Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-15, 15:33   #16
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Kanske ska testa 3 minuters vila även på "högrep"-passen.
2 min är jag inte redo efter, men å andra sidan har jag för mig att kort vila är bra när man kör fler reps.

När jag kör chins med vikter, och tyngre rodd, så kör jag 3 min vila efter varje "superset" chins/rodd, vilket är mer lagom, så kanske bäst kapitulera där till att alltid ha 3 min vila.

Min kropp har extremt lätt för att bli övertränad så...
Ja, högreps så tycker jag du kan köra mindre vila för då är väl ändå målet att få mer pump och blod i musklerna. Så då betyder inte vikterna lika mycket och kontakten och repsen mer.

När du kör tungt och vill få upp så mycket vikt som möjligt så gör du rätt i att vila minst 2-3min.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:34   #17
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Det är inget fel på dig. Du kan bygga muskler precis som alla andra.

Du får bulka ordentligt. Äta bra mat. Inte massa skit. Och inte så mycket så att du går upp 5-10kg per månad, då får du kagge. Men lite kagge kommer du få oavsett hur du gör, det är smällen du får ta. Många börjar bulka, får lite kagge efter några månader men inte så mycket starkare och skiter i det. Måste fortsätta en längre period och strunta i kaggen.

Z_bumbi har ett bra nybörjarupplägg på forumet, finns många andra välanvända upplägg du kan köra. Som du kör under en längre period, inte testar i en månad och sedan hoppar av.
Enligt tidigare erfarenhet funkar inte andras upplägg på mig - överhuvudtaget.
Jag har tränat en jäkla massa år så jag vet.
Därför jag börjat hitta på lite eget för att kanske prova fram nåt som funkar...

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det vet väl inte du? Han kanske har nått sitt genetiska max.
Inga på forum har dåliga gener, ever!
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:35   #18
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Jag testar öka vilan lite, och drar ner repsen ännu mer, så får vi se...
Överträning verkar va det värsta för mig, då kroppen alltid svarar med att bli svagare.
Inte bara ett pass, utan pass efter pass efter pass.
Borde va ett tecken på att kroppen inte gillar det man gör utan jag måste backa på något sätt.
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:36   #19
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det vet väl inte du? Han kanske har nått sitt genetiska max.
Tror du på fullaste allvar att det ens är en möjlighet i det här fallet?

Om vi pratar om en tjej med någon typ av muskelsjukdom eller bensjukdom eller kanske nervsjukdom, eller kanske någon hemsk cancer. Jo, visst. Då kan det vara så. Men en normal människa?
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:39   #20
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Jo, visst. Då kan det vara så. Men en normal människa?
Vem pratade om normal människa?
Mitt absoluta max i böj, efter flera års träning, var 50 pannor.
Då gjorde jag en tvåa iofs, men ryggen höll på gå sönder också
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:41   #21
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Vem pratade om normal människa?
Mitt absoluta max i böj, efter flera års träning, var 50 pannor.
Då gjorde jag en tvåa iofs, men ryggen höll på gå sönder också

Är du man eller kvinna?

Om man, har du kollat dina testosteronnivåer hos en doktor?

Vad vägde du när du började träna och hur länge sedan var det?
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:48   #22
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Tror du på fullaste allvar att det ens är en möjlighet i det här fallet?
Öh, ja?

Du måste väl för helvete förstå att för varje Ronnie Coleman därute så finns det en person på motsatt sida av spektrat. Det är simpel statistik. Hört talas om begreppet "normalfördelning"? När vi ändå snackar om begrepp, hört talas om begreppet "non-responder?"

Men visst, det är ju så klart skönare för dig att leva i din lilla bubbla där alla som är sämre än du bara inte har jobbat lika hårt som du, för gud förbjude att du drabbas av insikten att du fått något gratis här i livet.

För övrigt är 7 chins inte sjukligt svagt. Starkare än de flesta som aldrig tränar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:50   #23
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Är du man eller kvinna?

Om man, har du kollat dina testosteronnivåer hos en doktor?

Vad vägde du när du började träna och hur länge sedan var det?
Testo har jag aldrig testat.
Har normal sexdrift och en del andra saker som tydligen ska va dåligt för att misstänka sånt... Dessutom finns ju såna som får sina liv helt förstörda av extremt låg testonivå och som ändå inte får hjälp, så känns rätt onödigt gå och mäta det, om nån ens skulle gå med på att göra sånt test.

Men jag har diskuterat min oförmåga att få muskler hos läkare en gång, om det kunde va nåt genetiskt fel, men hon tyckte inte det var något att kolla upp vidare. Tyckte mest jag haft otur i genlotteriet.
En del är klena helt enkelt, medan andra är stora och kralliga utan att träna ens. Men den diskussionen går inte ha på ett forum så jag droppar detta nu.
Var mest en gnälltråd ändå

När jag började seriösare för 10 år sen vägde jag typ 60kg.
Man.
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:50   #24
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Öh, ja?

Du måste väl för helvete förstå att för varje Ronnie Coleman därute så finns det en person på motsatt sida av spektrat. Det är simpel statistik. Hört talas om begreppet "normalfördelning"? När vi ändå snackar om begrepp, hört talas om begreppet "non-responder?"

Men visst, det är ju så klart skönare för dig att leva i din lilla bubbla där alla som är sämre än du bara inte har jobbat lika hårt som du, för gud förbjude att du drabbas av insikten att du fått något gratis här i livet.

För övrigt är 7 chins inte sjukligt svagt. Starkare än de flesta som aldrig tränar.

Så TS är en outlier utan dess like. Då tycker jag inte att jag ska få skit för det. Extremt osannolikt helt enkelt.

Men då kanske det är så då. Glöm att försöka bli starkare, ligg kvar där du är nu. Det är kört.

