Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-08-05, 12:01   #6436
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Ingenting hindrar dig att redan nu leva ut enligt dina erotiska preferenser - förutom bristande tillgångar inom specifika områden.
Du har rätt, det kan nog vara så att begränsningarna ligger inombords. Förväntningar och krav, jantelag.

Tack för boosten broder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 12:31   #6437
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Den kvinnliga motsvarigheten till thaifru.
Liknelsen haltar. Hon blev skinnad på sina pengar och makarna stack i samma sekund som de fick tillgång till det svenska bidragssystemet. Mail-order bride verkar snarare ses som ett permanent upplägg där man gifter upp sig. Jag misstänker två fall i omgivningen med män i 40-årsåldern och båda dessa har bildat familj samtidigt som fruarna driver egna företag. Anekdotiskt naturligtvis men jag har aldrig hört talas om någon som försökt plocka hit fem thaifruar. Iofs är det väl få som skulle skryta offentligt om det.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 12:33   #6438
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Liknelsen haltar. Hon blev skinnad på sina pengar och makarna stack i samma sekund som de fick tillgång till det svenska bidragssystemet. Mail-order bride verkar snarare ses som ett permanent upplägg där man gifter upp sig. Jag misstänker två fall i omgivningen med män i 40-årsåldern och båda dessa har bildat familj samtidigt som fruarna driver egna företag. Anekdotiskt naturligtvis men jag har aldrig hört talas om någon som försökt plocka hit fem thaifruar. Iofs är det väl få som skulle skryta offentligt om det.
Det är ganska vanligt med skilsmässa direkt efter att PUT har erhållits, men jag gissar att man inte pratar om det på samma sätt?
Fem har jag inte hört heller, men en till om den första skiter sig är inte helt ovanligt.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-05, 22:58   #6439
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791


https://www.deplatformdisease.com/bl...ossches-claims

Citat:
The short version: Geert Vanden Bossche has recently published a letter in which he argues that the vaccination campaign against COVID-19 is going to precipitate a public health disaster because the vaccines will select for viral variants that can escape their protection and drive them towards higher virulence. His claims are speculative, he offers no evidence to support his arguments, and makes several comments which are blatantly incorrect. The core of his argument relies on the assumption that COVID-19 vaccines do not have a significant effect on transmission. This has been repeatedly confirmed to be false in multiple studies. Furthermore, even if his assumptions about the effects of the vaccine on transmission are true, his conclusions are incorrect based on established precedent from Marek’s disease, a viral illness of birds with a vaccine that does not strongly affect transmission- but it still shows meaningful public health benefits in the populations of chickens where it is used. The vaccines will absolutely be critical to ending the pandemic, and fortunately the modular nature of the technology allows for rapid reformulation and adjustment as necessary (and thus far, though precautions are being taken with novel variants to produce vaccines specific to their set of problematic mutations, there isn’t significant enough evidence to suggest that total reformulation of the vaccines is needed), but no issues raised in this letter warrant a re-evaluation of our current COVID-19 vaccination policy.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 06:23   #6440
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
https://www.expressen.se/nyheter/mai...khus-i-gambia/

Maire Pehkonen död med corona!

Denna härligt levnadsglada kvinna som trots multisjukdom fortsatte njuta av livets goda ända till slutet. Tyvärr vann köttets lustar över det sunda förnuftet när Maire valde att flytta till kärleken i Gambia innan hon vaccinerats - ett misstag som stod henne dyrt.
Är inte lika inkopplad på vad som händer i Sverige längre, men detta var ju magiskt.. ..måste säga att Sverige kommit otroligt långt i sin jämstäldhet

Citat:
När Migrationsverket sa nej till att ge hennes tredje gambiska make uppehållstillstånd, med motiveringen att de bedömde att det rörde sig om ett skenäktenskap, blev hon först nedslagen. Hennes två tidigare unga gambiska män fick hon ju ta hit? Sedan var det så klart trist att de äktenskapen inte höll och att den första unga mannen packade väskan samma dag som han fick sitt permanenta uppehållstillstånd, men ändå? Beslutet överklagades, men efter nya avslag konstaterade Maire faktum och beslöt sig för att flytta till Gambia.

