Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-01-22, 22:17   #1
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Ymer MMsports...

Köpte Ymir

Då den skulle vara bra för återhämtning, vad tycker ni om ingredienserna? Lite lågt kanske men kör 30 gram.

Pineapple smakar fruktansvärt äckligt.

Första natten var katastrof, vaknade 4 gånger och jag vaknar aldrig när jag sover.
Andra natten vaknade jag typ 2 gånger och nu så vaknar jag 1 gång eller inget men vaknar faktiskt tidigare än förut.

Vet inte om det har att göra med produkten eller för att jag måste på toa på grund av den extra vätskan jag dricker för att lösa upp 30 gram.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-23, 11:53   #2
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Köpte Ymir

Då den skulle vara bra för återhämtning, vad tycker ni om ingredienserna? Lite lågt kanske men kör 30 gram.

Pineapple smakar fruktansvärt äckligt.

Första natten var katastrof, vaknade 4 gånger och jag vaknar aldrig när jag sover.
Andra natten vaknade jag typ 2 gånger och nu så vaknar jag 1 gång eller inget men vaknar faktiskt tidigare än förut.

Vet inte om det har att göra med produkten eller för att jag måste på toa på grund av den extra vätskan jag dricker för att lösa upp 30 gram.
Håller med båda smakerna är gräsliga och äckliga.
Jag kör med 30 gr kasein i samma sörja och tycker att det ger en bra skjuts på återhämtningen har ökat ca tre kg muskelmassa på några månader. När det gäller sömnen kanske ger det lite bättre kvalitet. Drömmer tydligare och kommer i håg drömmarna rätt bra.

Jag fortsätter fast det smakar gräsligt
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2022-01-23 klockan 11:54.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-25, 14:08   #3
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 388
Inte mycket intressant i den innehållsförteckningen direkt. En salig blandning av ingredienser.

NAC och GABA för sömnen? Sure.

Annars ser det mest ut som en BCAA-produkt med lite krafs som knappast ger grund för 3kg muskelmassa
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-25, 14:29   #4
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Du kanske tog det för sent innan du skulle sova? Kan också vara så att sötningsmedel kan skapa sömnproblem för vissa.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-25, 15:56   #5
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Lol. För 3 kg muskler på några månader skulle jag byta min förstfödde mot en burk Ymir..
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-25, 16:16   #6
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Är rätt så säker på att man behöver 1 timme mindre sömn än vanligt. Från 8 till 7 timmar och känner mig mer utvilad när jag vaknar. Men jag tar 30 gram, den ska tas innan man ska sova.

Smakar fortfarande äckligt typ tvättmedel men smakar bättre med funlight. Produkten borde ha EAA inte BCAA skräp.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-25, 21:27   #7
Paper
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 13
Kollade på innehållsförteckningen och gick genast upp 1 kg. Skämt å sidor, känns som om kosttillskottsindustrin mest försöker komma på alla möjliga spännande och exotiska blandningar nu mer/som vanligt för att locka stackare.
Paper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-26, 08:02   #8
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Skämt innehåll, lågt av det mesta, ca hälften av det man behöver, ännu värre med msm som man bör komma upp i ca4g/dag, inte 0,4g. Det är hmb som sabbar smaken, smakar vidrigt och högst tveksamt om det ger något alls.
25portioner som egentligen blir 12portioner, för 300kr
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-26, 14:58   #9
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Jag hade aldrig köpt den för 300kr, den var på rabatt och kostade runt 190kr sen hade jag 15% extra rabatt.

Haha tyvärr så testar man allt möjligt men måste vara till ett bra pris och lagligt så klart.

Tränat i snart 10-15 år (haft några år uppehåll mellan åren) så har blivit en hel del produkter genom åren.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-26, 20:27   #10
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Just när det gäller kosttillskott är jag lite skeptisk. Allt från testoboosters inte för att jag tillhör målgruppen för dessa) till multivitaminer. Och speciellt udda produkter som exempelvis Ymer och flertalet PWO faller inom. Tidigare var jag väldigt inne på ZMA, men är lite skeptisk idag till vilken form av magnesium och zink de stoppar i gällande biotillgänglighet eftersom man måste ta flera kapslar oftast per servering. ^^

Tips som jag tror iallafall är lite bevisat vetenskapligt innehåller bananer ämnen som underlättar sömn.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-27, 07:04   #11
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Själva produktide´n var ju bra, bara dom hade doserat ingredienserna så man får i sig "rätt" mängder för att det ska ge något.
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-27, 09:52   #12
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Tidigare var jag väldigt inne på ZMA, men är lite skeptisk idag till vilken form av magnesium och zink de stoppar i gällande biotillgänglighet eftersom man måste ta flera kapslar oftast per servering. ^^
.
När det gäller magnesium så är det så att föreningarna är olika stora
200mg magnesium från magnesiumcitrat tar mycket mer plats i kapslarna än vad exempelvis 200mg från magnesiumoxid gör.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-29, 23:20   #13
Owe
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Mönsterås
Inlägg: 276
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Köpte Ymir

Då den skulle vara bra för återhämtning, vad tycker ni om ingredienserna? Lite lågt kanske men kör 30 gram.

Pineapple smakar fruktansvärt äckligt.

Första natten var katastrof, vaknade 4 gånger och jag vaknar aldrig när jag sover.
Andra natten vaknade jag typ 2 gånger och nu så vaknar jag 1 gång eller inget men vaknar faktiskt tidigare än förut.

Vet inte om det har att göra med produkten eller för att jag måste på toa på grund av den extra vätskan jag dricker för att lösa upp 30 gram.
Att du vaknarhar nog med GABA:an att göra.
GABA var ju lagligt tidigare (och har nu blivet igen) och på den tiden var det doser på 3gram som gällde.
Minns första gången jag tog 3 gram så vaknade jag som i panik och hade andnöd.

ymir har ju 1 gram per dos som är betydligt mer än andra som säljer liknade produkter där man 250 mg per dos.

Dock vänjer sig kroppen vid GABA om man ökar mer lite i taget.
Även B6 kan bråka med sömn.
Owe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)