Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-11-10, 23:05   #91
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Jack Black och Steve Martin har en riktigt bra film på ämnet.
Förvånad att ingen nämnt den.

Se inte trailern, bara fixa filmen och se den utan att känna till den.



__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2021-11-10 klockan 23:07.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-12, 21:04   #92
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tycker du har riktigt bra poänger.

Jag vill tillägga att en töntighetsfaktor är oproportionerligt stort engagemang. Rollspelare är ofta jätteengagerade i sina spel. När mina föräldrar spelar Yatzi så glömmer de bort partiet 45 sekunder efter att de har slutat —> inte töntigt; en rollspelare kan sitta en vecka efter ett avslutat parti och med avundsvärd energi prata om hur han dödade en drake förra veckan genom att slå en sexa med en tärning —> töntigt.
Ja, det ligger något i utövandet och engagemanget. Om vi tar en person som Christian Bale i filmen American Psycho (framgångsrik, snygg man i finansbranschen) så skulle man kunna tänka sig att han t.ex. spelar schack på nätet som intellektuell utmaning. Han kommer inte vara med i någon sunkig förening och umgås med underliga män som ser ut som åldrade kopior av Bobby Fischer.

Jag kan inte riktigt beskriva det på ett bra sätt, men jag tror det handlar hur mycket man låter sig uppslukas av en enda sak. Vissa går så mycket in i någonting att det beteendet i sig självt känns lite patetiskt. Du som människa är så enkelspårig att du kan sammanfattas i ordet "nörd" eller Magic the gathering. Det är vad du är och vad du gör. Det är vad alla personer känner dig som. Det är där du har alla dina vänner. Du är totalt endimensionell och det är något konstlat över det. Det är inte det personen du vill vara, utan personen du reducerats till. Magic the gathering är miljön där comic book guy är välkommen. Han har inget annat.

Senast redigerad av yia den 2021-11-12 klockan 21:06.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-12, 22:47   #93
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Ja, det ligger något i utövandet och engagemanget. Om vi tar en person som Christian Bale i filmen American Psycho (framgångsrik, snygg man i finansbranschen) så skulle man kunna tänka sig att han t.ex. spelar schack på nätet som intellektuell utmaning. Han kommer inte vara med i någon sunkig förening och umgås med underliga män som ser ut som åldrade kopior av Bobby Fischer.

Jag kan inte riktigt beskriva det på ett bra sätt, men jag tror det handlar hur mycket man låter sig uppslukas av en enda sak. Vissa går så mycket in i någonting att det beteendet i sig självt känns lite patetiskt. Du som människa är så enkelspårig att du kan sammanfattas i ordet "nörd" eller Magic the gathering. Det är vad du är och vad du gör. Det är vad alla personer känner dig som. Det är där du har alla dina vänner. Du är totalt endimensionell och det är något konstlat över det. Det är inte det personen du vill vara, utan personen du reducerats till. Magic the gathering är miljön där comic book guy är välkommen. Han har inget annat.
Det gäller alltså att välja rätt intresse att nörda ner sig i. Idrott eller musik exempelvis. Alla stora profiler är ju "nördar", bara det att dom råkat välja intressen som inte klassas som töntiga. Ingen tittar snett på en person som lägger 30-40h i veckan på att spela gitarr.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-12, 23:36   #94
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Jack Black och Steve Martin har en riktigt bra film på ämnet.
Förvånad att ingen nämnt den.

Se inte trailern, bara fixa filmen och se den utan att känna till den.

[jpg[/IMG]
haha 3 av de skådisarna jag verkligen inte kan med. På affischen till samma film.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-13, 02:32   #95
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
haha 3 av de skådisarna jag verkligen inte kan med. På affischen till samma film.
Den var faktiskt bra.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-13, 12:52   #96
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Den var faktiskt bra.

Yeah right. Du gillar väl Adam Sandler och Rob Schneider med kan jag tro
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-13, 13:52   #97
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Yeah right. Du gillar väl Adam Sandler och Rob Schneider med kan jag tro
Steve Martin var klart bättre än sådana som Adam Sandler. AS är en antifilmmagnet... Till och med Christoffer Lambert har ju åtminstone en cool film i bagaget...

