Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-09, 19:32   #1231
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Vridrodd med band: https://www.instagram.com/p/BmRKVpch...d=8gs0ma23wa43
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 21:51   #1232
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Idag körde jag med lite nybyggd utrustning. Asnice fyrkantshandtag!
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 12:47   #1233
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Bröt idag med Jimmie, Anderberg (micke från svanskog), Philip, Dennis, Oscar, så vi vart ett bra gäng många utav dem har ju bara kört 1-2 gånger men de börjar lära sig såpass så man snart kan bryta fritt mot dem! Försökte köra lite övningar på sidan av men är rejält skrot nu. Kommer få vila helt i några dagar vilket suger röv

Har provat och känna på lite grippers, i vintras när jag körde nästan bara chins blev jag skitsvag (jämfört med hur jag vanligtvis är helt otränad) och var inte ens nära att stänga 1.5. Har alltså aldrig tränat grippers, men vid nåt tillfälle var jag typ 3 mm från att stänga 2.5. Nu av nån anledning är jag hyfsat nära att stänga trean no-set, vilket är lite ballt kommer en bit förbi parallell, även om det tar typ 30 sek
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 17:13   #1234
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Har ju provat en massa övningar nu, grejen är att det är fan lite trixigt: vissa övningar som är extremt relevanta för bordet är liksom för lika, så om man är sliten från att bryta så kan man inte köra dom, och är man inte det kan man lika gärna bryta. Sen har man övningar på andra sidan spektrumet som kanske tränar rätt muskler men i helt fel lägen och på sätt som gör att man får feltränad motorik inför bordet. Nu äntligen är jag nöjd, har hittat 9 övningar som tillsammans täcker allt som är relevant, och utförs på sådana sätt att man autokorrigerar banorna att det blir perfekt inför bordet. Har hittat två stora svagheter som jag har, som behövs täppas till, men i och med att jag hittat bra övningar för dem ska det allt gå fort

Och det får det ju göra, ska tävla om två veckor hehe. Men då kommer jag inte krångla, utan det som sitter då det sitter, så kommer jag bara fokusera på att ta i och vinna. Om det då faller ut som den mest noobiga sidbrytstilen så är det så
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 16:05   #1235
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Dagens

Rodd med nya handtaget: 60kg*15 (FK2HRodd)
Dynamisk rise med band i rodden: 7.5kg*12 på varje hand
Sidotryck fyrkantshandtag med stopp i mitten åt båda hållen: 12.5kg*10 per arm. Fan tungt

Video på rodden: https://www.instagram.com/p/BmYIqCPh...d=m2q6ilb039ty

Svinbra handtag, både för om man vill träffa muskler perfekt eller bygga upp extrem styrka på olika vis. Här försöker jag dels mosa ihop handtagen och även vrida in dem, för armbrytningens skull då, blir både drag, fingrar, cup och sidotryck
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 13:51   #1236
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Dagens:

Fick för mig jag skulle prova att bänka, 100 reps på kroppsvikten på tid, men det var inte kul hehe. Har kunnat gjort 40 st utan stopp, utan värst mycket brygga, har ju inte bänkat alls det senaste året i stort sett men är ändå OK stark liksom. Tänkte jag gör 16, 18, 20, 22, 24, starta varje minut, så att det alltså tar 5 min + hur lång tid nu det sista settet tar, men efter att ha gjort 16 i första, reviderat till att köra det på 6 set och därmed göra 17 reps i andra, så var jag totalt stum i tredje settet och avbröt efter några reps. Så 72.5*16, vila 40 sek, *18, vila 35 sek, *6. Värsta är att det inte ens kändes i musklerna, så är väl fortfarande och lär väl föralltid vara typ, härdad muskulärt inför bänk, lol.

Sen körde jag lite triceps, provade en ny tricepsövning men körde inte något jättejobbigt set.

Därefter fatbarcurl, brett grepp, och så du som läsare inte tror jag är dum i huvudet, det här utförandet är avsiktligt. Vill ha så mycket vikt som möjligt, släppa ner och se till att armbågarna inte rätar ut sig mer än 90 grader och att stången inte nuddar kroppen. Sen inte sätta sig under stången. 62.5*12, vilket är ett bra pers då jag gjorde 60*10 för typ 2 veckor sen eller nåt? Har inte kunnat köra den här övningen så mycket pga kraftig slitage från armbrytningen.

