Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-10-27, 17:49   #29191
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av arthax Visa inlägg
Du menar långa mark? Vissa tycks bli hjälpta av det, andra inte. Testa och se!

Varför filmar du vikterna?
Han vill bevisa att det är 228 kg, vilket kan tyckas vara en smula överambitiöst
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 18:09   #29192
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Han vill bevisa att det är 228 kg, vilket kan tyckas vara en smula överambitiöst
Med tanke på dagens internetkrigare är jag inte förvånad.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 21:22   #29193
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
140x8

__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 22:55   #29194
Plaad
Registered User
 
Plaads avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 583
170böj
120stöt
130 & 140 vändning

__________________
Obestridd världsmästare i alkohol

A journey to the world of gains.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191267
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
fokuserar själv enbart på snabbhet vid samlag.. men kör på det i träningen du!
Plaad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 23:39   #29195
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av Wipflash Visa inlägg
diskbråck in progress, synd att talang slösas för viktkåthet
Han sysslar med klassisk styrkelyft på elitnivå, det kräver att man är viktkåt och använder sig av den teknik man kan lyfta absolut mest vikt med inom ramarna för regelverket. Kan man lyfta tex. 330 kg med en viss godkänd men mer riskfylld teknik och är tvungen att plocka bort tex. 20kg för att få till en säkrare teknik så väljer man det första. Varje kilo på stången räknas.

Helt annat tänk än för en byggare, motionär eller ens styrkelyftare på lägre nivå.

Sysslar man med elitidrott så måste man våga ta större risker.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 00:53   #29196
alphahanen2
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Ort: en
Inlägg: 1 268
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Han sysslar med klassisk styrkelyft på elitnivå, det kräver att man är viktkåt och använder sig av den teknik man kan lyfta absolut mest vikt med inom ramarna för regelverket. Kan man lyfta tex. 330 kg med en viss godkänd men mer riskfylld teknik och är tvungen att plocka bort tex. 20kg för att få till en säkrare teknik så väljer man det första. Varje kilo på stången räknas.

Helt annat tänk än för en byggare, motionär eller ens styrkelyftare på lägre nivå.

Sysslar man med elitidrott så måste man våga ta större risker.
Lät det där bra tycker du? Känner att jag heller inte vill ge mig in i diskussionen då jag inte kan ett skit om detta. Men tycker du det är värt att man hela tiden riskerar att skada sig för att jaga vikter under ett vanligt pass? Förstår om man tummar på formen nån enstaka gång eller på tävlingar. Sen säger jag inte att hans form är skadlig. Det är mer ditt tankesätt jag blev lite nyfiken på.
alphahanen2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 02:40   #29197
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Han sysslar med klassisk styrkelyft på elitnivå, det kräver att man är viktkåt och använder sig av den teknik man kan lyfta absolut mest vikt med inom ramarna för regelverket. Kan man lyfta tex. 330 kg med en viss godkänd men mer riskfylld teknik och är tvungen att plocka bort tex. 20kg för att få till en säkrare teknik så väljer man det första. Varje kilo på stången räknas.

Helt annat tänk än för en byggare, motionär eller ens styrkelyftare på lägre nivå.

Sysslar man med elitidrott så måste man våga ta större risker.
Tittar man dock på dom som är allra bäst/lyfter tyngst i världen har dom väldigt ofta nästan perfekt teknik också. Så är inte då frågan om man snarare blir begränsad i längden genom att "fuska" med tekniken för att få några kilo extra innan man kanske ens nått sin maximala potential?
mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 03:14   #29198
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Tittar man dock på dom som är allra bäst/lyfter tyngst i världen har dom väldigt ofta nästan perfekt teknik också. Så är inte då frågan om man snarare blir begränsad i längden genom att "fuska" med tekniken för att få några kilo extra innan man kanske ens nått sin maximala potential?
Video på dessa mastodonter, tack. Tyngdlyftare räknas då inte in i detta. Lita också på att vi kan hitta fel hos alla.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 03:22   #29199
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Video på dessa mastodonter, tack. Tyngdlyftare räknas då inte in i detta. Lita också på att vi kan hitta fel hos alla.
För att inte kludda ner tråden mer än jag kanske redan gjort med massa videos. Men du kan ju youtuba

Andrey Malanichev / Eric Lilliebridge / Carl Yngvar Christensen / Ray Williams
mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 07:14   #29200
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
jag skulle vilja veta vad som skulle vara skadligt eftersom jag inte tappar ryggen?

att använda baksida lår, röv och korsryggen är väl inte skadligt i sig?
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 07:38   #29201
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
jag skulle vilja veta vad som skulle vara skadligt eftersom jag inte tappar ryggen?

att använda baksida lår, röv och korsryggen är väl inte skadligt i sig?
Vad de flesta anmärker på är nog inte just att du tappar ryggen, vilket du inte gör! Den rundas inte någonstans vad jag kan se.

