Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-17, 17:45   #16
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Kolosus Visa inlägg
Testa göra detox i några veckor. Kan vara så att levern är i behov av rensning. Ögon har väldigt små blodkärl som tillgodoser dom med allt nödvändigt och med levern intakt kan det påverka synet eventuellt skapa högt tryck.
Prova även att göra ögonträning. Ögon är ju också muskler som behöver tränas som alla andra muskler.
Även värt att testa drycka mycket morotsjuice och äta mycket blåbär. Jag menar verkligen mycket och under några veckors period.
Citat:
Ursprungligen postat av Kolosus Visa inlägg

Ärlig talat, dagens husmanskost är till 95% förgiftad.
Varenda ingridiens du tittar på innehåller massor med E-ämnen, sulfiter, sulfater, antioxidationsmedel, konserveringsmedel, nitriter, nitrater, socker, aspartam osv.
I dagens samhället så blir det svårt att äta sund mat men man kan åtminstone minska så mycket som möjligt. Äta mer ekologiska varor, mer frukt och grönt som innehåller antioxidanter som hjälper till med att rensa kroppen från allt onödig skit som samlas och lagras i kroppen.
Detox är humbug, E-ämnen behöver inte betyda att det är dåligt, antioxidationsmedel är ofta askorbinsyra (c-vitamin), aspartam påverkar sannolikt inte människor märkbart, ekologiskt behöver inte innebära sunt och frukt/grönt "rensar inte kroppen från allt onödigt skit som samlas och lagras i kroppen".

Det är lite oansvarigt att skriva massa gallimatias helt utan något vetenskapligt stöd (snarare tvärtom) till någon som ber om råd att jobba runt en medicinsk komplikation.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 18:00   #17
Kolosus
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2019
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg

Det är lite oansvarigt att skriva massa gallimatias helt utan något vetenskapligt stöd (snarare tvärtom) till någon som ber om råd att jobba runt en medicinsk komplikation.
Menar du att det är ansvarigt att en läkare ställer diagnos "Högt tryck i öga, här varsågod får du medicin" MEN det är ingen som säger orsaken till varför han fick högt tryck och det är ingen som vill att han ska veta varför han har högt tryck i ögat för då säljs det ju aldrig några mediciner. Och säljs det inga mediciner så kan inte dom som tillverkar dom göra pengar... hur svårt behöver det vara! Världens 10 rikaste bolag är inom farmakologi.

Och du som skriver såna dumheter får garanterat lön av dom för att vara en missledande troll på nätet.

Senast redigerad av Kolosus den 2019-04-17 klockan 18:02.
Kolosus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 18:15   #18
Kolosus
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2019
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
massa gallimatias helt utan något vetenskapligt stöd (snarare tvärtom) till någon som ber om råd att jobba runt en medicinsk komplikation.
Allt ovan nämd av mig tidigare har hjälpt mig att få bättre syn. Vad som var mest effektiv det kan jag inte svara på. Det är inte säkert att det hjälper mot högt tryck i ögat men kan vara värt att testa.
Eller måste det stå i varenda medicinsk bok för att det ska räknas som vetenskapligt bevis?

Senast redigerad av Kolosus den 2019-04-17 klockan 18:19.
Kolosus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 18:22   #19
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Kolosus Visa inlägg
Menar du att det är ansvarigt att en läkare ställer diagnos "Högt tryck i öga, här varsågod får du medicin" MEN det är ingen som säger orsaken till varför han fick högt tryck och det är ingen som vill att han ska veta varför han har högt tryck i ögat för då säljs det ju aldrig några mediciner. Och säljs det inga mediciner så kan inte dom som tillverkar dom göra pengar... hur svårt behöver det vara! Världens 10 rikaste bolag är inom farmakologi.

Och du som skriver såna dumheter får garanterat lön av dom för att vara en missledande troll på nätet.
Aj fan där satte du dit mig rejält.
Du drog helt rätt slutsats från mitt inlägg där jag bevisligen specifikt kommenterat läkarens diagnos, val av behandling samt att min posthistorik fullkomligt dryper av "big pharma"-propaganda. Jag är extremt välbetald för mina missledande trollposter.

