Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-05-21, 11:30   #12751
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av JacobHeitmann Visa inlägg
Vilka jävla armar du har! Vad fan mäter dem? Vi pratar halvmeter runtom de va fan. Va? Nu känner jag mig liten. Ja det gör jag. Vilka jävla armjävlar du har!
En gissning max 41-42 cm
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 12:30   #12752
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av JacobHeitmann Visa inlägg
Vilka jävla armar du har! Vad fan mäter dem? Vi pratar halvmeter runtom de va fan. Va? Nu känner jag mig liten. Ja det gör jag. Vilka jävla armjävlar du har!
Haha, tack!
Dock ingen halvmeter, tror att Anders The Peak är rätt nära i sin gissning, mätte nyss, kall, utan pump och relativt tom på mat och dom mätte typ 40 - 40,5 cm.

Kollade för övrigt in dina bilder och tror inte du hade känt dig liten bredvid mig :P


Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
En gissning max 41-42 cm
Tror jag med, bra pump på bilderna så dom är helt klart större där än vad dom är nu, så jag är helt med på din gissning.

Gått över till mer högreps för armarna (och allt annat för den delen) nu och känns som dom börjat växa lite mer nu vilket känns skönt (Och med start i övermorgon blir det omvända curls...)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-21, 17:39   #12753
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Alex, jag gillar mest axlarna - överst högra bilden, riktigt bra!
Hoppas du hittar något som gör att du klarar hålla önskad form efter deffen är slut. Känns som jag ser dig i 'Vi som deffar'-tråden året om haha.
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
mätte nyss, kall, utan pump och relativt tom på mat och dom mätte typ 40 - 40,5 cm.
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Benen är katastrof skulle jag säga med tanke på att jag dragits med en långvarig värk i knät som i princip omöjliggjort benträning dom senaste månaderna.
Mät benen också! Då kommer du undan att icke posta benbild.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 02:03   #12754
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Alex, jag gillar mest axlarna - överst högra bilden, riktigt bra!
Hoppas du hittar något som gör att du klarar hålla önskad form efter deffen är slut. Känns som jag ser dig i 'Vi som deffar'-tråden året om haha.


Mät benen också! Då kommer du undan att icke posta benbild.
Tack! Det ar ju senaste bilderna ocksa, forutom de sista picpicsen, sa dom borde ju vara bast Dock, jag har kanningar i vanster axel sa dom tranar jag knappt, inga specifika axelovningar alls forutom nagra fa axelpressar.

Ja, jag har deffat ett bra tag nu, (forutom ett par korta uppehall samt ett langre mellan dec-feb har jag i princip deffat sen Jan 2016) gar segt nu, men med nyss vagda vikt, 2700g kvar, da har jag tappat 20kg i kroppsvikt, och annu mer fett da jag var riktigt tanig i borjan.
Bara skarpa till sig nu, ska lagga in nagra riktigt lagkaloridagar och se om det kan boosta nedgangen...

Benen ar pinsamt sma, men jag far val gora det anda
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 04:17   #12755
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Dags att döpa om sig till Alex The Peak? Bra armar och axlar! Hur är ryggen/benen? Kan inte minnas att jag sett dig posta en sådan bild tidigare.
Här kommer en uppdaterad ryggbild, den andra är lite gammal

AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 18:36   #12756
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Haha, tack!
Dock ingen halvmeter, tror att Anders The Peak är rätt nära i sin gissning, mätte nyss, kall, utan pump och relativt tom på mat och dom mätte typ 40 - 40,5 cm.

Kollade för övrigt in dina bilder och tror inte du hade känt dig liten bredvid mig :P




Tror jag med, bra pump på bilderna så dom är helt klart större där än vad dom är nu, så jag är helt med på din gissning.

Gått över till mer högreps för armarna (och allt annat för den delen) nu och känns som dom börjat växa lite mer nu vilket känns skönt (Och med start i övermorgon blir det omvända curls...)
Hur länge har du tränat och hur många set kör du i veckan nu? Har själv legat still på runt 40cm i armstorlek ett riktigt bra tag.. Har förvisso otur då jag har 0 fettinlagring på armarna men tänkte själv öka volymen nu så att det händer nått..
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 19:03   #12757
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Bra förslag
Alex du behöver köra mer omvänd curl för att få peaken fulländad och ge armen sin slutliga volym och mognad
Kan man köra nått test för att avgöra om peaken är dålig? Jag tycker att det är lite skillnad i mitt armmått avslappnat och spänt. Avslappnad hängande är den typ 37cm och flexad är den typ 40
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 22:20   #12758
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Här kommer en uppdaterad ryggbild, den andra är lite gammal
Tänkte först skriva att ryggen matchar framsidan men vid närmare eftertanke tycker jag nästan ryggen är bättre än framsidan! Skalar du av lite mer fläsk på framsidan kommer damerna snart börja slåss om dig. Vet inte hur mycket du bryr dig om posering men försök dra isär skulderbladen istället, nu trycker du ihop dom. Svårt att fånga V-formen på bild då
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 02:00   #12759
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur länge har du tränat och hur många set kör du i veckan nu? Har själv legat still på runt 40cm i armstorlek ett riktigt bra tag.. Har förvisso otur då jag har 0 fettinlagring på armarna men tänkte själv öka volymen nu så att det händer nått..
Jag borjade i Januari 2016 efter ett 10 ars langt uppehall, sa 17 manader ungefar.
Jag var for 10 ar sen, ungefar lika stor/stark som jag ar nu, men lite fetare pa den tiden.