Vad folk (även jag) gnäller över är väl att du är så framåtlutad, dvs att belastningen läggs till större del på korsryggen. Det kan väl i sig öka skaderisken, men som sagt du håller ju ryggen rak!

Alla här på brädan är ju indoktrinerade med att man ska hålla ryggen rak, och då har alla kopplat det som att ryggen ska vara lodrät, inte hur ryggens kurvatur ser ut.

Tror jag i alla fall
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 09:06   #29202
gunhamn
Maud Olofsson FTW!
 
gunhamns avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: kalmar ak
Inlägg: 2 252
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
jag skulle vilja veta vad som skulle vara skadligt eftersom jag inte tappar ryggen?

att använda baksida lår, röv och korsryggen är väl inte skadligt i sig?
Det sätter mer stress på ryggen när du har en sån lång hävarm på ryggen ÄN om du skulle ha en mer upprätt stil där vikten belastar kotpelaren mer rakt uppifrån.

Men med detta sagt så betyder det inte såklart att du gör fel utan man ska lyfta på det sättet där man lyfter mest MEN man ska ha med i beräkningarna att ländryggen tar mer stryk av denna böjstil och att man då får anpassa träningsvolymen efter det då det i praktiken som du själv säger blir som att köra marklyft.
__________________
Min väg mot 400 i marklyft och 1000 i totalen
Dagens stats: 370,5 & 950
Blogg hos body
Journal
Instagram: ErikGunhamn

Senast redigerad av gunhamn den 2014-10-28 klockan 09:07.
gunhamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 09:26   #29203
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Han vill bevisa att det är 228 kg, vilket kan tyckas vara en smula överambitiöst
Jag brukar filma vikterna när jag slagit nått pb. Mest för egen del! Jämfört med vad folk lyfter här så är det lightweight och kan kännas pointless att filma vikterna..
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 10:39   #29204
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av alphahanen2 Visa inlägg
Lät det där bra tycker du? Känner att jag heller inte vill ge mig in i diskussionen då jag inte kan ett skit om detta. Men tycker du det är värt att man hela tiden riskerar att skada sig för att jaga vikter under ett vanligt pass? Förstår om man tummar på formen nån enstaka gång eller på tävlingar. Sen säger jag inte att hans form är skadlig. Det är mer ditt tankesätt jag blev lite nyfiken på.
Det handlar inte om att jaga vikter under vartenda pass, det handlar om att träna med den tekniken man tävlar med. Det är inte direkt fördelaktigt att använda sig av en separat teknik när man tränar och en annan separat teknik när man tävlar. Han "tummar" inte på tekniken, då det är hans teknik.

Jag vet inte heller om tekniken är skadlig.

Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Tittar man dock på dom som är allra bäst/lyfter tyngst i världen har dom väldigt ofta nästan perfekt teknik också. Så är inte då frågan om man snarare blir begränsad i längden genom att "fuska" med tekniken för att få några kilo extra innan man kanske ens nått sin maximala potential?
Mapa är en av dem som är allra bäst/lyfter tyngst i världen i det momentet, och använder sig av en perfekt teknik för honom. De flesta andra människor skulle vara tvungna att plocka av en jäkla massa vikt för att kunna lyfta med den tekniken, men han kan istället lägga på, alltså är det en perfekt teknik. För honom.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-28, 12:44   #29205
alphahanen2
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Ort: en
Inlägg: 1 268
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Det handlar inte om att jaga vikter under vartenda pass, det handlar om att träna med den tekniken man tävlar med. Det är inte direkt fördelaktigt att använda sig av en separat teknik när man tränar och en annan separat teknik när man tävlar. Han "tummar" inte på tekniken, då det är hans teknik.

Jag vet inte heller om tekniken är skadlig.
Ok tack för svar! Antar att det inte finns något rätt o fel.
alphahanen2 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)