Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-05-29, 16:07   #11806
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 039
Snyggt jobbat fortsätt så!

Har ibland dagar då motivationen går ner. Känns menlöst och långsamt och som att i de flesta ljus ser jag otränad ut.
Men efter mitt överkroppspass igår och så ha sett mig själv i spegeln i provrummet idag är jag jäkligt motiverad igen.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-01, 10:15   #11807
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Det går okej men inte bra för mig. Efter att första veckan ha legat extremt lågt på kcal utan att lida något särskilt så har följande två(?) veckor varit tuffa. Varit dålig på att lägga mig på ett rimligt underskott och flera gånger varit extremt hungrig under vardagarna, så pass att det har stört mig ganska rejält. På helgerna har jag börjat fuska, inget extremt men likväl unnat mig lite saker. Vägde in på 86,0 kg imorse så hoppet om 84 kg tömd morgonvikt om två veckor börjar kännas lite svårt.

Hoppas nå åtminstone 85,5 kg lägstavikt i veckan så kanske jag kan ta mig sub 85 kg i alla fall innan jag återgår till kcal-balans. Har tappat i vikt varje vecka sedan jag började vara seriös men hade räknat med lite snabbare tapp.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-01, 14:44   #11808
Den Tjocke
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 32
5/4 108kg
30/4: 104,4kg

Kroppen är lustig och vikten går upp och ner trots samma kcal, träning och antal steg per dag.

Hade en första ätardag i söndags, dvs efter nästan 2 månader. Det var första dagen jag inte räknade kalorier, men åt hyfsat kontrollerat och uppskattar att jag hamnade max 500kcal över kaloribalans.

Veckan fram tills dess stod vikten mest still

23/5: 100,8kg
24/5: 100,8kg
25/5: 100,9kg
26/5: 100,4kg
27/5: 101,2kg
28/5: 100,4kg
29/5: 100,7kg
30/5: 100,8kg
31/5: 100,9kg (ätardag dagen innan)
1/6: 99,5kg

Sötsuget efter ätardagen var större än tidigare, men nu andra dagen efter så är det normalt igen. Kroppen, både mentalt och fysiskt, mådde bra av lite extra mat, snacks och vin för en dag. Jag tror inte på att lägga in ätardagar varje vecka men har 10kg kvar att gå ner och kommer lägga in en eller två till dagar under denna period.

Intressant att se vikten imorgon. 1,4kg tappar man väl inte ostraffat på en dag, lär peka uppåt imorgon.
Den Tjocke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-01, 14:49   #11809
Den Tjocke
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det går okej men inte bra för mig. Efter att första veckan ha legat extremt lågt på kcal utan att lida något särskilt så har följande två(?) veckor varit tuffa. Varit dålig på att lägga mig på ett rimligt underskott och flera gånger varit extremt hungrig under vardagarna, så pass att det har stört mig ganska rejält. På helgerna har jag börjat fuska, inget extremt men likväl unnat mig lite saker. Vägde in på 86,0 kg imorse så hoppet om 84 kg tömd morgonvikt om två veckor börjar kännas lite svårt.

Hoppas nå åtminstone 85,5 kg lägstavikt i veckan så kanske jag kan ta mig sub 85 kg i alla fall innan jag återgår till kcal-balans. Har tappat i vikt varje vecka sedan jag började vara seriös men hade räknat med lite snabbare tapp.

Det som hjälpt mig är att höja proteinintaget lite. Känner mig både mindre hungrig och har ett mindre sötsug.
Den Tjocke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-02, 06:12   #11810
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
5/4 - 87.4 kg

2/6 - 83.6 kg

Det är inte den snabbaste dieten, men den får heta duga. Föräldraledig med två småbarn gör det både enklare och svårare att dieta. Ni som har barn vet nog vad jag menar.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-02, 06:44   #11811
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Fishta Visa inlägg
5/4 - 87.4 kg

2/6 - 83.6 kg

Det är inte den snabbaste dieten, men den får heta duga. Föräldraledig med två småbarn gör det både enklare och svårare att dieta. Ni som har barn vet nog vad jag menar.
Så mycket enklare att deffa när man jobbar enligt mig. Med småbarn blir det ju långa dagar och mycket matlagning till barnen. Att bara behöva tänka på sig själv är guld.

