Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-09, 22:23   #16
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Beror väl på vilket "flykt- och kamprespons" man har, har inte råkat ut för det så vet inte hur jag skulle hantera det. Skulle gissningsvis initialt bli jävligt förbannad men förmodligen ganska snabbt inse att det inte finns så mycket att göra och sedan skulle ilskan övergå i ångest och rädsla :P

Beror väl också på antal personer om det är kniv eller pistol med i bilden, är mer rädd för det förstnämnda faktiskt. Är det enligt min stereotyp (typ minst 3-5 personer och minst ett par vapen) så finns det nog inte så mycket man kan göra själv om man är rädd om hälsan.

Edit: Hinner man inse vad som håller på att hända i förväg så bör man ju såklart lägga benen på ryggen snabbast möjligt :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2020-02-09 klockan 22:32.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-09, 23:06   #17
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
I förebyggande syfte tränar jag traps, mellandeltoider, biceps, triceps och pecs så jag redan på håll ser för muskulös ut för att råna. Om rånet väl skulle ske utnyttjar jag de färdigheter jag tillskansat mig av tre års ihärdig träning i Shotokan karate. En Heian shodan med några extra höga kiai tar musten ur förövarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-09, 23:18   #18
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Beror helt på vilket humör jag är på. Troligast är att jag hade sprungit iväg - försökt ta reda på vilka det var, & sedan skadat vartenda en av dom.
SHH är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 08:31   #19
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Jag hade ringt polisen eller försökt hitta någon vuxen i närheten
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 08:36   #20
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Jag går inte omkring i sönderberikade områden ensam på kvällen. Bor i en lugn del av Sverige och har inget i någon grisig förort att göra.

I övrigt gör jag det jag kan dvs rösta SD trots att det tar emot.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 08:55   #21
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Ungdomar har sällan något våldskapital, dessutom så bluffar de för det mesta. Jag hade slagits till döden om inte jag kan ta mig ut ur situationen.
Bifftek är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 09:08   #22
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Ingen aning, men en gång (några år innan millenieskiftet tror jag) så var vi ett helt gäng hemma hos en polare i Uppsala och var rejält packade. Själv var jag så dragen att jag bara minns delar av det, men jag har fått det återberättat från några av de andra. Några av oss (typ 3-4 stycken) hade gått ner till den närliggande macken frampå småtimmarna för att köpa cigg (eller godis eller nåt) och då hade där varit ett helt gäng stökiga ungdomar (typ många fler än oss) som tydligen hade tänkt råna mig då vi var på väg därifrån. Jag hade tydligen vägrat att ta dem på allvar och bara gått därifrån. De hade hade tydligen viftat med kniv och grejat, men det ska jag bara ha garvat åt och försökt bjuda på cigg istället. Så vi blev aldrig rånade, och själv minns jag bara att jag försökte ta en cykel av nån tjomme på den där macken.

Jag vet inte om detta är en strategi som funkar i längden dock.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 09:12   #23
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Någon försökte råna mig på pengar en höstnatt i Jönköping för 8 år sedan & höll något pekandes mot mig under jackan. Jag höll inte med & svarade "Nej."
Kände därefter i fickorna & drog fram ett tuggummipaket som jag öppnade & tog ett tuggummi utav & erbjöd honom: "Du kan få ett tuggummi däremot om du vill ha?" Han svarade inte så jag återförslöt påsen & stoppade tillbaka den: "Hepp, mer åt mig." - varvid han lade benen på ryggen & lubbade därifrån. Jag återgick sedan till/fortsatte med att leta efter vad jag nu sökte efter i min bil.

Många år sedan, detaljerna känns luddiga, han kan ha sprungit därifrån i samband med tysnaden som uppstod efter mitt öppna erbjudande om gratis jordgubbs extra tuggummi, vad vet väl jag.

Han var säkert alkoholpåverkad. xd


EDIT@Däremot var jag & mina snaggade kompanjoner strandsatta i Upplands Väsby en sommarnatt i 9:an(?) efter ett Grönds Lund besök & han som var 1 år äldre utlyste strategisk reträtt när ett äldre/vuxna(?) invandarpåbrå gäng böjade lubba mot oss mitt i natten
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2020-02-10 klockan 09:21.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 10:12   #24
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Gänget, ni har helt missförstått personlig säkerhet.

Se det på det här sättet: Hur hög är risken att en person i Sverige en dag blir utsatt för ett förnedrings- och tortyrrån? Väldigt låg, en på miljarden. Men om du driver omkring, förnedrings- och tortyrrånar folk och kissar dem i munnen... hur hög är risken att du stöter på någon med liknande drifter som vill angripa dig? Astronomiskt låg, en på triljonen. Anfall är bästa försvar.
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 10:16   #25
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Gänget, ni har helt missförstått personlig säkerhet.

