Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-03, 21:33   #1
JockeKillen
Registered User
 
JockeKillens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Boden
Inlägg: 274
Vem vare som fucking ringde!?

Hejsan, för någon dag sedan hade en glad Bodensare (jag) precis tittat klart på UFC 84 och ska lägga mig och sova. Klockan är 02.37 och allting släcks ner och ögonen stängs, jag somnar nästan direkt. Efter bara någon minuts sömn (02.43 för att vara exakt) så väcks jag av min mobiltelefon som sätter igång, jag sträcker mig efter den för att upptäcka att det står att någon med privat nummer ringer. Jaha, vad är nu det här tänkte jag, kanske någon som ringt fel måntro. Jag blir i alla fall ganska nyfiken och bestämmer mig för att svara.

- Ja det är Jocke
- Vafan har du hotat min lillebror för!?
- WTF!?

Samtalet fortsätter, jag försöker förklara att jag minsann inte hotat några småbröder men det vägrade accepteras som svar. Personen säger att hans lillebror sagt att jag och en polare hotat hans lillebror med motiveringen att han spanat på min brud. Jag försöker övertyga honom om att jag minsann inte gjort något sådant men beskrivningen med namn och utseende på oss alla tre är nog bra för att jag nästan skulle börja tvivla på mig själv. Personen berättar då att han har kollat upp mig vet vars jag bor och i stort sett är någonstans utanför (om jag nu kommer ihåg rätt). Personen säger att han inte vill hålla på och spöa smågrabbar för en sådan var jag tydligen för honom. Han hotar mig även till livet och säger att han ska leta upp mig. Nu börjar jag fundera på vad fan det är för psykopat som ringer och gastar såhär mitt i natten över något som aldrig har inträffat. Jag börjar även bli ganska nervös.


Jag inser ju även att det här måste ju redas ut. Polisen var ingen bra ide då jag inte hade något att gå på + att det nog provocerat ännu mer. Att hålla sig undan var inte heller ett alternativ då han uppenbarligen visste vem jag var, vars jag bodde osv osv. Jag bestämer mig för att ta tjuren vid hornen och säger att han ska ta med sin lillebror och träffa mig så kan ju hans lillebror peka ut mig om det var jag som gjort något. Done deal tyckte han, kom till parken som ligger i skymundan imorgon. Nehej du! Jag tänker minsann inte lägga upp det hur mycket som helst för att bli misshandlad, vi ska träffas mer centralt och öppet. Det accepterades. Dealen blev att jag skulle infinna mig vid centrum 17.15 dagen efter. Jag kunde även ta med så många kompisar jag ville och kniv sade han.


Innan samtalet avslutades så frågade jag hur jag skulle känna igen honom dagen efter och fick svaret,
- Jag är 197cm lång, ganska grov, har tatueringar som sticker ut vid armarna och nacken, jag har rakad skalle, äh, du kommer veta vem som är jag.
Nu vart jag lite fundersam på vad fan det var för människa som ringt och hotat mig. Samtalet avslutas och nu ska jag lagomt skärrad lägga mig och sova, jag har ju trots allt en stor dag framför mig fylld av skoltimmar och mordförsök.


Nästa dag kliver jag upp, funderar lite på om det verkligen inträffade, kommer underfund om att det tyvärr var så, klär på mig och går till skolan. Nu har jag glömt att berätta för er att jag misstänker den polare som det sagts att jag varit med för att ha utfört hotet på dennes lillebror utan mig, men när jag relativt irriterad frågar honom varför det ringer folk och hotar mig mitt i natten så svarar han att det minsann ringt till honom också och att han inte är skyldig till något hot.


Jaha tänker jag nu, då var det helt utan grund igen då. Jag berättar för polaren att jag ska möta personen 17.15 och han erbjuder sig direkt att följa med. Senare under dagen så märker jag att det är allt fler i min klass som blivit uppringda av privat nummer under natten. Det är tom så att alla killar i klassen utom en har blivit uppringda under natten, tom en av tjejerna (det var dock bara jag som svarade)! Nu börjar jag uppfatta detta som någon sorts skämt men när klockan blir senare så bestämmer jag mig för att jag ska fan vara på plats utifall att det faktiskt står någon där och väntar. Men ack nej, mötesplatsen var tom.