Leva med en man måste hon och i Gambia stod männen på kö, sa hon. I Sverige var det ingen som ville ha henne. I alla fall ingen som hon ville ha.
__________________
Iron addict for life

Senast redigerad av The_RobRoy den 2021-08-06 klockan 06:24.
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 09:01   #6441
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"En gigantisk katalog som innehåller genetisk information om virusprover som används vid viruslaboratoriet i Wuhan har hamnat i den amerikanska underrättelsetjänstens händer, avslöjar*CNN."

https://www.expressen.se/nyheter/usa...iruskatalog--/
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 10:04   #6442
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Liknelsen haltar. Hon blev skinnad på sina pengar och makarna stack i samma sekund som de fick tillgång till det svenska bidragssystemet. Mail-order bride verkar snarare ses som ett permanent upplägg där man gifter upp sig. Jag misstänker två fall i omgivningen med män i 40-årsåldern och båda dessa har bildat familj samtidigt som fruarna driver egna företag. Anekdotiskt naturligtvis men jag har aldrig hört talas om någon som försökt plocka hit fem thaifruar. Iofs är det väl få som skulle skryta offentligt om det.
Hade en snuskgubbe som granne som plockade hem en ny ung tjej från Thailand eller Ryssland en till två gånger per år. De såg ganska miserabla ut efter ett tag och då skickade han hem dem. Han flyttade senare ner till Thailand permanent.
Han är död nu som tur är.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 10:55   #6443
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Hade en snuskgubbe som granne som plockade hem en ny ung tjej från Thailand eller Ryssland en till två gånger per år. De såg ganska miserabla ut efter ett tag och då skickade han hem dem. Han flyttade senare ner till Thailand permanent.
Han är död nu som tur är.
Förr funkade detta, det var väldigt slappt allting, inga försörjningskrav eller bevis på varaktigt seriöst förhållande behövdes. Nu måste man styrka att man har inkomst som kan försörja den man tar hit. I praktiken så efter alla räkningar du har minus ditt uppehälle, mat etc så ska du ha typ 6-8000kr kvar i månaden till att försörja den du tar hit.
Så avdankade pensionärer kan inte hålla på så längre. Dessutom krävs bevis på ett längre seriöst förhållande med år av flygbiljetter, hotellvistelser, fotobevis på att du varit i hennes land flera gånger, träffat hennes familj etc, utdrag ur chatthistorik m.m.

Det är många gånger ett ömsesidigt utnyttjande. Kvinnan står ut med mannen i x antal år i utbyte mot hennes kropp. Mannen, om han är seriös, blir ofta den utnyttjade som vid skilsmässan när hon får put förlorar sin fru och hälften av sin förmögenhet. Alla tror att männen utnyttjar dessa kvinnor men oftast är det tvärtom.

Sedan finns det också många seriösa med mer resonabla ålderskillnader som har det svårt pga dom nya reglerna. Men är man en blekfet 55-75-årig gubbfan som tror att den söta slanka lilla 22-åringen verkligen älskar dom så har man kanske sig själv att skylla.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 11:12   #6444
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Kan ju tilläggas att detta betraktas som något helt naturligt i länder i Sydostasien dessutom. Äktenskap som är socioekonomiska arrangemang eller liknande. Vi rynkar på näsan och tycker synd om kvinnorna men dom gör detta frivilligt och det kunde lika gärna varit med en man av samma nationalitet och härkomst. Oddsen är dock bättre med en västerländsk man, på flera sätt.

Verkligheten är annan för kvinnor i dessa kulturer, ofta kan det vara ganska brutalt, väldigt mansdominerat, till den grad att en västerländsk man är ett bra alternativ även om han är gammal ful och äcklig. Detta inte bara vad gäller det ekonomiska men det kan även vara skönt att slippa vara helt livegen och få lavetter om något inte passar osv.

Senast redigerad av Kaalle den 2021-08-06 klockan 11:14.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 11:35   #6445
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Kan ju tilläggas att detta betraktas som något helt naturligt i länder i Sydostasien dessutom. Äktenskap som är socioekonomiska arrangemang eller liknande. Vi rynkar på näsan och tycker synd om kvinnorna men dom gör detta frivilligt och det kunde lika gärna varit med en man av samma nationalitet och härkomst. Oddsen är dock bättre med en västerländsk man, på flera sätt.
Och exakt samma sak ser vi med kvinnan ovan.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 12:14   #6446
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Förr funkade detta, det var väldigt slappt allting, inga försörjningskrav eller bevis på varaktigt seriöst förhållande behövdes. Nu måste man styrka att man har inkomst som kan försörja den man tar hit. I praktiken så efter alla räkningar du har minus ditt uppehälle, mat etc så ska du ha typ 6-8000kr kvar i månaden till att försörja den du tar hit.
Så avdankade pensionärer kan inte hålla på så längre. Dessutom krävs bevis på ett längre seriöst förhållande med år av flygbiljetter, hotellvistelser, fotobevis på att du varit i hennes land flera gånger, träffat hennes familj etc, utdrag ur chatthistorik m.m.

