Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-01-23, 19:08   #23131
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
"Sometime I said I would never run asphalt. But. Later I learned to never say never... so if training allows I will try to run something flat." - Kilian Jornet.

Snälla låt det hända Så fruktansvärt intressant att se vad han kan göra på t.ex. en mara. Det citerade är en bit av ett inlägg om hans planer för 2020. Huvudfokus är på Pikes Peak Marathon.
Intressant.

Fast jag är nästan mer intresserad av ifall hans fruga tänker satsa lite mer seriöst nu igen efter barnafödande.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 11:38   #23132
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Fr.o.m. idag blir det ett tröskelpass per vecka. Snor upplägg från Jogg.se som har tioveckorsprogram för sub 40 på milen. Idag är det t.ex. 6+3 km(3 min vila emellan) i tröskelfart. På dessa tröskelpass, är tanken att man inte ska ådra sig syra i benen? Eller är det "okej" att få det en bit in i passet?

EDIT: googlade fram själv. https://www.marathon.se/traning/bant...troskeltraning
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2020-01-24 klockan 11:46.
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 11:59   #23133
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Vet inte om jag tipsat om denna youtubekanalen tidigare.
https://www.youtube.com/channel/UC57...U3aEPZw/videos

Men han har en hel del videos där han dels visar en hel träningsperiod (ett par månader) i sin kalender, och där han beskriver syftet med perioden, och syftet med varje enskilt pass. Dessutom har han videos där han går igenom hur träningen gått efter perioden, där han berättar om hurpass han lyckats hålla sig til planen och vilka resultat han fått.

Han har också videos från diverse olika träningspass där han pratar lite mer ingående om just det passet. Dessutom en hel del om rehab, eftersom han åkt på en del skador och behövt träna runt dessa.

Men just de där "kalender-videorna" tycker jag är väldigt intressanta just för att man kan se hur han lägger upp träningen över längre tidsperioder.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 12:20   #23134
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Fr.o.m. idag blir det ett tröskelpass per vecka. Snor upplägg från Jogg.se som har tioveckorsprogram för sub 40 på milen. Idag är det t.ex. 6+3 km(3 min vila emellan) i tröskelfart. På dessa tröskelpass, är tanken att man inte ska ådra sig syra i benen? Eller är det "okej" att få det en bit in i passet?

EDIT: googlade fram själv. https://www.marathon.se/traning/bant...troskeltraning
Du kommer ju få en del syra i benen. Men tröskeltempo är ju ett tempo som du ska kunna hålla i runt 60min. Så ifall man kör 20-30min (vilket ju är rekomendationen oftast) så har man ju inte "gått på rött" så länge. Kör man i intervallform kan man få plats med ännu mer tid vid det tempot pga vilopauserna som gör att en del av syran delvis spolas ut mellan varven.

Men du ska helt klar dra på dig en del syra under passet. Det är själva poängen med passet. Kruxet är att inte dra på sig för mycket syra (inte springa för fort eller för länge). Då man kör tröskelintervaller har man ju oftast en relativt kort vila 1:5 (c:a en femtedel så lång tid som arbetsintervallerna) just för att man inte ska hinna återhämta sig helt och hållet mellan varje. Man vill helt enkelt att den ackumulerade effekten ska ge träningsstimuli. Detta är ju annorlunda mot tex VO2max-träning där den generella rekomendationen är att man vilar lika lång tid som arbetsintervallen 1:1 (fast om det behövs kan man vila lite mer).

Då jag kört tröskelintervaller (oftast 6-10x1km med 60s vila) har jag brukat sikta på att hålla ett sådant tempo att jag inte har behövt stå och vila framåtböjd med händerna på knäna efter arbetsintervallerna. Oftast har jag behövt stå still och hämta andan 5-10s och sedan har jag kunnat prommenera resten av vilominuten, för att sedan vara i skick för ytterligare en intervall. Oftast har de första 2-3 intervallerna varit jobbigast (förmodligen pga lite bristfällig uppvärmning) och sedan har det känts mycket bättre, och så har de sista kanske också varit rätt jobbiga. Ifall jag inte har kunnat hålla samma tempo på alla arbetsintervallerna för att benen blivit för sega så har jag sänkt tempot till nästa pass.

