ett tillräckligt intag av fett runt 0,7-1g per kroppskg samt att du ska ha koll på ditt proteinintag som ska vara runt 1,7-2,0g per kroppskg!
& drick myyyyyyycket vatten!
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)