Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-13, 09:05   #16
Popeye
Registered User
 
Popeyes avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 314
Boffen> Nu kommer jag in lite sent i diskussionen men jag måste kommentera dina hjärndöda kommentarer.
Anorexi, Bullemi, Megarexi m.fl. kan jag inte så mycket om men att dra in depression som någon form av påhittat tillstånd...
Läs på lite innan du gör såna idiotiska inlägg.
Depression är en direkt effekt av för låga värden av Seratonin och/eller Noradrenalin. Det finns fler mekanismer också, typ testo...
Hur som hälst är dessa högst kvantifierbara.
Pucko
Popeye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 09:11   #17
Herkulez
Banned
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: *** region norr
Inlägg: 14 295
Citat:
Originally posted by boFFen
Jag tycker också synd om dem.
MEN dem verkar ha en dödsönskan så låt dem göra det..
nu tappade jag all respekt för dig............fyfan så idiotiskt sagt
Herkulez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 09:15   #18
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Citat:
Originally posted by boFFen

Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.
Du väljer att inte tro på det? Smart.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 09:43   #19
alyosha
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Helsingborg
Inlägg: 144
OK, jag är väldigt ledsen för att jag påpekar det här.. Men jag står inte ut längre .. Snälla, om ni inte kan använda de/dem, skriv "dom"

/ en vars ögon svider
__________________
It's only the shallow who do not judge by appearances.
There's no place like 127.0.0.1!
alyosha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 09:53   #20
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Originally posted by boFFen

Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.
Fan det här var nog det mest mungo-cp:iga skitinlägget jag läst på det här forumet och jag har varit här över två år. Grattis!

Hoppas du får känna på en depression nån gång.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 09:54   #21
flikkan_helgonet
Registered User
 
flikkan_helgonets avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 245
Citat:
Originally posted by boFFen
alltså damn.. om jag säger så här istället då:
Är dem under 18år - hjälp dem
Är dem över - låt dem

Och sen allt det andra jag skrev formulerar jag om till:
Eftersom jag själv aldrig har råkat ut för fetma, anorexi, depression osv har jag svårt att tänka mig att jag inte kan hantera det om jag skulle råka ut för det.

Kunde ha sagt det bättre.
Nu kanske jag slipper att hängas...

Måste fråga. De tjejer som ser bilden som ideal, tror du de kan ha en snedvriden syn på världen, som de inte kan hjälpa?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg anorexia.jpg (5.6 KB, 276 visningar)
__________________
lat knubbsäl

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94365 ----> träningsjournal om mig och min gravida mage!!!
flikkan_helgonet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 09:54   #22
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Originally posted by Lyricist
Är du seriös? Jag gissar på att brist på kunskap och dagens kvinnokropps"ideal" gör att de "bantar" i unga tonåren. Så det är nog inget någon väljer själv.
Man kan nog inte skylla det på dagens "kroppsideal" heller. Det är nog betydligt djupare rotat än så.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 10:09   #23
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Originally posted by boFFen
Then so be it.
Dem flesta håller nog med dig.
Bryr jag mig om det? Svar nej.
Alla får tro och tycka vad de vill.
Kan inte påstå att jag anser mig ha förnekat dig vare sig rätten att ha vilken åsikt du vill eller rätten att uttrycka den. Det betyder ju inte nödvändigtvis att jag måste hålla med dig - eller att denna rätt skulle vara förbehållen bara individer med VISSA åsikter (och alltså inte t.ex. även mig ...). Eller för den delen att jag tycker att man skall börja kasta förolämpningar omkring sig hur som helst (ens egen åsikt blir ju inte mer "rätt" bara för att man kastar skit på åsiktsmotståndaren våldsammare än alla andra).
Jag undrar f.ö. om vi faktiskt inte har nyckeln här:
Citat:
Eftersom jag själv aldrig har råkat ut för fetma, anorexi, depression osv har jag svårt att tänka mig att jag inte kan hantera det om jag skulle råka ut för det.
Det är ganska vanligt att man tycker det - INNAN ... Jag vet också gänska många tjejer som drabbats av ätstörningar som sagt saker i stil med "Jag skulle aldrig kunna få anorexia, jag har alldeles för dålig karaktär" och liknande, högst lindrigt begåvade saker. Och det såg vi ju sedan hur det förhöll sig med den saken ...
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 10:56   #24
Snorkfröken
Registered User
 
Snorkfrökens avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Åbo, Finland
Inlägg: 1 923
Citat:
Originally posted by boFFen
alltså damn.. om jag säger så här istället då:
Är dem under 18år - hjälp dem
Är dem över - låt dem

Och sen allt det andra jag skrev formulerar jag om till:
Eftersom jag själv aldrig har råkat ut för fetma, anorexi, depression osv har jag svårt att tänka mig att jag inte kan hantera det om jag skulle råka ut för det.

Kunde ha sagt det bättre.
Nu kanske jag slipper att hängas...
För det första. Jag var över 18 när jag gick ner mig i ätstörningsträsket och hade jag inte fått stöd av människor i min närhet för att kämpa, hade jag nog inte suttit här i dag och mått så här toppen. Fattar inte hur du kan tycka att åldern spelar någon roll för om en som är sjuk (eller vad du nu sedan vill kalla det) skall ha rätt till hjälp eller inte. Tycker du likadant vad gäller alkoholister/narkomaner och liknande också? "Ääh, den där 19-åriga knarkaren får skylla sig själv, hade han bara varit ett par år yngre hade han kanske varit värd att rädda men nu får han just sköta sig själv?" Jag hoppas verkligen att du inser hur osakligt det du skrev är.