Är du färdig med dieten nu?

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-02, 08:48   #11812
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Trötthet är ju det sämsta som finns för att försöka hålla disciplin och vettig kost också. Blir sugen på snabbmat plus att man inte har energi att laga mat. Väldigt imponerande att lyckas deffa ner sig med småbarn, det ser man väl tydligt på alla som får barn går ju ofta upp i vikt.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-02, 08:57   #11813
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Trötthet är ju det sämsta som finns för att försöka hålla disciplin och vettig kost också. Blir sugen på snabbmat plus att man inte har energi att laga mat. Väldigt imponerande att lyckas deffa ner sig med småbarn, det ser man väl tydligt på alla som får barn går ju ofta upp i vikt.
Plusett

Plus att det blir så mycket vaken tid. Säg att man vaknar vid 0600 och går och lägger sig vid 2300. Man vill ändå komma i säng i hyfsad tid.

Ska man sprida ut 2000 kcal på 17h utan att ha nåt vettigt att hitta på så har man en utmaning.

Hatten av för dom som löser det.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-02, 10:26   #11814
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Problemet med att ha små barn är att ta hand om dem kräver väldigt lite hjärnverksamhet, men samtidigt måste man ta hand om dem 100% av tiden, vilket innebär att hjärnan är fri att tänka på mat och känna efter hur hungrig man är 100% av tiden.

Sen är det ju, tyvärr, ganska tråkigt att ta hand om barn. Långa dagar fyllda av i princip ingenting. Ingenting som är belönande i stunden i alla fall. Det enda man har för att stimulera sina belöningssystem är i princip mat.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-02, 15:12   #11815
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Tycker det är tufft, mannen. Försöker lägga av med nikotinet och då man tidigare kunde suga på en prilla blir man matsugen istället. Allt känns som skit, fuck my life.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-03, 21:43   #11816
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Går väl ok. Ner 3,3kg på 6 veckor och har nu lagt i en högre växel på 1800 kcal per dag, 50% fler steg (än en dag då jag bara går normalt) och 2x30 min löpning per vecka. Har inget direkt slutmål annat än att deffa till 28 maj och se vad jag landar på.

Tre måltider per dag och försöker äta mat med hög volym och lite kalorier. Håller mig från den värsta hungern än så länge.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-04, 08:14   #11817
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 728
Har inte kunnat träna på 3 veckor pga. sjukdom och skador, men har lyckats gå ner 1.5kg ändå genom kost.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-04, 09:16   #11818
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Har inte kunnat träna på 3 veckor pga. sjukdom och skador, men har lyckats gå ner 1.5kg ändå genom kost.
Jag kan ju absolut inte veta och har ingen aning om det är så i ditt fall.
Men för personlig del så brukar jag gå ner i vikt när jag inte tränar på några veckor. Detta är nog åtminstone i mitt fall inte alltid en fråga om fettvikt... åtminstone inte enbart....
Säger inte heller att det är muskler. Tror att mängd vätska, glykogen, salter och dylikt i kroppen skiljer sig åt om man jämför perioder av tränande med perioder av uppehåll.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-04, 09:53   #11819
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 039
Jag äter ofta inte pga hunger utan ja det är mer tristess och belöning numer. Jag tycker ju om grönsaker så försöker äta sånt då. Tycker även om bröd och då gör jag dem nyttigare så gott jag kan.

Brukar köpa glass åt dottern, smakar en tugga så får hon resten. Jag köper en läsk och en proteinbar då istället t.ex. Eller tar en frukt.

Igår kväll låg jag i soffan, uttråkad och tänkte på mat. Hade innan tryckt i mig laxpasta och två mackor. Så gick en långpromenad istället och belönade mig själv med proteinfluff med blåbär.

Hungern är inget problem än. Bara hungrig ibland när jag ska sova. Men då har jag varit uppe för länge och det är ett annat problem.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-04, 09:59   #11820
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Hur tänker du när du ersätter en glass med en läsk?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)