Jag har inte kort jattemycket armar, men har nu borjat kora lite hardare pa dom.
Blir mellan 1 - 1,5 pass i veckan armar, och jag har nu senaste veckorna borjat kora mer hogreps da jag har fatt ont i armbage och lite overallt... Blir ratt manga set, och supersettar biceps/triceps, och mellan 20 och 25 set for biceps och lika manga for triceps, forsoker nu halla mig over 15 reps, upp till 25 reps.



Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Tänkte först skriva att ryggen matchar framsidan men vid närmare eftertanke tycker jag nästan ryggen är bättre än framsidan! Skalar du av lite mer fläsk på framsidan kommer damerna snart börja slåss om dig. Vet inte hur mycket du bryr dig om posering men försök dra isär skulderbladen istället, nu trycker du ihop dom. Svårt att fånga V-formen på bild då
Jag ar nog benagen att halla med, mina pecs har svart att vaxa tycker jag, kanske jag som kor fel, men har aven har gatt over till mer hogreps, leta kontakt, jobba med full ROM, etc, och hoppas pa bra utveckling nu.

Deff ar pagaende, ett par kg till ska bort, sa jag haller med dig aven dar

Alla tips gallande posering ar valkommet! Det ar ju sa man lockar in brudarna
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 15:28   #12760
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Tänkte först skriva att ryggen matchar framsidan men vid närmare eftertanke tycker jag nästan ryggen är bättre än framsidan! Skalar du av lite mer fläsk på framsidan kommer damerna snart börja slåss om dig. Vet inte hur mycket du bryr dig om posering men försök dra isär skulderbladen istället, nu trycker du ihop dom. Svårt att fånga V-formen på bild då
Mjo. Ingen aning om hur fan man fixar bra posering, men om du (AlexGBG) hade poserat battre pa ryggbilden hade det nog varit riktigt, riktigt bra.

Men den posen du har ser du ut att helt sakna lats.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 11:42   #12761
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Tänkte först skriva att ryggen matchar framsidan men vid närmare eftertanke tycker jag nästan ryggen är bättre än framsidan! Skalar du av lite mer fläsk på framsidan kommer damerna snart börja slåss om dig. Vet inte hur mycket du bryr dig om posering men försök dra isär skulderbladen istället, nu trycker du ihop dom. Svårt att fånga V-formen på bild då
Här kommer ett nytt försök, där jag försöker dra isär skulderbladen så gott det går och samtidigt få kort på ryggen och inte någon vägg...
Svårt också att få bra skärpa i bilderna

Det är inihelvete besvärligt att ta kort på ryggen själv :/

AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 12:52   #12762
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Ställ ner telefonen på lämpligt ställe (lutande mot någonting), slå igång videokameran (och ta ett screenshot sedan) alternativt använd timer på kameran. Voila
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 13:15   #12763
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Ställ ner telefonen på lämpligt ställe (lutande mot någonting), slå igång videokameran (och ta ett screenshot sedan) alternativt använd timer på kameran. Voila
Ja, men måste vara väldigt lämpligt ställe (obs). Min förra mobil kraschade pga att jag ställde den på fel ställe och den ramlade ner
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 13:48   #12764
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Här kommer ett nytt försök, där jag försöker dra isär skulderbladen så gott det går och samtidigt få kort på ryggen och inte någon vägg...
Svårt också att få bra skärpa i bilderna

Det är inihelvete besvärligt att ta kort på ryggen själv :/

Snyggt exempel på simultanförmåga!
Axlarna ser riktigt bra ut!

Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Ja, men måste vara väldigt lämpligt ställe (obs). Min förra mobil kraschade pga att jag ställde den på fel ställe och den ramlade ner
Ypperligt tillfälle att inhandla falltåligare sambands/avbildnings materiel
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-27, 07:40   #12765
chr1lle
Registered User
 
chr1lles avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 21
Dagsformen, tre veckor tills jag tänkte ställa mig på en scen för första gången. Ingen aning om man kommer va i form men ska bli kul=)

Minus ca 32kg sen jag började gå ned i vikt för snart ett år sen


Senast redigerad av chr1lle den 2017-05-27 klockan 07:44.
chr1lle är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)