Ifall du springer 20-30min sammanhängande så håller du troligen lite långsammare tempo än om du skulle köra i intervallform. De som beskriver hur det ska kännas brukar landa i "comfortably hard" eller "comfortably fast". Dvs det ska kännas som att man är tvungen att pressa sig lite för att hålla tempot, men det ska också kännas som att man har en del kvar i tanken. Man ska alltså känna att man hade kunnat springa aningens snabbare och/eller aningens längre.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 13:21   #23135
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Tack! Jag läste artikeln i mitt inlägg och tror att jag lyckades pricka tempot rätt perfekt, det gick åtminstone inte för snabbt. Klarade mig ifrån syra i benen. Slog in 5K@20 min på Jack Daniels VDOT Calculator och tog tröskeltempot därifrån(4:15). Tror någonstans mellan 4:15 och 4:10 är lagom för mig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 15:04   #23136
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack! Jag läste artikeln i mitt inlägg och tror att jag lyckades pricka tempot rätt perfekt, det gick åtminstone inte för snabbt. Klarade mig ifrån syra i benen. Slog in 5K@20 min på Jack Daniels VDOT Calculator och tog tröskeltempot därifrån(4:15). Tror någonstans mellan 4:15 och 4:10 är lagom för mig.
Jag fattade dock inte riktigt hur passet var menat att se ut tror jag. 6k följt av 3k i tröskeltempo? 25min + 13min med en vila som är kortare än en femtedel av första "arbetsintervallen"?

Jag tycker det verkar vara ett rätt mastigt pass, eftersom 25min i tröskeltempo i sig ju brukar sägas räcka för tröskelträning. Kanske inte så mastigt att det låter helt vansinnigt, men iaf som att det är ett pass man kanske bör "arbeta sig upp till" med lite lugnare tröskelpass några veckor innan. Iofs kanske man kan argumentera för att man hinner vila upp sig tillräckligt även på en vila som är kortare än 1:5 eftersom det ändå (i detta fall) ju är 3min, vilket ju i absoluta termer kan sägas vara tillräckligt.

Men tröskelträning är rätt lurigt. Jag har övertränat minst 2-3 gånger eftersom jag råkat köra i lite för högt tempo (och lite för länge). Det är så lätt gjort (iaf för mig) att man får lite feeling och pushar lite extra. Jag tror det kan delvis ocks vara så att adrenalinet maskerar obehagskänslorna från mjölksyran så man inte riktigt känner under passet hur jobbigt det är. Inget av detta är det ju egentligen nån fara med, så länge man är medveten om vilken intensitetsnivå man faktiskt kört sina pass i. Mitt största misstag har varit att jag trott att passet varit mindre slitsamt än det faktiskt var. Så jag har inte kompenserat korrekt med minskad veckovolym och att hålla tillräckligt lågt tempo på diverse andra pass (långpass).

Om det tempo du höll faktiskt är ditt "sanna" tröskeltempo (dvs om 5k/20min stämmer helt med verkligheten) så tror jag inte du klarade dig från syra i benen. Du måste ha dragit på dig en del syra på de första 6 kilometerna, men kanske inte så mycket att du kände av det. Du höll ju ändå 15k-tävlingsfart i totalt nästan 2/3 av 15k.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 15:16   #23137
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag fattade dock inte riktigt hur passet var menat att se ut tror jag. 6k följt av 3k i tröskeltempo? 25min + 13min med en vila som är kortare än en femtedel av första "arbetsintervallen"?

Jag tycker det verkar vara ett rätt mastigt pass, eftersom 25min i tröskeltempo i sig ju brukar sägas räcka för tröskelträning. Kanske inte så mastigt att det låter helt vansinnigt, men iaf som att det är ett pass man kanske bör "arbeta sig upp till" med lite lugnare tröskelpass några veckor innan.

Om det tempo du höll faktiskt är ditt "sanna" tröskeltempo (dvs om 5k/20min stämmer helt med verkligheten) så tror jag inte du klarade dig från syra i benen. Du måste ha dragit på dig en del syra på de första 6 kilometerna, men kanske inte så mycket att du kände av det. Du höll ju ändå 15k-tävlingsfart i totalt nästan 2/3 av 15k.
Japp, så var passet. Med "jag ådrog mig ingen syra" menar jag givetvis inte att jag inte ådrog mig någon syra ö.h.t. utan att det inte kändes av i benen. Det kändes så som jag har tänkt mig att tröskelpass ska kännas: bra fart utan att benen segar ihop. Lagom flåsigt.

