Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-19, 01:01   #106
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Tänk då om du var född albino, då saknar du helt och hållet melanin vilket gör att din hud aldrig kommer att få någon mörkare skyddande hud hur mycket du än solar.

Finns människor som föds där generna som krävs för att generera brosk är avstängda och då kvittar det hur mycket du sparkar på den där palmen.
Ja?

Jag säger ju inte att det inte existerar folk som är "äkta" non-responders. I alla fall inte i solbrännefallet.

Men hur kan man vara en "äkta" non-responder vad gäller muskelhypertrofi?

Vad är det som gör att man får tillbaka musklerna då man börjat röra på sig igen efter att man har legat i gipsvagga tre månader och blivit smalare än en sytråd? Vore man en äkta non-responder så skulle man ju då fortsätta vara smal som en sytråd även efter att man varit på benen flera månader. Kanske skulle ett kriterium också vara att man inte ens får nån atrofi (eftersom man redan är maximalt avmagrad redan innan) ifall man ligger i gipsvagga. Jag tror inte en sådan person existerar. Och om det existerar sådana personer så ligger de på sjukhus 24/7 eller dör ifall ett löv landar på dem. De lär definitivt vara alldeles för svaga för att ens ge sig på ett träningsprogram, och det är inte sådana personer som vi pratar om som non-responders här.

Vad gäller detta tror jag alltså inte det är möjligt. Snarare då alltså att man når sitt genetiska max väldigt tidigt. Fast även denna modell har sina brister (som jag inte orkar beskriva igen) vilket gör att jag inte tror att det är den enda mekanismen inblandad.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-04-19 klockan 01:03.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 09:28   #107
Papa Pepe
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Senaste halvåret typ så har jag testat nytt upplägg.
Träning var 4:e eller 5:e dag.
4 pass, som jag skrev i inlägget du citerade, sen vilovecka (exakt 7 dagar alltså, vila). Och mellan varje cykel växlar jag mellan lågrep och högrep, i de övningar det funkar, men generellt högre vikter och längre vila mellan set när jag kör lågrep.

Jag har testat sjukt många upplägg tidigare, särskilt för 5-10 år sedan när jag körde mer seriöst och även körde mark och stångcurl och annat jag tvingats skippa p.g.a. skador.
Går tillbaka lite till grunddiskussionen här!

Jag tycker det låter som du fastnat i en ond spiral här och intalar dig själv att du har skitförutsättningar. Ärligt talat, sju chins är inte jättedåligt tycker jag.

Men vill du öka måste du ju träna mer. På 2,5-3 veckor gör du alltså totalt 4 pass, sen vilar du en vecka innan du börjar om. Om man slår ut det på en månad/4 veckor blir det alltså i snitt ett pass i veckan. Klart du inte ökar. Du måste träna mer.

Jag frågade också hur du märker att du är övertränad, du svarade då:

Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Det misstänker jag att jag är när jag blir svagare och svagare, istället för att ligga kvar på samma styrka (vilket är det vanligaste för mig).
Plus att det alltid gått åt helvete när jag försökt börja köra mer frekventa pass.
Så min slutsats är att min kropp är extra känslig för överträning. Därav nuvarande ganska försiktiga upplägg (jag kör ju typ begränsad helkropp, samma pass varje gång).
Fattar frustrationen när du blir svagare. Här tror jag problemet är, som andra också varit inne på, att du köttar på med exakt samma upplägg varje gång och du har nått dit tak för hur du kan öka på det sättet. Du verkar också gå till fail, gör inte det, då tar det längre tid för dig att återhämta dig mellan passen. Stanna ett par reps innan fail och gör flera set (5+). Om du inte går till fail så ofta kanske dina överträningssymtom försvinner?

Och...

när det gäller chins tror jag dem flesta har svårt att öka vid ungefär sju chins om de bara tränar med kroppsvikten. Häng en vikt (förslagsvis 5 kg) i bälte mellan benen och kör flera set om 3 reps typ, utan att gå till fail.
Papa Pepe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 11:26   #108
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Kom på ett mera konkret tips för chins jag hörde för nåt år sen. En tjej som tävlade i armbrytning var med i en tyngre lr. body radiopod. Hon hade testat dragremmar när hon körde chins även om hon var skeptisk då greppstyrkan inte kändes som nåt problem. Hon var imponerad av skillnaden så kanke det vore nåt att pröva?
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 11:36   #109
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Pepe Visa inlägg


Fattar frustrationen när du blir svagare. Här tror jag problemet är, som andra också varit inne på, att du köttar på med exakt samma upplägg varje gång och du har nått dit tak för hur du kan öka på det sättet.
Absolut men samtidigt tror jag helt enkelt att man känner sig svagare vissa pass är en del av träningen oavsett. Speciellt noterbart blir det när man är uppe och kör nära maxreps i någon övning eller nära maxvikt i en annan. Det blir väldigt tydligt om man är svagare för dagen liksom.

