Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-12-25, 00:45   #13471
Boston
Registered User
 
Bostons avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 100
Misslyckades med mina tidigare påståenden om att hålla formen, genvägarna är oförändrade om inte smartare men att hålla ett kalorieunderskott klanderfritt under svåra eller längre perioder är för mig det absolut svåraste.

Nytt försök pågår dock, att min totala fysik ska matcha formen som på mina ben, konkret och simpelt för någon som bara är dålig helt enkelt.



Boston är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-25, 07:40   #13472
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Boston Visa inlägg
Misslyckades med mina tidigare påståenden om att hålla formen, genvägarna är oförändrade om inte smartare men att hålla ett kalorieunderskott klanderfritt under svåra eller längre perioder är för mig det absolut svåraste.

Nytt försök pågår dock, att min totala fysik ska matcha formen som på mina ben, konkret och simpelt för någon som bara är dålig helt enkelt.



Kolozzeums Tom Platz.
Dela med dig dina ben routine!
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-25, 10:10   #13473
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
http://imgur.com/gallery/3Vm9SFQ

No pump
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 06:30   #13474
Boston
Registered User
 
Bostons avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 100
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Kolozzeums Tom Platz.
Dela med dig dina ben routine!
Tack Uncle Joe!

Jag börjar passet med benpressar, två olika varianter som övningar ett och två.
Kör runt fem set per övning där jag brukar sänka vikten de två sista seten. 10-6 reps.

Ibland blir det någon hack squat-maskin efter benpressarna, annars avslutas det med 3-4 set benspark och bencurl-maskin. 12-8 reps.

Simpelt upplägg men stort fokus på muskelkontakt oavsett hur tunga och låga reps. Inga knäböj då min teknik är för dålig för att kunna belasta tungt och ändå få bra muskelkontakt.
Boston är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 10:27   #13475
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Boston Visa inlägg
Tack Uncle Joe!



Jag börjar passet med benpressar, två olika varianter som övningar ett och två.

Kör runt fem set per övning där jag brukar sänka vikten de två sista seten. 10-6 reps.



Ibland blir det någon hack squat-maskin efter benpressarna, annars avslutas det med 3-4 set benspark och bencurl-maskin. 12-8 reps.



Simpelt upplägg men stort fokus på muskelkontakt oavsett hur tunga och låga reps. Inga knäböj då min teknik är för dålig för att kunna belasta tungt och ändå få bra muskelkontakt.
Bra tips, tackar. Jag glömmer gärna lätt att eftersträva kontakt speciellt när jag kör knäböj så det är alltid en bra påminnelse!
Att peta in högrepp likaså.

Jag märker att om jag placerar tyngdpunkten på den främre delen av fötterna engageras låren mycket mer när jag kör knäböj. Ligger tyngdpunkten på hälarna känns det knappt i låren. Den något vaga beskrivningen den bakre kedjan tycks ta över.

Här är mina spiror i mindre format som jag ska satsa mer på. Eller ta ett steg tillbaka och låta kroppen vila lite mer kanske.
Ambivalens ibland hur ofta jag ska köra ben. Hursomhelst tycker jag det är snyggt med stora spiror!



Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 12:44   #13476
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Nice.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 13:40   #13477
Boston
Registered User
 
Bostons avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 100
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Bra tips, tackar. Jag glömmer gärna lätt att eftersträva kontakt speciellt när jag kör knäböj så det är alltid en bra påminnelse!
Att peta in högrepp likaså.

Jag märker att om jag placerar tyngdpunkten på den främre delen av fötterna engageras låren mycket mer när jag kör knäböj. Ligger tyngdpunkten på hälarna känns det knappt i låren. Den något vaga beskrivningen den bakre kedjan tycks ta över.

Här är mina spiror i mindre format som jag ska satsa mer på. Eller ta ett steg tillbaka och låta kroppen vila lite mer kanske.
Ambivalens ibland hur ofta jag ska köra ben. Hursomhelst tycker jag det är snyggt med stora spiror!


