Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-09-07, 22:13   #6511
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Du får skylla på alla som osympatiskt vaccinerat sig. Dödsfallen är för få för att du ska få vara hemma.

Men, om ditt jobb sköts bra på distans, bör du inte kunna få fortsätta så?
"Det är så himla viktigt att i vår organisation, som växer av kreativitet, kan träffas över en kaffe, en fika eller en lunch - för det är där nya idéer kläcks och lösningar skapas"

Detta är generaldirektörens argument om varför vi MÅSTE vara på kontoret framöver. För alla våra briljanta kreativa lösningar... Jag arbetar med redovisning, jag får varken vara kreativ eller kläcka nya idéer. Jag är den första man pekar på och säger "lol, din kontorsplats kostar, gå hem med dig och knega istället". Jag är den gråaste av dom gråaste. Helvete, ingen vill juh inte ens se mig eller ha möte med mig. Jag är fan den som sprider anti-kreativitet på jobbet.

Men nejdå. Nu ska jag pendla 2 timmar per dag, på ett tåg som inte fungerar, till ett jobb som jag inte längre gillar, på grund av alla chefer som "bara måste träffa sina medarbetare för det är juh sååååå bra".

Fuuuuuuuuuuuuuuck.

Ja. jag söker nytt jobb. Siktar på kronofogden. Dom har iallafall fattat något

https://www.ingenjoren.se/2021/09/03...ecificera-ort/
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-07, 22:15   #6512
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Bakom kulisserna så verkar de flesta företag och chefer vara otroligt nöjda med att distansjobben nu är slut. Har varit mycket gnäll om detta.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-07, 22:15   #6513
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Bakom kulisserna så verkar de flesta företag och chefer vara otroligt nöjda med att distansjobben nu är slut. Har varit mycket gnäll om detta.
Boomers hela jävla bunten. På min arbetsplats jublar nästan alla chefer då de nu kan igen börja med sina kvasi-ledarskapsfjanterier och "arbeta med kulturen" och "våra värderingar" och inte faktiskt behöva ta hand om frågor som mobbing, trakasserier eller ojämlikhet.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!

Senast redigerad av Snubben den 2021-09-07 klockan 22:17.
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-07, 22:17   #6514
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Min sambos lillebror grät när han insåg att han måste tillbaka in nu. Han har knappt lämnat sängen, gått upp 15kg och har inga byxor som passar längre.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-07, 22:19   #6515
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Min sambos lillebror grät när han insåg att han måste tillbaka in nu. Han har knappt lämnat sängen, gått upp 15kg och har inga byxor som passar längre.
Jag har för första gången ont över bröstet på grund av detta. Jag ska ge upp 2 timmar varje dag som jag har med mina barn, för att pendla in till dessa idioter.

__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-07, 22:21   #6516
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Jag har för första gången ont över bröstet på grund av detta. Jag ska ge upp 2 timmar varje dag som jag har med mina barn, för att pendla in till dessa idioter.

Men du jobbade väl där innan covid?
Prata med din chef alt byt jobb.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-07, 22:21   #6517
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Jag har för första gången ont över bröstet på grund av detta. Jag ska ge upp 2 timmar varje dag som jag har med mina barn, för att pendla in till dessa idioter.



Du har åtminstone någon att komma hem till
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 00:35   #6518
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Jag har för första gången ont över bröstet på grund av detta. Jag ska ge upp 2 timmar varje dag som jag har med mina barn, för att pendla in till dessa idioter.

Be om uppskov och att du vill invänta hur utvecklingen sker. Skyll på familjesituationen och att du inte vill riskera ta hem smittan i onödan. Regeringens alla åtgärder har alltid varit för lite för sent. Samma sak nu. Vad regeringen borde gjort när så här många är vaccinerade är att ha kvar riktlinjerna eller kanske tuffa till någon. Bara tittar hur det gick i somras. Idioter hela högen som inte vet vad de arbetar med.

Härja inte för mycket bara, allt handlar om vettig dialog. Prata med er fackliga klubb och fackombud samt kolla med erat arbetsmiljöombud osv.

Om du uppger privata skäl till varför du inte vill åka in till kontoret direkt när regeringen släpper på riktlinjerna så borde det nästan räcka. Rimligt skulle vara vänta en månad till och se hur bra det gick innan företagen kräver att folk rusar in.