Nu kommer står jag här och funderar, vem fan var det som busade till det lite? Vi har en allmänt skum kille som nyligen slutat klassen pga att han känt sig mobbad (tydligen), däremot så har det inträffat under inriktningslektionerna där bara en bråkdel av de hotade inträffat sig samt att personen som ringde lät inte som att han skulle passa in i den mobbade killens kompisskara. Jag misstänker dock inte den enda kille som inte blivit hotad heller då han (såvitt jag vet) inte har något otalt med någon. Vi är i de allra flesta fall än ganska samansatt klass utan konflikter.

Nå, nu kanske jag fått skriva av mig nog, jag vet inte riktigt vad syftet med denna tråd är. Kanske att få höra lite spekulationer om vad det kunnat vara för person so ringt. Ursäkta den långa läsningen
JockeKillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:40   #2
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Det va Pirre som ringde...

Nej jag har faktiskt ingen aning.
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:41   #3
Jaws
Svampig bröstvårta.
 
Jawss avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Någonstans vid kusten.
Inlägg: 423
Gud vad jag inte orka läsa igenom. Kanske ska försöka göra en lång historia kort?
__________________
Dillon! You son of a bitch
[SIGPIC]http://img219.imageshack.us/img219/8...fabitchwg9.png[/SIGPIC]
Jaws är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:42   #4
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Han som ringde honom mitt i natten:

"- Jag är 197cm lång, ganska grov, har tatueringar som sticker ut vid armarna och nacken, jag har rakad skalle, äh, du kommer veta vem som är jag."

Antingen Pirre eller Kojak på högklackat, eller var det Zone på styltor?
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:42   #5
Nalfaren
Prettofetto.
 
Nalfarens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 508
Elakt.
Jag hade inte sovit bra av sådant, blir för uppspelt och vill fixa direkt.
Nalfaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:42   #6
Buken
Banned User
 
Bukens avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Småland->Västervik
Inlägg: 923
130kg sisu, som dragit en flarra kosken?
Buken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:43   #7
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Jag orkar inte läsa all text men det var fel av dig att hota killens lillebror.
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:46   #8
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan Visa inlägg
Jag orkar inte läsa all text men det var fel av dig att hota killens lillebror.
Jag läste allt, varför vet jag dock inte, och han har inte hotat någon.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:48   #9
PowPow
Registered User
 
PowPows avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 2 482
Varför hotade du hans lillebror från första början? Inte juste när en hel klass hotar en mobbad killes lillebror ju. Vem TÄNKER PÅ BARNEN?!
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:48   #10
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor_Balck Visa inlägg
Jag läste allt, varför vet jag dock inte, och han har inte hotat någon.
Är du säker på det? Du kanske skulle läsa texten igen?
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:51   #11
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan Visa inlägg
Är du säker på det? Du kanske skulle läsa texten igen?
Där blir det nej, bestämt nej.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:52   #12
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor_Balck Visa inlägg
Där blir det nej, bestämt nej.
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:56   #13
JockeKillen
Registered User
 
JockeKillens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Boden
Inlägg: 274
Haha, historien gör sig bättre lång än kort Jag har inte hotat någon dock, färav min förvirring. Såvitt jag vet har den mobbade killen ingen lillebror.
JockeKillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:58   #14
PowPow
Registered User
 
PowPows avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 2 482
Om du känner dig orolig så tror jag polisen kan hjälpa dig att spåra samtalet.

Och nästa gång får du helt enkelt låta bli att hota lillebrödrar. Det är inte snällt.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:59   #15
Sebbe_H
Registered User
 
Sebbe_Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 565
Citat:
Ursprungligen postat av JockeKillen Visa inlägg
Haha, historien gör sig bättre lång än kort Jag har inte hotat någon dock, färav min förvirring. Såvitt jag vet har den mobbade killen ingen lillebror.
Den mobbade killen kanske är en st lillebror. Den du!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Jag tycker inte Göteborgare behöver lära sig slåss, det är ju som att ge dagisbarn nunchackos.
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)