Idag var jag "svag" på gymmet, vikterna jag körde på förra veckan körde jag på idag och jag gjorde samma mängd setxreps och det kändes tyngre och svårare. Tror det är en naturlig del av att bli starkare, det är ingen spikrak väg upp direkt. Sen kan det ha med en miljon andra faktorer att göra också; en timme mindre sömn, en skopa glass igår, inte med mentalt lika mycket, varmare på gymmet osv osv
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 12:16   #110
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Pepe Visa inlägg
Går tillbaka lite till grunddiskussionen här!

Jag tycker det låter som du fastnat i en ond spiral här och intalar dig själv att du har skitförutsättningar. Ärligt talat, sju chins är inte jättedåligt tycker jag.

Men vill du öka måste du ju träna mer. På 2,5-3 veckor gör du alltså totalt 4 pass, sen vilar du en vecka innan du börjar om. Om man slår ut det på en månad/4 veckor blir det alltså i snitt ett pass i veckan. Klart du inte ökar. Du måste träna mer.

Fattar frustrationen när du blir svagare. Här tror jag problemet är, som andra också varit inne på, att du köttar på med exakt samma upplägg varje gång och du har nått dit tak för hur du kan öka på det sättet. Du verkar också gå till fail, gör inte det, då tar det längre tid för dig att återhämta dig mellan passen. Stanna ett par reps innan fail och gör flera set (5+). Om du inte går till fail så ofta kanske dina överträningssymtom försvinner?

Och...

när det gäller chins tror jag dem flesta har svårt att öka vid ungefär sju chins om de bara tränar med kroppsvikten. Häng en vikt (förslagsvis 5 kg) i bälte mellan benen och kör flera set om 3 reps typ, utan att gå till fail.
Jag har tränat sjukt många år så jag har inte gjort på samma sätt hela tiden, utan provat massa upplägg. Särskilt dåligt har det gått med andras upplägg och tips, som är anpassade för vanliga människor som utan problem blir starkare och starkare vad de än gör.
Jag ser typ likadan ut i kroppen idag som för 10 år sen, bara aningen mer smalfet vid samma vikt då åldern verkar flytta mer fläsk till bålen. Möjligen, möjligen, att jag fått lite mer axelbredd.

Jag ska ju sluta maxa alla set nu när jag kör "högrep", och börja köra som när jag "lågreppar", maxa i sista bara.
Så jag känner återigen lite hopp nu när jag har mitt hyfsat nya upplägg, som jag nu även håller på att justera in och lära utav - får se om detta funkar.

Att inte träna för ofta är nog bra i alla fall då min kropp inte gillar för frekvent träning...var 4:e-5:e dag ska ändå vara tillräckligt för att kunna öka, för en vanlig person.
Efter viloveckan brukar jag ofta känna mig lite extra stark, medan jag sista passet före viloveckan ofta är lite sliten. Så jag tror jag balanserar ganska bra med denna träningsfrekvens...men då har jag kört rätt hårt också med typ bara superset och dropset...

Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Kom på ett mera konkret tips för chins jag hörde för nåt år sen. En tjej som tävlade i armbrytning var med i en tyngre lr. body radiopod. Hon hade testat dragremmar när hon körde chins även om hon var skeptisk då greppstyrkan inte kändes som nåt problem. Hon var imponerad av skillnaden så kanke det vore nåt att pröva?
Jag kör med handskar som ger jäkligt bra grepp, tror det får duga
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 13:08   #111
Laksen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 531
Bra för chins:

- 2 pass i veckan
- Lämna alltid minst 1 reps kvar i tanken, helst 2-3

Med ett max på 7 reps kunde det se ut såhär:

Dag 1: 4x4 -> 6x6
Dag 2: 8x2 -> 10x4

Exempel:

4x4
5x4
6x4
4x5
5x5
6x5
4x6
5x6
6x6

8x2
9x2
10x2
8x3
9x3
10x3
8x4
9x4
10x4

Blir kanske inte sådär linjär progression i riktiga världen men iden är att öka volymen utan att köra till fail. Efter 6x6 och 10x4 borde du klara minst 10 chins, sannolikt 11-12.
Laksen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 02:29   #112
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ja?

