Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-17, 13:58   #76
jontet
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ser väl bra ut, även om det är väldigt lite energi du får i dig. Det där täcker väl knappt proteinbehovet om du tränar?
glömde säga att jag försöker gå ner i vikt också! bästa är väl kanske att köra på och om jag tappar vikt snabbare än typ ett halvt kilo i veckan får jag försöka äta mer
jontet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-17, 14:02   #77
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Jag hade tagit bort mjölken och bytt ut det mot något annat för samma mängd energi.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-17, 15:00   #78
jontet
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag hade tagit bort mjölken och bytt ut det mot något annat för samma mängd energi.
All mjölk bort? I vilket syfte? Om det är att dra ner på kolhydraterna kanske det funkar att dricka mindre mjölk och hälla i lite vispgrädde också?
Typ 1 dl mjölk+1 dl vatten+~0.3dl vispgrädde? Sillbitarna innehåller ju också en del socker då det är senapssill/löksill som ju ligger i socker/ättika lag. Dock inte så förtjust i den sillen som inte innehåller sockerlag men det går ju byta mot nåt helt annat istället
jontet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-17, 15:11   #79
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av jontet Visa inlägg
All mjölk bort? I vilket syfte?
Jag föredrar att äta min energi snarare än att dricka den. Mättar bättre.

Sockersill hade jag inte heller valt för diet, finns andra firrar. Makrill i tomatsås, t.ex.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-17, 15:35   #80
jontet
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag föredrar att äta min energi snarare än att dricka den. Mättar bättre.

Sockersill hade jag inte heller valt för diet, finns andra firrar. Makrill i tomatsås, t.ex.
skall prova, tack för tipsen
jontet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 16:02   #81
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
Började träna för snart ett år sedan.. tog bort de snabba kolhydraterna till att börja med, gick ganska fort ner i vikt. från 110-90kr på 12 veckor. Sedan saktade ja ner medvetet för att tror att de gick lite för fort och ökade på mat och fuskade lite men åt fortfarande alltid riktig mat.

Prestationsmesigt känner ja och vet att ja förbättrat mig fruktansvärt, jag var verkligen på 0 rent konditionsmossigt, sprang allt va ja kunde i november förra året 5km på 35minuter och var död efteråt. Förra veckan sprang ja samma slinga på 24:58.

I somras blev de lite festivalliv och kosten glömde inte bort utan ja åt och drack lite som ja kanske inte borde men efter festival var slut så la ja in träning i "hardcore" mode, så har tränar och ätit strikt sedan början på juli.
Blir 3-4 konditionspass och 3 gympass i veckan på väldigt lite kolhydrater per dag (<20-40) och tycker de funkar riktigt bra.
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 17:02   #82
paatrik
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 768
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag föredrar att äta min energi snarare än att dricka den. Mättar bättre.

Sockersill hade jag inte heller valt för diet, finns andra firrar. Makrill i tomatsås, t.ex.
Den sillen brukar ha 17g/100g, men om man häller av lagen kan inte mycket återstå.
paatrik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 20:19   #83
Malone
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 114
Jag känner mig väldigt lätt trött efter en måltid och äter nästan alltid pasta och liknande.

Har läst om folk som äter efter massa bokstavskombinationer och som känner sig så himla pigga och mår bättre. Men är detta verkligen på grund av maten eller för att personerna känner sig hälsosamma och får för sig att maten är så mycket nyttigare och bättre?

Te.x idag om att personen kände sig så mycket lättare för att magen slapp bryta ned så tunga grejer som kött.

Helt enkelt är det mer psykologiskt än något annat? Finns det någon benämning på matdiet utan kött förutom vegitarianism? Någon annan "diet" som rekommenderas utöver LCHF?

Känns svårt att börja laga det man vill när man bor hemma dock.

Senast redigerad av Malone den 2012-01-25 klockan 20:20.
Malone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 21:57   #84
SNOTCROW
Registered User
 
SNOTCROWs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Lund
Inlägg: 571
Jag identifiera mig med denna tråden!

Jag äter LCHF, ca 20 gram kolhydrater per dag, vilket blir 3-4%E. Styrketränar ca tre gånger i veckan.

Har testat att fasta ett par gånger, och har satt PB:n båda gångerna. Efter ett hårt träningspass lägger jag till lite kolhydrater som "raketbränsle", vet dock inte om det är nödvändigt.

Och varför LCHF? Mår sjukt mycket bättre! Humör, mage, immunförsvar, psykiskt, sömn, träning funkar bra, hanterar hunger bättre... Är övertygad om evolutionsaspekten (våra kroppar har inte hunnit anpassas till exempelvis spannmål) och beroendeaspekten (ständigt intag av processade kolhydrater ger sockerberoende).
Har de fysiska värdena på pränt: blodfett, blodsocker, blodtryck, hb, allt är prima.

Äter två eller tre gånger per dag, beroende på hur jag jobbar. Äter jag frukost hemma blir det ägg och bacon och nån grönsak och nån majo-klick. Mat jag lagar är: laxgryta med massor av grönsaker, kålpudding, köttfärssås, tacopaj, osv...

Jag är normalviktig, med några extra kilon. Hoppas väl gå ner lite i fettvikt, en jag kanske inte är "menad" att vara smal på riktigt, eller så är jag för liberal med kosten. Väger 67 nu och har en förhoppning att väga 62.
__________________

SNOTCROW är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)