Och jo, precis som Tolkia skrev, tror man att man själv inte skall kunna bli t.ex. anorektiker... men så en dag står man plötsligt där och ser ingen väg ut. Precis som det är svårt att sluta knarka, dricka eller röka (samma analogier igen ) är det otroligt svårt att kämpa mot något som sitter i huvudet. Hoppas att du innerst inne fattar att det är total bullshit att påstå att psykiska sjukdomar är "ursäkter".

Så, även om du i dag tror att du utan problem skulle kunna ta dig ur t.ex. en depression... Tro mig, det skulle du inte. Och var glad att du inte behövt genomleva något sådant. Jag skulle inte önska ätstörningen på någon annan, inte ens min värsta fiende. Men inte heller skulle jag byta bort allt jag lärde mig om mig själv, vem jag är och vad jag vill, under den långvariga process jag gick igenom för att bli frisk.

/Snorkis

Ps. Oroa dig inte, du lär nog inte bli hängd
__________________
Female under reconstruction
Still 51 % sweetheart and 49 % bitch - don't push it!
Snorkfröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 11:35   #25
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Originally posted by Snorkfröken
"Ääh, den där 19-åriga knarkaren får skylla sig själv, hade han bara varit ett par år yngre hade han kanske varit värd att rädda men nu får han just sköta sig själv?" Jag hoppas verkligen att du inser hur osakligt det du skrev är.
Sen går ju inte alkoholism eller knarkmissbruk att jämföra med anorexia eller depressioner. I de fallen har man ju möjligheten att aldrig pröva droger eller ta sin första sup.

Har svårt att tro att King Grub skulle bli alkoholist eftersom han aldrig druckit alkohol. I såna fall skulle det vara hans egen jävla dumhet om han åkte dit.

Psyksjukdomar kan man inte värja sig mot på något sätt.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 11:43   #26
Snorkfröken
Registered User
 
Snorkfrökens avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Åbo, Finland
Inlägg: 1 923
Citat:
Originally posted by Slartibartfast


Sen går ju inte alkoholism eller knarkmissbruk att jämföra med anorexia eller depressioner. I de fallen har man ju möjligheten att aldrig pröva droger eller ta sin första sup.

Har svårt att tro att King Grub skulle bli alkoholist eftersom han aldrig druckit alkohol. I såna fall skulle det vara hans egen jävla dumhet om han åkte dit.

Psyksjukdomar kan man inte värja sig mot på något sätt.
Nej, det är helt sant. Men som jämförelse för hur enkelspårigt det är att tänka så tyckte jag liknelsen passade in. Psyksjukdomar är mycket värre än beroenden av typen alkoholism, eftersom man verkligen inte har möjlighet att välja, precis som du skriver.

Undra på att ätstörningar och liknande sopas under mattan alltför ofta, då det verkar finnas snedvridna uppfattningar och fördomar om att psykiskt sjuka bara inbillar sig...
__________________
Female under reconstruction
Still 51 % sweetheart and 49 % bitch - don't push it!
Snorkfröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 11:49   #27
Kalleh
Who the fuck......?
 
Kallehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Jönköping/Halmstad
Inlägg: 802
Citat:
Originally posted by ErikWrestlingFreaket
Fy fan vad lite!

Ätit

Frukost: 1 banan.

Middag: 1 banan.

Kvällsmat: 1 banan.
Zakath???
__________________
MVH

/Kalle
______________________

Fuck blood, I wanna see some lungs coughed up!!
______________________
Kalleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 12:37   #28
AngelLove
Registered User
 
AngelLoves avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Skåne
Inlägg: 1 560
Citat:
Originally posted by flikkan_helgonet
Det konstiga är att när man äter = ingenting, på flera dagar, så känner man sig konstigt nog väldigt stark och lätt, det är som att kroppen släpper taget om sina normala fästen och man svävar fram. Kan tänka mig att känslan går att jämföra med att vara hög.
Det är ju det som gör att sjukdomen får "grogrund"..

Men efter ett tag när kroppen inser att den inte kommer få mer föda och bristerna i kosten kommer fram, ja då är beteendet redan så hårt inetsat på den sjuke så de klarar inte själv att bryta mönstret. Blir bara en nedåtgående spiral där den drabbade tror sig må skitbra och vara förbättrad efter sin snedvridna syn på livet men som i normala ögon bara blir sämre och sämre..

Sara Wedlund är väl ett av de mest "kända fallen" i Sverige. Hon gjorde stora förbättringar under en tid i början av karriären, sen när kroppen tar stryk så gick det bara utför och vem kan ärligt säga att de vet huruvida S.W tränar/tävlar aktivt i dagsläget ??

Sen,
Korkat att säga att det bara är inbillning, tror inte du kan ha träffat någon person eller snarare känt någon som drabbats.. Hade du gjort det så hade du haft en helt annan uppfattning !!
AngelLove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 14:08   #29
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Man ska försöka rädda dessa människor till en vis gräns men sedan är tärningen kastad...

Kanske lite korkat formulerat av BoFFen men alla är vi olika. Låt folk ha sina åsikter.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 14:26   #30
Zakath
Ich bin Bananatastic!
 
Zakaths avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 8 334
Citat:
Originally posted by Kalleh


Zakath???
Dubbla eller tredeubbla antalet måltider, och byt ut mot 1kg bananer istället så

Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)