Det är många gånger ett ömsesidigt utnyttjande. Kvinnan står ut med mannen i x antal år i utbyte mot hennes kropp. Mannen, om han är seriös, blir ofta den utnyttjade som vid skilsmässan när hon får put förlorar sin fru och hälften av sin förmögenhet. Alla tror att männen utnyttjar dessa kvinnor men oftast är det tvärtom.

Sedan finns det också många seriösa med mer resonabla ålderskillnader som har det svårt pga dom nya reglerna. Men är man en blekfet 55-75-årig gubbfan som tror att den söta slanka lilla 22-åringen verkligen älskar dom så har man kanske sig själv att skylla.
Här var det ingen tvekan vem som utnyttjade vem.
Han 55 tjejerna 18-20, han hade ingen avsikt att ha nått seriöst utan utnyttjade dem bara. Riktig gris.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 12:37   #6447
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Ja, jag tycker att restriktionerna som är kvar kan lyftas nu när vaccinationsgraden är så pass bra som den är.
Covid kommer aldrig försvinna, men den kommer inte döda drivor igen heller.

Sedan kan man gott ge 65+ en tredje dos i höst för att säkra upp de sårbara
Är inte den rådande konsensusen att mutationerna är väldigt oförutsägbara? Och mutationer sker snabbare om fler har viruset.

Så istället för att låta de nuvarande versionerna fluera fritt bland befolkningen vill man hellre svälta ut den rejält så att eventuella mutationer inte får så stor grogrund. Och kanske kan behandlas som enskilda kluster.

Så tolkar jag andra nationers val åtminstone. Men jag är absolut ingen expert.

Sveriges val verkar dock vara lite annorlunda. Och såvitt jag vet har vi fortfarande ingen möjlighet att behandla kluster meddellst smittspårning och isolering. Precis det som vi misslyckades med i början av smittan.

Såg för övrigt Tegnell häromdagen fortfarande säga att barn inte kan bli sjuka av princip och att de inte kan smitta andra. Den mannen sitter på så höga hästar att han riskerar höjdsjuka. Men han fejkar ödmjukhet rätt bra, det får jag ge honom.

Orelaterat tror jag att distansundervisningen i skolan kommer att leda till att digitala gymnasium kommer att poppa upp. Förmodligen med ursäkten att det funkade så bra nu under pandemin. Så dom som inte klarar av gymnasiet av olika orsaker kommer att få betyg ändå genom dessa och dessa friskolor kommer sno åt sig ytterligare några tiotals miljarder av skattepengar.

Ansvarig politiker av vilket parti som är vid makten kommer att förklara detta som en framgång och att bildningen i Sverige ökat med 5-10%. Nästa PISA kommer med lite andra slutsatser men efter att vi friserar siffrorna lite igen så ser det helt ok ut. Åtminstone kan man inte säga att det blivit sämre.

Och då kan man alltid säga att valfriheten ökat utan att det påverkat betygen negativt. Vilket ju är en framgång i sig.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 12:41   #6448
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
I en annan del av Värmland bjuder man in till tantrasexfestival. What could possibly go wrong?

Senast redigerad av Ladugårdsdörr den 2021-08-06 klockan 12:42.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 12:48   #6449
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Här var det ingen tvekan vem som utnyttjade vem.
Han 55 tjejerna 18-20, han hade ingen avsikt att ha nått seriöst utan utnyttjade dem bara. Riktig gris.
Det är svinigt, absolut!
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-06, 13:13   #6450
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
I en annan del av Värmland bjuder man in till tantrasexfestival. What could possibly go wrong?
AHHMEN folk följde juh inte rekommendationerna om att hålla asvstånd....


"Riktlinjerna var framför allt riktade mycket på den enskilda individens ansvar för att hålla avstånd och vårt ansvar är att informera", säger Ida Freyschuss på Ängsbacka Kursgård."
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)