Det är sju km på schemat nästa vecka. Då ska jag experimentera lite och testa 4:10-tempo. Baserat på dagens insats så tror jag att mitt tröskeltempo ligger i intervallen 4:15 till 4:10.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 16:12   #23138
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Japp, så var passet. Med "jag ådrog mig ingen syra" menar jag givetvis inte att jag inte ådrog mig någon syra ö.h.t. utan att det inte kändes av i benen. Det kändes så som jag har tänkt mig att tröskelpass ska kännas: bra fart utan att benen segar ihop. Lagom flåsigt.

Det är sju km på schemat nästa vecka. Då ska jag experimentera lite och testa 4:10-tempo. Baserat på dagens insats så tror jag att mitt tröskeltempo ligger i intervallen 4:15 till 4:10.
Ja, om du sprang det passet och det inte kändes som att du skulle spy i slutet av de där första 6km så låter det ju inte som att tempot var för högt. Det som möjligen kan bli ett problem (beroende på en massa olika faktorer) är väl om du höll tempot "för länge". Men ifall det kändes bra i benen under passet, och det kändes hyfsat i kroppen direkt efter passet så borde du rimligen hyfsat på den säkra sidan. Särskilt om du inte har totala cementben i morgon. Sen är det ju som sagt inte nåt stort problem om man håller koll på det. De eventuella problemen får man ju inte förrän efter ett antal veckor av för hård träning.

Det generella rådet för tröskelträning (intervaller) ju typiskt att man inte ska hålla på och öka tempot varje vecka, utan det är bättre att hålla tempot längre tid, och/eller minska vilopauserna. Så om nu ditt pass skull ha varit "för jobbigt" så var det ju ändå det på "rätt sätt". Det skulle förmodligen i sådana fall vara värre att köra tröskelpasset i för hårt tempo, vilket är vad jag oftast gjort. Anlednignen att man inte behöver höja tempot hela tiden är väl främst eftersom tröskeltempot egentligen är en zon där man får träningseffekt i tempon både snabbare och långsammare än just det tempot som kalkylatorn spottar ur sig.

Ett annat typiskt sätt att köra tröskelträning är ju det som Jack Daniels kallade cruise intervaller. Det är då 1-2km i ett lite högre tempo än tröskelfart (men fortfarande 1:5 arbete:vila). Jag har ofta kört uppåt 8-10x1k i tröskelfart. Men jag tror att rekomendationen är att inte köra mer än kanske 6x1k ifall man kör cruise intervaller (dvs lite snabbare än mina tröskelintervaller). Jag tror det tempo som brukar rekomenderas för cruise intervaller är ungefär detsamma som CV (dvs critical velocity, vilket är ungefär det högsta tempo man kan hålla i 30min, alltså lite långsammare än VO2max och lite snabbare än tröskeltempo). Dock har ju jag som sagt haft problem med att hålla tempot i styr så jag har ibland kört 8-10x1k i högre tempo än CV.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 17:46   #23139
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag har färdiga pass som jag följer så kommer inte experimentera med olika kort vila etc. Däremot ska jag som sagt ta reda på om tröskeln snarare är 4:10 än 4:15, så att jag inte tränar för slött. Det får vi svaret på nästa vecka! Är inte rädd för att överträna, snarare motsatsen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 18:39   #23140
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har färdiga pass som jag följer så kommer inte experimentera med olika kort vila etc. Däremot ska jag som sagt ta reda på om tröskeln snarare är 4:10 än 4:15, så att jag inte tränar för slött. Det får vi svaret på nästa vecka! Är inte rädd för att överträna, snarare motsatsen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det jag menade med vilopauserna var mest att det är ett mer "riskfritt" sätt att få progression på tröskelträningen än att skruva upp tempot från en vecka till nästa. Om man kör sin tröskelträning i 4:15-tempo vecka 1 så kommer man ju ha förbättrat sig en del till vecka 3, men det är svårt att veta hur mycket. Och man är ju rimligen inte sugen på att köra nåt i stil med ett "testlopp" på 5km eller liknade alltför ofta heller. Jag har för mig att jag kört en relativt platt runda på 6km typ en gång i månaden, och att detta kändes lite väl ofta. Så det kan ju hända att det kan bli lite väl mycket gissande vad gäller vilket tempo man ska köra sin tröskelträning i.