Jag säger ju inte att det inte existerar folk som är "äkta" non-responders. I alla fall inte i solbrännefallet.

Men hur kan man vara en "äkta" non-responder vad gäller muskelhypertrofi?

Vad är det som gör att man får tillbaka musklerna då man börjat röra på sig igen efter att man har legat i gipsvagga tre månader och blivit smalare än en sytråd? Vore man en äkta non-responder så skulle man ju då fortsätta vara smal som en sytråd även efter att man varit på benen flera månader. Kanske skulle ett kriterium också vara att man inte ens får nån atrofi (eftersom man redan är maximalt avmagrad redan innan) ifall man ligger i gipsvagga. Jag tror inte en sådan person existerar. Och om det existerar sådana personer så ligger de på sjukhus 24/7 eller dör ifall ett löv landar på dem. De lär definitivt vara alldeles för svaga för att ens ge sig på ett träningsprogram, och det är inte sådana personer som vi pratar om som non-responders här.

Vad gäller detta tror jag alltså inte det är möjligt. Snarare då alltså att man når sitt genetiska max väldigt tidigt. Fast även denna modell har sina brister (som jag inte orkar beskriva igen) vilket gör att jag inte tror att det är den enda mekanismen inblandad.
Ett stort problem är att vi diskuterar saker som vi inte riktigt har stenkoll på hur de fungerar. Det kan t.ex vara så att vi har en set point vad gäller muskelmassa som du snabbt kan återkomma till efter att ha legat i t.ex gipsvagga. Att sedan gå över denna setpoint så finns det ett visst motstånd och att detta motstånd kan vara litet hos personer som du och jag medan det kan vara stort eller tom enormt för de som i studier har benämnts som non-responders.

Men vi vet helt enkelt för lite om detta då det inte forskas något på det, i den enda studien där man fått ett par non-responders att öka genom att öka volymen så handlade det om kondition och inte styrka så dels kan man inte dra några slutsatser av en enskild studie och dels så kan vi inte överföra kondition till styrka.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 03:45   #113
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Ett stort problem är att vi diskuterar saker som vi inte riktigt har stenkoll på hur de fungerar. Det kan t.ex vara så att vi har en set point vad gäller muskelmassa som du snabbt kan återkomma till efter att ha legat i t.ex gipsvagga. Att sedan gå över denna setpoint så finns det ett visst motstånd och att detta motstånd kan vara litet hos personer som du och jag medan det kan vara stort eller tom enormt för de som i studier har benämnts som non-responders.

Men vi vet helt enkelt för lite om detta då det inte forskas något på det, i den enda studien där man fått ett par non-responders att öka genom att öka volymen så handlade det om kondition och inte styrka så dels kan man inte dra några slutsatser av en enskild studie och dels så kan vi inte överföra kondition till styrka.
Håller med.

Dock, angående det där med setpoint som man snabbt kan återkomma till efter gipsvagga bara man börjar röra på sig igen så tycker jag det understrukna fortfarande låter som "adaption till följd av ökad stress". Dvs jag ser inte vad som skulle vara så speciellt med just denna punkt. Det enda unika verkar vara det där fancy begreppet "setpoint" som jag tycker verkar rätt luddigt. Finns det ens nån förklaring till hur en sådan mekanism kan tänkas funka?

Men jag håller som sagt med om att på det stora hela så är denna diskussion ett enda famlande i mörkret.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 19:19   #114
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Jag har tränat sjukt många år så jag har inte gjort på samma sätt hela tiden, utan provat massa upplägg. Särskilt dåligt har det gått med andras upplägg och tips, som är anpassade för vanliga människor som utan problem blir starkare och starkare vad de än gör.
Jag ser typ likadan ut i kroppen idag som för 10 år sen, bara aningen mer smalfet vid samma vikt då åldern verkar flytta mer fläsk till bålen. Möjligen, möjligen, att jag fått lite mer axelbredd.

Jag ska ju sluta maxa alla set nu när jag kör "högrep", och börja köra som när jag "lågreppar", maxa i sista bara.
Så jag känner återigen lite hopp nu när jag har mitt hyfsat nya upplägg, som jag nu även håller på att justera in och lära utav - får se om detta funkar.

Att inte träna för ofta är nog bra i alla fall då min kropp inte gillar för frekvent träning...var 4:e-5:e dag ska ändå vara tillräckligt för att kunna öka, för en vanlig person.
Efter viloveckan brukar jag ofta känna mig lite extra stark, medan jag sista passet före viloveckan ofta är lite sliten. Så jag tror jag balanserar ganska bra med denna träningsfrekvens...men då har jag kört rätt hårt också med typ bara superset och dropset...