Ah, jag väljer endast maskiner/övningar där jag lätt får kontakt i muskeln genom hela rörelsen dock inga högreps, om det inte är en sista pumpövning eller väldigt isolerande övning!

Min broscience här säger att den bästa träningen för hypertrofi är att träna intensivt, tungt(inte mer än 12reps) med full ROM.
Muskelkontakt genom hela rörelsen som ska vara kontrollerad till max genom mind mind muscle control, stort fokus på negativa fasen av rörelsen också.
Detta ska resultera i rejäl pump i muskeln, trots tyngre vikter samt lägre reps.

Omedvetet har mina benpass nästan alltid varit såhär, jag gillar inte att träna ben så tränar det mer intensivt samt med lägre volym.
Dock alltid i maskiner där jag kunnat träna både hårt och tungt utan att kontakten i muskeln blivit lidande.

Försöker köra med samma upplägg på alla mina muskelgrupper nu, speciellt bröst som är min svagaste muskelgrupp.
Här tänker jag att volymen ska vara så låg som möjligt men med högre intensitet(superset) för att kunna belasta muskeln rejält men ändå ge andrum för mer återhämtning.
Jag utgår från att de svagare muskelgrupperna återhämtar sig sämre och behöver tränas mindre för att kunna växa likt övriga, bättre muskelgrupper.

Mitt bröst/biceps schema ligger nedan, ser att jag kör 17st set bröst totalt men skulle inte dra mig för att sänka seten om jag känner att pump samt kontakt blir lidande i slutet av passet, nervsystemet ska förbli relativt färskt så den sämre återhämtningen får en ärlig chans att göra sitt till nästa pass!

Blev visst en liten novell här men dina ben ser stabila ut med bra potential!

Citat:
2-3x = 40-30sek vila
1x = 20sek vila
-x12 = 10sek vila
max = 30sek

----------------------------------------------------------

BRÖST

OBS! Full strech, lägre vikt om så krävs, extrem ROM med kontakt till extrem pump.
1. Grå sittpress. 2x D1, 2x D2, 1x D3
10-8reps
D1= 40(10), 40(9)
D2=30(10), 30(8)
D3=20(9)

OBS! Extremt motstånd i negativafasen av repetitionerna
2. Röd sitt P. 1x D1, 1x D2, 1x D3
10-8reps
D1=70(7)
D2=60(?)
D3=50(?)
--SUPERSET
3. Dips 3x12-10
D= 70(8), 60(?), 55(?)

4. Pecdec. 1x D1, 1x D2, x1 D3,
10-12reps
D1=60(11)
D2=55(11)
D3=50(11)
-SUPERSET-
5. Smith b. 3x max
D= 30(8), 20(8), 20(7)
----------------------------------------------------------

BICEPS

1. Bicepscurl x3 D1, x2 D2
8-6reps
10-8reps
D1=40(8), D1=40(8), D1=40(?)
D2=30(10), D1=30(10)

2. ScottM.1x D1,1x D2,x1 D3, x1 D4 (8-10)
D1=15(10)
D2=12(9)
D3=10(7)
(En arms)
D4=10(9)

3. Sitt rodd. 3x12
D= 25(11), 20(), 5(?)
Mycket om inte all inspiration kommer härifrån: https://www.youtube.com/watch?v=89fYj3fqSys&t=363s

Senast redigerad av Boston den 2020-12-26 klockan 13:42.
Boston är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-26, 19:26   #13478
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Boston Visa inlägg
Ah, jag väljer endast maskiner/övningar där jag lätt får kontakt i muskeln genom hela rörelsen dock inga högreps, om det inte är en sista pumpövning eller väldigt isolerande övning!

Min broscience här säger att den bästa träningen för hypertrofi är att träna intensivt, tungt(inte mer än 12reps) med full ROM.
Muskelkontakt genom hela rörelsen som ska vara kontrollerad till max genom mind mind muscle control, stort fokus på negativa fasen av rörelsen också.
Detta ska resultera i rejäl pump i muskeln, trots tyngre vikter samt lägre reps.

