Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-20, 15:47   #2521
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Gick du på seminarium med självaste Wim Hof? Häftigt!

Körde kallduschar hela förra sommaren tyvärr så var det så jävla varmt föra sommaren så man började svettas innan man ens hann torka efter duschen..
Ja vi höll på en hel vecka med andning, isbadande och toppade det med att gå uppför ett berg i Polen i över 2 timmar i -14 grader i shorts och skor (blåste som fan också). Om sommaren blir lika överjävligt som förra sommaren så behövs nog ett bad dock, då duschvattnet inte lär kyla lika väl... vissa kör ju med en vanlig liggande frysbox som ett eget innebad (tätat osv) men får tyvärr inte plats med det i lägenheten =/
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 16:15   #2522
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Ja vi höll på en hel vecka med andning, isbadande och toppade det med att gå uppför ett berg i Polen i över 2 timmar i -14 grader i shorts och skor (blåste som fan också). Om sommaren blir lika överjävligt som förra sommaren så behövs nog ett bad dock, då duschvattnet inte lär kyla lika väl... vissa kör ju med en vanlig liggande frysbox som ett eget innebad (tätat osv) men får tyvärr inte plats med det i lägenheten =/
Så typ detta?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 17:12   #2523
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 787
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Ja vi höll på en hel vecka med andning, isbadande och toppade det med att gå uppför ett berg i Polen i över 2 timmar i -14 grader i shorts och skor (blåste som fan också). Om sommaren blir lika överjävligt som förra sommaren så behövs nog ett bad dock, då duschvattnet inte lär kyla lika väl... vissa kör ju med en vanlig liggande frysbox som ett eget innebad (tätat osv) men får tyvärr inte plats med det i lägenheten =/
Grymt!

Jag gjorde ett försök med att fixa inomhus is-bad för något år sedan och skaffade mig en sådan här


Krävdes dock mer is än vad jag trodde skulle behövas för att få ned det till typ en-gradigt vatten så blev lite för mycket att stå i för att lösa så gjorde det bara en eller två gånger. Enkel sak att "sätta ihop" och ta ner och vika ihop och lägga någonstans dock
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 17:22   #2524
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Så typ detta?
Exakt som det ja. Vår grupp bodde i stugan som visas på videon och körde andningssessioner i det rummet han var i där (och han hade precis samma kläder då också, men han var övergripande "boss" medan varje grupp hade ett par instruktörer).

Vädret på berget när vi gick upp såg i princip exakt ut som på videon också. Träden såg väldigt rogivande ut, som varelser som hade fallit i någon evig sömn under snötäckena.


Här står gruppen på kvällen i en iskall liten sjö eller vad man nu ska kalla det precis vid ett litet vattenfall (jag som är helt till höger på bilden).


Tyvärr kommer det inte att räcka bara med kalla minnen för att hålla mig väl kyld när sommarbakugnen börjar steka på igen.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 17:24   #2525
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Grymt!

Jag gjorde ett försök med att fixa inomhus is-bad för något år sedan och skaffade mig en sådan här


Krävdes dock mer is än vad jag trodde skulle behövas för att få ned det till typ en-gradigt vatten så blev lite för mycket att stå i för att lösa så gjorde det bara en eller två gånger. Enkel sak att "sätta ihop" och ta ner och vika ihop och lägga någonstans dock
Japp det finns lite lösningar typ små badbaljor och dylikt, men att hålla på att fylla med is är ju ett jäkla meck. Att fylla med kallt kranvatten blir dock redigt kallt ändå, även om det kunde vara några grader kallare.

Detta verkar ju funka bäst om man har plats:
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 21:29   #2526
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
För någon som är helt otroligt ohändig, är det ett omöjligt uppdrag att installera den? Tänker med att man ska luftflöde ut, antar att jag skulle satsa på ett fönster från sovrummet (vi bor i hyresrätt i en lägenhet som sagt).
Jag har själv aldrig hållit på med en AC, så jag vet inte om alla varianter följer med typ ett rör med diameter på typ 8 cm eller liknande för frånluften eller om det är vanligare med typ bara ett utblås bakåt genom typ galler.

Om det är ett rör så kan man ju hänga ut eller rikta den ut i en glipa genom fönstret eller balkongdörr, eller in i lägenheten typ i hallen, vardagsrummet eller vad man nu har för rum nära sovrummet.

Är det bara ett utblåsgaller så funkar det kanske med att bara ställa den i dörröppningen med dörren på glänt?

Har som sagt ingen egen erfarenhet utan har bara koll på principen.

Men viss effekt lär man ju få oavsett om man löser problemet med frånluften, men om man inte gör "rätt" så kanske man upplever att det inte funkar så bra som man hoppats på och att det är bortkastade pengar. I synnerhet om man inte bara vill kyla ner luften kring typ sängen utan större områden eller hela rum.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-04-20 klockan 21:32.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 18:43   #2527
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Vissa modeller har en kappa med blixtlås som man kan sätta på fönster. Så kan man ha fönstret "öppet" med bara röret för utblås.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 18:44   #2528
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Ja, idag invigdes fläkten för i år.

Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 18:51   #2529
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Värmen is coming, bra att ni försvarar er med fläktar innan den attackerar i maj. Vi tänker inte vika oss.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 07:46   #2530
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Har investerat i mörkläggningsgardiner, verkar fungera bättre än persienner men ändå inte tillräckligt och det värsta har inte ens börjat! :O

Jag satsar också en 50-öring på skogsbränder i år igen.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 12:32   #2531
Nordin89
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 7
Förstår ni hur glad jag blev när jag såg den här tråden?
Jag älskar vintern och sommaren men sommar vill man ha på vintern och vinter på sommaren.

Snorvarmt idag, hela 17-jävla grader!
Nordin89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 15:20   #2532
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Min mobil varnade om att den var överhettad och behövde kylas ner.

Jag förstår den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 16:41   #2533
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Än så länge är det ju ändå uthärdligt, särskilt eftersom att kvällarna är kring 5 grader. 15-23 grader är ju ändå i mitt tycke en bra sommar.

Det som blir vidrigt är ju när det börjar krypa upp mot typ 26-28 (för att inte tala om 35+ som vi hade under en lång period förra sommaren). Det är bara oacceptabelt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 08:57   #2534
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Värmen... *Huff huff* Att dessutom ha en liten förkylning skapar bara ännu mera irritation kring vädret. - _ -
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 08:59   #2535
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Värmen... *Huff huff* Att dessutom ha en liten förkylning skapar bara ännu mera irritation kring vädret. - _ -
Det är ju inte ens över 25 grader
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)