Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-19, 05:43   #61
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099


Okej. Säg att snubben här ovanför (160kg tung och 2m lång) kliver in på erat gym och börjar köra marklyft. Vid vilken vikt börjar ni tro att han förmodligen har smugglat in Magnus Samuelssons gamla målade fejkvikter eftersom han ju inte rimligtvis kan lyfta så tungt som han verkar göra?

Vilken vikt skulle ni tro vore max för honom att greja, baserat på hur lönnig och klen han ser ut att vara? Håll i åtanke att han också har aparmar, och rätt gynsamma förutsättningar för just marklyft...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 05:55   #62
Primitiv
Registered User
 
Primitivs avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 492
nukz trollar er och ni tog betet. Påminner om en viss annan användare här som förr brukade hacka på en viss användare som bara "var lång och hade stor röv".
Primitiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 06:14   #63
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Primitiv Visa inlägg
nukz trollar er och ni tog betet. Påminner om en viss annan användare här som förr brukade hacka på en viss användare som bara "var lång och hade stor röv".
Ifall det är en trollning så är den riktigt menlös...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 09:06   #64
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg


Okej. Säg att snubben här ovanför (160kg tung och 2m lång) kliver in på erat gym och börjar köra marklyft. Vid vilken vikt börjar ni tro att han förmodligen har smugglat in Magnus Samuelssons gamla målade fejkvikter eftersom han ju inte rimligtvis kan lyfta så tungt som han verkar göra?

Vilken vikt skulle ni tro vore max för honom att greja, baserat på hur lönnig och klen han ser ut att vara? Håll i åtanke att han också har aparmar, och rätt gynsamma förutsättningar för just marklyft...
Går man enbart på bilden skulle det lika gärna kunna vara någon som kliver in första gången på ett gym, vilket är det anmärkningsvärda i mina ögon.

Ytterligare exempel: https://i.imgur.com/g3A56In.jpg

Hafthor är stor och muskulös men ser liten ut jämte dom här långa omuskulösa människorna. Så om det räcker att vara lång för att anses vara stor och vältränad så visst.

Senast redigerad av nukz den 2020-01-19 klockan 09:08.
nukz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:04   #65
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg


Okej. Säg att snubben här ovanför (160kg tung och 2m lång) kliver in på erat gym och börjar köra marklyft. Vid vilken vikt börjar ni tro att han förmodligen har smugglat in Magnus Samuelssons gamla målade fejkvikter eftersom han ju inte rimligtvis kan lyfta så tungt som han verkar göra?

Vilken vikt skulle ni tro vore max för honom att greja, baserat på hur lönnig och klen han ser ut att vara? Håll i åtanke att han också har aparmar, och rätt gynsamma förutsättningar för just marklyft...
Jag har aldrig påstått att det är helt sjukt att han kan lyfta sådana vikter, inte heller har jag sagt att han ser fet och otränad ut. Så om du med 'ni' även syftar på mig så blir det lite fel..

Jag har med andra ord bara sagt att jag tycker att han är starkare än vad han ser ut att vara. Precis som en jävlar massa andra typer. Sjukt, eller vad?
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:36   #66
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Liksom SHH så förstår jag inte varför ni tror att nukz trollar. Jag slogs också omedelbart av hur normal Daniel ser ut med tanke på hans onormala styrka. För mig handlar det nog mest om, som trädgårdsmöbel säger, om armarnas utseende:



Kan ni ärligt säga att ni inte har sett armar som rent visuellt ser likadana ut på en mullig person som inte tränar?

Jag tycker inte Daniel ser svag ut (bröstkorgen buktar ut väldigt mycket, ser ut som att det finns mer än bara fett där, och trapsen skojar man inte bort heller). Men jag ser nukz reflektioner som fullt förståeliga. Sen kanske det helt enkelt är en synvilla, som någon sa.

Inte menar som diss mot Daniel på något sätt. Om något kan det ses som en komplimang — han är väldigt stark för sin storlek!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:43   #67
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Ni har nog aldrig varit i närheten av någon som varit i samma storlek och styrkeklass som Ståhl eller liknande.

Bilderna kanske luras en del men man märker fort att en person med sådan styrka inte ser ut som random lönnfett gubbe om man kommer i närheten.
Får citera R0b eftersom det verkar svårt att greppa för somliga.

Tycker ni dessa två gigantiska jättar ser ut att ha starka armar?

MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:44   #68
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Får citera R0b eftersom det verkar svårt att greppa för somliga.

Tycker ni dessa två gigantiska jättar ser ut att ha starka armar?

De har låg fettprocent. Stor skillnad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:48   #69
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
De har låg fettprocent. Stor skillnad.
Ok, det påverkar. Ger dig ett halvt rätt. Sedan blir det ju mer alfa när man smeker sin slägga på ett foto.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 10:49   #70
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av caelus Visa inlägg
Neandertals-DNA kanske kan vara en förklaring? Neandertalarna hade ju större skallar, kraftigare benstomme och var betydligt starkare än dagens människor.
Å andra sidan var de kortare än dagens (och dåtidens) människor vilket inte riktigt går ihop med 2 meter lång i detta fall.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 11:02   #71
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Kan inte avgöra om det trollas eller ej. Han har enorm mängd muskelmassa, men sämre proportioner för att se imponerande ut ensam på film/bild jämfört med en deffad dvärg på 170cm med XS gasp-linne
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 11:29   #72
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Kan inte avgöra om det trollas eller ej.
Får säga samma sak om "er sida".

Den här killen har nästan exakt samma form på armarna som Daniel. Ser han extremt muskulös ut?

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 11:34   #73
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Får säga samma sak om "er sida".

Den här killen har nästan exakt samma form på armarna som Daniel. Ser han extremt muskulös ut?

Då ska du se honom i verkligheten! Det är bilden som luras!
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 13:19   #74
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Svåra grejer det här.

Muskulös:
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyk.../muskul%C3%B6s
"Någon som har stora muskler".

Perspektiv:
https://lahn.nu/bildkomposition-2/bi...up-perspektiv/
"ett fotografi är bara tvådimensionellt, med andra ord är det helt platt."

Så för att sammanfatta. Daniel Ståhl är muskulös, men då han har en hög andel underhudsfett samt ljus hy så får han ett väldigt platt och konturlöst utseende på bild. Men han är en jätte med sina 2 m och 160 kg och har en enorm styrka och stora muskler. Skulle man stå bredvid honom skulle det bli helt uppenbart.

Så vi återkopplar till starten av denna diskussion när nukz skriver:
"Ser ut som random lönnfet gubbe, utan tillhörande muskelmassa...".

Då har man dragit en kommentar ur arslet, eftersom den var nedlåtande och inte korrelerar med verkligheten.

Kan vi nu släppa er fetisch för deffade muskler och istället prata om Ståhls förmågor?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 14:39   #75
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Han är inte alls särskilt muskulös. Det är bara så han är byggd. Fetstark, explosiva muskelfibrer.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)