Jack är irriterande men fungerade i filmen Goosebumps, filmen är lättviktare men ok.

Owen Wilson är så endimensionell att skall vara glad för sin krokiga näsa den ger honom mer djup.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-13, 20:52   #98
Fangface
Registered User
 
Fangfaces avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Somewhere out in space
Inlägg: 475
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Dom grabbarna har hur kul som helst. RC är skoj. Gör det du tycker är kul i livet och ignorera vad andra tycker om dig och din hobby.


Haha, wtf!

Har snöat in på Gold Rush och plöjt 3 säsonger på en månad typ, och så går jag in i denna tråden och ser detta
Fangface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-13, 23:10   #99
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface Visa inlägg
Haha, wtf!

Har snöat in på Gold Rush och plöjt 3 säsonger på en månad typ, och så går jag in i denna tråden och ser detta
Började du glo när Parker är med sin farfar och minar och gräver och så dyker hoffman upp och får lära sig av parker som är 14 år gammal vid tidpunkten? Sweet. Har sett alla avsnitt och säsonger sedan det började sändas. Är en episk resa!

Annars rekomenderar jag att börja titta från säsong 1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-14, 10:33   #100
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Gold Rush är riktigt bra, en av dom få reality serierna som inte är regisserad, iaf dom första säsongerna. Deadliest Catch samma princip, började dock förändras till det sämre för ett par år sedan, i samma riktning som Gold Rush.
Kaalle är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-14, 10:56   #101
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Gold Rush är riktigt bra, en av dom få reality serierna som inte är regisserad, iaf dom första säsongerna. Deadliest Catch samma princip, började dock förändras till det sämre för ett par år sedan, i samma riktning som Gold Rush.
Det blir lite tröttsamt att se på när det för tionde gången i varje avsnitt är nära jordens undergång. Visst kan olyckor och skit hända, men knappast i den utsträckning dom får det till att verka.
Med så mycket problem dom har är det ett under att dom får något gjort överhuvudtaget.
Jag hade gillat Gold Rush ifall de hade en annan approach till vad man vill förmedla. Men det är det gamla vanliga amerikanska att när som helst kan allt sprängas i bitar och hela stället flyga i luften.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-14, 11:47   #102
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det blir lite tröttsamt att se på när det för tionde gången i varje avsnitt är nära jordens undergång. Visst kan olyckor och skit hända, men knappast i den utsträckning dom får det till att verka.
Med så mycket problem dom har är det ett under att dom får något gjort överhuvudtaget.
Jag hade gillat Gold Rush ifall de hade en annan approach till vad man vill förmedla. Men det är det gamla vanliga amerikanska att när som helst kan allt sprängas i bitar och hela stället flyga i luften.
Klart det är lite, eller mycket kryddat, det ska inte förnekas. Förstår tanken bakom det också. Men om du kollar på andra serier med pantbanker och förråd allt vad det är så är det ju fullkomligt fabricerat. Då känns det betydligt mer stimulerande när iaf det mesta är på riktigt. Men ja man kan bli mätt det kan man. Hade tänkt se om Gold Rush dock dom första säsongerna, det var flera år sedan ja kollade på det.
Kaalle är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-14, 12:00   #103
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Har vi inga numismatiker på brädan?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-14, 16:50   #104
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Jag hade i vilket fall fan dödat för att ha en genuin hobby eller passion i nuläget, nördig eller ej. Äta mat och kolla youtube är ungefär det jag tycker är roligast.
Matlagning kan man ju göra geekigt.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-14, 20:38   #105
Fangface
Registered User
 
Fangfaces avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Somewhere out in space
Inlägg: 475
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Började du glo när Parker är med sin farfar och minar och gräver och så dyker hoffman upp och får lära sig av parker som är 14 år gammal vid tidpunkten? Sweet. Har sett alla avsnitt och säsonger sedan det började sändas. Är en episk resa!

Annars rekomenderar jag att börja titta från säsong 1
Haha, ja det är rätt roligt med Parker vs Todd. Han tycker verkligen inte om Parker
Självklart kör jag ifrån början. Eller ja, jag såg nåt ströavsnitt av de senare säsongerna innan jag fattade tycke, men sen började jag från scratch
Fangface är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)