Video: https://www.instagram.com/p/BmasWikh..._web_copy_link
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 19:35   #1237
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Öh! Varför kör du bara halva reps? Du kommer aldrig få stora biceps när du fuskar sådär!
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 20:23   #1238
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Öh! Varför kör du bara halva reps? Du kommer aldrig få stora biceps när du fuskar sådär!
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 09:30   #1239
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Har ju kört rätt så länge med väldigt låg volym och hög intensitet i setten. Träningssättet kallar jag för REW, Record Every Workout. Coachar vissa så också. Ska ha som utmaning framöver att köra ett pass varje dag och slå pers i en relevant övning. Dessa övningar har jag att jobba med, även om jag kan slänga in några extra övningar men i en av dessa MÅSTE jag slå pers på ett eller annat sätt. Förutom veckan innan tävling, då blir det mest formförberedande.

Kommer copypastea den här listan med pers så uppdaterar jag den varje pass, så blir det typ som på min tavla! Ballt.

Gripper No-set: T*10, 1.5*1, 2*1, 3 till parallell. Inte kört så mycket än.
Rodd fyrkantshandtag: 60*15
Swingcurl fatbar: 55*15, 62.5*12, 70*2
Hammercurl fatbar: 30*3
Armswing: reset på pers här. All time high är 28kg (per hand) * 48. Kommer köra på 35 kg per hand från pass 1, och kommer inte sätta ett alltför svårslaget pers
Vridrodd: 5 reps till öööh, typ 15 cm under midjehöjd.
Sidotryck fyrkantshandtag: 12.5kg*10, stopp i mitten
Pronation med band: 16kg*17
Rise med band: 7.5kg*12
Bak och sidotryck med gummiband. Här har jag inte mätt direkt men ska vara i startläget på bordet, och ha någon att greppa upp med för säkerhets skull så att det blir rätt, och sen ha så mycket band som möjligt en viss distans, som blir när man ställer ena bordets hörn mot stolpen man fäster bandet i, i huvudhöjd.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 18:15   #1240
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Dagens:

Pronation med band i rodden: upp till 22.5*7 på varje arm, sen försökte jag köra statiska i startläge, failade på 22.5, sen failade jag på 20... Blev 15kg 30 sek Nånting är ju snett här...

Därefter rise/post statiska, med band i rodden, 10 kg 15 sek på varje arm.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 18:20   #1241
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Här vi gå: https://www.instagram.com/p/Bmd5tvjB...rikardsvanskog
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 19:01   #1242
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
PB varje dag? jösses du är synnerligen ambitiös eller så har du en bunt med riktigt "mjuka" PBn du kan höja varje gång utan att behöva oroa dig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 20:32   #1243
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
PB varje dag? jösses du är synnerligen ambitiös eller så har du en bunt med riktigt "mjuka" PBn du kan höja varje gång utan att behöva oroa dig
Båda, men framförallt det senare är inte så svårt, men försöker ju göra så bra PB som möjligt
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 18:03   #1244
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Blev en ny övning idag, den slet så brutalt att jag fick träna ben efter

https://www.instagram.com/p/BmgdFB2B...=1ionygb75m48k

50lbs boll, 2 plattor på varje sida, 20 sek statiskt
15lbsboll, 2 plattor på varje sida, 10 reps ner till midjan
Enbensböj, en tvåa på varje ben

Ville köra lite Movement också men Isak blev otålig. Får bli lite imorn
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 17:49   #1245
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Dagens: rodd med det bra handtaget, 70*15, följt av POWERBALL ett gäng set. Körde i 5 min där jag bytte mellan händerna, sen kanske 5 enstaka set på varje hand. Säger inte så mycket för det går att snurra den så det blir jävligt besvärligt eller på sätt så man kan sitta skitlänge. https://www.instagram.com/p/BmjAZH7B...d=77jpandzo473
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)