Jag tror inte det egentligen går att säga att tröskeln ligger på 4:10 snarare än 4:15 om du inte tänker göra nåt slags blodprov. Men även om du gör blodprovstest så finns det egentligen inget specifikt tempo som ger makalöst mycket bättre resultat än andra närliggande tempon. Så man kan träna i ett helt spann av tempon och fortfarande få väldigt bra resultat.

Ifall du försöker hitta ett specifikt tempo och verkligen köra all tröskelträning i detta tempo så kommer det bli jobbigare de dagar du är mer sliten pga tidigare träning än de dagar då du har vilat mycket innan. Dvs du kommer upp i tröskelpuls vid ett lägre tempo ifall du är nertränad. Så trots att du håller samma tempo så kommer du få lite olika resultat av träningen beroende på att den relativa intensiteten kommer skilja sig. Det kan bli rätt stora skillnader också ifall man är mitt uppe i en tung träningsperiod.

Ifall du nu gör nåt slags test för att hitta din tröskel så kan det vara en bra idé att köra tröskelträning vid den pulsen framöver (snarare än det tempot), eftersom pulsen följer den relativa intensiteten väldigt nära. Det är i alla fall ett mått som följer dagsformen mycket bättre än om man bara tittar på tempot.

Sen kan man ju också argumentera för att egentligen hela konceptet med mjölksyratröskel är en väldig massa överförenklingar och abstraktioner. Om man tittar på hur blodlaktathalten stiger vid ökande ansträngning. Det finns egentligen ingen tydlig "tröskel" där laktathalten plötsligt börjar stiga i extremt mycket raskare takt än vid ett aningens lägre tempo. Det kan jag också tycka är ett rätt bra argument för att hitta en "tröskelzon" snarare än ett tröskeltempo.

Min syn på tröskelträning är att det är rätt klurigt och komplicerat att få det helt rätt. Men jag tycker också man kan skita i det mesta av komplexiteten och bara se det som att så länge man håller ungefär rätt tempo så blir det ändå rätt bra.

Största problemet tycker jag nog ändå är just är att det är såpass lätt att träna för hårt. Man har så lite att vinna på det, och så mycket att förlora. För mig blev det att jag tappade precis all uthållighet och blev tvungen att skippa all form av tempoträning under en månad eller så och enbart köra lugna distanspass. Jag kunde inte hålla mitt 10k-tempo (som jag klarade ett par veckor tidigare) i 4km ens om jag minns det rätt. Men det är jävligt kul att köra en massa tröskelträning och plåga livet ur sig tycker jag. I alla fall om man är lagt åt det självplågaraktiga hållet.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 18:49   #23141
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Det var mitt första tröskelpass någonsin, 4:15-tempo kan ha varit för långsamt, därför testar jag 4:10-tempo nästa vecka. Jag vill hitta ett rimligt tempo, det är väl inget konstigt med det. Jag har precis börjat känna på träningsformen. Är inte ett dugg orolig för att träna för hårt så det behöver du inte oroa dig över. Nu släpper vi detta och tar helg tycker jag!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-24, 19:16   #23142
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det var mitt första tröskelpass någonsin, 4:15-tempo kan ha varit för långsamt, därför testar jag 4:10-tempo nästa vecka. Jag vill hitta ett rimligt tempo, det är väl inget konstigt med det. Jag har precis börjat känna på träningsformen. Är inte ett dugg orolig för att träna för hårt så det behöver du inte oroa dig över. Nu släpper vi detta och tar helg tycker jag!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Även om du skulle vara god för 5k på 18:30 och ditt tröskeltempo skulle ligga närmare 4:00/km så skulle du förmodligen få rätt hyfsad träning av 6k+3k i 4:15-tempo.

