Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-10-10, 17:52   #21796
oracas
Ryck och stön!
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 407
Citat:
Ursprungligen postat av cirkelrak Visa inlägg
Tack, frivändningar förstår jag ännu mindre av



Ja det blev genast bättre än när jag försökt förut



Tips tar jag gärna emot!
Med andra ord ska jag sitta bak mer med rumpan så att smalbenen blir mer uppräta och ryggen blir mer fälld? Därmed startar jag inte heller från samma djup?

Startläget varier, själv har jag min röv ganska högt i startläget . Det är lite sak samma, det är hur du drar stången upp till knäna som är det viktiga.

Men hade jag varit du hade jag startat med rumpan högre, och hängt över stången så axlarna är framför stången. Sen när du startar pressar du knäna rakt bakåt och låter axlarna fortfarande ligga framför stången.

När stången paserat knäna så reser du ryggen och sträcker på benen samtidigt och fokuserar på att dra stången nära kroppen och rakt uppåt.
oracas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 19:32   #21797
Zibbe
Dr. Deadlift
 
Zibbes avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Lund
Inlägg: 1 729


Ett urval ifrån dagens rygg- & triceps-pass!
__________________
Lundaläkarstudent mot athletic fitness på Decembercupen 2012!

Team Prospects by BMR Sports Nutrition

Min nystartade blogg på vägen emot AF-debuten!
Zibbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 19:48   #21798
MaQue
Registered User
 
MaQues avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 1 412
Citat:
Ursprungligen postat av Gnutten Visa inlägg
Lite Klipp från idag! Första passet för mig på 4 veckor.
Du är helt klart stark, men det finns som du säger lite teknik att slipa på.

I stocken har du lite bekymmer med vändningen. Jag hade, efter att ha lyft upp stocken i knät, spänt ut magen och dragit den mot hyllan som blir ganska precis vid solar plexus. Lite sunkig förklaring, men förhoppningsvis fattar du

Sen gillar du att lyfta med raka ben i både stenarna och i däcken. Det funkar väl om man bara kör sten eller däck, men hade det varit ett medley på tid hade du nog inte orkat då det är en fruktansvärt oekonomisk stil.

Stenarna har jag inget bra tips, men i däcken kan du försöka ha benen lite längre bak och istället för att först räta på benen försöka att "grodhoppa" upp vikten. Återigen dåligt förklarat, men det finns en bra video på tuben av SmittyDiesel som förklarar ganska precis hur jag menar

Jag blir avundsjuk på er som är flera stycken som tränar strongman tillsammans!
__________________
Strongmanträning / SL-lek
MaQue är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 20:20   #21799
Forqie
Dr pepper? Dr pepper
 
Forqies avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 3 136



PB!
Forqie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 20:46   #21800
Gnutten
Registered User
 
Gnuttens avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsa,la
Inlägg: 255
Citat:
Ursprungligen postat av MaQue Visa inlägg
Du är helt klart stark, men det finns som du säger lite teknik att slipa på.

I stocken har du lite bekymmer med vändningen. Jag hade, efter att ha lyft upp stocken i knät, spänt ut magen och dragit den mot hyllan som blir ganska precis vid solar plexus. Lite sunkig förklaring, men förhoppningsvis fattar du

Sen gillar du att lyfta med raka ben i både stenarna och i däcken. Det funkar väl om man bara kör sten eller däck, men hade det varit ett medley på tid hade du nog inte orkat då det är en fruktansvärt oekonomisk stil.

Stenarna har jag inget bra tips, men i däcken kan du försöka ha benen lite längre bak och istället för att först räta på benen försöka att "grodhoppa" upp vikten. Återigen dåligt förklarat, men det finns en bra video på tuben av SmittyDiesel som förklarar ganska precis hur jag menar

Jag blir avundsjuk på er som är flera stycken som tränar strongman tillsammans!
Stockvändningen på 100 var bara klockren fail, grymt förvånad över att jag orkade pressa den efter jag bicepscurlat upp den.
Tekniken slipas på allt nu för tillfället. 440 däcket är dock för jävla tungt för mig nu att jag ska kunna köra det med bra teknik.

Kom till Uppsala och träna med oss!
Gnutten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 12:14   #21801
Forqie
Dr pepper? Dr pepper
 
Forqies avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 3 136
tävlingsdebuten!



Forqie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 12:22   #21802
dennis89
Registered User
 
dennis89s avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 233
Citat:
Ursprungligen postat av Forqie Visa inlägg
tävlingsdebuten!



Det var nice, hur länge har du tränat och hur gick det för övrigt i tävlingen?
dennis89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 12:39   #21803
Forqie
Dr pepper? Dr pepper
 
Forqies avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 3 136
Citat:
Ursprungligen postat av dennis89 Visa inlägg
Det var nice, hur länge har du tränat och hur gick det för övrigt i tävlingen?
typ 2 år varav ett år var bara slötränande och svullande, var bara bänk
Forqie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 13:31   #21804
cirkelrak
Registered User
 
cirkelraks avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 804
Citat:
Ursprungligen postat av tobake75 Visa inlägg
Jag hittar några grejer. Nu ser det ut som att du får dra stången runt knäna i första draget. Du skulle kunna ha mer vinkel i ryggen och på så sätt få bak underbenen lite. När sedan draget börjar, tänk på att trycka knäna bakåt.


