Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-02-11, 15:32   #35131
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Ronda är rätt svag stående, det behöver definitivt inte vara så att McMann kan ta ner Ronda, men att hon kan försvara hennes nertagningar kan vara tillräckligt. Jag drömde faktiskt att Ronda förlorade sin titel inatt, make of it what you will
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 15:37   #35132
qozmox
Registered User
 
qozmoxs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 468
för lite snack om machida vs. mousasi.
vem tare på lördag?
__________________
My mother said,
"You sucked my pussy when you came out. Don't ever talk back. I handed you life and I'll snatch it back"
qozmox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 15:58   #35133
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
McMann är inte mycket bättre stående, och Ronda verkar utvecklas i mycket snabbare tempo. Jag skulle inte bli förvånad om hon vinner den stående delen. Dessutom kommer McMann vara rostig inför denna fight, och det kommer inte Ronda vara.

Rondas media workout för 170. Hon råkar smälla till sin tränare vid två tillfällen.

__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 20:00   #35134
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Ronda snackar om det vi snackat om:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 20:10   #35135
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Vad säger du om kasten i drillsen ovan? Hon verkar ha rätt cleana ben-attacker också.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 20:39   #35136
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Vad säger du om kasten i drillsen ovan? Hon verkar ha rätt cleana ben-attacker också.
Absolut. Klockrent. Kroppshållningen är 100%. Vad som förvånar mig lite i intervjun är när hon säger att när hon tränade judo och blev skadad, så körde hon mycket på marken i ett år. För det gör man ju inte mycket i judo... Men var det hon tränade då.....?

Detta är varför hon behöver mig för att hålla koll på henne. Jag behöver en massör också, så vi kanske kan komma fram till något där..Zup?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 20:44   #35137
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Jag förstår inte vad som är förvånande. Menar du att man inte kan köra på marken om man är skadad i knät? Eller att alla judokas gör lika mycket newaza?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 20:53   #35138
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag förstår inte vad som är förvånande. Menar du att man inte kan köra på marken om man är skadad i knät? Eller att alla judokas gör lika mycket newaza?
Att hon säger att man inte tränar mycket på marken. Vilket så klart är ett val man gör i så fall. Det är inget allmänt. Lät lite snurrigt för mig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 21:04   #35139
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Att hon säger att man inte tränar mycket på marken. Vilket så klart är ett val man gör i så fall. Det är inget allmänt. Lät lite snurrigt för mig.
Tydligen så är det hennes erfarenhet att det inte läggs fokus på newaza inom Judo. Vilket knappast är första gången man hört. Ganska logiskt förresten, då man får väldigt lite tid på sig på marken, och då man kan vinna genom att kasta. Även om träningen vore 50/50, så är det 50% mindre än om man enbart tränar på marken, vilket hon tydligen gjorde under en längre tid då hon rehabbade.
Hennes stallkamrat Marina tränade t.ex. inte särskilt mycket på marken då hon var i Judo. Men verkar ha blivit hyffsad på det nu, hennes senaste amatörfight så sent som igår:



Inte för att motståndaren egentligen var 145 eller bra på marken, men ändå.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-02-11 klockan 21:07.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 21:16   #35140
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Tydligen så är det hennes erfarenhet att det inte läggs fokus på newaza inom Judo. Vilket knappast är första gången man hört. Ganska logiskt förresten, då man får väldigt lite tid på sig på marken, och då man kan vinna genom att kasta. Även om träningen vore 50/50, så är det 50% mindre än om man enbart tränar på marken, vilket hon tydligen gjorde under en längre tid då hon rehabbade.
Hennes stallkamrat Marina tränade t.ex. inte särskilt mycket på marken då hon var i Judo. Men verkar ha blivit hyffsad på det nu, hennes senaste amatörfight så sent som igår:
Det varierar förstås och att hon säger så spär på myten... Men om man har tränat uteslutande för att tävla i OS så är det klart att hon lagt krutet stående, annars vore det ju dumt.
Jag kan se om jag hittar någon statistik på hur många matcher som avgörs på marken under VM och OS. Det vore ju rätt intressant. Jag skulle gissa på 30%. Och även om den siffran stämmer så spelas det ju i varje match på marken, bara mer eller mindre...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 21:25   #35141
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Det varierar förstås och att hon säger så spär på myten... Men om man har tränat uteslutande för att tävla i OS så är det klart att hon lagt krutet stående, annars vore det ju dumt.
Jag kan se om jag hittar någon statistik på hur många matcher som avgörs på marken under VM och OS. Det vore ju rätt intressant. Jag skulle gissa på 30%. Och även om den siffran stämmer så spelas det ju i varje match på marken, bara mer eller mindre...
Poängen är väl att man kan komma till toppen även om man främst bara turtlar och stallar på marken, och därför inte behöver ha mycket utav ett offensivt markspel. Så rent rimligtvis sett så borde det ligga någon sanning bakom myten.

Men det finns förstås undantag som bekräftar regeln, och det finns säkert skolor som fokuserar på det mer. Jimmy Pedro verkar hyffsad.


Han är väl förresten Kayla Harrisons coach? Vore kul att se henne i 145 i mma i framtiden (om hon ens kan klämma ner sig till vikten, hon är en stor flicka).

__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-02-11 klockan 21:29.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 21:39   #35142
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Shit, hur hinner du kolla på allt som du gör? Egen företagare?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 21:47   #35143
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Shit, hur hinner du kolla på allt som du gör? Egen företagare?
Japp + inget liv.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 22:00   #35144
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Japp + inget liv.
Ang Marina så är två vinster i nationals inte high level som de säger i klippet.. Jag tycker inte det.. OS brons däremot är det. USA är känt för att ha väldigt svagt nationals. Frankrike, Ryssland, Japan och Korea är nationals tungt. Då är du garanterat i landslaget. Vad man kan se i matchen så är det ju klassisk judo för MMA, precis som Ronda och Fedor. Ta ner - pang bom, zup? avslut. Kayla Harrison är ett monster, men jag tror Ronda är mer teknisk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 22:05   #35145
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Ang Marina så är två vinster i nationals inte high level som de säger i klippet.. Jag tycker inte det.. OS brons däremot är det. USA är känt för att ha väldigt svagt nationals. Frankrike, Ryssland, Japan och Korea är nationals tungt. Då är du garanterat i landslaget. Vad man kan se i matchen så är det ju klassisk judo för MMA, precis som Ronda och Fedor. Ta ner - pang bom, zup? avslut. Kayla Harrison är ett monster, men jag tror Ronda är mer teknisk.
Vann inte Kayla på os via lapel choke? Har för mig det var rätt snyggt gjort.
Marina vart ju submittad i no-gi i början av 2012, så jag tror hon blivit bättre. Verkar lika emotionell som Ronda förresten.

__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-02-11 klockan 22:09.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)