Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-19, 15:20   #136
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av nissepelle Visa inlägg
Haha störda fanskap. Jag har en liknande när jag kollar film! Fast för mig är det bokstäver. Jag räknar ihop texten på skärmen och antalet bokstäver måste bli delbart med två, annars får jag lägga till nästa textruta också. T.ex "Jag dödar dig." Jag dö-dar dig. OJÄMNT, PANIK!
Sådär gjorde jag innan! Jag har nu avancerat till en ny nivå.
När man räknat antalet bokstäver kan man välja att ta med mellanrum och punkter lite då och då, för att få antalet att stämma och därmed minska ångesten.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 16:18   #137
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Jag har ett 3-mönster som jag ägnar mig åt i mycket av det jag gör, särskilt när jag tuggar eller går, ibland får jag in andningen i det också. Såhär är det: Höger, vänster, mitten. Mitten, vänster, höger. Höger, mitten, vänster. Mitten långsamt, mitten långsamt, mitten långsamt. MITTENSNABBTMITTENSNABBTMITTENSNABBT!!! För många år sedan ville jag göra alla 3-varianter som gick, alltså även tex vänster, mitten, höger. Men jag lyckades banta ner det till en av varje "sort". Det är inte särskilt jobbigt, för det mesta tänker jag knappt på att jag gör det.

Sin vill jag gärna nudda saker tre ggr likadant, blir det fel en av gångerna så vill jag göra en ny tredje plus två till på det nya sättet, osv.

Jag kollar i kikhålet många ggr varje kväll och känner på handtaget. Jag vill att mina badrumsgrejer ska stå någorlunda symmetriskt. Om jag väntar på att någon ska svara i telefon så gör jag ljud då och då för att kolla att rösten fortfarande funkar. Vill starta trappor med höger fot och avsluta med vänster. Jag har grejer för mig när jag läser också men det är svårt att förklara vad det går ut på. Har lite andra småtvång för mig också som jag inte minns nu. Men det är som sagt inte särskilt jobbigt.
Haha, skrattade hela inlägget men dog vid ljudet när du ska svara i telefonen för att se om rösten håller : )


Undra vad det är med just 3, när jag och en kompis var små sa vi alltid säga allt tre gånger tre gånger med 3 olika uttalanden, så fort vi möttes:

"Säga allt 3 gånger" med viskande lätt röst

"Säga allt 3 gånger" med djupaste sjukaste basrösten

"Säga allt 3 gånger" med vridet ansikte, vridna fingar alá jorden riksmongo och förställa rösten så mycket som bara gick.

Sen lekte vi....

Senast redigerad av Lasse Kongo den 2013-03-19 klockan 16:19.
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 17:06   #138
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Haha, skrattade hela inlägget men dog vid ljudet när du ska svara i telefonen för att se om rösten håller : )


Undra vad det är med just 3, när jag och en kompis var små sa vi alltid säga allt tre gånger tre gånger med 3 olika uttalanden, så fort vi möttes:

"Säga allt 3 gånger" med viskande lätt röst

"Säga allt 3 gånger" med djupaste sjukaste basrösten

"Säga allt 3 gånger" med vridet ansikte, vridna fingar alá jorden riksmongo och förställa rösten så mycket som bara gick.

Sen lekte vi....
Three... is a magic number, yes it is... it's a magic number. Jag provade precis din och din kompis 3-grej här för mig själv, det var ju skitkul! Kan tänka mig att utöka min 3-repertoar med den.
Duran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 11:36   #139
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Three... is a magic number, yes it is... it's a magic number. Jag provade precis din och din kompis 3-grej här för mig själv, det var ju skitkul! Kan tänka mig att utöka min 3-repertoar med den.
Hahaha fyfan va sjukt.


Jag har en bekant som räknar hörnen när hon ser på tv, finns ju alltså 4 hörn på en tv, right?

Men hennes system är så avancerat att jag inte förstår när hon försöker förklara, men 3 är inräknat, hon räknar typ hörnen i 3stegsintervaller men i en viss ordning för att alltid sluta och börja i rätt ruta, detta är sedan uppdelat i ett antal "set" där första set börjar i en ruta och sista settet måste ske en samma ruta typ, klickar inte det måste hon börja om.

Ibland kan jag titta på henne när vi ser på tv och bara; wtf rör sig där inne egentligen...
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 11:44   #140
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
ghapahaphaa hahaha hade tydligen kvar den där i multiquote härifrån


Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Ibland kan jag titta på henne när vi ser på tv och bara; wtf rör sig där inne egentligen...
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:36   #141
Rawsteel
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Har sedans jag såg Arachnophobia som 9 åring alltid kollat bakom toaletten innan jag sätter mig.
Måste även av någon sjuk anledning mäta min skärm varje dag för att vara säker på att den står rakt, gör den inte det så gnager det i bakhuvudet på mig tills jag fixar det.
Sen måste volymen på tex tv, dator osv alltid ha en jämn siffra (2,4,6 osv).
Rawsteel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:45   #142
Bryggan
Registered User
 
Bryggans avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Hufvudstaden
Inlägg: 1 765
[QUOTE=Rawsteel;6403910
Sen måste volymen på tex tv, dator osv alltid ha en jämn siffra (2,4,6 osv).[/QUOTE]Vad menar du med "volymen". Mäter du allt innan du köper det?