Senast redigerad av baggard den 2019-04-15 klockan 15:52.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:52   #25
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För övrigt är 7 chins inte sjukligt svagt. Starkare än de flesta som aldrig tränar.


Jag är lättviktare förvisso, men jo, bräcker nog de flesta tjejer på just chins i alla fall, och greppstyrka, men fan inget mer
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:57   #26
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Så TS är en outliner utan dess like. Då tycker jag inte att jag ska få skit för det. Extremt osannolikt helt enkelt.

Men då kanske det är så då. Glöm att försöka bli starkare, ligg kvar där du är nu. Det är kört.
Outlier baserat på vad? Du och dina gympolare som förmodligen tillhör top 20 % genetiskt eftersom de flesta andra ledsnar och hoppar av efter ett par månader?

Och ja, TS kan mycket väl vara en extrem outlier. Newsflash: OSANNOLIKA SAKER HÄNDER! Jag läste om en en gång som dog av att han fick en flygplansmotor i huvudet, hur sjukt osannolikt är inte det? Och nu verkar det ha hänt igen - en kille har lika dåliga gener som TS!

Du och jag verkar ha lite olika syn på saker och ting. Jag väljer att ge någon the benefit of the doubt innan jag börjar kalla honom för lögnare baserat på två inlägg, för jag tycker det är fult att kalla folk lögnare baserat på sjukt svaga grunder. Du tycker tydligen tvärtom.

Ingen har för övrigt försökt övertala honom att sluta försöka bli starkare. Det är din egen lipsill-tolkning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 16:07   #27
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ingen har för övrigt försökt övertala honom att sluta försöka bli starkare. Det är din egen lipsill-tolkning.
Jag kämpar ju på ändå, av någon anledning är det ändå kul att träna.
Just chins är för jävliga dock, för extra omöjligt att öka där.

Men jag har sakta sakta blivit starkare i latraises (alternativt bara blivit bättre på att tåla enorma smärtan när man högreppar).

För exakt ett år sedan körde jag i passets första dropset:

Kod:
latraises *dropset*	20@6-21@4
Medan jag idag körde:

Kod:
latraises *dropset*	17@7-24@4

Inga snabba ökningar alltså, men ibland får jag i alla fall låååångsam progression i någon övning.
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 16:08   #28
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Jag kämpar ju på ändå, av någon anledning är det ändå kul att träna.
Och vem vet, en vacker dag kanske det smäller till och du ökar plötsligt lite!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 16:09   #29
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Outlier baserat på vad? Du och dina gympolare som förmodligen tillhör top 20 % genetiskt eftersom de flesta andra ledsnar och hoppar av efter ett par månader?

Och ja, TS kan mycket väl vara en extrem outlier. Newsflash: OSANNOLIKA SAKER HÄNDER! Jag läste om en en gång som dog av att han fick en flygplansmotor i huvudet, hur sjukt osannolikt är inte det? Och nu verkar det ha hänt igen - en kille har lika dåliga gener som TS!

Du och jag verkar ha lite olika syn på saker och ting. Jag väljer att ge någon the benefit of the doubt innan jag börjar kalla honom för lögnare baserat på två inlägg, för jag tycker det är fult att kalla folk lögnare baserat på sjukt svaga grunder. Du tycker tydligen tvärtom.

Ingen har för övrigt försökt övertala honom att sluta försöka bli starkare. Det är din egen lipsill-tolkning.

Oj, lugna ned dig gubben.

"Jag har dåliga gener" har jag nog hört cirkus en miljon gånger i olika tappning genom åren. Folk är övertygade om att deras gener suger.

Ja, osannolika saker händer. Att någon är i det andra änden av spektrumet av Ronnie Coleman är väldigt osannolikt, för Colemans gener är extremt osannolika. Därför utgår jag från att så inte är fallet. Eller ska jag utgå från att han är en på miljarden?

Han har gått upp 7kg på 10 år och undrar varför han aldrig blir starkare.. Jag själv har inte speciellt bra gener för muskelbyggnad, min kropp är mer anpassad för uthållighet. Om jag ligger på kaloribalans och försöker öka så ökar jag _ingenting_ på gymmet. Det krävs en ordentlig långvarig bulk för att jag ska kunna öka på gymmet.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 16:13   #30
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Oj, lugna ned dig gubben.

"Jag har dåliga gener" har jag nog hört cirkus en miljon gånger i olika tappning genom åren. Folk är övertygade om att deras gener suger.

Ja, osannolika saker händer. Att någon är i det andra änden av spektrumet av Ronnie Coleman är väldigt osannolikt, för Colemans gener är extremt osannolika. Därför utgår jag från att så inte är fallet. Eller ska jag utgå från att han är en på miljarden?

Han har gått upp 7kg på 10 år och undrar varför han aldrig blir starkare.. Jag själv har inte speciellt bra gener för muskelbyggnad, min kropp är mer anpassad för uthållighet. Om jag ligger på kaloribalans och försöker öka så ökar jag _ingenting_ på gymmet. Det krävs en ordentlig långvarig bulk för att jag ska kunna öka på gymmet.
Lugna ner dig, schmugna ner dig. Har du någonsin blivit anklagad för att inte anstränga dig ordentligt när du prövat allt? Vet du hur sjukt frustrerande och ledlåtande det är, "lilla gubben"? Det påminner mig om att gå till läkaren med en legitim sjukdom och få "det är bara inbillning" till svar. Och om han gör sju chins är han inte anti-Ronne-Coleman, han är snarare anti-den-näst-biffigaste-killen-på-det-lokala-gymmet.

Vet inte om du skippade att läsa lite av TS inlägg, men han har skrivit att det bara blir fett om han försöker bulka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-04-15 klockan 16:14.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)