Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-11-24, 15:36   #226
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Igår tog jag beslutet att lyda ett tips som jag fått från ett flertal nära bekanta samt främlingar på internet: Lägga ner dejting tills jag fått bättre självkänsla.

Det finns givetvis ett stort krux med planen: det finns absolut ingen garanti att jag någonsin kommer få bättre självkänsla.

Känns ibland som att folk pratar om att ”skaffa självkänsla” ungefär som att skaffa en bil: något alla garanterat kan uppnå om man följer ett visst antal utstakade steg. Men så enkelt är det givetvis inte. Har redan läst en del artiklar i ämnet, sett Youtubevideor, pratat med psykologer och försökt följa tipsen, utan att märka någon förbättring.

Har tänkt börja med terapi igen (jobbet har gratis psykolog, kan börja i den änden) och bara i allmänhet försöka lyckas med massor personliga projekt.

Och om jag inte får bättre självkänsla... Ja, då kanske livslångt celibat inte är ett så pjåkigt alternativ. Är inte så k*t ändå. Det jag saknar med lyckade dejter är mer flörtandet än sexet. Kanske närheten också.

Har tagit mitt beslut, men input från er vore trevligt ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 15:39   #227
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 820
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Igår tog jag beslutet att lyda ett tips som jag fått från ett flertal nära bekanta samt främlingar på internet: Lägga ner dejting tills jag fått bättre självkänsla.

Det finns givetvis ett stort krux med planen: det finns absolut ingen garanti att jag någonsin kommer få bättre självkänsla.

Känns ibland som att folk pratar om att ”skaffa självkänsla” ungefär som att skaffa en bil: något alla garanterat kan uppnå om man följer ett visst antal utstakade steg. Men så enkelt är det givetvis inte. Har redan läst en del artiklar i ämnet, sett Youtubevideor, pratat med psykologer och försökt följa tipsen, utan att märka någon förbättring.

Har tänkt börja med terapi igen (jobbet har gratis psykolog, kan börja i den änden) och bara i allmänhet försöka lyckas med massor personliga projekt.

Och om jag inte får bättre självkänsla... Ja, då kanske livslångt celibat inte är ett så pjåkigt alternativ. Är inte så k*t ändå. Det jag saknar med lyckade dejter är mer flörtandet än sexet. Kanske närheten också.

Har tagit mitt beslut, men input från er vore trevligt ändå.
Gäller detta beslutet lika länge som de gångerna du valt att sluta hänga på kolozzeum?

Personligen tycker jag folk är alldeles för snabba med att ge råd åt andra, utan att varken ha kunskap om andras situation, har förståelse för psykologiska utmaningar, osv.
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 16:21   #228
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Ger dejtingen något eller mår du bara sämre av det är väl vad du borde fråga dig själv.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 16:37   #229
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens Visa inlägg
Gäller detta beslutet lika länge som de gångerna du valt att sluta hänga på kolozzeum?

Personligen tycker jag folk är alldeles för snabba med att ge råd åt andra, utan att varken ha kunskap om andras situation, har förståelse för psykologiska utmaningar, osv.
Svaret på stycke ett är ”det är frågan”.

Svaret på stycke två är att vissa av de här personerna känner mig väldigt väl.
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Ger dejtingen något eller mår du bara sämre av det är väl vad du borde fråga dig själv.
Skulle säga att dejting är netto-negativt för mitt mående. Det är det roligaste som finns när det går bra, men dålig-måendet när det går dåligt är starkare och varar mycket längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 16:47   #230
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens Visa inlägg
Gäller detta beslutet lika länge som de gångerna du valt att sluta hänga på kolozzeum?

Personligen tycker jag folk är alldeles för snabba med att ge råd åt andra, utan att varken ha kunskap om andras situation, har förståelse för psykologiska utmaningar, osv.
Perfekt, jag nappar direkt.

Mitt råd till Dio är att råda bot på det här uppmärksamhetsknarkandet som går igenom på brädan igen och igen och som förmodligen bottnar i dålig självkänsla. Det är oftast kul att läsa om Dios livsöde och påhitt men det är i alla fall vad jag läser mellan raderna.

Lite som knarkarna på facebook som postar "perfekta liv" i hopp om lite mer likes än förra posten, så de mår bättre i 7 sekunder. Fast de mår skit och knaprar piller annars.

Dock... tror jag att det är rätt svårt att ändra på människor och deras upptrampade spår. Lättare att jobba runt problemet. Exempelvis, är man kroniskt för snäll kanske man ska byta yrke från dörrvakt till bibliotekarie. Kanske är svårt att jobba runt en dålig självkänsla. En psykolog kanske vet hur man fixar bättre självkänsla.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 17:00   #231
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Perfekt, jag nappar direkt.

Mitt råd till Dio är att råda bot på det här uppmärksamhetsknarkandet som går igenom på brädan igen och igen och som förmodligen bottnar i dålig självkänsla. Det är oftast kul att läsa om Dios livsöde och påhitt men det är i alla fall vad jag läser mellan raderna.

Lite som knarkarna på facebook som postar "perfekta liv" i hopp om lite mer likes än förra posten, så de mår bättre i 7 sekunder. Fast de mår skit och knaprar piller annars.