Befriande att läsa en sån här tråd eftersom man är så fucked up i skallen själv...dock inga tvångstankar/handlingar. Kollar på min kvinna eftersom hon har massor och det verkar så jobbigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jävla googlesamhälle, tänk själv lite.
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:55   #143
begt
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 2 859
# Måste alltid bädda sängen efter att jag vaknat, inte perfekt- men det måste göras.

# Pinkar om möjligt bort bajsrester i toastolen.

# När jag öppnar dörren till toan utifrån måste jag ta två "steg" med högerbenet.

# Ser jag någon med dålig balans måste jag balansera med vänster fot på framdynan, samtidigt som jag blundar.

# Måste se till att spisen är avslagen flera gånger för säkerhets skull. Därtill måste jag alltid ha en viss snits i rörelsen då jag justerar temperaturen.

# Ser jag en papperskorg brukar jag i regel kasta (på håll) en hopknycklad pappersbit i den.

...är vad jag kommer på just nu.
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 15:07   #144
Bikken
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 122
Måste sitta på ett speciellt sätt (har lite olika sittvarianter som jag varierar mellan.
För att tagga till mellan seten säger jag yepyepyep, skakar med huvudet och säger relativt högt "hwoo"
Bikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 15:59   #145
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Alltså, inte jämnt som i jämnt vs udda, utan jämnt som i symmetriskt och härligt. 3x3 låter fint när man ordar det. Na-na-na, na-na-na, na-na-na. Elva stavelser ger mig lite panik. Sju KAN funka, för man kan få det att låta som en hejarramsa genom att dela upp det 3-4; "Vem-kan-få, pappas-flicka?".
3*3 är ju jävligt vackert. Mycket finare än t ex 2*4. Inte för att det är något fel på 2*4!

Blir glad när man ska dryga ut de sista minuterna på jobbet med att packa upp kollin för då kan man bygga symmetriska mönster och riva sönder och platta ut kartonger av samma sort.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2013-04-17 klockan 16:02.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 17:44   #146
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Massa konstigt skit man måste göra på gymmet. Tilltaggning inför tunga lyft alltid likadana. Går och sparkar lite på vikten. Tar tre varv runt, sen sätter jag mig ner vid den (mark), rullar den fram och tillbaka. Reser på mig. Ett varv runt. Ner & lyfter.

Kan inte köra högreps. Inte för att jag blir trött nödvändigtvis utan för att jag får fnatt efter 10/12.

Kan inte köra annat än 1, 3, 5, 8, 10, 12.

Första gången jag sätter mig ner vid datorn för dagen MÅSTE jag ha kaffe. Annars är det fel.

Volymmätare måste vara 10, 15, 20, 25, 30 osv. Kan inte vara något annat.


Andra tankar jag får men som jag aldrig utför, lyckligtvis, är till exempel när jag kör bil och det går fort. Man är på motorvägen i 110 exempelvis. Får för mig att jag ska svänga lite till vänster för att se hur långt jag kan gå innan det smäller. (En gång till: jag gör aldrig detta dock). Får massa såna där konstiga idéer när jag kör. Undra vad som händer om... och så blir man rädd för sig själv liksom.

Säkert en massa mer jag kommer på med tiden..
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 17:50   #147
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Fått nya igen...
Måste sitta på samma säte på bussen, stör mig varje gång jag går in i en butik då priserna alltid ligger på 99 kr istället för 100 och dylikt, kan inte ta ojämna nummer godisbitar och klarar inte heller av att välja någon av sidorna i sängen (alltså får plats 2 personer i sängen) så ligger diagonalt så jag delar upp mig lika!
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 17:52   #148
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
^

Har dubbelsäng. Kan inte ligga på vänster sida i sängen utan ligger alltid på höger så den vänstra sidan är praktiskt taget onödig, men jag skulle inte kunna ha en mindre säng heller.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 17:57   #149
Bryggan
Registered User
 
Bryggans avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Hufvudstaden
Inlägg: 1 765
Citat:
Ursprungligen postat av begt Visa inlägg
# Måste se till att spisen är avslagen flera gånger för säkerhets skull.
Tycker du det är jobbigt så köp en spis med timer som pappa gjorde för att hans fru höll på att spåra ur.
Jag skiter i om den står på eller inte...ingen fara om det inte är mat på den ju.
När jag bodde en vinter i en sommarstuga utan värme i så flyttade jag sängen till köket och sov med alla fyra plattorna på dygnet runt...perfekt ju .
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jävla googlesamhälle, tänk själv lite.

Senast redigerad av Bryggan den 2013-04-17 klockan 17:59.
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 18:34   #150
Silveta
Registered User
 
Silvetas avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 690
Har inte så många längre, det enda irriterande (för andra mestadels) är att jag alltid måste säga hej och kallprata med någon när jag går in någonstans, det kan vara allt från bussen, hissen, gymmet random affär.

Skriker till exempel alltid hej till kassörskorna i snabbkassan på ICA.
Pratar alltid om väder vind osv när jag klommer till sats, trots 10 pers bakom mig som bara vill checka in.
__________________
Tjockfet, magersmal ectogainer
BP: 107.5/115 - KB: 147.5/150 - ML: 200/200
Total: 455/465
Silveta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)