Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-09-11, 08:30   #6541
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
haha träffsäkert, den åker upp på fejjan!
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-11, 15:40   #6542
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Det är verkligen något Sovjetiskt över wokefolkets försök till humor.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-11, 22:35   #6543
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Fattades en som parallellar med ansiktsmask.

De som har bälte följer inte trafikreglerna så risken för skada ökar…
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 01:29   #6544
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Wain vinter och kvarnis har gjort sitt yttersta för att sprida desinformation och bidra till att den dödliga smittan förstör samhället, så dom står utan skuld till att samhället nu är så pass säkert att Löfven och Magdalena Andersson kan öppna öpp det igen.
Jag har alltid påpekat att man ska ha mask. Även när folkhälsoinstitutet sade att de inte fungerade. Var tvungen att ta skit här på brädan för att jag tyckte att mask fungerade.

flip-flopp

Jag tyckte man skulle kontrollera resenärer i början av pandemin när folk flög överallt och tog med sig smittan hit. Sportlov i Italien, nice. Nu när 60% av befolkningen är vaccinerad och man påtalar att vaccinet minskar smitta från nya varianter ska man alltså begränsa resande med vaccin-pass?

flip-flopp

Det finns en lång lista med rent efterblivna åtgärder, eller inga åtgärder. flip-floppande mellan policy och regler. Klart som fan folk ifrågasätter systemet. Man är ganska hjärndöd om man inte gör det.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 08:16   #6545
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Jag har alltid påpekat att man ska ha mask. Även när folkhälsoinstitutet sade att de inte fungerade. Var tvungen att ta skit här på brädan för att jag tyckte att mask fungerade.

flip-flopp

Jag tyckte man skulle kontrollera resenärer i början av pandemin när folk flög överallt och tog med sig smittan hit. Sportlov i Italien, nice. Nu när 60% av befolkningen är vaccinerad och man påtalar att vaccinet minskar smitta från nya varianter ska man alltså begränsa resande med vaccin-pass?

flip-flopp

Det finns en lång lista med rent efterblivna åtgärder, eller inga åtgärder. flip-floppande mellan policy och regler. Klart som fan folk ifrågasätter systemet. Man är ganska hjärndöd om man inte gör det.
och ivermectin? och dina skrämsel inlägg om vaccinen?
Nej, du har nog också gott på några nitar

Citat:
Jag tyckte man skulle kontrollera resenärer i början av pandemin när folk flög överallt och tog med sig smittan hit. Sportlov i Italien, nice. Nu när 60% av befolkningen är vaccinerad och man påtalar att vaccinet minskar smitta från nya varianter ska man alltså begränsa resande med vaccin-pass?
Vadå, som hämnd för att de gjorde fel tidigare så ska de fortsätta att göra fel?

Inom vetenskapen (vilket Tegnell är utbildad inom) är det legio så att säga att ompröva sina ståndpunkter vid nya bevis. Se till exempel Dio-Angel debaclet
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 10:26   #6546
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Plasttiger https://www.albertbonniersforlag.se/...78063/flocken/ bara köp och läs.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 11:48   #6547
RökteUppMinKatt
Registered User
 
RökteUppMinKatts avatar
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 307
https://new.awakeningchannel.com/mil...162ZkGAHpEcq54

Kolla här mellan 2:30 och 7:00. Hur Australiens premiärminister beter sig. Bland det sjukaste jag sett.
RökteUppMinKatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 12:32   #6548
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Flockimmunitet var aldrig en del av vår strategy
Citat:
Flockimmunitet har aldrig varit en del av inriktningen.

– Aldrig, aldrig någonsin, lägger statsministern till om huruvida flockimmunitet varit en del i regeringens inriktning.

Han understryker att ledmotiven i den strategiska inriktningen som landet följt hela tiden har varit att begränsa smittspridningen för att skydda människors liv och hälsa och klara sjukvården.
https://www.hbl.fi/artikel/lofven-fl...oronastrategi/

Är resten av boken lika politiskt vinklad och illa undersökt?
Annars brukar ju politiska böcker av kvällstidningsjournalister vara läsvärda.. .
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 12:57   #6549
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Flockimmunitet var aldrig en del av vår strategy

https://www.hbl.fi/artikel/lofven-fl...oronastrategi/
Man brukar inte säga olagligheter rätt ut som politiker. Att säga rätt ut att vi tänker släppa in smitta vi själva anser som samhällsfarlig och låta den gå igenom samhället tills återstoden av den har fått immunitet är inte något man säger.