Jag kör med handskar som ger jäkligt bra grepp, tror det får duga
Skriv upp hur ditt pass var 4e dag ser ut, hur lång tid tar passet och är det samma pass varje gång eller varierar du? Kör du hela kroppen var 4-5e dag?

Senast redigerad av poppen11 den 2019-04-20 klockan 19:21.
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 00:12   #115
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Håller med.

Dock, angående det där med setpoint som man snabbt kan återkomma till efter gipsvagga bara man börjar röra på sig igen så tycker jag det understrukna fortfarande låter som "adaption till följd av ökad stress". Dvs jag ser inte vad som skulle vara så speciellt med just denna punkt. Det enda unika verkar vara det där fancy begreppet "setpoint" som jag tycker verkar rätt luddigt. Finns det ens nån förklaring till hur en sådan mekanism kan tänkas funka?

Men jag håller som sagt med om att på det stora hela så är denna diskussion ett enda famlande i mörkret.
Tja du har ju en enorm tillväxt från det att du är spädbarn tills du är barn och sedan vuxen som inte är verkar vara triggas av kost eller träning och som avstannar när du nätt viss ålder. Så kroppen verkar ju har mer än ett system för att sköta det här.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 00:55   #116
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Tja du har ju en enorm tillväxt från det att du är spädbarn tills du är barn och sedan vuxen som inte är verkar vara triggas av kost eller träning och som avstannar när du nätt viss ålder. Så kroppen verkar ju har mer än ett system för att sköta det här.
Kanske. Men dessa system är ju triggade av hormoner som är en del i att man växer till sin fulla storlek.

När man är sängliggande och tappar en massa muskler verkar väl ändå vara samma mekanism som när man har semester och skiter i att träna och tappar muskler, dvs "use it or lose it".

De musklerna man tappar under semestern återfår man då man kommer igång med träningen igen, musklerna man tappat vid gipsvaggan återfår man då man är på benen igen.

Som jag ser det så verkar det i bägge dessa fallen röra sig om att kroppen svarar på träning. Sen att träningen är väldigt basic i fallet med gipsvagga kan väl kvitta tycker jag.

Det verkar ju i alla fall inte handla om att man återfår musklerna för att kroppen "är för liten". Det verkar ju krävas att man faktiskt ör uppe och rör på sig också.

Så ser i alla fall modellen ut som jag tycker verkar mest rimlig just nu. Jag utesluter inte att den är behäftad med massiva fel. Jag har gjort 0% research.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 10:08   #117
biceptuell
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2019
Ort: blekingetrakten
Inlägg: 3
alltså, till att börja med, och som någon nämnt innan: sju chins är verkligen inte askass, och visst, du kommer förmodligen aldrig kunna göra fyrtio, men det är väl klart som fan att du kan bli starkare i chins om du nu vill det. inget snack om saken, sju chins är inte ditt "gentiska max".

kör du aldrig pull ups istället för chins? jag är tjej och gör sju-åtta strikta pullups, och en sådär tio chins. länge sedan jag hade det som en del av träningsschemat, men kör några sets pullups då och då på kul, och i ett set på 5 kommer jag aldrig under 5 reps.
precis som någon skrev borde du istället köra treor eller femmor med mindre vikt i bälte om du nu vill öka i just chins, med tanke på hur lätt du trots allt är i kroppen. hur ser din form ut? jag var rätt kass i chins och pullups i början för att jag "hängde" med hela kroppsvikten i bottenläget så att säga, och aktiverade latsen först när jag drog mig upp. flexa skiten ur latsen när du "går ner" från en chin, så att du aldrig hänger med raka armar och aldrig tappar anspänning i vingarna - tänk dig som när du drar ner stången i en pull down-maskin eller innan ett marklyft.

du verkar dock ha slitnare mindset än genuppsättning om jag ska vara ärlig. känner du dig peppad av din träning, känner du "yes fy satan vad kul det ska bli att träna" inför passen eller handlar det mest om att pressa dig att öka i styrka?
tycker spontant det låter som att du hade fått mer ut av att satsa på ett 5x5-liknande program där du fokuserar på tunga femmor och treor ex, för att öka i grepp och styrka innan du bashar dig själv för att du inte kan göra arton chins i sömnen. tror inte du får så mycket ut av att hoppa på och av hemsnickrade träningsprogram och brosplits 5-6 dagar i veckan, kör konsekvent och strikt på en rutin upplagd för styrkeökning med lägre frekvens över en längre period så tror jag att du kan bygga både välbehövd massa och lite mer självförtroende.