Dock... tror jag att det är rätt svårt att ändra på människor och deras upptrampade spår. Lättare att jobba runt problemet. Exempelvis, är man kroniskt för snäll kanske man ska byta yrke från dörrvakt till bibliotekarie. Kanske är svårt att jobba runt en dålig självkänsla. En psykolog kanske vet hur man fixar bättre självkänsla.
Jag tycker att jag har tonat ner uppmärksamhetsknarkandet iallafall. Plus att jag är genuint intresserad av att diskutera sakfrågan.

Forum är lättare att prata med än psykologer som man bara får en timme med som man måste boka en månad i förväg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 17:52   #232
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Lägga ner dejting för självkänslans skull när brist på dejting är (huvud)orsaken till brist på självkänsla är rätt kontraproduktivt.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-26, 17:19   #233
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Hej

Vad är det med brudar som tar kontakt flera år efter? Dejtade en för ca 5 år sedan. Det var aldrig något allvaligt, då hon var nyskild, båda har barn osv. Vi sågs och hade sex några ggr, gick på krogen osv. Inget drama men det rann ut, själv hade jag ingen lust att gå längre och hon hade sina problem. Hur som helst så har hon varje år sen dess tagit kontakt 1-5 ggr. Frågat hur jag har det, sällskapar jag, hur gossen mår osv.

Varför? Vad är ideen?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-26, 17:41   #234
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Hej

Vad är det med brudar som tar kontakt flera år efter? Dejtade en för ca 5 år sedan. Det var aldrig något allvaligt, då hon var nyskild, båda har barn osv. Vi sågs och hade sex några ggr, gick på krogen osv. Inget drama men det rann ut, själv hade jag ingen lust att gå längre och hon hade sina problem. Hur som helst så har hon varje år sen dess tagit kontakt 1-5 ggr. Frågat hur jag har det, sällskapar jag, hur gossen mår osv.

Varför? Vad är ideen?
Hon behöver nuppa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-26, 17:45   #235
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Eller behöver en ny provider, barn kostar.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-26, 17:53   #236
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Nää det har legat på oskyldig nivå. Jag är dessutom gift. Jag vet att hon hade känslor men förstår inte att man i 5 års tid fortsatt. Iofs kan man väl vara intresserad av hur den andra mår osv men själv så skulle jag inte ta kontakt.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 16:40   #237
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Igår tog jag beslutet att lyda ett tips som jag fått från ett flertal nära bekanta samt främlingar på internet: Lägga ner dejting tills jag fått bättre självkänsla.

Det finns givetvis ett stort krux med planen: det finns absolut ingen garanti att jag någonsin kommer få bättre självkänsla.

Känns ibland som att folk pratar om att ”skaffa självkänsla” ungefär som att skaffa en bil: något alla garanterat kan uppnå om man följer ett visst antal utstakade steg. Men så enkelt är det givetvis inte. Har redan läst en del artiklar i ämnet, sett Youtubevideor, pratat med psykologer och försökt följa tipsen, utan att märka någon förbättring.

Har tänkt börja med terapi igen (jobbet har gratis psykolog, kan börja i den änden) och bara i allmänhet försöka lyckas med massor personliga projekt.

Och om jag inte får bättre självkänsla... Ja, då kanske livslångt celibat inte är ett så pjåkigt alternativ. Är inte så k*t ändå. Det jag saknar med lyckade dejter är mer flörtandet än sexet. Kanske närheten också.

Har tagit mitt beslut, men input från er vore trevligt ändå.
Som en symbolhandling slängde jag idag alla mina kondomer.
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nää det har legat på oskyldig nivå. Jag är dessutom gift. Jag vet att hon hade känslor men förstår inte att man i 5 års tid fortsatt. Iofs kan man väl vara intresserad av hur den andra mår osv men själv så skulle jag inte ta kontakt.
Tycker inte hennes beteende är så konstigt. När du varit singel, har det inte då hänt att du tänkt ”den där bruden som jag träffade för 5/10/15 år sedan skulle man allt ha velat träffa mer”?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 19:49   #238
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nää det har legat på oskyldig nivå. Jag är dessutom gift. Jag vet att hon hade känslor men förstår inte att man i 5 års tid fortsatt. Iofs kan man väl vara intresserad av hur den andra mår osv men själv så skulle jag inte ta kontakt.
Hon vill ha vad hon inte kan få? Otroligt klassiskt med kvinnor och gifta män.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-28, 08:43   #239
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Hur ofta träffar ni vänner?

Inser att man legat i lä tidigare nu när tjejen och jag har långdistans.. alla upptagna denna helgen, kändes märkligt att sitta hemma själv.

Kan vara jag som är ovan vid att vara själv, träffade några vänner förra helgen och har en träff inplanerad nästa helg.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Senast redigerad av smerk den 2021-11-28 klockan 08:47.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-28, 16:21   #240
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Om man skall vara väldigt cynisk kan man nog få iden att en ensam mamma som kan "stjäla" en gift man från hans familj, få den mannen att överge sina egna barn på halvtid för att istället bli styvfar åt hennes barn så är hon väldigt slipad och attraktiv och lyckas då med något väldigt svårt.

Hade hon vart barnlös hade det vart lättare men som mamma är det svårt. Lyckas hon då med det så har hon ett kvitto på att hon både är attraktiv och ambitiös och kan gödsla sitt ego med det.

Ovanstående resonemang kräver dock att hon är narcissistiskt störd, annars verkar det bara skevt.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)