Men vem tror på en politikers ord? Det är hur de agerar som är viktigt.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 15:01   #6550
Dajollee
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
https://nyheter.ki.se/immuniteten-mo...n-tester-visat


En studie från Karolinska Institutet och Karolinska Universitetssjukhuset visar att många personer med mild eller asymtomatisk covid-19 uppvisar så kallad T-cellsimmunitet mot det nya coronaviruset, även om de inte testats positivt för antikroppar. Det innebär att immuniteten i samhället sannolikt är större än vad antikroppstesterna visar, menar forskarna. Forskningsartikeln har publicerats online i den ansedda vetenskapliga tidskriften Cell.
Dajollee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 16:37   #6551
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av RökteUppMinKatt Visa inlägg
https://new.awakeningchannel.com/mil...162ZkGAHpEcq54

Kolla här mellan 2:30 och 7:00. Hur Australiens premiärminister beter sig. Bland det sjukaste jag sett.
Jag känner mig korkad men varför vill han inte att denne doktor kommer till tals? Och ja det är ju rätt skrämmande beteende, får duktiga tredje världen vibbar.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 17:41   #6552
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
och ivermectin? och dina skrämsel inlägg om vaccinen?
Nej, du har nog också gott på några nitar


Vadå, som hämnd för att de gjorde fel tidigare så ska de fortsätta att göra fel?
Vad jag skriver om vaccinet stämmer fortfarande. Risken för negativa effekter kommer att öka för varje dos som jag tidigare skrev. Det är en ackumulerad risk. Och farligast för folk i riskgrupp som vanligt.
Och nu tvekar även regeringen att tvinga barn att vaccinera sig.

Folk och politiker på nätet har börjat argumentera att "vi hade sett skador nu vid det här laget om vaccinet hade varit skadligt, baserat på vad vi vet om äldre vaccin" Vilket är nonsens. Det är en ny teknik och har inget gemensamt med äldre vaccin.

Det är som att säga att vi borde upptäckt fel med eldrift i bilar efter ett år användning, eftersom vi faktiskt kört bensindrivet i 50 år. Bil som bil, eller?
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 17:47   #6553
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Flockimmunitet var aldrig en del av vår strategy
Jag tycker du ska sammanfatta Sveriges strategi under 2020 med några enkla meningar. Eftersom du är en av få som faktiskt förstått vad den gick ut på?
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 18:28   #6554
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av Dajollee Visa inlägg
https://nyheter.ki.se/immuniteten-mo...n-tester-visat


En studie från Karolinska Institutet och Karolinska Universitetssjukhuset visar att många personer med mild eller asymtomatisk covid-19 uppvisar så kallad T-cellsimmunitet mot det nya coronaviruset, även om de inte testats positivt för antikroppar. Det innebär att immuniteten i samhället sannolikt är större än vad antikroppstesterna visar, menar forskarna. Forskningsartikeln har publicerats online i den ansedda vetenskapliga tidskriften Cell.
Detta är alltså en studie som först publicerades i juni 2020, men som först nu har gått igenom fullständig peer-review. Så resultaten de fick var efter den allra första vågen. Sedan dess har vi ju haft ytterligare två toppar med covid-smitta i landet.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-12, 19:02   #6555
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Vad jag skriver om vaccinet stämmer fortfarande. Risken för negativa effekter kommer att öka för varje dos som jag tidigare skrev. Det är en ackumulerad risk. Och farligast för folk i riskgrupp som vanligt.
Och nu tvekar även regeringen att tvinga barn att vaccinera sig.

Folk och politiker på nätet har börjat argumentera att "vi hade sett skador nu vid det här laget om vaccinet hade varit skadligt, baserat på vad vi vet om äldre vaccin" Vilket är nonsens. Det är en ny teknik och har inget gemensamt med äldre vaccin.

Det är som att säga att vi borde upptäckt fel med eldrift i bilar efter ett år användning, eftersom vi faktiskt kört bensindrivet i 50 år. Bil som bil, eller?
Vill man spela djävulens advokat kanske en eventuellt framtida massvaccinationsprogram kan "stoppas" ifall det blir en stor incidens av negativa biverkningar på unga exempelvis mycket myokarditer.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)