Framförallt är medicin (i betydelsen av ämne, inte som "läkemedel") en exakt vetenskap och alla mekanismer är känt bakom samtliga åkommor och sjukdomar, men alla läkare tvingas ingå i big pharma och undanhålla detta från alla patienter för att läkemedelsbolagen ska kunna tjäna mer pengar. För att bland annat täcka sina utgifter till undertecknad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-04-17 klockan 18:24.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 18:51   #20
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av Kolosus Visa inlägg
Allt ovan nämd av mig tidigare har hjälpt mig att få bättre syn. Vad som var mest effektiv det kan jag inte svara på. Det är inte säkert att det hjälper mot högt tryck i ögat men kan vara värt att testa.
Eller måste det stå i varenda medicinsk bok för att det ska räknas som vetenskapligt bevis?
Nej men det är ju bra om det finns en enda studie som visade att det du påstår faktiskt skulle fungera.
Finns väldigt mycket studier som visar att detox är fullständigt hittepå.

Hade företagen hittat en medicin som inte bara sänker trycket i ögat utan faktiskt kunde bota orsaken så hade de tagit patent och tjänat multum. (Trycksänkande mediciners patent har gått ut så de produceras och säljs billigt)
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 20:46   #21
Ögontryck
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2019
Inlägg: 9
Tack för en intressant diskussion även om den är lite OT.

Vad gäller kost så har jag förstått från ögonläkare att det inte påverkar trycket. Men, kanske visar "praktik" något annat...

Jag kommer fortsätta ta medicinen, den fungerar.

De förslagen jag fått angående träning hittills är:

1. Kör på för fullt.
2. Isolationsövningar.
3. En arm i taget.
4. Lätta vikter 15-20 reps med normal andning.

De jag känner att jag vågar hoppa på är en kombination av punkterna 2-4. Vikter som jag kan kontrollera och därefter köra högreps. Frågan är hur man någonsin ska kunna höja vikterna.
Ögontryck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 08:57   #22
Deffen
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 41
Känner du dig så osäker så beställ tid för en tryckmätning. Förklara läget att du vill mäta direkt efter en fysisk belastning. Ta medicinen 30 min innan och väl på plats kör du t ex armhävningar (till sköterskornas trånande blickar och stora förtjusning) till fail, vila 30 sek, armhävningar till fail, vila 30 sek o s v tills du är helt slut och har pulsen dånande i öronen (tar inte många minuter).

Mät trycket och som jämförelse även i andra ögat. Då vet du säkert. Som tidigare nämnt så tar jag mitt pilokarpin 30 min innan passet som varar 40-45min och den är som mest verksam de första timmarna.
Deffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 09:53   #23
Ögontryck
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2019
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av Deffen Visa inlägg
Känner du dig så osäker så beställ tid för en tryckmätning. Förklara läget att du vill mäta direkt efter en fysisk belastning. Ta medicinen 30 min innan och väl på plats kör du t ex armhävningar (till sköterskornas trånande blickar och stora förtjusning) till fail, vila 30 sek, armhävningar till fail, vila 30 sek o s v tills du är helt slut och har pulsen dånande i öronen (tar inte många minuter).

Mät trycket och som jämförelse även i andra ögat. Då vet du säkert. Som tidigare nämnt så tar jag mitt pilokarpin 30 min innan passet som varar 40-45min och den är som mest verksam de första timmarna.
Tack för tipset. Jag hoppas dock att du har förståelse för att jag inte kommer trycka i mig mediciner som jag inte fått utskrivna av min ögonläkare. Säger min ögonläkare att jag ska undvika för tunga vikter då gör jag självklart det.

Jag är inte av typen som "kör bara". Vill liksom inte förvärra situationen. Vill alltså behålla synen + träna. Har inga ambitioner att vinna olympia eller dyl. Ser träningen mer som ett medel för bättre hälsa.
Ögontryck är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)