övertränad är du inte, vill verkligen understryka det, och tack gudskelov för det. det ska väldigt mycket till för att man ska bli övertränad på amatörnivå.
biceptuell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-01, 14:55   #118
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Ändrat upplägg lite mer nu.
När jag kör "lågreps"-period kör jag typ inga superset alls, utan det blir mycket mer vila nu!
Dessutom ser jag till att knappt maxa rygg/armar alls, utan jag ligger lite under gränsen hela tiden (utom sista oviktade setet chins som jag köttar ur allt i).

Detta kommer ju ge stor kontrast mot mina högrep, där jag supersetar som bara den och kortare vila, så blir stor variation om inte annat...borde vara bra!

Som sagt tidigare, 4 pass högrep - vila 7 dagar - 4 pass lågrep - vila 7 dagar - 4 pass högrep - o.s.v.

Kod:
TRÄNING LÅGREP 190501	Vardagsstatus: Händer!
Kroppsvikt ~66,5kg	Övrigt: Testar nytt upplägg för lågrep - mindre superset rygg så får mer vila där!
			
Superset (~3min vila):	(diverse dynamiska magövningar efter varje set bäckenlyft, + plankan 20-30sek efter sista gången!)
 knäböj 		9@21 | 9@21 | 9@21 | (försöker köra lite shrugs efter sista set)
 bäckenlyft enbens	 5   |  5   |  5   |
			
"Superset" (~3min vila):
 chins 			3@5kg  | 3@5kg  | 3@5kg  | 6@kv  |  x     |  x     |
 hantelrodd 		 x     |  x     |  x     |  x    | 7@26,5 | 7@26,5 |
 hammercurl		 x     |  x     |  x     |  x    |  x     | 10@7   |
			
Superset (~3min vila):				
 latraises 		17@7 | 17@7 | 17@7 |
 kickback		20@2 | 20@2 |  x   |
			
gripper hö		x
gripper vä		x
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-05, 16:42   #119
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Ligger nog mycket i detta.
Som non-responder/hardgainer kan man inte bara kopiera andras upplägg, utan man får försöka hitta något som passar för en själv.
Jag har nog gett det alldeles för många år egentligen, men jag ska fan fortsätta laborera och testa mig fram - man får nog vara väldigt tålmodig också, och ge nya upplägg flera månader som det står här.

Citat:
One theory floating about with respect to hardgainers is that they have a larger than average inflammation reaction to the training/damage phase which may last well into the phase in which growth would normally occur.

With that in mind, if a hardgainer with this inflammation response problem trains alongside a moderate responder they might not be seeing gains purely because they are cutting the growth phase off every single time.

Training intensity can make a difference too, especially combined with volume alterations. There is evidence to show that different people respond differently to high-intensity-low-volume compared to low-intensity-high-volume.
Citat:
When you do this, you have to give it enough time to be allowed to work. The first adaptations to a change in training might not be apparent for a while so it may need a few of months to kick in.

Document all your numbers and muscle measurements, science the shit out of it, and enjoy the process.
https://www.hypertrophia.com/genetic...ength-training
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-11, 08:19   #120
biceptuell
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2019
Ort: blekingetrakten
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Ligger nog mycket i detta.
Som non-responder/hardgainer kan man inte bara kopiera andras upplägg, utan man får försöka hitta något som passar för en själv.
Jag har nog gett det alldeles för många år egentligen, men jag ska fan fortsätta laborera och testa mig fram - man får nog vara väldigt tålmodig också, och ge nya upplägg flera månader som det står här.
hur gammal är du?
det känns lite för "bekvämt" att du utnämnt dig till "övertränad non-responder". faktum är att med tanke på din låga träningsvolym vore det märkligare om du stadigt gjorde styrkeökningar. har du bra koll på hur dina vänner i träningssvängen lägger upp sin träning? skulle våga påstå att ingen blir särskilt stark utan deload och viss periodisering, ibland måste man helt enkelt lyfta lätt för att klara tungt, och sju dagars vila är inte detsamma som några lätta träningspass. hur tycker du supersettandet funkar när du redan känner dig svag och sliten? mjölksyran efter curls och rodd kan ju inte vara superpeppande när man ska göra chins man redan tror att ens genetik försöker förhindra en från att utföra.
__________________
satsar på att få lika hög poäng i totalen som jag har sex appeal, så har en del att jobba på.

60 kg småbrud - 60; 100; 120; 35
biceptuell är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)