Nej, det är såklart inte alls märkligt att försöka hitta rätt tempo. Jag menar bara att man kanske inte behöver göra det, pga det jag skrev ovan.

Angående att träna för hårt så menade jag inte egentligen att det är nån större fara. Man behöver som sagt ägna sig åt det under en rätt lång period innan man märker av en massa negativa effekter. Jag tycker bara det är värt att nämna det, eftersom det kan räcka med att man har det i bakhuvudet för att man ska lyckas hålla sig från det.

Det här är ju mitt helgnöje!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-25, 06:42   #23143
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
För kanske 2 år sedan pågick diskussioner om crossfit-elitens förmåga att springa milen. Jag hävdade att de flesta stora namn troligen gör milen under 40 men fick mycket mothugg.
Det brukar vara svårt att uppskatta deras löpförmåga då det oftast springa kortare distanser och med någon form av betungande element typ en ryggsäck, hinder osv.

Gårdagens event 1 på Strength In Depth var 6 km på tid, inga krusiduller. 3 varv på en 3km-bana. Långt ifrån hela eliten var med, men Lukas Högberg kom in tvåa på 21:33(3:35min/km), Fraser kom sexa på 22:12(3:42), sen var det inga fler från ”Games-gänget”.

Imponerad över att Zack George, en 105 kg bjässe, kom in på 22:54(3:49), plats 17 av 35.

På damsidan kom Camilla Salomonsson Hellman 8 på 25:26(4:14). Ingen av isländskorna var med tyvärr.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-25, 17:21   #23144
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av klutsch Visa inlägg
Hehe, det är inte dåligt att lägga intervaller i Välliste. Då har du rutin nog för pb i år! Jag håller med dig. Älskar banan. Det enda jag önskar är att det är någorlunda torrt. Vad springer du med för skor?

Åh, vad kul med vertical K. Det kan hända att jag spontananmäler mig dit också!! Jag och sambo ska springa Copper run, men ett krav för att vi skulle förlägga semestern i årefjällen var att jag inte skulle springa vartenda lopp, så jag får lägga band på mig.
Tidigare har jag sprungit med Inov8 X-Talon 212 och de har varit så sjukt bra. Kanongrepp och inte en blåsa på fötterna ens efter 42 km gegglöpning. Men så köpte jag en ny sko av den modellen förra sommaren och de hade ändrat den så mycket att jag fick skicka tillbaka den . Jag sprang Höga Kusten Trail i ett par Altra, minns inte modellnamnet nu. De är också väldigt sköna och funkade bra på Höga Kusten iaf men dubbarna är inte riktigt lika spetsiga som på X-Talon. Har inte bestämt mig om jag ska köpa nya terrängdojor i år och vad det isf blir.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-27, 08:59   #23145
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag har också ett par Altra som verkligen är dyngsköna att springa i. Har sprungit marathondistanser och längre med dom flera gånger utan några bekymmer. De har ganska bra dämpning och ska lämpa sig bra för extremlånga distanser. Det som jag dock inte är blown away av är greppet och det kanske har att göra med att dubbarna inte är lika spetsiga som andra trailskor? Vet inte, men har reagerat på att jag upplever att jag har sämre grepp än t.ex. min kompis. Skulle inte lita på skorna om jag sprang nedför en våt berghäll.

Såg filmen nedan om The Great Himalayan Trail igår. Helvete vilka häftiga landskap. Nepal har verkligen seglat upp som ett drömresmål. Phillipe och Anna reser dit med målet att springa hela leden på under 40 dagar.



Något som jag reagerade på var att det flera gånger under filmen belystes hur sjukt det var att Phillippe sprang ett marathon om dagen när han i själva verket givetvis gick den stora bulken av sträckan. Rätt logiskt med tanke på kuperingen och det varierade underlaget. Egentligen gick ju deras projekt ut på att förflytta sig så snabbt som möjligt, inte nitiskt springa konstant. Men i.o.m. att de verkar ha löpt när de har kunnat och orkat så heter det att de har sprungit GHT.

Det är väl en ganska oviktig fråga då det bara handlar om ett epitet men jag kommer på mig själv med att ofta reagera på sådant. När tycker ni att man får säga att man har sprungit en sträcka?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)