Kolla här:

Citat:
Ursprungligen postat av oracas Visa inlägg
Startläget varier, själv har jag min röv ganska högt i startläget . Det är lite sak samma, det är hur du drar stången upp till knäna som är det viktiga.

Men hade jag varit du hade jag startat med rumpan högre, och hängt över stången så axlarna är framför stången. Sen när du startar pressar du knäna rakt bakåt och låter axlarna fortfarande ligga framför stången.

När stången paserat knäna så reser du ryggen och sträcker på benen samtidigt och fokuserar på att dra stången nära kroppen och rakt uppåt.
Tack för kritiken! Jag försökte mig på några ryck igår igen med era tips och filmade ett av seten men jag såg att jag fortfarande drog stången runt knäna. Det är svårt det här men hade det varit lätt så hade det inte varit kul. Ska ta ett pass på lördag med bara ryck och filma mycket. Återkommer med film i helgen

En fundering jag har nu är hur långt ut från benen jag ska ha stången i starten. Ska den vara i kontakt med smalbenet? I det där klippet ovan verkar han ha den strax framför skon. Jag tänker mig att om man har den en bit från benen så kanske man kan undvika att dra runt knäna?
cirkelrak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 13:43   #21805
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av cirkelrak Visa inlägg
Tack för kritiken! Jag försökte mig på några ryck igår igen med era tips och filmade ett av seten men jag såg att jag fortfarande drog stången runt knäna. Det är svårt det här men hade det varit lätt så hade det inte varit kul. Ska ta ett pass på lördag med bara ryck och filma mycket. Återkommer med film i helgen

En fundering jag har nu är hur långt ut från benen jag ska ha stången i starten. Ska den vara i kontakt med smalbenet? I det där klippet ovan verkar han ha den strax framför skon. Jag tänker mig att om man har den en bit från benen så kanske man kan undvika att dra runt knäna?
Stången kan nog vara någonstans mitt på foten.

För att undvika att dra stången runt knäna måste du hålla ryggvinkeln medan du använder benen för att lyfta stången första biten. Du lyfter alltså endast med benen i starten. De som brukar slå i knäna reser ryggen för tidigt.
som du ser i denna video reser han inte ryggen innan stången är ovanför knäna
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 14:31   #21806
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Jag vill inte låta som en erotikdödare, men tråden och avdelningen är för bilder och filmer på medlemmar.

Instruktioner, filmer på ickemedlemmar, snack runt utförande etc hör hemma i andra avdelningar.

Spamma inte tråden med offtopic please !!!
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 17:14   #21807
oracas
Ryck och stön!
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 407
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Jag vill inte låta som en erotikdödare, men tråden och avdelningen är för bilder och filmer på medlemmar.

Instruktioner, filmer på ickemedlemmar, snack runt utförande etc hör hemma i andra avdelningar.

Spamma inte tråden med offtopic please !!!
Är det inte en tråd för att lägga upp filmer så man kan få tips och instruktioner?
oracas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 17:28   #21808
christian9
Registered User
 
christian9s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Jag vill inte låta som en erotikdödare, men tråden och avdelningen är för bilder och filmer på medlemmar.

Instruktioner, filmer på ickemedlemmar, snack runt utförande etc hör hemma i andra avdelningar.

Spamma inte tråden med offtopic please !!!
Många lägger ju upp filmer just för att man vill ha kritik, tips, instruktionshjälp mm, och då är det väl naturligt att man ger sån feedback i samma tråd som filmen postas?

Jag förstår helt enkelt inte hur snack runt utförande mm kan klassas som OT i en sån tråd så länge det är direkt relaterat till en postad film. Jag tycker verkligen ni ska tänka över det där, för det är ju precis möjligheten att få sån här feedback som gör tråden så värdefull.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten Visa inlägg
Jag tycker man e stark om man har överarm som sin flickväns midja. Då har man hyffsat ratio oxå, tight tjej och bra biceps.
christian9 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 17:40   #21809
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av christian9 Visa inlägg
många lägger ju upp filmer just för att man vill ha kritik, tips, instruktionshjälp mm, och då är det väl naturligt att man ger sån feedback i samma tråd som filmen postas?

Jag förstår helt enkelt inte hur snack runt utförande mm kan klassas som ot i en sån tråd så länge det är direkt relaterat till en postad film. Jag tycker verkligen ni ska tänka över det där, för det är ju precis möjligheten att få sån här feedback som gör tråden så värdefull.
+1
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 18:45   #21810
McLR
Banned User
 
McLRs avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 998
McLR är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)