Se det på det här sättet: Hur hög är risken att en person i Sverige en dag blir utsatt för ett förnedrings- och tortyrrån? Väldigt låg, en på miljarden. Men om du driver omkring, förnedrings- och tortyrrånar folk och kissar dem i munnen... hur hög är risken att du stöter på någon med liknande drifter som vill angripa dig? Astronomiskt låg, en på triljonen. Anfall är bästa försvar.
Så för att skydda oss från munkiss så måste vi bli dom som munkissar andra. Hmmmm, du är något på spåret här...
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 11:05   #26
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 830
Well, det hade ju varit en jävla mardröm så klart. Jag hade högst troligen varit alkoholpåverkad när detta i sådant fall skulle ske i.o.m. att det inte är något som lär ske mitt på dagen och jag sällan är ute väldigt sent om jag inte är ute och dricker öl. Således hade jag nog reagerat ganska trögt och garanterat inte börjat springa bara för att jag mötte ett lite suspekt gäng. Det hade även varit troligt att jag hade haft musik i öronen och blivit totalt överrumplad när det väl hade skett. I.o.m. att jag hade varit full så hade nog risken för att jag skulle göra motstånd ökat lavinartat även om det för den sakens skull inte hade betytt att jag hade slagits till döden, det är mer att risken är sjukt låg om jag är nykter.

Så jag hade nog hamnat i deras våld, satsat på att slå/slita mig loss och sedan kuta utav helvete. Hade jag lyckats med detta hade oddsen för att komma undan varit någorlunda goda i.o.m. att jag inte är långsam samt har bra kondition. Om jag inte hade kommit loss så gissar jag att jag hade gjort vad som krävdes för att överleva eller komma undan hyfsat oskadd. Efteråt hade jag gjort allt i min makt för att de skulle åka dit. Hade varit otroligt rädd för att de skulle ingå i något organiserat gäng och att detta skulle förfölja mig en längre tid. Slutligen, om vi utgår från att jag är full när det sker så hade det varit riktigt jobbigt då jag har otroligt svårt för att komma ihåg ansikten i det tillståndet. Så risken för att gänget kommer undan hade tyvärr varit rätt hög. Det är kontentan av min långa utläggning

Jag har sedan jag började festa typ 2007 aldrig hamnat i regelrätt bråk/slagsmål med någon. Sedan 2012 har jag väldigt regelbundet gått hem ensam från krogen sent på natten/tidigt på morgonen utan att något har skett. Jag har egentligen inte ens sett något skit hända. Därav bedömer risken för att det i frågeställningen ska ske som låg. Är motsatsen till någon som ofta har en tendens att hamna i bråk/dispyter. Ska otroligt mycket till för att jag ska bli provocerad.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu  
Gammal 2020-02-10, 11:15   #27
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Har du testat att springa då du är packad Macke? Jag fick en gång för mig att jag skulle springa runt en friidrottsbana på fyllan. Det var så sjukt jobbigt. Nånting händer med konditionen då man krökar. Så man ska inte vara säker på att kunna hålla undan från munkissarna.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 11:18   #28
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 830
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Har du testat att springa då du är packad Macke? Jag fick en gång för mig att jag skulle springa runt en friidrottsbana på fyllan. Det var så sjukt jobbigt. Nånting händer med konditionen då man krökar. Så man ska inte vara säker på att kunna hålla undan från munkissarna.
Japp, flåset blir som du skriver sämre. Känns extremt bra i början men sedan blir det snabbt jobbigt Men om känslan är att det antingen är att det är det eller bli misshandlad så tror jag att jag skulle kunna kubba på rätt bra och rätt länge. Satsar dock på att aldrig behöva ta reda på detta!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu  
Gammal 2020-02-10, 11:34   #29
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Har flera gånger blivit konfronterad av stora gäng på stan och i förorter. Landar det alltid i ett trevligt samtal och god ton, artigt hejdå. Kan vara så att jag är för karismatisk för att bli tortyrkissad på
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-10, 11:40   #30
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Har flera gånger blivit konfronterad av stora gäng på stan och i förorter. Landar det alltid i ett trevligt samtal och god ton, artigt hejdå. Kan vara så att jag är för karismatisk för att bli tortyrkissad på
Visst det är alltid bra att ta det lugnt och varken visa rädsla eller aggression men frågan är ju hur relevanta dina erfarenheter är då den här typen av företeelser har blivit en fluga ganska nyligen.
Klein är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)