Omedvetet har mina benpass nästan alltid varit såhär, jag gillar inte att träna ben så tränar det mer intensivt samt med lägre volym.
Dock alltid i maskiner där jag kunnat träna både hårt och tungt utan att kontakten i muskeln blivit lidande.

Försöker köra med samma upplägg på alla mina muskelgrupper nu, speciellt bröst som är min svagaste muskelgrupp.
Här tänker jag att volymen ska vara så låg som möjligt men med högre intensitet(superset) för att kunna belasta muskeln rejält men ändå ge andrum för mer återhämtning.
Jag utgår från att de svagare muskelgrupperna återhämtar sig sämre och behöver tränas mindre för att kunna växa likt övriga, bättre muskelgrupper.

Mitt bröst/biceps schema ligger nedan, ser att jag kör 17st set bröst totalt men skulle inte dra mig för att sänka seten om jag känner att pump samt kontakt blir lidande i slutet av passet, nervsystemet ska förbli relativt färskt så den sämre återhämtningen får en ärlig chans att göra sitt till nästa pass!

Blev visst en liten novell här men dina ben ser stabila ut med bra potential!



Mycket om inte all inspiration kommer härifrån: https://www.youtube.com/watch?v=89fYj3fqSys&t=363s

Intressant - du gillar inte att träna ben men du har groova ben. Avis. Hur många dagar låter du gå mellan benpassen? Hur ser dina ben ut i avslappnat tillstånd?
I ditt program, vad står D1, D2, D3 för? Dag ett, två tre?

Ibland saknar jag maskiner där jag kan fokusera 100% på just kontakt och variera fotställning, vinklar osv. Benpress är väl ett sådant exempel. Men eftersom jag uteslutande tränar hemma kör jag ibland med lättare vikter för just återskapa lite av den där kontakten som är lättare att få med maskiner. Negativa reps gillar jag också, t ex i böj.

Senast redigerad av Uncle Joe den 2020-12-26 klockan 19:29. Anledning: glömde lägga tilll text
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-31, 03:34   #13479
Boston
Registered User
 
Bostons avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 100
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Hur många dagar låter du gå mellan benpassen? Hur ser dina ben ut i avslappnat tillstånd?
I ditt program, vad står D1, D2, D3 för? Dag ett, två tre?
.
Jag kör två till tre dagar i rad för att vila en till två dagar så det kan gå upp emot en vecka! Det är en tresplit jag tränar: bröst/biceps, ben/axlar och rygg/tricpes.

Hehe, har nog bara spännisbilder på mina ben!

D:et är egentligen helt ologiskt, tänkte först att det stod för "Droppset nr 1" var av hur många set det var inom det "D:et" men det är bara första seten som beskrivs för övningen.

Kod:
1. Grå sittpress.2x D1, 2x D2, 1x D3
10-8reps
D1= 40(10), 40(9)
D2=30(10), 30(8)
D3=20(9)
"x2 D1" efter namnet på övningen står helt enkelt för två set med tillhörande vikt som sedan beskrivs närmare genom:
"D1=" två set på 40kg där antal repetitioner är skrivna inom parenteserna.

Senast redigerad av Boston den 2020-12-31 klockan 03:38.
Boston är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-31, 03:56   #13480
Boston
Registered User
 
Bostons avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 100
Jag spänner nog mina ben på alla bilder för bättre hållning typ, denna är från idag den 31/12. Nåväl, ska inte spamma sönder tråden med mer OT, mot formen år 2021!

Boston är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-31, 16:33   #13481
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Verkligen bra former på allt Boston!
Och något avancerat träningsupplägg.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-01, 15:58   #13482
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Minutfärsk benform. Börjar bli hård som på den gamla goda tiden.

__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-01, 16:28   #13483
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 128
Får jag köpa dina vader eller måste jag köpa synthol i orten?
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-01, 16:34   #13484
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Minutfärsk benform. Börjar bli hård som på den gamla goda tiden.


"Börjar bli hård" ? Du har väl alltid varit hård. Eller så har du lagt ribban på en annan höjd än oss alla andra.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-01, 18:32   #13485
Prsson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 86
Är det varannandagsfastan som gör underverk?
Prsson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)