Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-04, 11:58   #16
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Vet inte om det är en bättre ursäkt eller om det är en särskilt ny trend.
Det finns kosttillskott som är kontrollerade, och om man ska bli dopingtestad och hänger upp sin karriär på att inte åka dit för doping är man jävligt dum om man beställer t.ex ”Jungle Warfare” från någon suspekt sida på nätet - istället för att endast hålla sig till det som är kontrollerat.
Jungle Warfare innehöll väl förresten just metyltestosteron?

Hursomhelst, just att välja suspekta kosttillskott tyder ju på att man letar efter en extern ”edge” som ingen annan har upptäckt eller har tillgång till... alltså en mentalitet som är väldigt lik mentaliteten som leder till doping.
Även "vanliga" tillskott har visat sig vara kontaminerade. Finns ett fall där USADA stängde av Yoel Romero (fd olympisk brottare, nu MMA) för doping men sedan blev han friad när han skickade in sina tillskott till labbet och ett av dem var kontaminerat. Yoel har även skickat in en stämningsansökan på mångmiljonsbelopp mot företaget.

Sedan finns det ju fallet med Johaug. Vem hade kunnat tro att ett LÄPPBALSAM ger utslag på dopingtest? Om det nu var sant att det kom därifrån.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 12:07   #17
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Även "vanliga" tillskott har visat sig vara kontaminerade. Finns ett fall där USADA stängde av Yoel Romero (fd olympisk brottare, nu MMA) för doping men sedan blev han friad när han skickade in sina tillskott till labbet och ett av dem var kontaminerat. Yoel har även skickat in en stämningsansökan på mångmiljonsbelopp mot företaget.

Sedan finns det ju fallet med Johaug. Vem hade kunnat tro att ett LÄPPBALSAM ger utslag på dopingtest? Om det nu var sant att det kom därifrån.
Hur vet man att Yoel inte kontaminerade sin tillskott när han skickade in det för kontroll? eller gick dom ut och köpte en random burk av det märket som visade sig vara kontaminerad?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 12:25   #18
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
mEn BoLt Är ReN!!!11
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 13:25   #19
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Sedan finns det ju fallet med Johaug. Vem hade kunnat tro att ett LÄPPBALSAM ger utslag på dopingtest? Om det nu var sant att det kom därifrån.
Det var inget läppbalsam, det var en läkekräm med stor uppmärkt text om att det var doping. Sedan var krämen troligtvis bara en ursäkt för det egentliga missbruket.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 13:51   #20
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
https://www.svt.se/sport/brottning/v...s-dopningsfall

Citat:
– Det rör sig om en väldigt liten (mängd), det är på nano-nivå. Det är väldigt små mängder vilket gör att man kan inse att hon har fått i sig substansen ganska tätt innan testet gjordes, ett par dagar innan. Vilket gör också att man kan börja fokusera mer på att hon sannolikt fått i sig det inom den ramen. Då börjar man titta på vad som har hänt under de dagarna, säger Tallroth till SVT Sport.

Ehh... Hahahaha. Ibland bör man låta tystnaden tala för en.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 13:53   #21
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Även "vanliga" tillskott har visat sig vara kontaminerade. Finns ett fall där USADA stängde av Yoel Romero (fd olympisk brottare, nu MMA) för doping men sedan blev han friad när han skickade in sina tillskott till labbet och ett av dem var kontaminerat. Yoel har även skickat in en stämningsansökan på mångmiljonsbelopp mot företaget.
Väst om Atlanten så, ja det var väl en typ hemlig sanning bland en del tillskott för redan ganska länge sedan.

Rivaliserande idrottare har gjort mycket skit mot varandra så att någon har gett henne en Mickey är väl inte omöjligt. Alla som är gamla nog att minns OS i Lillehammer vet väl om historien om Nancy Kerrigan och Tonya Harding, en del hatar sig fram med armbågarna och gör vad som helst.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 14:06   #22
milax
Registered User
 
milaxs avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: DEADBEEF
Inlägg: 277
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Citat:
– Det rör sig om en väldigt liten (mängd), det är på nano-nivå. Det är väldigt små mängder vilket gör att man kan inse att hon har fått i sig substansen ganska tätt innan testet gjordes, ett par dagar innan. Vilket gör också att man kan börja fokusera mer på att hon sannolikt fått i sig det inom den ramen. Då börjar man titta på vad som har hänt under de dagarna, säger Tallroth till SVT Sport.
Ehh... Hahahaha. Ibland bör man låta tystnaden tala för en.
Det där reagerade jag också på, det är ju helt ologiskt???
milax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 14:45   #23
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av milax Visa inlägg
Det där reagerade jag också på, det är ju helt ologiskt???
Japp.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 15:04   #24
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Angående innehållet i filmen (att kvinnliga hormonnivåer varierar jättemycket under mens samt graviditet vilket gör doping svårare att upptäcka) så är ju det mest en känga till hela idrotts- samt idrottsforskningscommunityn. Fråga vilken kvinna som helst om hon känner skillnad på fysisk prestation, mående etc under menscykeln och/eller under graviditet. Däremot har ju forskningsområdet varit extremt eftersatt för att.... ptja.... det handlar om kvinnor?, så att man först NU uppmärksammar och försöker ta höjd för detta in antidopingarbetet är egentligen bara pinsamt.