En bra arbetsgivare som klarar att gå runt på hemmajobbande bör prioritera sin personals hälsa och välmående och informera att man kommer avvakta med att kalla in personal förrens man ser hur utveckligen går och ifall det blir en fjärde våg. Det är vad en bra AG skulle göra. Företag som hänger på låset direkt och säger att man ska infinna sig omgående när restriktionen är släppt är ett dåligt företag helt enkelt och saknar dåligt ledarskap samt kultur och en syltrygg till HR chef osv.


https://www.unionen.se/rad-och-stod/...ttarbetslivsep
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 04:15   #6519
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg


Du har åtminstone någon att komma hem till




Anyway, lugn Snubben. Du ska nog se att det kommer tillbaka innan året är slut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2021-09-08 klockan 04:22.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 07:55   #6520
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Min sambos lillebror grät när han insåg att han måste tillbaka in nu. Han har knappt lämnat sängen, gått upp 15kg och har inga byxor som passar längre.
Har han försoffat sig såpass under hemarbetestiden så är det väl bra att han kommer igång igen?
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 08:27   #6521
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Bakom kulisserna så verkar de flesta företag och chefer vara otroligt nöjda med att distansjobben nu är slut. Har varit mycket gnäll om detta.
Så är det, vi återgick redan i juni med "du SKA vara på jobbet", med anledningen att vid semestertider är det ändå mindre folk på plats. Efter det har vi bara fortsatt att vara på jobbet. Ska du jobba hemma, trots att det funkar exakt lika bra, behöver du en bra anledning tex sotaren ska komma.

Vet att ledningen gnisslat tänder över det här med distansarbete och försökt hitta anledningar till att skippa det. Tex har vi aldrig varit fullt ut hemma utan varannan vecka hemma och varannan på jobbet, detta gällde endast från februari i år fram till juni - innan det var det "var på jobbet" oavsett vad restriktionerna sa.

Senast redigerad av Mats J den 2021-09-08 klockan 08:32.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 15:19   #6522
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Så är det, vi återgick redan i juni med "du SKA vara på jobbet", med anledningen att vid semestertider är det ändå mindre folk på plats. Efter det har vi bara fortsatt att vara på jobbet. Ska du jobba hemma, trots att det funkar exakt lika bra, behöver du en bra anledning tex sotaren ska komma.

Vet att ledningen gnisslat tänder över det här med distansarbete och försökt hitta anledningar till att skippa det. Tex har vi aldrig varit fullt ut hemma utan varannan vecka hemma och varannan på jobbet, detta gällde endast från februari i år fram till juni - innan det var det "var på jobbet" oavsett vad restriktionerna sa.
Ni kan alltså utföra era arbetsuppgifter till 100% hemifrån? Får andra specialbehandling och sitter hemma kanske lite mer än andra? Isf är det diskriminering beroende på vad grunderna är.

Sedan kan man ifrågesätta företagskulturen som inte vill sina anställdas bästa. Har man anställda som inte jobbar när de sitter hemifrån är det en annan sak och något de bör följa upp och tvinga in dem isf osv.

Lite lustigt hur många chefer har attentionhorerikomplex och måste synas inför andra hela tiden. Var glad om dina anställda levererar mer om de jobbar hemifrån och kanske ställer upp med något extra här och där istället för att bångstyrigt sitta och kissa i motvind.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 15:43   #6523
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Ni kan alltså utföra era arbetsuppgifter till 100% hemifrån? Får andra specialbehandling och sitter hemma kanske lite mer än andra? Isf är det diskriminering beroende på vad grunderna är.

Sedan kan man ifrågesätta företagskulturen som inte vill sina anställdas bästa. Har man anställda som inte jobbar när de sitter hemifrån är det en annan sak och något de bör följa upp och tvinga in dem isf osv.

Lite lustigt hur många chefer har attentionhorerikomplex och måste synas inför andra hela tiden. Var glad om dina anställda levererar mer om de jobbar hemifrån och kanske ställer upp med något extra här och där istället för att bångstyrigt sitta och kissa i motvind.
Problemet är att många "chefer" nuförtiden inte är riktiga chefer, utan istället är överbefodrade extroverta administratörer.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 15:50   #6524
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg


Du har åtminstone någon att komma hem till
Så så.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 16:08   #6525
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Men du jobbade väl där innan covid?
Prata med din chef alt byt jobb.
Varför skulle man för den sakens skull uppskatta att återgå till något som är mycket sämre, när man har upplevt hur det kan vara? Ska vi kanske gå tillbaka till 60-timmars arbetsveckor också, körde ju med det förr?
nukz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)