Får man mer kunskap om hur kvinnors hormonella system fungerar så blir det även enklare att upptäcka doping (och som bieffekt: vi kvinnor skulle förmodligen kunna optimera träningen bättre, om det fanns mer kunskap kring hur hormonsystemen påverkar prestation och träningseffekt. Det är ju t.ex. smart att köra tyngre styrketräning när man är som mest anabol, och att kanske inte förlägga de hårdaste passen när man är som mest katabol).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 15:19   #25
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Såvitt jag förstått det spelar det ingen roll då man kan se skillnad på huruvida X ämne i kroppen är 'naturligt' eller ej. Alltså bör inte naturliga cykler spela någon roll. Det är till exempel skillnad på naturligt testo och icke naturligt framställt testo såvida man inte utvunnit det från exempelvis djur.

Kan ha fel.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 15:24   #26
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
https://www.svt.se/sport/brottning/v...s-dopningsfall




Ehh... Hahahaha. Ibland bör man låta tystnaden tala för en.
Ja, det är bättre att hålla käft och vänta lite med kommentarer, jag menar om någon gjort det mot henne men jag kan tänka mig att hon fick panik och började snacka, om det är så.

Jag har aldrig hört talas om henne förrän i går och har liksom inga sympatier eller annat för den hon är eller svenska idrottare överhuvudtaget men det har hänt förut att det fulas mot varandra i USA med olika grejer, det skulle inte förvåna mig alls. Jag skulle vara paranoid om jag var på nåt läger eller bland andra idrottare om jag var elit och känd.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 16:35   #27
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Det var inget läppbalsam, det var en läkekräm med stor uppmärkt text om att det var doping. Sedan var krämen troligtvis bara en ursäkt för det egentliga missbruket.
I så fall borde Johaug nomineras till en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll. Möjligheten att hon hade läppkrämen redo i fall hon skulle åka fast finns ju, men jag är inte övertygad om att så var fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Hur vet man att Yoel inte kontaminerade sin tillskott när han skickade in det för kontroll? eller gick dom ut och köpte en random burk av det märket som visade sig vara kontaminerad?
Vet inte exakt hur det gick till, men USADA är världsledande inom anti-doping och undersöker saker ytterst noggrant. Deras slutsats var att tillskotten var kontaminerat när Yoel köpte det. Jag antar att de testade flera burkar i samma batch. Sedan kollar de oftast halten av preparatet i blodet och jämför med tillskottet för att se om förklaringen om kontaminering är rimlig.

Senast redigerad av xan den 2020-02-04 klockan 16:38.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 20:19   #28
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
I så fall borde Johaug nomineras till en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll. Möjligheten att hon hade läppkrämen redo i fall hon skulle åka fast finns ju, men jag är inte övertygad om att så var fallet.
De langade fram krämen som ursäkt efter att Johaug blivit testad och visste att hon skulle åka dit. Läkaren fick agera målvakt mot betalning och fortsatt nära sammarbete med norska landslaget.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 21:38   #29
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Även "vanliga" tillskott har visat sig vara kontaminerade. Finns ett fall där USADA stängde av Yoel Romero (fd olympisk brottare, nu MMA) för doping men sedan blev han friad när han skickade in sina tillskott till labbet och ett av dem var kontaminerat. Yoel har även skickat in en stämningsansökan på mångmiljonsbelopp mot företaget.

Sedan finns det ju fallet med Johaug. Vem hade kunnat tro att ett LÄPPBALSAM ger utslag på dopingtest? Om det nu var sant att det kom därifrån.
Jo det har hänt att vanliga tillskott varit kontaminerade. Minns att jag läst om någon multivitamin som innehöll verksamma mängder av ”superdrol” - vilket är en extremt stark steroid som dessutom är ordentligt levertoxisk.

Detta är ju lite intressant i sammanhanget:
https://www.rf.se/Arbetsrum/SvenskAn.../Kosttillskott
Jag trodde faktiskt att det fanns ”godkända” kosttillskott. Intressant också att ett par pwo:er innehållit nån form av steroid de senaste åren. Fucked up t.ex, var inte den svensk?
Man bör nog vara extremt vaksam över vad man stoppar i sig om man blir testad.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 21:49   #30
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jo det har hänt att vanliga tillskott varit kontaminerade. Minns att jag läst om någon multivitamin som innehöll verksamma mängder av ”superdrol” - vilket är en extremt stark steroid som dessutom är ordentligt levertoxisk.
Länk??
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)